Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kolla i /etc/hosts så du inte pekat något applerelaterat där till localhost. Har du gjort det får du "This device isn´t eligible for the requested build"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 20:23

Felet låg i /etc/hosts. Tack!

Ok, de va nåt snack om att man kunde gömma tangentbordet när man SMSade, så man kunde se konversationen... hur?

Vill bara meddela att alla program försvinner! Valde att återskapa från säkerhetskopian som jag gjorde innan... NÄPP! Sitter å synkroniserar tillbaka allt manuellt nu :/

Ursprungligen av Piggelin:

Vill bara meddela att alla program försvinner! Valde att återskapa från säkerhetskopian som jag gjorde innan... NÄPP! Sitter å synkroniserar tillbaka allt manuellt nu :/

Har kört iOS 5 b1-b7 och nu GM, har aldrig behövt synka manuellt.
Efter återställning har apparna synkats tillbaka automatiskt, med bibehållet innehåll (data).

Ursprungligen av keptang:

Har kört iOS 5 b1-b7 och nu GM, har aldrig behövt synka manuellt.
Efter återställning har apparna synkats tillbaka automatiskt, med bibehållet innehåll (data).

Jo jag vet det.. men man tycker ju att en återställning från säkerhetskopia borde lösa det.. men icke!

Ursprungligen av Piggelin:

Vill bara meddela att alla program försvinner! Valde att återskapa från säkerhetskopian som jag gjorde innan... NÄPP! Sitter å synkroniserar tillbaka allt manuellt nu :/

Ja, det står ju så innan man trycker ok...

Ursprungligen av Piggelin:

Vill bara meddela att alla program försvinner! Valde att återskapa från säkerhetskopian som jag gjorde innan... NÄPP! Sitter å synkroniserar tillbaka allt manuellt nu :/

Funkar för mig. Kom inte med först men den håller på och synkar över programmen just nu. Tar en stund, de ploppar upp en och en typ. Kanske går via iCloud?
"Återställer iPhone-program" står det i en ruta i iTunes

Nu är det min tur att få problem. Efter att ha laddat ner uppdateringen i en och en halv timme så får jag efter det att säkerhetskopieringen utförts, "Iphone-enheten "Christers Iphone" kunde inte återställas. An internal error occurred".

Det är nog bara att vänta tills imorgon...

Ursprungligen av carpelux:

Nu är det min tur att få problem. Efter att ha laddat ner uppdateringen i en och en halv timme så får jag efter det att säkerhetskopieringen utförts, "Iphone-enheten "Christers Iphone" kunde inte återställas. An internal error occurred".

Det är nog bara att vänta tills imorgon...

Då var vi två, både ipad och iphone två olika maskiner.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2011-10-12 20:52
Ursprungligen av carpelux:

Nu är det min tur att få problem. Efter att ha laddat ner uppdateringen i en och en halv timme så får jag efter det att säkerhetskopieringen utförts, "Iphone-enheten "Christers Iphone" kunde inte återställas. An internal error occurred".

Det är nog bara att vänta tills imorgon...

Samma fel för mig. Måste säga att det är pinsamt dåligt av apple att det är så här mkt strul med att uppdatera... känns som ett skämt!

Ursprungligen av carpelux:

Nu är det min tur att få problem. Efter att ha laddat ner uppdateringen i en och en halv timme så får jag efter det att säkerhetskopieringen utförts, "Iphone-enheten "Christers Iphone" kunde inte återställas. An internal error occurred".

Det är nog bara att vänta tills imorgon...

Har samma fel här...så jobbigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:06
Ursprungligen av carpelux:

Nu är det min tur att få problem. Efter att ha laddat ner uppdateringen i en och en halv timme så får jag efter det att säkerhetskopieringen utförts, "Iphone-enheten "Christers Iphone" kunde inte återställas. An internal error occurred".

Det är nog bara att vänta tills imorgon...

Samma fel här.

Ursprungligen av carpelux:

Nu är det min tur att få problem. Efter att ha laddat ner uppdateringen i en och en halv timme så får jag efter det att säkerhetskopieringen utförts, "Iphone-enheten "Christers Iphone" kunde inte återställas. An internal error occurred".

Det är nog bara att vänta tills imorgon...

Jag får samma fel. Har provat att tanka ner uppdateringen flera gånger om med samma resultat.

Kan man fortsätta använda MobileMe (alltså inte iCloud) i iOS 5? Jag kör fortfarande Snow Leopard och kan tidigast uppgradera datorn till Lion om ett par månader.

Ursprungligen av glaskross:

Kan man fortsätta använda MobileMe (alltså inte iCloud) i iOS 5? Jag kör fortfarande Snow Leopard och kan tidigast uppgradera datorn till Lion om ett par månader.

