Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac intel om tre dagar?

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Benelli:

vad skönt! grattis! jag lade in en order hos macoteket för drygt 2 veckor sen, de sa att den bör vara hemma i slutet av veckan, man får väl hoppas!

vi la oxå en beställning där, för 4 veckor sen eller nått. o då sa de 10/2. men inget kom då. så man ska nog akta sig för att hoppas för mycket när de säger "bör" komma in

Jag hade egentligen satt upp mig på en väntlista i en av macforums butiker, men jag kunde inte vänta så det blev internet istället.. och det gick bra denna gången, som tur är väl det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-21 07:13

Haha, ja. Den bilden var så klockren.

Grattis till din 17"are ! "Förjävles.." Det rätta ordet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-21 17:20

Jaaa! Äntligen ja! Du ringde TNT.. Okej. Vad händer sen då? Det är det här jag hatar som mest. Att inte få veta vad som händer efter den är ute för leverans.. Ska man ringa dom och bestämma tid eller ska man vara hemma och vänta..?

Jag var dum nog att aldrig fråga uttryckligen, men de sa att jag ska vara hemma i morgon. Fick känslan av att om de ringer så är det ganska kort tid mellan samtal och leverans.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-21 18:02

Okej. De sa att DU skulle vara hemma imorgon. Men det känns onödigt att sumpa en dag i skolan bara för att "om den inte kommer.. " och du bor väl inte i Stockholm som jag? :/

Nej, Linköping är det som min ska till. Tur att man kan jobba hemma den här veckan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-21 19:04

Tänkte väl det.. Och Linköping ligger väl rätt långt från Stockholm? Men ÄNDÅ så borde min komma imorgon för jag slår vad om att paketet kommer till Arlanda Hähä!

Sweet.. Det kan inte jag tyvärr, men nästa vecka.. Tjihoo!

EDIT:

Nu ringde jag TNT och frågade om min leverans. Jag angav mitt referensnr och hon i telefon sa: Levereras imorgon 22 februari. Tack för den!

Senast redigerat 2006-02-21 19:28
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-02-21 19:48

Min befinner sig i Malmö sen 12:07 idag Då kanske den kommer på utsatt datum ändå!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 20:03

Jag fick min 20" iMac intel idag! Leverans från Inwarehouse, som för övrigt har 7st 20" och 35st 17" på lager för direktleverans just nu...
Standardkonfiguration naturligtvis.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-21 21:23

Naturligtvis behöver det inte vara. Men där ser man.. Trevligt. Jag får min imorgon. Ska bli himla trevligt! Äntligen!!!

Kul för dig Iggy.. Min är nog påväg till Stockholm nu. Hurra!

nu har jag precis skickat iväg min beställning på en standard 17" intel från apple store.
När tror ni nu att jag får den då?
står 3 dagar på hemsidan ju, men har förstått att man inte kan lita på det...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-22 08:59

Datum Tid Ställe Status
22 feb 2006 05:46 Stockholm Import Received

Står det nu, snart är den out for delivery.. Ska jag ringa när det står det eller ska man bara vänta? Ååh..

Då har våra datorer gått skilda vägar till slut, men de lär mötas igen. På internet.
Datum Tid Ställe Status
22 feb 2006 07:08 Orebro Out For Delivery
22 feb 2006 06:59 Orebro Import Received

Skickades fån sthlm 05:52...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-22 10:11
Ursprungligen av Kristian B:

Skickades fån sthlm 05:52...

Samma plan.. Din borde vara out for delivery nu precis som min 09:30 !

Senast redigerat 2006-02-22 18:59
  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 09:40

Liten liten fråga.. Vår iMac ska ha skickats imorse, men jag vet inte vilket nummer man kan spåra den med? Era har också skickats med TNT eller?

Möjligheten finns ju för leverans innan fredag... *oooohhh*

I ditt leveransmeddelande från Apple har du ett nummer med tio siffror som bör börja på 80:
Ditt leveransnummer är: 80xxxxxxxx

Fyll i siffrorna på www.apecode.com/appletrack/ eller tnt.com/country/sv_se/services/online/track.html.

Apple ringde mig igår och sa att min intel imac nu hade kommit fram till mamlö =D Sen sa de att TNT kommer rigna idag och säga ungefär vilken tid de ska komma. Vet inte hur det blir med TNT men schysst av apple att ringa och säga att den var framme!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-22 10:10

Nu är min out for delivery! Gaaaah! Ska jag vänta eller ska jag ringa? OMG. Jag tror inte TNT ringer för min del :/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-22 10:57

Sweet! Nu kom skönheten... Äntligen!

Ursprungligen av dayweed:

Sweet! Nu kom skönheten... Äntligen!

Grattis!

Jag måste på ett möte klockan 15-17. Jag kan nästan garantera att det är då som min ska levereras.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-02-22 11:21

Min 20" knackade på dörren för en dryg halvtimme sedan. Har jobbat nattskift och borde ju egentligen sova, men det lär ju inte hända på ett bra tag. Är än så länge väldigt imponerad av intel-maskinen.

Yay! Dayweed här, på Bluefish's konto!
Lite bilder: http://web.telia.com/~u87725841/myfriendsiMachasarrived/

  • Oregistrerad
  • 2006-02-22 13:59

Åhh, vilken skönhet.. Någon som fått sin skickad från Nederländerna? Hur lång tid tog det då från "upphämtningsdatumet" ? Ska levereras i Malmö förresten.. Vill ha den nuuuuuu!

Ja, den var ju grymt fin.
Men hur fan kan du ta fram kameran o ta det så lugnt...
jag kommer att slita upp min...
Men det är en 20" du köpt?
jag går från en ibook 12" till imac 17"

Ursprungligen av corbijn:

Ja, den var ju grymt fin.
Men hur fan kan du ta fram kameran o ta det så lugnt...
jag kommer att slita upp min...
Men det är en 20" du köpt?
jag går från en ibook 12" till imac 17"

Något måste vi ju göra medans kondensen avdunstar.

Låter bilden tala för mig. Intel Core Duo 20-tum och Inte Core Duo (G5 alltså) 17-tum.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-22 18:58
Ursprungligen av corbijn:

Ja, den var ju grymt fin.
Men hur fan kan du ta fram kameran o ta det så lugnt...
jag kommer att slita upp min...
Men det är en 20" du köpt?
jag går från en ibook 12" till imac 17"

Ja, den är väldigt fin. Skriver från den nu
Hehe, det var min polare som fotade, men man var ju inte lugn precis..
Ja, det är en 20" som jag köpt.
Haha, jag går också ifrån en iBook 12"

Hehe, okej... tro inte att det blir några bilder från mig iaf...
okej, jag ville egentligen oxå ha en 20" men det var lite dyrt för en enkel säljare som mig...
tror dom extra 5":en kommer att göra ganska härlig skillnad oxå...

Ursprungligen av dayweed:

Ja, den är väldigt fin. Skriver från den nu
Hehe, det var min polare som fotade, men man var ju inte lugn precis..
Ja, det är en 20" som jag köpt.
Haha, jag går också ifrån en iBook 12"

Bevaka tråden