Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Zimmerman:

Men detta handlar ju inte om en hemsida som uppdateras med text - det handlar om direktsändning av videoupptagning - broadcast. För mig är detta något nytt - Apple kan väl inte sanktionera detta? Jag tror det är bluff - jag tror inte dom sänder live ljud och bild.

Tror inte jag heller:

Apple will NOT stream tomorrow’s iPhone event | 9to5Mac | Apple Intelligence

Ustream-grejen är ju inte Apple. Man undrar hur Apple spärrar videosändningar från publiken? Dom kontrollerar givetvis WiFi-nätet och kan väl där stoppa videoströmmar antar jag (strömmar till Ustream etc) det är ju bara att stänga vissa portar. Men vemsomhelst i publiken borde ju kunna sända via 3G-nätet - med mobilen eller laptop. Å andra sidan är det så usel kvalitet att få vill se dyngan :-D. Denna Ustream-grej är nog en sådan grej - en fuling - jag tror att det är "förbjudet" att sända live därifrån...men om deltagarna har skrivit under något vet jag inte...det är ju osannolikt.
Nå - tar en titt på Ustream imorgon - ljdet kanske går fram i alla fall :-D.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-03 21:28
Ursprungligen av Zimmerman:

Men detta handlar ju inte om en hemsida som uppdateras med text - det handlar om direktsändning av videoupptagning - broadcast. För mig är detta något nytt - Apple kan väl inte sanktionera detta? Jag tror det är bluff - jag tror inte dom sänder live ljud och bild.

De behöver ju iofs inte sanktionera det. Det är alltid någon som "piratsänder" keynotsen.

Jojo, dream on... 190x120mm

Sju inlägg sedan 2007 och alla i denna tråd får mig nästan att misstänka något...

Ursprungligen av BlackSmp:

Jojo, dream on... 190x120mm

Sju inlägg sedan 2007 och alla i denna tråd får mig nästan att misstänka något...

Du får misstänka precis vad du vill, lägg gärna fram dina teorier om de har någon substans och du tror de är av allmänt intresse... jag lovar att galaxy tab: en går ner i fickan, även om det är lite trångt

Ser redan nu framför mig hur man slår näven i bordet och svär högt imorgon klockan 19:10 då 4s blivit ett faktum.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-03 22:25
Ursprungligen av 24-seven:

jag lovar att galaxy tab: en går ner i fickan, även om det är lite trångt

Den skulle garanterat inte gå ner i min ficka på jeans köpta på Gina Tricot. Det är ju precis att nuvarande iPhone passar. Men det är ju kul att du är nöjd med din Tab och att du gillar gigantiska displayer.

Ursprungligen av Mija:

Den skulle garanterat inte gå ner i min ficka på jeans köpta på Gina Tricot. Det är ju precis att nuvarande iPhone passar. Men det är ju kul att du är nöjd med din Tab och att du gillar gigantiska displayer.

Jag är allt annat än nöjd med min galaxy tab, den är ren skit trots stor display. Använder den bara i jobbet, kör Iphone/Ipad privat.

En Iphone med 4" display behöver inte vara nämnvärt större än 4:an och dessutom smidigare att få ner i fickan med dropformad baksida.

Läckt video med steve jobs där han presenterar iphone 5?

Steve Jobs Preparing Apple Keynote 4october iPhone 5, iPhone 4S, iCloud, - YouTube

Äkta eller inte? Frågar du mig är den fejk, låter inte ens som steve?

Ursprungligen av julian-c:

Läckt video med steve jobs där han presenterar iphone 5?

Steve Jobs Preparing Apple Keynote 4october iPhone 5, iPhone 4S, iCloud, - YouTube

Äkta eller inte? Frågar du mig är den fejk, låter inte ens som steve?

Öh? Ingen som har sett eller hört Steve Jobs skulle väl ens fundera på om det där är äkta...? Plus, det har gjorts förr, minns dock inte till vilken keynote.

Ursprungligen av julian-c:

Läckt video med steve jobs där han presenterar iphone 5?

Steve Jobs Preparing Apple Keynote 4october iPhone 5, iPhone 4S, iCloud, - YouTube

Äkta eller inte? Frågar du mig är den fejk, låter inte ens som steve?

Efter vad jag förstår skall Steve Jobs inte ens hålla i keynoten pga sjukdom - eller....