Du behöver inte Lion för att köra med iCloud på din iPhone/iPad.

Du kan köra MobileMe fram till juni nästa år.

Ursprungligen av keptang:

Du behöver inte Lion för att köra med iCloud på din iPhone/iPad.

Du kan köra MobileMe fram till juni nästa år.

Nä, det vet jag. Men kommer iCloud i iOS 5 fortfarande kunna synka adressbok, kalender och bokmärken med MobileMe i Snow Leopard?

Ursprungligen av glaskross:

Nä, det vet jag. Men kommer iCloud i iOS 5 fortfarande kunna synka adressbok, kalender och bokmärken med MobileMe i Snow Leopard?

MobileMe ligger väl inte på din dator? Det är ju en moln-tjänst (precis som iCloud).

Ursprungligen av keptang:

MobileMe ligger väl inte på din dator? Det är ju en moln-tjänst (precis som iCloud).

Det är en molntjänst javisst men frågan är om de är kompatibla. Tack för hjälpen men jag vill inte spekulera. Jag vill inte uppgradera min telefon till iOS 5 och sedan kanske råka bryta synkningen med kalendrarna i datorn (Snow Leopard). Även om båda tjänsterna är snarlika är det ändå en konverteringsprocess man ska göra från MobileMe till iCloud - dessutom står det tydligt att iCloud stöds först från OS X 10.7.2.

Därför undrar jag om jag även i fortsättningen kan köra MobileMe i iOS 5.

Ursprungligen av glaskross:

Det är en molntjänst javisst men frågan är om de är kompatibla. Tack för hjälpen men jag vill inte spekulera. Jag vill inte uppgradera min telefon till iOS 5 och sedan kanske råka bryta synkningen med kalendrarna i datorn (Snow Leopard). Även om båda tjänsterna är snarlika är det ändå en konverteringsprocess man ska göra från MobileMe till iCloud - dessutom står det tydligt att iCloud stöds först från OS X 10.7.2.

Därför undrar jag om jag även i fortsättningen kan köra MobileMe i iOS 5.

Svar ja.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-10-12 20:50

Men hörni; "Tidningskiosk" verkar ju inte funka som det ska - den drar ja bara ner nya appar av tex "Dagens Media" och "N.Y.T"? Inte ska det väl vara så?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 20:41

Hej och hå.. nu går det undan..

Ok, ställer frågan igen, då jag HALVT hittade svaret; Man ska kunna få bort tangentbordet när man SMSar för att se SMShistorik, e de när man "drar" i historiken? För i så fall har ju Apple vart SJUKT klantiga, iom att om man skrivit ett längre meddelande, så historiken inte syns alls, går ju inte detta. Och det är ju mest troligt då som man faktiskt vill komma åt historiken.. Missuppfattning från min sida?

Ursprungligen av Anders Båth:

Ok, ställer frågan igen, då jag HALVT hittade svaret; Man ska kunna få bort tangentbordet när man SMSar för att se SMShistorik, e de när man "drar" i historiken? För i så fall har ju Apple vart SJUKT klantiga, iom att om man skrivit ett längre meddelande, så historiken inte syns alls, går ju inte detta. Och det är ju mest troligt då som man faktiskt vill komma åt historiken.. Missuppfattning från min sida?

Jag förstår inte vad du menar med det jag fetmarkerat, men kanske någon annan gör.

Man "trycker" ner tangentbordet genom att scrolla historiken nedåt.

Ursprungligen av keptang:

Jag förstår inte vad du menar med det jag fetmarkerat, men kanske någon annan gör.

Man "trycker" ner tangentbordet genom att scrolla historiken nedåt.

Skriv ett långt SMS. Det fyller ju då upp så du inte ser historiken, utan endast tangentbord + det du skriver nu. Hur får du i det läge fram historiken?

Ursprungligen av Anders Båth:

Skriv ett långt SMS. Det fyller ju då upp så du inte ser historiken, utan endast tangentbord + det du skriver nu. Hur får du i det läge fram historiken?

aha, skriver inte 8 raders SMS så det har aldrig hänt att jag hamnat i den situationen, kommer inte hända heller (för mig).

Hur funkade det i iOS 4.x? Kan kanske vara något att rapportera till Apple.

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-12 20:50

Hmm.. Skulle man inte få en genväg till kameran i lås skärmen?

Ursprungligen av Resorb:

Hmm.. Skulle man inte få en genväg till kameran i lås skärmen?

Jo, dubbelklicka på hemknappen.

Ursprungligen av Resorb:

Hmm.. Skulle man inte få en genväg till kameran i lås skärmen?

Dubbelklicka på hemknappen. Puckat.

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-12 21:16
Ursprungligen av Anders Båth:

Dubbelklicka på hemknappen. Puckat.

Aha, Tack

Bevaka tråden