Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-29 09:25

Kan detta vara en iPhone 5?

Ganska likt 3Gs?

Källa: 9to5mac.com

Ursprungligen av WELiN:

Kan detta vara en iPhone 5?

Ganska likt 3Gs?

Källa: 9to5mac.com

Känns som en 3GS i något case...

Senast redigerat 2011-08-03 12:06
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-06-22 17:29

Nog för att man alltid vill ha det senaste så känns det lite onödigt att köpa nytt varje år (Förutom när man sitter och tittar på Keynoten). Jag har en iPhone 4 nu och kommer antagligen vänta till "iPhone 6". Samtidigt känns iOS 5 så pass fräscht att man klarar sig med det ett tag till.

Min fru (som har 3GS) vill ha min iPhone 4, så jag lär "tyvärr" bli tvungen att köpa en ny. Jobbigt.

Ju förr desto bättre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-25 20:02
Ursprungligen av keptang:

Min fru (som har 3GS) vill ha min iPhone 4, så jag lär "tyvärr" bli tvungen att köpa en ny. Jobbigt.

Ju förr desto bättre.

Eller så kan du vara omtänksam och köpa 5:an till frugan istället

Ursprungligen av ibish:

Eller så kan du vara omtänksam och köpa 5:an till frugan istället

Det kanske blir 2 femmor (eller vad den nya nu kommer heta)..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-06-22 17:39

Sitter med en 3G inköpt på releasedagen för tre år sedan. Har varit på väg att investera i en 4:a, men känt att jag kan nog vänta på 5:an, men kan jag inte vänta längre. Jag vill ha 5:an NU!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-22 18:10

Håller generellt med om att man kan 'hoppa' en generation när det gäller både iPhones,iPads och en hel del datormodeller... vilket utsökt leder fram till frågan om inte Apple kan dra ner på utgivningstakten något.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-22 19:06

Här hoppas inga modeller, då kommer man bara bli besviken när iOS 5 inte flyter alls.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-23 07:12

Enligt Ny Teknik skall Apple bekräftat att 5an kommer i September.

Ursprungligen av ekorrbär:

Enligt Ny Teknik skall Apple bekräftat att 5an kommer i September.

Nej, det har de inte gjort. Då hade det stått på en massa siter före Ny Teknik.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-06-30 08:55

Jag vet inte om det har diskuterats, men vad tror ni om prissättningen? Kommer det bli ungefär det samma som man kan köpa en iPhone 4 med abb för idag?

Ursprungligen av Hallon:

Jag vet inte om det har diskuterats, men vad tror ni om prissättningen? Kommer det bli ungefär det samma som man kan köpa en iPhone 4 med abb för idag?

Ja, så har det iaf varit mellan 3G/3GS/4 ungefär.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-06-30 09:46
Ursprungligen av keptang:

Ja, så har det iaf varit mellan 3G/3GS/4 ungefär.

Tummen upp!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-01 10:23

I love the way this looks, but I say there’s no chance of the iPhone released in September will look like this

Den skulle väcka mitt köpbegär iaf, fast jag har haft min 4a i ca ett halvår bara

Ja tack...

Ooh, en krympt iPad 1! Nämen, den var riktigt snygg frånsett baksidan. Någonting med läget på kameran och äpplet som inte riktigt känns "rätt". Gillar annars idén med en avfasad baksida, gör ju telefonen lättare att plocka upp från ett plant underlag.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-07-01 15:54

Då tycker jag nästan denna designen vore snyggare även om den ser ut som vilken generisk androidbaserad telefon som helst, fast med iPhone 4 influenser

Ursprungligen av JesperA:

Då tycker jag nästan denna designen vore snyggare även om den ser ut som vilken generisk androidbaserad telefon som helst, fast med iPhone 4 influenser

För min egen del så får Apple gladeligen gå mer tillbaka mot plast, men behålla förstärkta glaset. Då kanske man kan vara mindre orolig de gånger man råkar tappa en iPhone ur handen.

