Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Manglobe:

Wow. Det är rätt crazy. Apple vill verkligen inte att någon ska ha en susning om hur deras produkter är utformade.

Jag har verkligen jobbat upp någon slags besatthet av iPhone 5. Min 3G fungerar förvisso, men den är långsam och snart går abonnemangstiden ut. Ingen aning om hur jag ska göra, men antar att det smartaste är att antingen förlänga det jag har eller hitta något bättre, för att sedan köpa loss telefonen från Applestore när den väl kommer. För de lär väl sälja den upplåst precis som 3Gs och 4:an, va?
...Visst?

Bara i Applestore... Där tillgången säkert kommer vara betydligt mindre än i affärer där man binder sig...

Ursprungligen av PeeMaN:

Där tillgången säkert kommer vara betydligt mindre än i affärer där man binder sig...

Det tror jag inte. Tvärtom, då Apple naturligtvis har bättre supply till sig själva än till en Telia-butik, som har fått ett begränsat antal enheter till releasedatum. Och det har inte varit så tidigare i andra länder där den funnits på apple.xx vid releasedatum.

Lite OT: Verkar vara ganska vanligt med Apple-produkter. Finns oftast för väldigt snabb leverans via apple.se, medan ÅF fortfarande inte har fått in nya modeller (finns ngn tråd här på forumet där personen väntat på en MBA i 3v medan den finns för omg. leverans från Apple).

Ursprungligen av keptang:

Det tror jag inte. Tvärtom, då Apple naturligtvis har bättre supply till sig själva än till en Telia-butik, som har fått ett begränsat antal enheter till releasedatum. Och det har inte varit så tidigare i andra länder där den funnits på apple.xx vid releasedatum.

Lite OT: Verkar vara ganska vanligt med Apple-produkter. Finns oftast för väldigt snabb leverans via apple.se, medan ÅF fortfarande inte har fått in nya modeller (finns ngn tråd här på forumet där personen väntat på en MBA i 3v medan den finns för omg. leverans från Apple).

Jag tror på motsatsen. Vi har ju faktiskt inte sett hur en release med iphone i apple-store ser ut än, i Sverige alltså!
VI får väl helt enkelt se hur det blir när femman kommer!

Ursprungligen av zappee:

Inte så långt ifrån ändå, Here's A Great Story About The Astonishing Lengths Apple Went Through To Keep The iPad Secret

iPad iofs men de lär göra samma med iPhone.

Det där låter väldigt uppdiktat i min mening. Troligt att Apple har gagdeals med individuella personer och att CEO inte får bli inblandad.
"Du, vi behöver ett rum utan fönster och ett bord med ett hål i härnere på programmeringsavdelningen"
Troligt att CEO inte får reda på vad som sker på det enga företaget.
De här utvecklarna trollar ju, det är givet!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-10 17:10
Ursprungligen av PeeMaN:

Det där låter väldigt uppdiktat i min mening. Troligt att Apple har gagdeals med individuella personer och att CEO inte får bli inblandad.
"Du, vi behöver ett rum utan fönster och ett bord med ett hål i härnere på programmeringsavdelningen"
Troligt att CEO inte får reda på vad som sker på det enga företaget.
De här utvecklarna trollar ju, det är givet!

Är bilderna också uppdiktade?

Is this the Apple tablet? (update: new images) -- Engadget

Ursprungligen av zappee:

Ska man ljuga får man göra det fint, han har väl också sett läckta bilder. Missförstå mig rätt, jag är övertygad om att Apple gör och gjorde riktigt mycket för att hålla sina kommande produkter hemliga. Jag tror däremot inte på den här lallaren som påstår att han inte får berätta för sin CEO att de har en superhemlig produkt från Apple i källaren. Fråga dig själv om du tycker det låter rimligt, från Apples sida framför allt.

Givetvis så har många operatörer egna testlabb för att prova nya features i nätet och liknande. Jag är dock ganska tveksam till att de använder dessa lab för att testa nya telefonmodeller utan specfica nya nätfeatures. Det finns ingen större anledning eftersom telefonerna certifieras via testhus för att garantera att de uppfyller standarden.

