Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-05-21 16:28
Ursprungligen av zappee:

Nej, för det finns INGEN tvekan

Från din sida möjligtvis, men hela iPhonearenan är inte fullt lika säker...

Kör vi på den sannolikhetshalten finns det ju på Söndag ingen jord kvar att släppa en ny iphone på. I alla fall enligt den senaste domedagsprofetian.

Jag håller med zappee, det är väl ganska självklart att det inte kommer en iPhone i morgon.

  • Medlem
  • 2011-05-21 17:59
Ursprungligen av Capeman:

Jag håller med zappee, det är väl ganska självklart att det inte kommer en iPhone i morgon.

Det tror inte jag heller, men det hade varit förbannat roligt att se hur många långa näsor det blivit. Det jag ställer mig lite emot är hur tvärsäkert alla uttalar sig om ett faktum som endast har ytterst lösa rykten som grund. INGEN mer än Apple vet med säkerhet vad och när någonting nytt kommer.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det tror inte jag heller, men det hade varit förbannat roligt att se hur många långa näsor det blivit. Det jag ställer mig lite emot är hur tvärsäkert alla uttalar sig om ett faktum som endast har ytterst lösa rykten som grund. INGEN mer än Apple vet med säkerhet vad och när någonting nytt kommer.

Man ska aldrig vara helt säker, och kommer det en iPhone i morgon så skall jag äta upp min hatt. Hade det däremot spekulerats på de lite mer etablerade ryktessajterna så hade man väl fått vara lite mer försiktig med tvärsäkerheten, men nu pekar ju allting på september (eller hösten åtminstone). De förändringar som verkar komma att ske i Apple Stores i morgon lär inte beröra oss och lär inte resultera i nya produkter.

Sådana här smårykten poppar ju upp precis hela tiden, året om, men det är ytterst få som prickar rätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-22 04:52
Ursprungligen av Korsriddaren:

Det tror inte jag heller, men det hade varit förbannat roligt att se hur många långa näsor det blivit. Det jag ställer mig lite emot är hur tvärsäkert alla uttalar sig om ett faktum som endast har ytterst lösa rykten som grund. INGEN mer än Apple vet med säkerhet vad och när någonting nytt kommer.

Det hade varit troligare att Jorden skulle gå under idag (igår) än att iPhone 4S presenteras imorgon (idag)

  • Medlem
  • 2011-05-22 11:25
Ursprungligen av zappee:

Det hade varit troligare att Jorden skulle gå under idag (igår) än att iPhone 4S presenteras imorgon (idag)

Det kan jag inte hålla med om. Det finns vetenskapligt stöd för att jorden inte skulle gå under i natt, samma kan nog inte sägas för Apple och deras produktlanseringar...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-25 16:38
  • Medlem
  • 2011-05-25 23:58

Denna hade nästan platsat bättre under nyheter. Än en gång hittar någon på något och förmodligen finns det en och annan lättlurad därute som nappar...

Vet inte om detta postats redan.

4S inom kort och 5a till våren.

iPhone 4S features A5, 8MP camera, integrated SIM; iPhone 5 in spring 2012? | 9 to 5 Mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-31 00:52

iPhone 5 (2011): bättre högupplöst skärm, bättre batteritid, ny design, kamera både fram &
bak, bättre minne, tunnare utförande

iPhone 6 (2012): allt ovan + 12 nya färger på grundutförande, helt ny processor, 3D-skärm,
4G

iPhone 7 (2013): allt ovan (dock ej ny processor) + ljuscellsdriven (dvs 35% av
batterikapaciteten uppdateras via vanligt dagsljus), 4G:2,
stomme av titan/kolfiber/kompositmaterial, utökad röststyrning

iPhone 8 (2014): MultiColour (byta färg på mobil elektroniskt), trådlös integrering med
samtliga tillbehör (lurar, TV, laptop, skärmar m.m.)
med ny länkteknik med ofantligt snabbare överföringshastighet än idag...,
MindMode - första försöket att integrera
mänsklig kropp med maskin; du är ständigt uppkopplad mot din iPhone med
uppgifter om kaloriintag, hjärtrytm, puls,
blodtryck, blodsocker och muskelaktivitet. AirCraft - första trådlösa
laddningssystemet.

