Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jeppe_E:

Allvarligt.. kan man inte koppla si
n befintliga mail till icloud? måste man ha en me-adress?

Och ännu värre är att jag inte kommer åt min me adress då jag sade upp mitt me konto i somras
och nu så står det att min emailadress är upptagen
Får ringa supporten imorgon

  • Medlem
  • 2011-10-12 22:42

Genvägen till kameran som det pratades om under keynoten, gäller det bara iPhone 4S eller har jag missat någon inställning?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 22:44
Ursprungligen av Dalle:

Genvägen till kameran som det pratades om under keynoten, gäller det bara iPhone 4S eller har jag missat någon inställning?

http://www.99.se/notiser/290326-ios-5-ute-nu-2011-10-12-a.html#post2025914

Ursprungligen av Dalle:

Genvägen till kameran som det pratades om under keynoten, gäller det bara iPhone 4S eller har jag missat någon inställning?

Nej , funkar i 3GS och 4:an också, dubbelklicka på "hem knappen" när telefonen är låst så kommer kamerasymbolen upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 22:44

Jag får Fel 3014.

Telefonen går in och allt börjar som det ska. Ios5 laddas in och packas upp. Men det är när allt är klart efter inläsningen som detta fel kommer.

Har sökt på nätet men bara sett detta problem iom ios4...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 22:45
Ursprungligen av atomlab:

Jag får Fel 3014.

Telefonen går in och allt börjar som det ska. Ios5 laddas in och packas upp. Men det är när allt är klart efter inläsningen som detta fel kommer.

Har sökt på nätet men bara sett detta problem iom ios4...

http://www.99.se/notiser/290326-ios-5-ute-nu-2011-10-12-a-2.html#post2026012

Ursprungligen av atomlab:

Jag får Fel 3014.

Telefonen går in och allt börjar som det ska. Ios5 laddas in och packas upp. Men det är när allt är klart efter inläsningen som detta fel kommer.

Har sökt på nätet men bara sett detta problem iom ios4...

Fick exakt samma problem första gången. Rykte ur sladden, satte i den igen och plötsligt fungerade det...

Nu har jag istället problemet att mitt jävla mobileme inte vill konvertera över till iCloud...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-12 22:48

Och hur gör man för att återställa från en säkerhetskopia?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 22:52

Inga av mina appar(utöver standard) kom med. Har provat att synkronisera utan resultat. Det avbryts alt. går blixtsnabbt utan att något händer. Jag får först upp rutan om att registrera min iPhone. Där trycker jag Registrera senare. Då kommer jag till den vanliga sidan med Leta efter uppdateringar, Återställ och Synkronisera. Det är där jag trycker synkronisera.

Vad göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 22:55

Min har inte gått att uppdatera ännu och nu har den fastnat i återställningsläge (DFU) så jag kan inte använda telefonen och inte uppdatera den

Sitter här och trycker på återställ hela tiden utan något restultat.. Nåja nån gång ska det väl bli min tur i kön..

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-12 22:56

Måste uppdateringen försöka kontakta Apple 17 gånger under processen? Inte undra på om de blir överbelastade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 22:57

Jag lägger av att försöka efter 3-4 "internal error". Sovgott

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 23:03
Ursprungligen av mirydh:

Jag lägger av att försöka efter 3-4 "internal error". Sovgott

Är uppe i typ 34 ggr nu.. zZzZZzZ Godnatt på dig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 23:21
Ursprungligen av Chaosstar:

Nu har allt syncroniserats klart, laddar inget mer.
Men telefonen är ju fortfarande i fabriksinställning, vad händer?

Kan jag i värsta fall få tillbaks den till iOS4 igen och precis som den var i morse?
Håller på att bli galen nu. Vad är fel?
Kan inte sova om jag inte får till det hela.

Exakt så är det hos mig med. HJÄLP!!!

Nu funkar det för mig

Blev trött på det och stängde ner itunes
skrev in comando "dscacheutil -flushcache"

Pluggade in Iphonen och sedan uppdaterade den som den skulle genom en återställning

Iphone startade om och sedan fick man göra resten på Iphonen

När den frågade om var den skulle hämta säkerhetskopia, så valde jag itunes kopia och sedan var det klart

Citerar mig själv från tidigare ikväll
Förstår inte varför ni inte läser inlägget från de som lyckats med uppdateringen ?

Ursprungligen av MalcomX:

Nu funkar det för mig

Blev trött på det och stängde ner itunes
skrev in comando "dscacheutil -flushcache"

Pluggade in Iphonen och sedan uppdaterade den som den skulle genom en återställning

Iphone startade om och sedan fick man göra resten på Iphonen

När den frågade om var den skulle hämta säkerhetskopia, så valde jag itunes kopia och sedan var det klart

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-13 00:01
Ursprungligen av MalcomX:

Citerar mig själv från tidigare ikväll
Förstår inte varför ni inte läser inlägget från de som lyckats med uppdateringen ?

Har testat... hjälpte inte heller.

