Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-29 00:24
Ursprungligen av Pain Reaper:

Nu har det dykt upp nya bilder på vad som sägs vara nästa iPhone - iPhone 4S

iClarified - Apple News - Leaked Photos of the iPhone 4S?

Eh näh. Nu är det nog någon som har missuppfattat.
Det på bilderna sägs vara en budgetvariant av iPhone 4 som har plast istället för glas o.s.v, inte den nya iPhonen.

  • Medlem
  • 2011-07-29 01:26
Ursprungligen av zappee:

Eh näh. Nu är det nog någon som har missuppfattat.
Det på bilderna sägs vara en budgetvariant av iPhone 4 som har plast istället för glas o.s.v, inte den nya iPhonen.

Om du läser artikeln noga så står det att den på bilden skulle vara en iP4S, vilket skulle bli en budgetvariant av den nya iPhonen, men att femman även kommer samtidigt. Att Apple med sin innovationskraft skulle släppa sånt billigt skit som på bilden, tvivlar jag starkt på. Byta ut glaset mot ful matt plast och göra det till en riktig EPA-mobil, nae, tror inte det.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-29 09:01
Ursprungligen av Korsriddaren:

Om du läser artikeln noga så står det att den på bilden skulle vara en iP4S, vilket skulle bli en budgetvariant av den nya iPhonen, men att femman även kommer samtidigt. Att Apple med sin innovationskraft skulle släppa sånt billigt skit som på bilden, tvivlar jag starkt på. Byta ut glaset mot ful matt plast och göra det till en riktig EPA-mobil, nae, tror inte det.

Macroumors gör en annan tolkning

There has been speculation about the possibility of two new iPhone models this year, including a cheaper model alongside the iPhone 5. The role of the cheaper model would be to penetrate the mid range smartphone market with another device. The existing iPhone 4 may be too expensive to produce as is to fill this gap.

  • Medlem
  • 2011-07-29 09:11
Ursprungligen av zappee:

Macroumors gör en annan tolkning

There has been speculation about the possibility of two new iPhone models this year, including a cheaper model alongside the iPhone 5. The role of the cheaper model would be to penetrate the mid range smartphone market with another device. The existing iPhone 4 may be too expensive to produce as is to fill this gap.

Det är möjligt att Apples nuvarande marknadsplan har ett sådant utrymme. I övrigt kan det inte ligga i deras positioneringsstrategi att sälja billigt skit (om man får säga så) om man vill fortsätta attrahera samma kundsegment dvs. Ett felsteg på det här planet kan vara kostsamt för Apples varumärke.

OM däremot macrumors har rätt i detta, så förväntar jag mig även en low end macbook i formpressad kartong för under 5000:- lagom till iPhone5lanseringen i september.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det är möjligt att Apples nuvarande marknadsplan har ett sådant utrymme. I övrigt kan det inte ligga i deras positioneringsstrategi att sälja billigt skit (om man får säga så) om man vill fortsätta attrahera samma kundsegment dvs. Ett felsteg på det här planet kan vara kostsamt för Apples varumärke.

Jag tror inte att vi i så fall får se "billigt skit" i stil med såna där fula samsung-pektelefoner ur billiga lådan som pöbeln ersätter sina Nokia 3310 med, utan mer något i stil med gamla plastbooken. D.v.s. en produkt som ger en riktigt bra användarupplevelse, men där man ändå märker skillnaden gentemot de dyrare modellerna. Vilket inte är fy skam; det var trots allt en produkt som var ljuset i tunneln för väldigt många nyblivna switchers som kom från en värld av billigaste möjliga skit.

Om det kommer en helt ny instegs-iPhone skulle jag gissa på något i stil med gjuten plast som ändå känns någorlunda bra i handen, eller något annat som går att tillverka i jättevolymer till minimal kostnad, 8 GB minne och t.ex. samma typ av skärm som i iPod Touch. Jag tror det skulle kunna ge en användarupplevelse som toppar allt i de lägre prissegmenten, och det skulle kunna ske utan att Apple slutar uppfattas som en tillverkare av grymt bra mobiler.

  • Medlem
  • 2011-07-30 02:32
Ursprungligen av Samuel K:

Jag tror inte att vi i så fall får se "billigt skit" i stil med såna där fula samsung-pektelefoner ur billiga lådan som pöbeln ersätter sina Nokia 3310 med, utan mer något i stil med gamla plastbooken. D.v.s. en produkt som ger en riktigt bra användarupplevelse, men där man ändå märker skillnaden gentemot de dyrare modellerna. Vilket inte är fy skam; det var trots allt en produkt som var ljuset i tunneln för väldigt många nyblivna switchers som kom från en värld av billigaste möjliga skit.

