Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 ute nu (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av snällpåriktigt:

Bara jag som är irriterad på att man varken kan lägga "tidningskiosken" i en mapp eller ta bort den. Någon som vet om man kan ta bort den via itunes?

Eftersom tidningskiosken är en mapp så går den inte att lägga i en annan mapp
Och, nej, du kan inte få bort den

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-12 21:57
Ursprungligen av snällpåriktigt:

Bara jag som är irriterad på att man varken kan lägga "tidningskiosken" i en mapp eller ta bort den. Någon som vet om man kan ta bort den via itunes?

Du är inte ensam. Att gömma den i en mapp hade ju fungerat, men precis som du säger går ju inte ens det. :/

På nya nanon (eller rättare sagt med dess nya programuppdatering) kan man i inställningarna ta bort ikoner som man inte vill ska synas. Hoppas något liknande kommer till riktiga IOS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 21:54

Jag får exakt samma felmeddelande.. 4:e gången nu.. SUCK jag vill få det klart innan jag går och lägger mig

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 21:59
Ursprungligen av Redglittercoffin:

[ATTACH="CONFIG"]30690[/ATTACH]

Börjar känna mig rätt så grinig just nu. Jag har tankat ner uppdatering många gånger nu med samma resultat.

Ursprungligen av Samuell:

Jag får exakt samma felmeddelande.. 4:e gången nu.. SUCK jag vill få det klart innan jag går och lägger mig

http://www.99.se/notiser/290326-ios-5-ute-nu-2011-10-12-a.html#post2025966

Nån som har uppdaterat via iTunes på windows vista?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 22:09
Ursprungligen av Chaosstar:

Nån som har uppdaterat via iTunes på windows vista?

Det är inte fel på din dator.

Ursprungligen av zinned:

Jag fick samma fel som alla andra här, fick det en fem sex gånger...men NU verkar aktiveringen mot Apple ha bitit för mjukvaran håller på att skjutsas in i iPhone nu, fick inte alls det felmeddelandet denna gången.

Då får du error 3200 när den startar om sen

Min iphone 4 blev uppdaterad till ios5 för några minuter sedan. Tog tid.

När jag försöker att uppdatera min frus 3gs via hennes netbook (Win7) blir det itunes-felmeddelande 3200 hela tiden. Några tips eller är det bara att försöka att uppdatera via min mbp istället? Hittar inga vettiga förklaringar på felmeddelande 3200 på Apples supportsidor.

Har stått: Återställer iPhone-program...
i över en timme nu, ska det verkligen va så?

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-12 22:10
Ursprungligen av Chaosstar:

Har stått: Återställer iPhone-program...
i över en timme nu, ska det verkligen va så?

Va samma för mig... Till slut tryckte jag avbryt, men iTunes reagerade inte (?) på detta. Någon minut efter det började musik, film m.m. synkas och allt rullade på. Dock funkade inte alla mina program, antagligen pga att jag avbröt så dessa fick jag synka om bara.

Ni alla som får problem med er uppdatering. Det är inte så att ni har valt update istället för restore? Man kan få liknande felsymptom då. Ni måste göra en restore och inte en uppdatering

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 22:06
Ursprungligen av BlackSmp:

Ni alla som får problem med er uppdatering. Det är inte så att ni har valt update istället för restore? Man kan få liknande felsymptom då. Ni måste göra en restore och inte en uppdatering

Nej, uppdatera funkar fint.

Dock är problemet att Apples servrar är överbelastade just nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 22:06

Jag fick samma fel som alla andra här, fick det en fem sex gånger...men NU verkar aktiveringen mot Apple ha bitit för mjukvaran håller på att skjutsas in i iPhone nu, fick inte alls det felmeddelandet denna gången.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 22:08

Ok, jag brukar ALDRIG få problem med såna här grejer. O när jag får det brukar jag oftast lösa det själv. Men nu fattar jag ingenting. Fått dubbla iCal-kalendrar, kontakterna är "borta" (syns inte i kontakter, telefonbok, men de finns där ändå på nåt sätt, för i SMShistoriken ligger personerna kvar och när jag skulle ställa in vem jag var nånstans i inställningarna fick jag upp lista på alla), men annars kan jag inte komma åt mina kontakter. Finns i "senaste" i telefon-delen, men inte om jag väljer "kontakter". Programmet Påminnelser är liksom ingenting.. EN lista där det står Avklarade, men hittar inte nånstans var jag ska kunna lägga till nån påminnelse. Rätt jävla tiltat här nu. Vad göra? Jag installerade och valde där man fick tre val "1 ställ in som ny iphone 2 skapa från icloudkopia (duh! de finns ju ingen där) 3 "återställ från itunes-säkerhetskopia", så valde jag nummer 3. Såklart.