'iPhone 9' (2015): iPhone går i graven som 'mobiltelefon' och integreras numer som BodyPad;
en optimal kroppsanpassad device i 6 olika
storlekar och utföranden som baseras på kön, kroppsvikt och ålder. Du
kopplar upp dig mot ett 'CyberNet' och får
fullständig hälsostatus, relevant samhällsinfo och nödvändig
anställningsinput för att klara din vardag. Givetvis är detta
en första prototyp som kommer att utvecklas under många kommande år,
men den visar vägen för en kommande
fullständig integrering mellan maskin och människa...

  • Medlem
  • 2011-05-31 05:01
Ursprungligen av Clavius:

iPhone 5 (2011): bättre högupplöst skärm, bättre batteritid, ny design, kamera både fram &
bak, bättre minne, tunnare utförande

iPhone 6 (2012): allt ovan + 12 nya färger på grundutförande, helt ny processor, 3D-skärm,
4G

iPhone 7 (2013): allt ovan (dock ej ny processor) + ljuscellsdriven (dvs 35% av
batterikapaciteten uppdateras via vanligt dagsljus), 4G:2,
stomme av titan/kolfiber/kompositmaterial, utökad röststyrning

iPhone 8 (2014): MultiColour (byta färg på mobil elektroniskt), trådlös integrering med
samtliga tillbehör (lurar, TV, laptop, skärmar m.m.)
med ny länkteknik med ofantligt snabbare överföringshastighet än idag...,
MindMode - första försöket att integrera
mänsklig kropp med maskin; du är ständigt uppkopplad mot din iPhone med
uppgifter om kaloriintag, hjärtrytm, puls,
blodtryck, blodsocker och muskelaktivitet. AirCraft - första trådlösa
laddningssystemet.

'iPhone 9' (2015): iPhone går i graven som 'mobiltelefon' och integreras numer som BodyPad;
en optimal kroppsanpassad device i 6 olika
storlekar och utföranden som baseras på kön, kroppsvikt och ålder. Du
kopplar upp dig mot ett 'CyberNet' och får
fullständig hälsostatus, relevant samhällsinfo och nödvändig
anställningsinput för att klara din vardag. Givetvis är detta
en första prototyp som kommer att utvecklas under många kommande år,
men den visar vägen för en kommande
fullständig integrering mellan maskin och människa...

Ännu är det långt kvar till första april...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-31 09:56
Ursprungligen av Clavius:

iPhone 5 (2011): bättre högupplöst skärm, bättre batteritid, ny design, kamera både fram &
bak, bättre minne, tunnare utförande

iPhone 6 (2012): allt ovan + 12 nya färger på grundutförande, helt ny processor, 3D-skärm,
4G

iPhone 7 (2013): allt ovan (dock ej ny processor) + ljuscellsdriven (dvs 35% av
batterikapaciteten uppdateras via vanligt dagsljus), 4G:2,
stomme av titan/kolfiber/kompositmaterial, utökad röststyrning

iPhone 8 (2014): MultiColour (byta färg på mobil elektroniskt), trådlös integrering med
samtliga tillbehör (lurar, TV, laptop, skärmar m.m.)
med ny länkteknik med ofantligt snabbare överföringshastighet än idag...,
MindMode - första försöket att integrera
mänsklig kropp med maskin; du är ständigt uppkopplad mot din iPhone med
uppgifter om kaloriintag, hjärtrytm, puls,
blodtryck, blodsocker och muskelaktivitet. AirCraft - första trådlösa
laddningssystemet.