Om det kommer en helt ny instegs-iPhone skulle jag gissa på något i stil med gjuten plast som ändå känns någorlunda bra i handen, eller något annat som går att tillverka i jättevolymer till minimal kostnad, 8 GB minne och t.ex. samma typ av skärm som i iPod Touch. Jag tror det skulle kunna ge en användarupplevelse som toppar allt i de lägre prissegmenten, och det skulle kunna ske utan att Apple slutar uppfattas som en tillverkare av grymt bra mobiler.

Beroende på vad de tar betalt för den i så fall. Vi får väl se vad som sker.

Senast redigerat 2011-07-30 03:34
Ursprungligen av Pain Reaper:

Nu har det dykt upp nya bilder på vad som sägs vara nästa iPhone - iPhone 4S

iClarified - Apple News - Leaked Photos of the iPhone 4S?

Det där kommer aldrig att ske, jag kan slänga på ett vitt skal på baksidan på min iPhone 4 som ser lika illa ut, huga!

Åh vad jobbigt att vara student! :/ Kommer den få en annan formfaktor, större skärm, lättare och tunnare kommer det bli vääääldigt svårt att inte vilja byta upp sig. Skulle varit väldigt snyggt om den får sig en baksida i en metal-finish.

Så som det är nu tycker jag att fyran är ganska obekväm att hålla i längre stunder plus att den faktiskt är ganska tung. Själva prestandan tycker jag är helt OK bortsett från småkrångel ibland. Men mer kräm skadar såklart inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-08-01 13:11
  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-01 13:39

Sent i oktober dessutom

  • Medlem
  • 2011-08-01 16:48

Spontant känns det som att det finns mer bärighet i ryktet från PC World, där AT&T uttalat sig...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-01 22:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu har jag inte exakt koll på detta rykte men det brukar annars vara så att det är samma rykte som cirkulerar och att flera olika siter upprepar samma grundrykte är inte samma sak som att flera källor visar samma sak.

Absolut, dock så kom det nya foton denna gången.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Spontant känns det som att det finns mer bärighet i ryktet från PC World, där AT&T uttalat sig...

Tyvärr har AllThingsD oftast mycket bra insiderkällor.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-03 07:38

Jag tycker det låter väldigt mycket snicksnack om det där faktiskt. Jag säger inte att den inte kommer i September, bara att de knappaste "låser in" hårdvaran i en jävla box och skickar ut för att testa mottagningen. Gör man det så vill man ju ha den "ren". Apples testlab såg dessutom alldeles tillräckligt ut när de visade det i antenna-gate presskonferansen. Vad han påstår är en annan sak

  • Medlem
  • 2011-08-03 13:17
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker det låter väldigt mycket snicksnack om det där faktiskt. Jag säger inte att den inte kommer i September, bara att de knappaste "låser in" hårdvaran i en jävla box och skickar ut för att testa mottagningen. Gör man det så vill man ju ha den "ren". Apples testlab såg dessutom alldeles tillräckligt ut när de visade det i antenna-gate presskonferansen. Vad han påstår är en annan sak

Är böjd att hålla med. Sensationsnyheterna avslöser varandra nu, för att hålla uppe spänningen fram till lansering. Ser den ut som i de här "nyheterna" blir jag väldigt glad.

Exclusive hands on with iPhone 5 clone China | gizchina.com

Ursprungligen av Korsriddaren:

Är böjd att hålla med. Sensationsnyheterna avslöser varandra nu, för att hålla uppe spänningen fram till lansering. Ser den ut som i de här "nyheterna" blir jag väldigt glad.

Exclusive hands on with iPhone 5 clone China | gizchina.com

Det där skräpet har visats på nätet sen i december 2010.
‪iPhone 5 Clone‬‏ - YouTube
iPHONE 5 CLONE (vidéo)

Fantastiskt att flera "nyhetssidor" postar det som en nyhet nu..

  • Medlem
  • 2011-08-03 17:38
Ursprungligen av keptang:

Det där skräpet har visats på nätet sen i december 2010.
‪iPhone 5 Clone‬‏ - YouTube
iPHONE 5 CLONE (vidéo)

Fantastiskt att flera "nyhetssidor" postar det som en nyhet nu..

Jaha, då har jag missat det. Däremot tilltalade utseendet mig, det var nog mest det jag ville poängera.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-03 17:02
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker det låter väldigt mycket snicksnack om det där faktiskt. Jag säger inte att den inte kommer i September, bara att de knappaste "låser in" hårdvaran i en jävla box och skickar ut för att testa mottagningen. Gör man det så vill man ju ha den "ren". Apples testlab såg dessutom alldeles tillräckligt ut när de visade det i antenna-gate presskonferansen. Vad han påstår är en annan sak

Jag tycker det låter trovärdigt, Apple vill inte att någon ska se hur den ser ut och de vill undvika antenna-gate (ingen testning utanför Apple).

Ursprungligen av zappee:

Jag tycker det låter trovärdigt, Apple vill inte att någon ska se hur den ser ut och de vill undvika antenna-gate (ingen testning utanför Apple).