Såhär har jag fått nu

Det står att jag måste återställa min iPhone innan jag kan uppdatera, uppdatera knappen är grå.

På modell , namn osv för telefonen i itunes står ej tillämpligt...
Vad har hänt nu då? Min vän har samma fel

Ja om man inte får till det här hur ska man kunna vakna imorgonbitte. Jag har ingen väckarklocka.
=P

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 23:05

Jag är ju en amatör på detta. Trots det tycker jag en sådan som jag skulle kunna få till det. Men frågan är om jag inte ställt till det för mig. Är det så att jag måste föra över säkerhetskopian för att få in alla appar? För att kunna göra det synkroniserade jag telefonen tidigare idag. Men nu står det att senaste säkerhetskopian gjordes i augusti. Räckte det alltså inte med att jag synkroniserade telefonen tidigare idag?

Vad händer nu? Ska jag köra över säkerhetskopian från augusti?

Edit: jag ser nu att alla mina appar finns inser program i iTunes. Men hur ska jag få över dem..?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-12 23:08

Okej… det här ska bli MYCKET spännande. Efter otaliga misslyckade försök att uppdatera så har min telefon nu blivit en tegelsten som inte vill få kontakt med itunes.

Den startar med att visa det vita äpplet. Därefter kommer det en tom statusrad upp under äpplet men den börjar inte fyllas på innan äpplet och den tomma statusraden byts ut mot en roterande spinner som roterar och roterar och rotera sen startar telefonen om och processen upprepas.

Så alla ni som fortfarande försöker uppdatera. SLUTA GENAST. Kör i morgon eller någon gång i helgen.

»5 minuter senare«
Jag kan nu också tillägga att jag inte kan stänga av telefonen inte ens genom att hålla in power och hemknappen. Telefonen har fastnat i en oändlig loop. Kul va?

Ursprungligen av Spooky:

Okej… det här ska bli MYCKET spännande. Efter otaliga misslyckade försök att uppdatera så har min telefon nu blivit en tegelsten som inte vill få kontakt med itunes.

Den startar med att visa det vita äpplet. Därefter kommer det en tom statusrad upp under äpplet men den börjar inte fyllas på innan äpplet och den tomma statusraden byts ut mot en roterande spinner som roterar och roterar och rotera sen startar telefonen om och processen upprepas.

Så alla ni som fortfarande försöker uppdatera. SLUTA GENAST. Kör i morgon eller någon gång i helgen.

»5 minuter senare«
Jag kan nu också tillägga att jag inte kan stänga av telefonen inte ens genom att hålla in power och hemknappen. Telefonen har fastnat i en oändlig loop. Kul va?

Min vän har samma fel, jag har inte det felet men min har fastnat i läget att sätt in telefonen i itunes. Där finns enda valet att återställa telefonen vilket jag försökt, men de går tydligen inte. suck

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-12 23:19

Det var när jag höll på med det du gör nu som fenomenet uppstod. Proceed with Caution, eller kanske helst... inte alls.

Ursprungligen av Spooky:

Det var när jag höll på med det du gör nu som fenomenet uppstod. Proceed with Caution, eller kanske helst... inte alls.

Hur löser vi detta? Vågar man återställa iphonen då det lugnat sig på apples servrar eller ska man låta bli. Startar jag telefonen står det bara anslut till itunes, och där är mitt enda val alltså att återställa telefonen, vilket inte går just nu.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-12 23:23

Jag skulle lugna mig... det där var det sista jag såg innan jag hamnade i den oändliga loopen jag har nu. Jag lyckades i alla fall stänga av den men hur fasen ska jag få igång den igen? Den vägrar ju starta... tack Apple. Första gången en uppdatering vållar problem för mig så gör den det rejält!

Ursprungligen av Spooky:

Jag skulle lugna mig... det där var det sista jag såg innan jag hamnade i den oändliga loopen jag har nu. Jag lyckades i alla fall stänga av den men hur fasen ska jag få igång den igen? Den vägrar ju starta... tack Apple. Första gången en uppdatering vållar problem för mig så gör den det rejält!

Hur kommer Apple lösa detta tro?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 23:28
Ursprungligen av julian-c:

Hur kommer Apple lösa detta tro?

Återställning kommer att fungera så fort servrarna har lugnat ner sig..

Min är likadan: Bild på Itunesloggan och usb kabel..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 23:40
Ursprungligen av Cokey:

Återställning kommer att fungera så fort servrarna har lugnat ner sig..

Min är likadan: Bild på Itunesloggan och usb kabel..

Löste det.

Öppna terminal: Skriv: dscacheutil -flushcache

Starta itunes och tryck återställ..
'

Ursprungligen av Cokey:

Löste det.

Öppna terminal: Skriv: dscacheutil -flushcache

Starta itunes och tryck återställ..
'

Hur gör man i windows?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2011-10-12 23:46
Citat:

Löste det.

Öppna terminal: Skriv: dscacheutil -flushcache

Starta itunes och tryck återställ..
'

Kan det vara så enkelt? Eller var det slumpen?

Bevaka tråden