Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 23:50
Ursprungligen av Cokey:

Löste det.

Öppna terminal: Skriv: dscacheutil -flushcache

Starta itunes och tryck återställ..
'

Funkade för mig också! Tackar!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-12 23:30
Ursprungligen av julian-c:

Hur kommer Apple lösa detta tro?

Jag hittade lösningen på You Tube. Det hade jag inte hört om förut.

Håll in Hem-knappen samtidigt som du pluggar in telefonen till datorn. iTunes måste vara öppet.

Då får jag möjlighet att återställa den igen. Givetvis med ett "internal error" just nu, men hoppet tändes igen. Hälsa din vän.

Telefonen ska vara avstängd vi anslutningen.

Ursprungligen av Spooky:

Jag hittade lösningen på You Tube. Det hade jag inte hört om förut.

Håll in Hem-knappen samtidigt som du pluggar in telefonen till datorn. iTunes måste vara öppet.

Då får jag möjlighet att återställa den igen. Givetvis med ett "internal error" just nu, men hoppet tändes igen. Hälsa din vän.

Telefonen ska vara avstängd vi anslutningen.

Du är en hjälte, tusen tack - ska genast hälsa detta!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-12 23:34
Ursprungligen av julian-c:

Du är en hjälte, tusen tack - ska genast hälsa detta!

En lite övertydlig instruktionsfilm.
Stuck on white Apple logo, Simple steps to Restore/Recovery. - YouTube

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 23:26
Ursprungligen av Chaosstar:

Och verkar inte få upp bilderna, har jag förlorat dem så är det ju bara att bryta upp mobilen och köra återskapning på hårddisken. Vore ju lagom kul.

Jg har i alla fall fått med bilderna. Om du menar kamerarullen.

Ursprungligen av xms67:

Jg har i alla fall fått med bilderna. Om du menar kamerarullen.

Hur kommer du åt dem?
Kollar jag under as iPhone så står där 0 bilder?
Var sparas dom på datorn vid sync?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 23:31
Ursprungligen av Chaosstar:

Hur kommer du åt dem?
Kollar jag under as iPhone så står där 0 bilder?
Var sparas dom på datorn vid sync?

I telefonen. Som vanligt.

Ursprungligen av xms67:

I telefonen. Som vanligt.

Ja men jag kommer ju inte in i min telefon.
Den vill bara att jag ska koppla in kabeln igen, sen följer en 5 sekunders synkning för att den just syncat. Sen inget mer.
=/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 23:30

Nu hände det något. Min iTunes blev blank i huvudfönstret. Då klickade jag på Min telefon i vänstra spalten. Då visade det sig att det under program gick att bocka i rutan för synkronisering. Nu verkar den föra över allt. Återkommer inom kort.

Alltså jag undrar bara en sak:
Vart _FAN_ är snabbknappen till kameran som utlovades?
Jag ser den inte!
Måste den aktiveras eller något?
Letat igenom alla menyer nu känns det som!

Edit: Man var tvungen att köra dubbelklicka på home... Dumt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-12 23:09
Ursprungligen av PeeMaN:

Alltså jag undrar bara en sak:
Vart _FAN_ är snabbknappen till kameran som utlovades?
Jag ser den inte!
Måste den aktiveras eller något?
Letat igenom alla menyer nu känns det som!

Har besvarats flera gånger nu. _FAN_

I låsskärmen dubbelklickar du på hemknappen. Då kommer både reglage för musikuppspelning och snabbknappen för kameran upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 23:09
Ursprungligen av PeeMaN:

Alltså jag undrar bara en sak:
Vart _FAN_ är snabbknappen till kameran som utlovades?
Jag ser den inte!
Måste den aktiveras eller något?
Letat igenom alla menyer nu känns det som!

Dubbelklicka homeknappen...

EDIT: För sent..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-12 23:08

Nu är det nog jag som är lite korkad. Men vad gör "Grupp efter albumartist"-reglaget i inställningar för musik?

Läs vad jag skrev innan

Det handlar bara om en återställning, sedan är allt klart

Gå upp ett par inlägg

Redit: Allt är som nytt

Påminnelser kommer bli min bästa vän

Testa att ansluta via VPN om ni har det. Efter säkert 10st "internal error" funkar det fint nu

Jahapp, då har man en brick då, kul. Kanske skulle väntat med uppdateringen ändå.