Vad ska man hitta på? Vill få ordning på detta innan imorrn... suck

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 22:14
Ursprungligen av Anders Båth:

Ok, jag brukar ALDRIG få problem med såna här grejer. O när jag får det brukar jag oftast lösa det själv. Men nu fattar jag ingenting. Fått dubbla iCal-kalendrar, kontakterna är "borta" (syns inte i kontakter, telefonbok, men de finns där ändå på nåt sätt, för i SMShistoriken ligger personerna kvar och när jag skulle ställa in vem jag var nånstans i inställningarna fick jag upp lista på alla), men annars kan jag inte komma åt mina kontakter. Finns i "senaste" i telefon-delen, men inte om jag väljer "kontakter". Programmet Påminnelser är liksom ingenting.. EN lista där det står Avklarade, men hittar inte nånstans var jag ska kunna lägga till nån påminnelse. Rätt jävla tiltat här nu. Vad göra? Jag installerade och valde där man fick tre val "1 ställ in som ny iphone 2 skapa från icloudkopia (duh! de finns ju ingen där) 3 "återställ från itunes-säkerhetskopia", så valde jag nummer 3. Såklart.

Vad ska man hitta på? Vill få ordning på detta innan imorrn... suck

Blir nog svårt just nu.

Vänta till imorgon och återställ igen. Förhoppningsvis har inte backupen pajat totalt.

Ursprungligen av Anders Båth:

Ok, jag brukar ALDRIG få problem med såna här grejer. O när jag får det brukar jag oftast lösa det själv. Men nu fattar jag ingenting. Fått dubbla iCal-kalendrar, kontakterna är "borta" (syns inte i kontakter, telefonbok, men de finns där ändå på nåt sätt, för i SMShistoriken ligger personerna kvar och när jag skulle ställa in vem jag var nånstans i inställningarna fick jag upp lista på alla), men annars kan jag inte komma åt mina kontakter. Finns i "senaste" i telefon-delen, men inte om jag väljer "kontakter". Programmet Påminnelser är liksom ingenting.. EN lista där det står Avklarade, men hittar inte nånstans var jag ska kunna lägga till nån påminnelse. Rätt jävla tiltat här nu. Vad göra? Jag installerade och valde där man fick tre val "1 ställ in som ny iphone 2 skapa från icloudkopia (duh! de finns ju ingen där) 3 "återställ från itunes-säkerhetskopia", så valde jag nummer 3. Såklart.

Vad ska man hitta på? Vill få ordning på detta innan imorrn... suck

Ok! Efter att väntat i 2 timmar, så verkar det som att den inte hade synkat grejerna till iCloud, och därför jag hade dessa skumma fel. Nu verkar allt funka, ja förutom då att den av nån anledning dubblerat mina iCal-kalendrar, men det är väl bara att stänga av hälften... NU kanske man faktiskt kan börja testa på de nya funktionerna o njuta av det istället för att va tiltad

Så mitt allmänna tips blir; Är saker skumma; vänta. Synkningen till iCloud som krävs första gången, kanske bara e seg.

Exakt så här gick det hela till…

Sätter i min iPhone 4a i datorn (som kör windows vista och senaste iTunes) och säkerhetskopierar den, startar om mobilen och kopplar in den igen, den säkerhetskopieras snabbt igen.
Efter det väljer jag att uppdatera till iOS 5.
Vilket verkar ha skapat en helt tom mobil. Men jag kopplar ur sladden och i den igen och iTunes börjar synca det står: ”Återställer iPhone-program…”
Den har hållit på med det i c:a 1,5 timme nu.
Ska jag avvakta och utgå från att iTunes håller på att återställa allt så att alla programinställningar, sms, mms, bilder osv kommer att vara som innan jag uppdaterade till iOS5?

Telefonen lyser bara som då den var helt ny, står inget om sync på den.

Jag har väll inte förlorat nått från min iPhone?

Ursprungligen av Chaosstar:

Exakt så här gick det hela till…

Sätter i min iPhone 4a i datorn (som kör windows vista och senaste iTunes) och säkerhetskopierar den, startar om mobilen och kopplar in den igen, den säkerhetskopieras snabbt igen.
Efter det väljer jag att uppdatera till iOS 5.
Vilket verkar ha skapat en helt tom mobil. Men jag kopplar ur sladden och i den igen och iTunes börjar synca det står: ”Återställer iPhone-program…”
Den har hållit på med det i c:a 1,5 timme nu.
Ska jag avvakta och utgå från att iTunes håller på att återställa allt så att alla programinställningar, sms, mms, bilder osv kommer att vara som innan jag uppdaterade till iOS5?

Jag har väll inte förlorat nått från min iPhone?