Verkar luta mot både en iPhone 4S och en iPhone 5 och troligen en iPod touch med samma "spel"/processor/minne specar också.
Men lär bli stor skillnad på det övriga såklart.
I konkurrensen mot Android och uppkommande Windows Phone behövs det.

Ursprungligen av Chaosstar:

Verkar luta mot både eniPhone 4S och en iPhone 5 och troligen en iPod touch med samma "spel"/processor/minne specar också.
Men lär bli stor skillnad på det övriga såklart.
I konkurrensen mot Android och uppkommande Windows Phone behövs det.

Du menar väl inte samtidigt? Att det är en 4S som kommer till hösten känns nästan som det stått klart i 3-4 månader nu.
Eller menade du något helt annat?

Jo alltså att vi får en iPhone 4S och en iPhhone 5 samtidigt som följs upp av en iPod touch och att de tre har samma grafikprestanda för t.ex. spel, men att det är en massa andra olikheter såklart.

  • Medlem
  • 2011-07-02 06:51
Ursprungligen av Chaosstar:

Jo alltså att vi får en iPhone 4S och en iPhhone 5 samtidigt som följs upp av en iPod touch och att de tre har samma grafikprestanda för t.ex. spel, men att det är en massa andra olikheter såklart.

Det känns verkligen helt osannolikt! Med tanke på vilka utvecklingskostnader en iPhone har, så är det inte realistiskt att de skulle släppa två nya modeller i samma produktlinje samtidigt.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det känns verkligen helt osannolikt! Med tanke på vilka utvecklingskostnader en iPhone har, så är det inte realistiskt att de skulle släppa två nya modeller i samma produktlinje samtidigt.

Nej inte alls osannolikt.
iPhone 4S blir en iPhone 4a fast med lite mer prestanda inget annat, Låg utvecklingskostnad.
Den ersätter det iPhone 3GS är idag. Varför de inte bara har iPhone 4a som den är och säljer den billigare som med 3GSen idag är för att de t.ex. vill satsa ännu mera på spel och att ha samma spelprestanda genom hela linjen 4S, 5 och Touch. Så blir det enklare för spelutvecklarna.
Jag tycker mycket tyder på just detta. Men vi får väll se hur det blir i höst, äter ingen hatt om jag har fel.

  • Medlem
  • 2011-07-02 19:48
Ursprungligen av Chaosstar:

Nej inte alls osannolikt.
iPhone 4S blir en iPhone 4a fast med lite mer prestanda inget annat, Låg utvecklingskostnad.
Den ersätter det iPhone 3GS är idag. Varför de inte bara har iPhone 4a som den är och säljer den billigare som med 3GSen idag är för att de t.ex. vill satsa ännu mera på spel och att ha samma spelprestanda genom hela linjen 4S, 5 och Touch. Så blir det enklare för spelutvecklarna.
Jag tycker mycket tyder på just detta. Men vi får väll se hur det blir i höst, äter ingen hatt om jag har fel.

Med tanke på att det skiljer en hel del mellan A4-processorn (som sitter i dagens iPhone 4) och A5-processorn (vilken är den som troligen kommer hamna i iPhone 4S) är det helt osannolikt. Vad skulle differentieringsfaktorn i så fall vara i en iPhone 5? Eftersom mitt expertområde är marknadsföring och jag sedan 1987 följt hur Apple jobbar, så tycker jag att jag på ganska goda grunder kan avfärda denna teori. Någon nyare processorarkitektur än A5-an kommer vi inte se före 2012, då Apple sitter fast i ett avtal med Samsung som gör de nuvarande ARM-processorerna till iPhone och iPad.

iPhone 4S och iPhone 5 samtidigt kommer inte att hända. Släpp den tanken.

En bumpad 4:a och en helt ny 5:a känns väl inte helt omöjligt?

Bevaka tråden