Ursprungligen av adress@mac:

Efter vad jag förstår skall Steve Jobs inte ens hålla i keynoten pga sjukdom - eller....

helt rätt, jag personligen, tror inte videon är äkta, men detta är ju en tråd för rykten så la ut den ändå

Det ska bli intressant och se vilka rykten som stämmer och inte, i morgon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-03 22:30

Alltså. Jag kan inte se att Apple väntar i över ett år med en ny telefon och bara kommer med en uppdaterad iPhone 4. Jag ser inte det hända.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-03 23:14
Ursprungligen av acke:

Alltså. Jag kan inte se att Apple väntar i över ett år med en ny telefon och bara kommer med en uppdaterad iPhone 4. Jag ser inte det hända.

Det är en vanlig missuppfattning att det "bara" är att byta mot bättre hårdvara. Bara A5-processorn är fysiskt större än A4 och genererar mer värme. Det kan bli en stor utmaning att få det att funka, det var ju liksom inte särskilt mycket oanvänt utrymme i iPhone 4..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 07:25
Ursprungligen av Vassius:

Det är en vanlig missuppfattning att det "bara" är att byta mot bättre hårdvara. Bara A5-processorn är fysiskt större än A4 och genererar mer värme. Det kan bli en stor utmaning att få det att funka, det var ju liksom inte särskilt mycket oanvänt utrymme i iPhone 4..

Fast om det är möjligt (och det är det) så kommer Apple kunna leverera. iPhone och iPad är ju deras kassako och de kommer att göra allt för att lösa detta. Är inte omöjligt att de kommer ut med en A5+ som är förminskad och optimerad för iPhone. Senare i dag vet vi.

med 12h kvar så känns det bra att det fortfarande finns rykten om en Iphone 5 som jag har hoppats på så länge nu. Dags att skrota designen från 4:an, den är så inte Apple, fyrkantig och hemsk. Blir det nu en 4s så kommer jag väl bryta ihop, men när det lagt sig lär man väl stå där med en 4s sen ändå.

kom igen nu Apple, ni kan väl inte dragit ut på denna lansering bara för att komma ut med samma telefon med lite ny teknik bara? Det är för mig ett fiasko, sen får ni säga vad ni vill Jag tror på en 5:a iaf!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 07:22

Jag hoppas på nått nytt, men eftersom jag sitter med en iphone 3 3gs så blir jag glad nog ifall vi får en iphone med samma utseende som iphone 4 men med typ processorn från ipad 2, vilket det ryktas om, kanske kan bli underklockad men det är rena spekulationer.

  • Medlem
  • 2011-10-04 07:33

Spänningen är olidlig!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-04 07:48

Det här är kanske lite OT. Men snart är det för sent att spekulera i hur det kommer bli och inse fakta och med det blir den här tråden bara historiskt intressant ur ett nördperspektiv. Så därför tänkte jag fråga om tips på siter som brukar täcka sådana här event bra med bilder och info. Vilken site föredrar ni?

Ursprungligen av andas:

Det här är kanske lite OT. Men snart är det för sent att spekulera i hur det kommer bli och inse fakta och med det blir den här tråden bara historiskt intressant ur ett nördperspektiv. Så därför tänkte jag fråga om tips på siter som brukar täcka sådana här event bra med bilder och info. Vilken site föredrar ni?

AppleInsider | Apple news and rumors since 1997 och Mac Rumors: Apple Mac iOS Rumors and News You Care About brukar rapportera, vet inte hur det är den här gången då de kanske inte ens är inbjudna till keynoten.

Ursprungligen av andas:

Det här är kanske lite OT. Men snart är det för sent att spekulera i hur det kommer bli och inse fakta och med det blir den här tråden bara historiskt intressant ur ett nördperspektiv. Så därför tänkte jag fråga om tips på siter som brukar täcka sådana här event bra med bilder och info. Vilken site föredrar ni?

Eftersom det är vid matlagningsdags så ställer jag upp iPaden brevid mig i köket och slår på videoström från twit.tv och låter dem kolla bloggarna och ge analyser medan jag hackar och steker. Annars så tycker jag thisismynext.com gör ett bra jobb med sina liveövervakningar.

Ursprungligen av andas:

Det här är kanske lite OT. Men snart är det för sent att spekulera i hur det kommer bli och inse fakta och med det blir den här tråden bara historiskt intressant ur ett nördperspektiv. Så därför tänkte jag fråga om tips på siter som brukar täcka sådana här event bra med bilder och info. Vilken site föredrar ni?

Det är helt klart de utlänska .. de Svenska brukar vara något efter ..

macrumors.com & macrumorslive.com
engadget.com
Ars Technica
MacWorld
Cnet
The Wall Street Journal
The Loop

sedan har vi då
macworld.idg.se
å macfeber.se

Glöm inte slashat! Trevliga snubbar från Götet som snackar teknik varje tisdag! Dom sänder också ikväll.
Slashat.se | Din machete i teknikdjungeln!

