Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 22:03
Ursprungligen av pingu:

Vill jag exempelvis bli påmind om att köpa avocado när jag går till Ica måste jag alltså lägga till Ica som en kontakt, oerhört klumpigt.

+1

Detta måste det bli ändring på.

Kan man ta bort filen på 700 MB som ligger här?

/Library/iTunes/iPhone Software Updates/iPhone2,1_5.0_9A334_Restore.ipsw

Jag hade lite svårt att få kontakt med Apple igår, och då tror jag den filen togs bort varje misslyckat försök, men nu blev den kvar.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Kan man ta bort filen på 700 MB som ligger här?

/Library/iTunes/iPhone Software Updates/iPhone2,1_5.0_9A334_Restore.ipsw

Jag hade lite svårt att få kontakt med Apple igår, och då tror jag den filen togs bort varje misslyckat försök, men nu blev den kvar.

Javisst.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-13 22:43

Känner också att iOS5 är aningen snabbare än tidigare version på min iPhone4. Viss lagg som uppkommit vid upplåsning, svara telefon m.m. verkar vara borta.

Ursprungligen av joakimo:

Känner också att iOS5 är aningen snabbare än tidigare version på min iPhone4. Viss lagg som uppkommit vid upplåsning, svara telefon m.m. verkar vara borta.

+1, mina mikrolagg har också försvunnit helt och hållet. Flyter mjukt och fint

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 23:01
Ursprungligen av joakimo:

Känner också att iOS5 är aningen snabbare än tidigare version på min iPhone4. Viss lagg som uppkommit vid upplåsning, svara telefon m.m. verkar vara borta.

Samma här, håller bara tummarna för att det håller i sig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-13 23:36

Någon som använt coverflow och upplevt det hackigt och lite segt? (Förlåt för att jag ställer om frågan hela tiden.)

Någon som har lite bättre koll på Photostream? Inga bilder jag tar hamnar direkt dit, och det verkar inte finnas något sätt att flytta dom dit heller, what gives?

Edit: Nevermind, det hoppade igång av sig själv, men kommer slå av det. Vill kunna välja vilka foton som ska dit...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-10-14 06:28

Samma strul här. Efter första starten med ios5 fanns alla appar men ingen kunde startas. Resetta telefonen och alla icke Apple-appar är borta.
Åker till jobbet, smågrinig, kommer hem nu på morgonkvisten å stoppar in sladden i datorn. Se på fan, programmen verkar synkas nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-14 08:04

Hade ni lugnat er lite så hade antagligen alla appar lagts in igen och fungerat.

Det tog väldigt långt tid (om man har många) att synka in alla appar efter telefonen var återställd. Man såg att det ploppade upp app efter app.

Ursprungligen av zappee:

Hade ni lugnat er lite så hade antagligen alla appar lagts in igen och fungerat.

Det tog väldigt långt tid (om man har många) att synka in alla appar efter telefonen var återställd. Man såg att det ploppade upp app efter app.

Jag blev också lite fundersam till att börja med eftersom det var tomt på appar tills jag insåg att det fortfarande synkade, bara att man numer kan använda telefonen under tiden.

Härligt!
Nu har man uppdaterat till iOS 5. Alla kontakter är borta, Alla appar är borta. Apple vägrar svara på frågor om man inte mailar dom. Vad i helvete!
Jag har tammefan inte tid och sitta och ägna dagar åt att experimentera fram en nedgradering.
Fyfan!

Ursprungligen av David Slättne:

Härligt!
Nu har man uppdaterat till iOS 5. Alla kontakter är borta, Alla appar är borta. Apple vägrar svara på frågor om man inte mailar dom. Vad i helvete!
Jag har tammefan inte tid och sitta och ägna dagar åt att experimentera fram en nedgradering.
Fyfan!

Ta det lugnt, du har väl en gammal backup att lägga in? Alt kontakterna synkade till Adressboken på datorn?
Jag skulle lägga återställa till backupen till att börja med.

Ursprungligen av theplague:

Ta det lugnt, du har väl en gammal backup att lägga in? Alt kontakterna synkade till Adressboken på datorn?
Jag skulle lägga återställa till backupen till att börja med.

Ja, jag överreagerade nog. men attan vad stressad jag blev. särskilt av Apples avsnoppning. Efter inlägget nyss anslöt jag iphonen igen och kör nu en ganska omfattande synkning så jag misstänker att jag snart har allt tillbaka.
Jag behövde nog bara terapivråla lite här.
Jag återkommer om hur det hela slutatade....
/David

Ursprungligen av David Slättne:

Ja, jag överreagerade nog. men attan vad stressad jag blev. särskilt av Apples avsnoppning. Efter inlägget nyss anslöt jag iphonen igen och kör nu en ganska omfattande synkning så jag misstänker att jag snart har allt tillbaka.
Jag behövde nog bara terapivråla lite här.
Jag återkommer om hur det hela slutatade....
/David

Sådärja! Alla appar är tillbaka, i en enda röra, men tillbaka. kontakterna fortfarande borta....