Operatörernas stora investeringar ligger i uppdateringar av mobilnäten - inte i nya telefoner - så de använder sina labb för att testa nya releaser av nätprogramvaran

Givetvis så kan de prova nya telefoner också men jag tror inte att det är speciellt sannolikt.

Det är trots allt Apple som måste skydda sitt namn och rykte genom att se till att telefonerna fungerar ute i verkligheten. Operatörerna överlever.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-04 20:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Givetvis så har många operatörer egna testlabb för att prova nya features i nätet och liknande. Jag är dock ganska tveksam till att de använder dessa lab för att testa nya telefonmodeller utan specfica nya nätfeatures. Det finns ingen större anledning eftersom telefonerna certifieras via testhus för att garantera att de uppfyller standarden.

Operatörernas stora investeringar ligger i uppdateringar av mobilnäten - inte i nya telefoner - så de använder sina labb för att testa nya releaser av nätprogramvaran

Givetvis så kan de prova nya telefoner också men jag tror inte att det är speciellt sannolikt.

Det är trots allt Apple som måste skydda sitt namn och rykte genom att se till att telefonerna fungerar ute i verkligheten. Operatörerna överlever.

Jag tror nog operatörerna är ganska måna om att telefonerna funkar bra på deras nät, om telefonen är operatörssåld så är det de som får supporten på telefonen.

Som sagt telefonerna är typgodkända och jag tror inte att operatörerna gör några specifika tester i sina labb på nya mobiler. Vad skulle de testa?

Det som skulle vara intressant att veta är hur telefonerna beter sig ute i verkligheten under realistiska förhållanden och det får man inte i ett testlabb.

Det är när man introducerar nya talkodare eller saker som VAMOS som kan ge dubbla talkapaciteten i ett GSM nät utan hårdvaruförändringar som operatörerna vill kunna prova i ett labb och under kontrollerade liveförhållanden i avgränsade delar av sitt nät.

När man utvecklar features som VAMOS då samarbetar nätleverantörer (Ericsson, Huawei), mobiltelefonleverantörer (Nokia, Apple) med operatörer (Vodafone, TeliaSonera) men det är inte bara en ny mobilmodell.

En ny modell av en existerande telefon ser jag ingen större anledning för operatörerna att testa.

Ursprungligen av BlackSmp:

Som sagt telefonerna är typgodkända och jag tror inte att operatörerna gör några specifika tester i sina labb på nya mobiler. Vad skulle de testa?

Det som skulle vara intressant att veta är hur telefonerna beter sig ute i verkligheten under realistiska förhållanden och det får man inte i ett testlabb.

Det är när man introducerar nya talkodare eller saker som VAMOS som kan ge dubbla talkapaciteten i ett GSM nät utan hårdvaruförändringar som operatörerna vill kunna prova i ett labb och under kontrollerade liveförhållanden i avgränsade delar av sitt nät.

När man utvecklar features som VAMOS då samarbetar nätleverantörer (Ericsson, Huawei), mobiltelefonleverantörer (Nokia, Apple) med operatörer (Vodafone, TeliaSonera) men det är inte bara en ny mobilmodell.

En ny modell av en existerande telefon ser jag ingen större anledning för operatörerna att testa.

Helt klart är det så, knappast att Nokia har sina 100 olika modeller ute för test hos operatörerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-05 09:51
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-05 10:10

Förmodligen fake, men... I'd hit that.

  • Medlem
  • 2011-08-05 10:17
Ursprungligen av Vassius:

Förmodligen fake, men... I'd hit that.

I second that!

Det ironiska med alla dessa bilder är att de lyckas ta så här nära bilder men det är alltid i vinklar så man inte riktigt ser den i sin helhet.. Det skriker uppgjort lång väg, bara för att öka hypen (och säkert för att se responsen bland oss konsumenter lite i förväg).. xP

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-08-05 11:53

Bekräftat fake dock, en iPhone 4 som dom bara krympte tjockleken på

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-08-05 12:55
Ursprungligen av JesperA:

Bekräftat fake dock, en iPhone 4 som dom bara krympte tjockleken på

Bekräftat var?

