Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 19:42

Smart av apple att släppa allt på en gång..

Ursprungligen av 20hz:

Smart av apple att släppa allt på en gång..

Den här gången är det i alla fall inte samtidigt som den nya telefonen börjar säljas.

Min vän har uppdaterat sin iPod Touch till iOS 5. Han synkroniserade allt först och gjorde sedan en säkerhetskopia - sedan uppdaterade han till iOS 5 utan problem.

Nu till problemet:

Alla hans appar, musik och filmer är borta. Bilderna är dock kvar. Tittar han i Itunes i datorn så finns ingen musik kvar, där heller, och under program är det helt tomt.

Han använder senaste iPod Touch och Windows, någon som har en lösning på detta? Vad kan ha hänt?

Han har försökt återställa säkerhetskopian 3 gånger utan resultat.

Ursprungligen av julian-c:

Min vän har uppdaterat sin iPod Touch till iOS 5. Han synkroniserade allt först och gjorde sedan en säkerhetskopia - sedan uppdaterade han till iOS 5 utan problem.

Nu till problemet:

Alla hans appar, musik och filmer är borta. Bilderna är dock kvar. Tittar han i Itunes i datorn så finns ingen musik kvar, där heller, och under program är det helt tomt.

Han använder senaste iPod Touch och Windows, någon som har en lösning på detta? Vad kan ha hänt?

Han har försökt återställa säkerhetskopian 3 gånger utan resultat.

någon?

  • Medlem
  • 2011-10-14 05:06

Det gick åt skogen för mig också.
Uppdaterade till iTunes 10.5 först.
Gjorde en säkerhetskopia i Itunes.
Uppdaterade telefonen.
Alla appar och musik borta.
Har återställt och synkat 3 ggr.
Fortfarande inga appar och kan inte välja eller hitta säkerhetskopian.
Har en äldre i MacBooken men där går det inte synka "bakåt".
Skit!

Ursprungligen av julian-c:

någon?

Ta det lite lugnt nu och håll inte på att bumpa efter bara några timmar. Svaret kommer när någon kan svaret.

/Mod

Provar i denna tråd istället då den andra blev låst:

När man ska uppdatera står det att program, medier, sms, inställningar osv. kommer att återställas. Jag antar att det synkas tillbaka sen eller? Vore ju dumt att tappa allt

Ursprungligen av Linuus:

Provar i denna tråd istället då den andra blev låst:

När man ska uppdatera står det att program, medier, sms, inställningar osv. kommer att återställas. Jag antar att det synkas tillbaka sen eller? Vore ju dumt att tappa allt

Undrar detta också.. Håller på att aktivera iOS 5 nu,men det verkar inte som det går att få med programmen o så som det var?! Det finns "ställ in som ny iphone" "återskapa från icloudkonto" och "återskapa från itunes-säkerhetskopia". Vad gör man? återskapa från itunessäkerhetskopia, då blire väl ios4 igen?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 19:59
Ursprungligen av Anders Båth:

Undrar detta också.. Håller på att aktivera iOS 5 nu,men det verkar inte som det går att få med programmen o så som det var?! Det finns "ställ in som ny iphone" "återskapa från icloudkonto" och "återskapa från itunes-säkerhetskopia". Vad gör man? återskapa från itunessäkerhetskopia, då blire väl ios4 igen?

Nej, har du synkat innan så det bara datan som körs tillbaka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 19:55
Ursprungligen av Linuus:

Provar i denna tråd istället då den andra blev låst:

När man ska uppdatera står det att program, medier, sms, inställningar osv. kommer att återställas. Jag antar att det synkas tillbaka sen eller? Vore ju dumt att tappa allt

Jag fick ett felmeddelande när väl 5.0 var nere om att säkerhetskopian inte funkade. Det blir väl att återinstallera allt sen...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-12 20:58
Ursprungligen av rk:

Jag fick ett felmeddelande när väl 5.0 var nere om att säkerhetskopian inte funkade. Det blir väl att återinstallera allt sen...

Fick samma svar. Dessutom har min disk som hade flera Gig ledigt utrymme innan, nästan blivit fyllt. Var ligger de filerna? Hur får man bort dem?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-12 19:45

Min verkar ha fastnat på 52 min nu...