Ursprungligen av gotfredsen:

Det är helt klart de utlänska .. de Svenska brukar vara något efter ..

macrumors.com & macrumorslive.com
engadget.com
Ars Technica
MacWorld
Cnet
The Wall Street Journal
The Loop

sedan har vi då
macworld.idg.se
å macfeber.se

Ursprungligen av andas:

Det här är kanske lite OT. Men snart är det för sent att spekulera i hur det kommer bli och inse fakta och med det blir den här tråden bara historiskt intressant ur ett nördperspektiv. Så därför tänkte jag fråga om tips på siter som brukar täcka sådana här event bra med bilder och info. Vilken site föredrar ni?

Följer 9to5mac.com:s liverapportering samtidigt som jag följer macworlds svenska då jag kör den mer för det mysiga lite mer komiska. 9to5mac brukar vara riktigt bra!

Jag tror att iphone 4S eller 5 kanske inte alls får en A5 utan en upphottad A4 typ DualCore och kanske snabbare frekvens (1,2-1,5 Ghz)m.m. Sedan tror jag inte på 64 GB version, men blir glad om det kommer. Däremot tror jag på en 4.0 tums skärm på 960X640. Kanske bättre batteri, men jag vivlar stort på det, pga att det inte kan göra så mycket tjockare eller större.
Sedan tror jag på iOs 5! ☺ som jag tror kommer vara en riktigt stora nyheten.

Ursprungligen av Hunter78:

Jag tror att iphone 4S eller 5 kanske inte alls får en A5 utan en upphottad A4 typ DualCore och kanske snabbare frekvens (1,2-1,5 Ghz)m.m. Sedan tror jag inte på 64 GB version, men blir glad om det kommer. Däremot tror jag på en 4.0 tums skärm på 960X640. Kanske bättre batteri, men jag vivlar stort på det, pga att det inte kan göra så mycket tjockare eller större.
Sedan tror jag på iOs 5! ☺ som jag tror kommer vara en riktigt stora nyheten.

Jag tror (gissar bara lite sådär)

iPhone 4S Hårdvara (Key features)
- A5 Processor (med 9x snabbare grafik)
- Qualcoom Dual GSM/CDMA baseband
- Bättre batteritid
- 16, 32 & 64 GB flashminne
- 8 MP Kamera (Rear Camera)
- 802.11n 5 Ghz

iPhone 4S Software (Exclusive Key Features)
- Apple Assistans (iPhone 4S endast)
- Airplay Mirroring (iPhone 4S endast)
- Photo Booth (iPhone 4S endast)
- FaceTime över 3G

iPhone 3GS / 4 / 4S Software
- iOS 5.0
- iCloud
- Find my friends

Senast redigerat 2011-10-04 10:44
Ursprungligen av Hunter78:

Jag tror att iphone 4S eller 5 kanske inte alls får en A5 utan en upphottad A4 typ DualCore och kanske snabbare frekvens (1,2-1,5 Ghz)m.m.

Så, i stället för en befintlig design de redan lagt massor på att utveckla, och som det finns intrimmade produktionslinor för, så skulle de alltså lägga ner ännu mer pengar på en helt ny konstruktion som ändå är omodern och betydligt långsammare? Inget jag tror på.

Citat:

Däremot tror jag på en 4.0 tums skärm på 960X640. Kanske bättre batteri, men jag vivlar stort på det, pga att det inte kan göra så mycket tjockare eller större.

Tror jag inte på heller, och som macrumors poängterat flera gånger har de enda rykten som finns kring det gällt fodral från Kina. Hade det på allvar varit på gång borde det ha läckt via mer tillförlitliga källor vid det här laget.

Citat:

Sedan tror jag på iOs 5! ☺ som jag tror kommer vara en riktigt stora nyheten.

Well, duh

Ursprungligen av Samuel K:

Tror jag inte på heller, och som macrumors poängterat flera gånger har de enda rykten som finns kring det gällt fodral från Kina.

Som skulle kunna vara till en ny iPod Touch som släpps samtidigt.
Men så ska vi inte tänka nu, iPhone 5 kommer...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-04 13:41

Skulle inte de fodralen kunna vara till vilken mobil som helst? Jag har ingen större koll på hur laddsladdar o.d. ser ut hos andra tillverkare, men i och med att muteknappen satt på andra sidan skulle det väl inte vara omöjligt? Kanske bara ett duktigt practical joke. Men jag hoppas på att det är så att det är det ända som lyckats läcka ut om den nya designen och det är därför vi inte vet mer.

Bevaka tråden