Ursprungligen av JesperA:

Bekräftat fake dock, en iPhone 4 som dom bara krympte tjockleken på

Vart är det bekräftat?

Den är troligen en fake, men ser inte ut som en iPhone 4, saknas lite knappar t.ex.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-08-05 13:44

Läs tråden artiklen handlar om? Iaf, för att underlätta, läs från sidan 6 och frammåt: iPhone 5 : the first picture !!! - Page 6 - MacRumors Forums

Ursprungligen av keptang:

saknas lite knappar t.ex.

Saknas inte en enda knapp

Ursprungligen av JesperA:

Saknas inte en enda knapp

Lite svårt att se när jag sitter ute i solen här uppe i norr, men det ser ut som att man ser telefonens vänstra sida och volymkontrollerna har alltid suttit på vänster sida. De saknas.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-08-05 14:39
Ursprungligen av BlackSmp:

Lite svårt att se när jag sitter ute i solen här uppe i norr, men det ser ut som att man ser telefonens vänstra sida och volymkontrollerna har alltid suttit på vänster sida. De saknas.

Det är bara högersidan som visas där ingen knapp sitter.

Ursprungligen av JesperA:

Det är bara högersidan som visas där ingen knapp sitter.

Det är vänster sida man ser, iaf så dom har roterat bilden (roterar man den rätt så är det höger). Men det är fake, annars skulle dom inte gjort det så.

edit: Och manipulerad, då man inte ser sim-kortshållaren heller samt så har han som håller i den väldigt långt pekfinger.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-08-05 15:02
Ursprungligen av keptang:

Det är vänster sida man ser, iaf så dom har roterat bilden (roterar man den rätt så är det höger). Men det är fake, annars skulle dom inte gjort det så.

edit: Och manipulerad, då man inte ser sim-kortshållaren heller samt så har han som håller i den väldigt långt pekfinger.

Det är bara höger sida man ser, bilden är flippad horisontellt, kolla skärmen och kameran på framsidan så ser man lätt att det bara är högersidan som syns.

Simkortshållaren på högersidan försvann när tjockleken krymptes i PS.

Jo, det är en fake men jag funderar på om jag skulle gilla den eller inte om det var sant.

Jag har provat att hålla i nya Samsung (vad den nu heter) som har 4.3" skärm och är tunn (grabbens kompis har en sådan) och jag gillade inte storleken på skärmen och inte heller vikten (för lätt) men är en "sucker" för tunnhet men inte om det sker på beskostnad av kvalitetskänslan.
Och det tyckte jag hände i Samsungen - den kändes inte rejäl (men jag har ingen aning om det stämmer eller inte)

Jag skyller på högglansskärm och strålande solsken och sitta utomhus med sin MBP för att inte se något:cool:

Men en fake är det garanterat, men varför göra det så invecklat?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag skyller på högglansskärm och strålande solsken och sitta utomhus med sin MBP för att inte se något:cool:

Men en fake är det garanterat, men varför göra det så invecklat?

För att man kan.. Hoppas nästa snubbe lägger lite mer tanke på detaljerna i sitt Photoshoppande..

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-10 12:01

iPhone 5 webbplatsen släppt av misstag?

Kika och avgör själva:
Showyou: iPhone 5 Website Leaked

Ser troligt ut iaf... vad säger ni?

Man kan ju hoppas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-10 12:13

Bilderna ser lite väl fejkade ut men samtidigt så om det är fejk så är det en otroligt välgjord sådan.

Mycket av det ser trovärdigt ut, men den här bilden ser lite fejkad ut, tycker jag...

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-10 12:18
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Mycket av det ser trovärdigt ut, men den här bilden ser lite fejkad ut, tycker jag...

Å andra sidan tycker jag att bilden för iPhone 4 ser ganska fejkad ut också om man jämför...

Inte för att det betyder att bilden på 5an inte är fejk

Bevaka tråden