  • Medlem
  • Prag
  • 2011-10-12 19:46

jag har tappat min laddare och tjejen har den vi delar på nu. kan jag uppdatera i ipaden på något sätt? eller kan jag tanka updateringen i itunes nu när jag har wifi och sen installera den hemma med hennes kabel? vi har inget internet hemma just nu. dålig tajming

De skulle släppt det i morse, så hade vi europa fått ner det medan man låg och sov i USA

Var sparas uppdateringen på min Mac när jag väljer bara hämta i Itunes ?

Ursprungligen av MalcomX:

Var sparas uppdateringen på min Mac när jag väljer bara hämta i Itunes ?

Ingen som vet ?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 20:07
Ursprungligen av MalcomX:

Ingen som vet ?

Let me google that for you

Tack

Men hade det inte varit lättare att skriva

~/Library/iTunes/iPhone Software Updates

Vad är det för mening med ett forum om alla söker på google och var skulle man finna sina sökningar
på google om ingen skrivit svaret på ett forum ?

Har du tänkt på det

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 20:36
Ursprungligen av MalcomX:

Tack

Men hade det inte varit lättare att skriva

~/Library/iTunes/iPhone Software Updates

Vad är det för mening med ett forum om alla söker på google och var skulle man finna sina sökningar
på google om ingen skrivit svaret på ett forum ?

Har du tänkt på det

Jag brukar göra det som går snabbast, dvs. Google.

Dessutom är det en fråga som garanterat har ställts här innan. Vilket gör att det blir en massa redundans och det blir svårare att hitta andra saker.

Har du tänkt på det?

Ursprungligen av MalcomX:

Tack

Men hade det inte varit lättare att skriva

~/Library/iTunes/iPhone Software Updates

Vad är det för mening med ett forum om alla söker på google och var skulle man finna sina sökningar
på google om ingen skrivit svaret på ett forum ?

Har du tänkt på det

Är det bara jag som INTE hittar någon mapp som heter iTunes i Library? Det verkar som att uppdateringsfilen är trasig, men iTunes.app vill bara använda samma fil varje gång jag försöker uppdatera min iPhone. Jag har letat som besatt efter ett sätt att kasta den första filen så att iTunes kan ladda ner en ny.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 19:52

"This device isn´t eligible for the requested build" Måste jag ha 10.7.2 först?

Ursprungligen av joakimo:

"This device isn´t eligible for the requested build" Måste jag ha 10.7.2 först?

Nej, 10.7.2 krävs inte för att hämta/installera ios5.

Är 9A334 senaste versions-builden?

Ursprungligen av yabbah:

Är 9A334 senaste versions-builden?

Japp.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 19:54

Min nedladdning tvärstannar vid 550MB ca. sedan får jag upp ett felmeddelande att det är fel på nätverksanslutningen. *suck*
KÄMPA Apple/Akamai!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 20:02

Gaaah.. 290 av 668.8

Gaah 2..... 68,2kb/s Det var längesedan internet gick så långsamt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 20:09

Vad i… tänkte att sista utvägen från: "This device isn´t eligible for the requested build" var att återställa telefonen, men även då fick jag samma meddelande. Tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 20:10
Ursprungligen av joakimo:

Vad i… tänkte att sista utvägen från: "This device isn´t eligible for the requested build" var att återställa telefonen, men även då fick jag samma meddelande. Tips?

Lite mer info är alltid välkommet.

Har du beta, jailbreakat eller gjort något annat fuffens?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 20:15
Ursprungligen av zappee:

Lite mer info är alltid välkommet.

Har du beta, jailbreakat eller gjort något annat fuffens?

Aldrig beta, aldrig Jailbreak och inget annat fuffens öht. Den stannar när den "kontrollerar iPhone-återställning med Apple", förhoppningsvis är det något tillfälligt pga. högt tryck hos Apple.

Ursprungligen av joakimo:

Aldrig beta, aldrig Jailbreak och inget annat fuffens öht. Den stannar när den "kontrollerar iPhone-återställning med Apple", förhoppningsvis är det något tillfälligt pga. högt tryck hos Apple.

https://discussions.apple.com/thread/3042366?start=0&tstart=0

Felet ligger i iTunes. Åtgärden är den samma som vid fel 1013, dvs att du måste redigera “hosts”.

Bevaka tråden