Ja, för iPhone 4 testades ju ALDRIG ute i fältet där risken är betydligt större att den "läcker" iväg?
This Is Apple's Next iPhone

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-03 23:09
Ursprungligen av PeeMaN:

Ja, för iPhone 4 testades ju ALDRIG ute i fältet där risken är betydligt större att den "läcker" iväg?
This Is Apple's Next iPhone

Ja, för att sitta på krogen och fyllesurfa på sin hemliga telefon är samma sak som att skicka ut den till alla operatörer och låta de testa i sina labb.

Ursprungligen av zappee:

Ja, för att sitta på krogen och fyllesurfa på sin hemliga telefon är samma sak som att skicka ut den till alla operatörer och låta de testa i sina labb.

Det är ju precis det jag säger. Varför i hela fridens namn skulle man göra någon sorts låda och stänga in iphonen i och skicka på "test" när man uppenbarligen satt den i handen på en helt vanlig snubbe som är ute på krogen och krökar till det. Känns ju som att det är större risk att krog-killen ska flasha för sina polare än att någon anställd hos operatörerna bryter mot ett tystnadsavtal.

Å andra sidan tror jag inte ett smack på att operatörerna har några "egna labb" med "hemlig utrustning"

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är ju precis det jag säger. Varför i hela fridens namn skulle man göra någon sorts låda och stänga in iphonen i och skicka på "test" när man uppenbarligen satt den i handen på en helt vanlig snubbe som är ute på krogen och krökar till det. Känns ju som att det är större risk att krog-killen ska flasha för sina polare än att någon anställd hos operatörerna bryter mot ett tystnadsavtal.

Men enligt artikeln från förra året (den som länkades), Gizmodo:

Citat:

The case it came inside was a fully developed plastic case to house this phone to disguise it like a 3GS. This wasn't just a normal case; it had all the proper new holes cut out for the new switches and ports and camera holes and camera flash. But it looks like something from Belkin or Case-Mate. It's a perfect disguise.

Det är väl ganska etablerat att den testades 'ute bland folk' och 'förklädd', dessutom? Eller har jag missat något?

Ursprungligen av Manglobe:

Men enligt artikeln från förra året (den som länkades), Gizmodo:

Det är väl ganska etablerat att den testades 'ute bland folk' och 'förklädd', dessutom? Eller har jag missat något?

Det är skillnad på ett större fodral eller vad man nu ska säga, i jämförelse med att innesluta hårdvaran i någon form av låda som det snackas om i länken.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-04 07:30
Ursprungligen av PeeMaN:

Det är ju precis det jag säger. Varför i hela fridens namn skulle man göra någon sorts låda och stänga in iphonen i och skicka på "test" när man uppenbarligen satt den i handen på en helt vanlig snubbe som är ute på krogen och krökar till det. Känns ju som att det är större risk att krog-killen ska flasha för sina polare än att någon anställd hos operatörerna bryter mot ett tystnadsavtal.

Å andra sidan tror jag inte ett smack på att operatörerna har några "egna labb" med "hemlig utrustning"

Givetvis har de stora operatörerna egna testlabb.

Ursprungligen av zappee:

Givetvis har de stora operatörerna egna testlabb.

Vad BlackSmp sa.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-09 20:18
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker det låter väldigt mycket snicksnack om det där faktiskt. Jag säger inte att den inte kommer i September, bara att de knappaste "låser in" hårdvaran i en jävla box och skickar ut för att testa mottagningen. Gör man det så vill man ju ha den "ren". Apples testlab såg dessutom alldeles tillräckligt ut när de visade det i antenna-gate presskonferansen. Vad han påstår är en annan sak

Inte så långt ifrån ändå, Here's A Great Story About The Astonishing Lengths Apple Went Through To Keep The iPad Secret

iPad iofs men de lär göra samma med iPhone.

Ursprungligen av zappee:

Inte så långt ifrån ändå, Here's A Great Story About The Astonishing Lengths Apple Went Through To Keep The iPad Secret

iPad iofs men de lär göra samma med iPhone.

Wow. Det är rätt crazy. Apple vill verkligen inte att någon ska ha en susning om hur deras produkter är utformade.

Jag har verkligen jobbat upp någon slags besatthet av iPhone 5. Min 3G fungerar förvisso, men den är långsam och snart går abonnemangstiden ut. Ingen aning om hur jag ska göra, men antar att det smartaste är att antingen förlänga det jag har eller hitta något bättre, för att sedan köpa loss telefonen från Applestore när den väl kommer. För de lär väl sälja den upplåst precis som 3Gs och 4:an, va?
...Visst?

Ursprungligen av Manglobe:

För de lär väl sälja den upplåst precis som 3Gs och 4:an, va?
...Visst?

Javisst.

Bevaka tråden