Nej, du har inte förlorat något men du kan bli tvungen att göra en ny återställning från backupen om det djävlas

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, du har inte förlorat något men du kan bli tvungen att göra en ny återställning från backupen om det djävlas

Men ska jag avbryta "Återställer iPhone-program..." och starta om eller?
Jag har ju inte fått nått felmedelande, men "Återställer iPhone-program..." har snart hållit på i 2 timmar. Jag har många program, men ändå.
Vad tror ni?

Och om jag avbryter, vad ska jag göra då?. Vad är nästa steg?

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-12 22:25
Ursprungligen av Chaosstar:

Men ska jag avbryta "Återställer iPhone-program..." och starta om eller?
Jag har ju inte fått nått felmedelande, men "Återställer iPhone-program..." har snart hållit på i 2 timmar. Jag har många program, men ändå.
Vad tror ni?

Och om jag avbryter, vad ska jag göra då?. Vad är nästa steg?

När min fastnade i samma process som du är i nu så tryckte jag på "avbryt" men inget hände då vad jag märkte. Börja pilla på telefonen under tiden den syncade och färdigställde luren, konto och allt va det nu va man skulle godkänna. Då såg jag att iTunes börja synca vidare med filmer osv. MEN jag vet ju inte vad som fick processen att gå vidare. Att jag ställde in telefonen, tryckte avbryt eller vad... Allt funkar iaf nu..

Ursprungligen av Resorb:

När min fastnade i samma process som du är i nu så tryckte jag på "avbryt" men inget hände då vad jag märkte. Börja pilla på telefonen under tiden den syncade och färdigställde luren, konto och allt va det nu va man skulle godkänna. Då såg jag att iTunes börja synca vidare med filmer osv. MEN jag vet ju inte vad som fick processen att gå vidare. Att jag ställde in telefonen, tryckte avbryt eller vad... Allt funkar iaf nu..

Men man ska väll inte behöva ställa in nått i telefonen, det gör man väll bara om den är ny.
Kommer inte längre än till välja nätverk där, vilket jag slog in fel kod på och inte kan ändra nu.

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-12 22:31
Ursprungligen av Chaosstar:

Men man ska väll inte behöva ställa in nått i telefonen, det gör man väll bara om den är ny.
Kommer inte längre än till välja nätverk där, vilket jag slog in fel kod på och inte kan ändra nu.

Jag fick i stort sett ställa in den som en helt ny lur, och hur den skulle syncas med iCloud, Appel ID, MobileMe och något avtal som skulle godkännas för iOS5 typ...
Min tanke var att den inte kunde fortsätta syncningen tills jag ställt in telefonen. Men kan ha fel..

Avbröt och gjorde alla inställningar, sen valde jag återställ från säkerhetskopia. iTunes frågade då om jag ville fortsätta återställningen, jag tryckte då ja.
Nu står det: "Återställer iPhones musik och videor..."
Fy vilken ångest sånt här är.

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-12 22:36
Ursprungligen av Chaosstar:

Avbröt och gjorde alla inställningar, sen valde jag återställ från säkerhetskopia. iTunes frågade då om jag ville fortsätta återställningen, jag tryckta ja.
Nu står det: "Återställer iPhones musik och videor..."
Fy vilken ångest sånt här är.

Tror det kommer rulla på nu. Det va dit jag kom med när allt ordnade upp sig

Men annars så är det skönt att mina möjligheter att skicka imessage ökar:)
Grabben uppdaterade telefonen och det såg jag på en gång när jag gick in i Meddelandeappen genom att han blev "blå":)

Det kan ta bra lång tid för en komplett återställning, så sitt lugnt i båten ett tag till....

Kan du inte se på telefonen om den håller på att återställa programmen ? Små blå progressbars lite överallt ( iOS 5 kör parallell återställning av applikationer ), om Apples servrar är nerlastade kan ju detta vara orsaken till att det tar tid..

Ursprungligen av lilledanne:

Det kan ta bra lång tid för en komplett återställning, så sitt lugnt i båten ett tag till....

Jo jag har sjukt mycket program så kanske du har rätt.

Ursprungligen av lilledanne:

Kan du inte se på telefonen om den håller på att återställa programmen ? Små blå progressbars lite överallt ( iOS 5 kör parallell återställning av applikationer ), om Apples servrar är nerlastade kan ju detta vara orsaken till att det tar tid..

På telefonen märks ingenting, den är som om den var ny ur kartongen.

Men iTunes skulle väll inte stå och synca om inte en mobil vvar inkopplad.

Nu verkar det funka.....

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 22:41

Allvarligt.. kan man inte koppla si
n befintliga mail till icloud? måste man ha en me-adress?

Bevaka tråden