'iPhone 9' (2015): iPhone går i graven som 'mobiltelefon' och integreras numer som BodyPad;
en optimal kroppsanpassad device i 6 olika
storlekar och utföranden som baseras på kön, kroppsvikt och ålder. Du
kopplar upp dig mot ett 'CyberNet' och får
fullständig hälsostatus, relevant samhällsinfo och nödvändig
anställningsinput för att klara din vardag. Givetvis är detta
en första prototyp som kommer att utvecklas under många kommande år,
men den visar vägen för en kommande
fullständig integrering mellan maskin och människa...

Gotta' love it!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-08 20:31

Nästan samtidigt som jag satt och tänkte att det bara var strömsladden kvar att klippa från "iPhone 5". Dök detta upp: Your Next iPhone Or iPad Could Charge As Wirelessly As It Syncs | Cult of Mac

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-08 22:23

Teknikmagasinet har en trådlös induktionsladdare redan nu.

Induktionsladdning är ju inget nytt direkt (eltanborstar t.ex.). Problemet är verkningsgrad - det blir ett "svinn" på energi. Det krävs dessutom längre laddtid, men det spelar ju ingen roll om man kör över natten (som jag gör). "Vinsten" med sladdlös laddning faller också i min värld då man måste lägga luren inom en viss zon - denna zon är liten - lika liten som luren ungefär. Skillnaden att lägga luren på laddning och ställa luren i kontaktdockan på laddning är för mig försvinnande liten. Det är samma sak för mig...liksom.
Vad Apple är ute efter - tror jag - är att bli av med den enda öppningen som finns på en iPhone; kontaktöppningen. Kontakter slits och samlar skit, men framför allt - i Apples estetiska värld - så är det fult och stenålderskänsla över dessa hål i lurarna. Det finns något anakronistiskt över det hela om man ser till luren i övrigt :-D.
Tar man bort kontakten så åker ju all annat också; möjligheten att få ut ljud, bild och video utan att sitta i ett adekvat wifi-nät och/eller projektorer/monitorer som lirar i trådlös miljö. Det är alltså slut med att komma dragandes med en iPhone till aulan och hålla föreläsning genom att plugga in luren i projektorn - ty det lär dröja många, många år innan man kan vara säker på att ställen man kommer till lirar i denna trådlösa högre skola :-D. Alla andra externa tillbehör som använder kontakten för kommunikation faller också bort.

Ursprungligen av Zimmerman:

Tar man bort kontakten så åker ju all annat också; möjligheten att få ut ljud, bild och video utan att sitta i ett adekvat wifi-nät och/eller projektorer/monitorer som lirar i trådlös miljö. Det är alltså slut med att komma dragandes med en iPhone till aulan och hålla föreläsning genom att plugga in luren i projektorn - ty det lär dröja många, många år innan man kan vara säker på att ställen man kommer till lirar i denna trådlösa högre skola :-D. Alla andra externa tillbehör som använder kontakten för kommunikation faller också bort.

Vilket är precis varför jag inte heller tror det kommer att hända. Apple är progressiva och ibland drastiska, men det ska till tungt vägande fördelar för att de ska dumpa något sådant. Estetik och en luddsamlare mindre är inte anledning nog att dra till med den där sortens deal breaker.

Nej, jag tror inte heller det sker nu. Men det finns säker på deras roadmap :-D. Iphone 7 har inga hål (förutom hörlurskontakten). Sätter en peng på det. Eller - den har ett pyttehål för just bara mediautgång - musik och bild/video - detta för situationer vid föreläsning etc. Thats it. En microkontakt. Ny modell så klart :-D. Och många nya adaptrar kommer då :-D. Kanske hittar dom på ett sätt att digitalt ta ut mediasignal ur hörlurskontakten och ett tillbehör - en dongel som tolkar om allt till HDMI etc eller vad som gäller då.

Ursprungligen av Samuel K:

Vilket är precis varför jag inte heller tror det kommer att hända. Apple är progressiva och ibland drastiska, men det ska till tungt vägande fördelar för att de ska dumpa något sådant. Estetik och en luddsamlare mindre är inte anledning nog att dra till med den där sortens deal breaker.