Har ingen annan väckarklocka, kan bli spännande detta

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-12 23:28

Har precis kommit hem och pluggat in telefonen nu, hoppas inte man råkar ut för problemen som man här har gjort!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 23:31

Klicka bara i WiFi-synk så kommer allt med...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-12 23:37

och jag tillhör väll en av dom som det gick bra för! det enda problemet va att jag fick ett felmeddelande, sökte upp det på apple's hemsida och kom fram till att jag behövde uppdatera datorn en yttligare gång och sedan starta om. men nuså, iOS 5!

Om jag gissar rätt vad som hänt så...

-Jag syncade min telefon.
-Jag installerade iOS5.
-Av nån anledning så syncade sedan telefonen fabriksinställningen till mitt iTunes så det blev den senaste kopian istället för min tidigare syncade telefon innan iOS5.
-När jag nu syncar så kommer såklart inget gammalt fram bara fabriksinställningen.

Ingen aning om det är så det är.
Men om det är så, hur kommer jag åt syncningen jag gjorde tidigare idag iunnan jag körde in iOS5?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-12 23:43

Satan, nu fick jag också problem, kommer ingenstans, kan inte återställa telefonen heller!

Vet att klockan är sent nu så folk kommer droppa av kan nån bara berätta hur jag får fram en lista på alla synkningar jag gjort senaste tiden så jag kan välja att återställa telefoinen till hur den var i morse då jag synkade?

NU STARTADE MIN TELEFON IGEN AV SIG SJÄLV OCH ALLT ÄR KVAR! Ska prova uppdatera igen nu... återkommer..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 23:51

Till slut fick jag det att fungera som jag skrev ovan. Men alla appar kom i sin egen djävla ordning och inte i mina fint organiserade mappar. Jobs är redan saknad!

Ursprungligen av xms67:

Till slut fick jag det att fungera som jag skrev ovan. Men alla appar kom i sin egen djävla ordning och inte i mina fint organiserade mappar. Jobs är redan saknad!

Men hur kom du in i telefonen igen.

Jag gråter snart här.

Hur återställer jag den till innnan iOS5 i värsta fall?

Snälla kan nån läsa mina tidigare inlägg och försöka komma på en lösning. Jag dör snart.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-12 23:59
Ursprungligen av Chaosstar:

Men hur kom du in i telefonen igen.

Jag gråter snart här.

Hur återställer jag den till innnan iOS5 i värsta fall?

Snälla kan nån läsa mina tidigare inlägg och försöka komma på en lösning. Jag dör snart.

Är det inte så att i det läget du befinner dig nu så är det första iTunes försöker göra är att kontakta Apples servrar... när det inte går får du ett felmeddelande och det är bara att försöka igen. Jag har fastnat på 4 eller 5 olika ställen under uppdateringsprocessen och alla gånger antar jag att iTunes vill snacka med någon trasig server någonstans. Lösningen torde alltså bara vara att vänta... vänta på Apples servrar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-13 00:00
Ursprungligen av Chaosstar:

Men hur kom du in i telefonen igen.

Jag gråter snart här.

Hur återställer jag den till innnan iOS5 i värsta fall?

Snälla kan nån läsa mina tidigare inlägg och försöka komma på en lösning. Jag dör snart.

Det var det enklaste problemet för mig. Jag fick synka om ett antal gånger. Jag var inte blockerad från att starta om hela processen. Det som hände var att hela processen inte starta om utan den gjorde bara några moment på slutet. Så efter kanske 5 omsynkningar hamnade telefonen i ett läge som om den var ny, fast med alla kontakter och uppgifter i kalendern. Det som tog längs tid var att få igång processen att få över alla appar. Och det gick efter att iTunes blev blank/grå som jag skrev om tidigare.

Men jag får inga felmedelanden alls.
Den första synkningen tog 100 år, men sen så tar synkningen bara sekunder som då man just synkat sin iPhone.
men jag kommer inte vidare.

Varför skulle de vilja ta kontakt med Apples servrar?

Var hamnar säkerhetskopian på bilderna på en Windowsdator?

Inget på min telefon är borta trots att jag påbörjade en återställning. Ge inte upp hoppet. Den har startat (min iphone) och är som vanligt. Just nu prövar jag att tanka hem ios 5 igen (krävs ingen återställning av telefonen för det nu som det stod förrut) dock tror jag att de misslyckas denna gång också.

Ursprungligen av Chaosstar:

Hur får jag telefonen som den var i morse då jag synkade, så jag kan lägga mig och sova nu och testa imorgon istället?

Vad är problemet med din telefon så ska jag se om jag kan hjäpa dig... Alltså vart har du fastnat?

Bevaka tråden