Ursprungligen av David Slättne:

Sådärja! Alla appar är tillbaka, i en enda röra, men tillbaka. kontakterna fortfarande borta....

Men återigen, har du dem inte synkade till datorn?
Varför inte återställa till den senaste backupen från innan du uppdaterade till iOS5? (om du har någon)

Ursprungligen av theplague:

Men återigen, har du dem inte synkade till datorn?
Varför inte återställa till den senaste backupen från innan du uppdaterade till iOS5? (om du har någon)

Jo jag gjorde ett par såna backuper som jag kan leta i. Just nu trycker jag i alla kontatkerna från Gmail via Adressboken. Det blir en jäkla massa dubbletter.
Jag känner nu att det här kan lösa sig, men inte utan att minst en arbetsdag försvinner, hur jag än gör....

Ursprungligen av David Slättne:

Jo jag gjorde ett par såna backuper som jag kan leta i. Just nu trycker jag i alla kontatkerna från Gmail via Adressboken. Det blir en jäkla massa dubbletter.
Jag känner nu att det här kan lösa sig, men inte utan att minst en arbetsdag försvinner, hur jag än gör....

Om du bara skulle återställa med senaste backupen skulle det ta 30-60 min och då sköter sig allt själv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-14 12:40

Har någon av er testat att skapa en egen vibration än?

Jag gjorde det och satte den sedan på en specifik kontakt men användes den när denna kontakten sedan skickade SMS/iMessage till mig? Nope, då var det ändå standardvibration som användes.

What gives?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-14 20:20
Ursprungligen av zinned:

Har någon av er testat att skapa en egen vibration än?

Jag gjorde det och satte den sedan på en specifik kontakt men användes den när denna kontakten sedan skickade SMS/iMessage till mig? Nope, då var det ändå standardvibration som användes.

What gives?

Är det verkligen ingen av er som har testat detta?

Ursprungligen av zinned:

Är det verkligen ingen av er som har testat detta?

Hur gör man? Sen kan jag göra ett försök!

Ursprungligen av Engalunda:

Hur gör man? Sen kan jag göra ett försök!

Settings / sounds / vibration / create new vibration.

Ursprungligen av keptang:

Settings / sounds / vibration / create new vibration.

Märkligt, hittar inte? Vad är det för uppdatering jag har..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-14 14:10

När jag försöker uppdatera till iOS5 så får jag meddelandet "Programvaran för iPhone-enheten "xxxxxxxxx" skadades under hämtningen".
Försökt flera gånger men fått samma varje gång. Har ni några tips på hur jag löser detta?

Ursprungligen av Docko:

När jag försöker uppdatera till iOS5 så får jag meddelandet "Programvaran för iPhone-enheten "xxxxxxxxx" skadades under hämtningen".
Försökt flera gånger men fått samma varje gång. Har ni några tips på hur jag löser detta?

Du kan nog bara lösa det genom att fortsätta hämtning/uppdatering. Det har stått i pressen om problem med "skadade filer" pga. överbelastade servrar. Det kommer nog att fortsätta ett tag. Jag fick försöka säkert 4 gånger (premiärnatten) innan jag lyckades.

MÅÅÅÅNGA av problemen, när folk tror att saker "försvunnit", är pga överbelastade servrar, och att det ska synkas först till iCloud, därefter därifrån till telefonen. Så var det för mig också, kontakterna var borta, apparna strulade etc etc. Men det kom med tiden. Antar att 90% av problemen folk har med iOS5 är pga detta, och helningsprocessen går troligen inte snabbare tack vare att alla då sitter o om o om o om igen försöker synka om sina telefoner, med ny kontakt till molnet.

Mitt löste sig efter några timmar, för några har det tagit längre tid. Skulle rekommendera folk att ligga lågt ett par dagar, o sen försöka synka igen / alt. låta den sköta det själv. Vet dock att det är svårt när man väl sitter där...

Många problem i tappade kontakter, appar etc beror på att man dels inte fattat att man synkar adressboken.

Alla kontakter hamnar i adressboken, var pc-folk har sina har jag ingen aning om (outlook?).

Om man sedan under iPhonens inställningar inte har kryssat för kontakter, program, email osv
- så är det inte konstigt att luren är tom efter man uppgraderat.

Ursprungligen av Goflorp:

Många problem i tappade kontakter, appar etc beror på att man dels inte fattat att man synkar adressboken.

Alla kontakter hamnar i adressboken, var pc-folk har sina har jag ingen aning om (outlook?).

Om man sedan under iPhonens inställningar inte har kryssat för kontakter, program, email osv
- så är det inte konstigt att luren är tom efter man uppgraderat.

Eller i kontakter möjligen.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-14 21:51

Du måste först aktivera anpassade vibrationer under allmänt och hjälpmedel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-15 09:10

Jag ber om ursäkt om denna information finns i tråden. Men jag har försökt att kolla.

Jag ska nu uppdatera dottern och hustruns telefoner. Finns det något sätt att göra detta och få tillbaka apparna i samma organisation som tidigare. Jag har fått dem hur som helt och utan mappar när jag uppdaterat min iPhone och iPad.

Bevaka tråden