Spekulationer om iPhone 7 eller andra högst teoretiska, framtida produkter kan tas någon annanstans. Här diskuteras enbart uppföljaren till iPhone 4.

/Mod

Det är en vanligtvis trovärdig person träffade en finne som sa sig jobba på Apple när han var ute och åt igår. Denne finne visade upp både en iPhone 5 och en iPhone Nano. Båda telefonerna var funkionsdugliga.

Personen som berättade det här är trovärdig. Den stora frågan är ju om han blivit fintad av finnen på något sätt.

Ursprungligen av MrSinatra:

Det är en vanligtvis trovärdig person träffade en finne som sa sig jobba på Apple när han var ute och åt igår. Denne finne visade upp både en iPhone 5 och en iPhone Nano. Båda telefonerna var funkionsdugliga.

Personen som berättade det här är trovärdig. Den stora frågan är ju om han blivit fintad av finnen på något sätt.

Du har hört av någon som har hört av någon att någon träffade någon som sa att han var från Apple och denna någon flashade en iPhone 5 och en iPhone Nano på en restaurang? Låter oerhört trovärdigt.

Ursprungligen av pmarriott:

Du har hört av någon som har hört av någon att någon träffade någon som sa att han var från Apple och denna någon flashade en iPhone 5 och en iPhone Nano på en restaurang? Låter oerhört trovärdigt.

Nej, den som berättade det för mig är samma person som fick se dem. Förstahandsinfo alltså.
Enligt honom var Nanon en nerskalad iPhone.

Ursprungligen av MrSinatra:

Nej, den som berättade det för mig är samma person som fick se dem. Förstahandsinfo alltså.
Enligt honom var Nanon en nerskalad iPhone.

Fake iPhone Nano finns i Kina..
iPhone nano fake available in China | TUAW - The Unofficial Apple Weblog
edit: Och här kan du få se iPhone 5 http://www.gizchina.com/2011/02/23/fake-iphone-5-launched-video/

Lägg ner det spåret nu, han har blivit bluffad.

Ursprungligen av keptang:

Fake iPhone Nano finns i Kina..
iPhone nano fake available in China | TUAW - The Unofficial Apple Weblog
edit: Och här kan du få se iPhone 5 Fake iPhone 5 Launched! Video | gizchina.com

Lägg ner det spåret nu, han har blivit bluffad.

Ok. Jag ska inte trassla in mig i det mer i det här forumet. Men nu har jag fått mer info och det han berättade gör att jag i alla fall tror honom. Det var detaljer och funktioner som jag inte tror går att fejka.

Ursprungligen av MrSinatra:

Ok. Jag ska inte trassla in mig i det mer i det här forumet. Men nu har jag fått mer info och det han berättade gör att jag i alla fall tror honom. Det var detaljer och funktioner som jag inte tror går att fejka.

Fine.

Ursprungligen av MrSinatra:

Nej, den som berättade det för mig är samma person som fick se dem. Förstahandsinfo alltså.
Enligt honom var Nanon en nerskalad iPhone.

Sådana rykten dyker alltid upp på 99.se när det börjar dra ihop sig till en ny iPhone. Och det är aldrig förstahandsinfo, alltid minst andrahand, som i ditt fall, och de stämmer vid närmre granskning aldrig. Så tillåt en viss skepticism från vår sida.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-22 16:15

Fräscha iPhone 5-rykten från Bloomberg.
Apple Preparing Faster IPhone for September - Bloomberg

Om de stora nyheterna är en snabbare processor och en bättre kamera så kan man lika gärna hålla kvar vid iPhone 4.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Om de stora nyheterna är en snabbare processor och en bättre kamera så kan man lika gärna hålla kvar vid iPhone 4.

Nej nej, jag måste köpa ny!

Ursprungligen av keptang:

Nej nej, jag måste köpa ny!

Jag också, men i så fall håller jag kvar vid min Google Nexus S och väntar på iPhone 6 som kanske bjuder på mer.

Bevaka tråden