Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-04-23 11:07
Ursprungligen av klarabara:

Hm... ska den se ut sådär får det nog bli en fyra istället.

Håller med. Det tråkiga är att 5an får en a5 prolle... Men jag kör hellre på bättre design kontra hårdvara!

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-04-23 13:09
Ursprungligen av Bergau:

Det tråkiga är att 5an får en a5 prolle...

Varför skulle det vara tråkigt?

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-05-26 22:45
Ursprungligen av JesperA:

Varför skulle det vara tråkigt?

Well. Det tråkiga är för mig att jag går på form över funktion. Blir nummer 5 som det pratas om får jag välja den något "sämre" 4an

Vad har jag missat? Finns det rykten om 5ans eventuella form/design? Jag hittar inget i tråden.

Ursprungligen av Bergau:

Well. Det tråkiga är för mig att jag går på form över funktion. Blir nummer 5 som det pratas om får jag välja den något "sämre" 4an

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-26 23:18

Ser ut att ligga mer sanning i detta, iPhone 5 Revealed: Larger Screen, Curved Back, Less Buttons | Mobile Fun Blog

Ursprungligen av zappee:

Det där gillar jag!

  • Medlem
  • 2011-07-27 01:10
Ursprungligen av zappee:

Detta är en gammal "nyhet" som repostats av mobile fun UK. Fodralen på bilden är inget annat än 3GS-fodral. Sen att det skulle kunna bli så att nya iPhonen får en mer rundad baksida som 3GS-modellan hade, inte mig emot. Förlitar mig nog mer på 9to5mac och deras rapporeringar och rykten även fortsättningsvis...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-27 08:11
Ursprungligen av Korsriddaren:

Detta är en gammal "nyhet" som repostats av mobile fun UK. Fodralen på bilden är inget annat än 3GS-fodral. Sen att det skulle kunna bli så att nya iPhonen får en mer rundad baksida som 3GS-modellan hade, inte mig emot. Förlitar mig nog mer på 9to5mac och deras rapporeringar och rykten även fortsättningsvis...

Nej, det är ingen gammal nyhet. Det är en bekräftelse på Is this what the iPhone 5 will look like? (updated) | This is my next....

Det har rapporterats på andra håll med, iphone 5 photo - Idingz.com

Även 9to5mac skriver om det, http://9to5mac.com/2011/07/26/purported-iphone-5-case-schematics-point-to-larger-display-curved-back-larger-home-button/#more-85262

  • Medlem
  • 2011-07-27 10:26
Ursprungligen av zappee:

Jag läste samma "nyhet" för en månad sedan, så för mig känns det inte särskilt nytt. Jag kan ha tagit miste på just 9to5 i det här fallet, men läst det innan, det har jag garanterat, annars hade jag inte postat här. Det var precis samma spekulationer om curved glass etc. Detta har även avfärdats av många spekulanter, då de inte tror att Apple tagit på sig så stora utvecklingskostnader när det förmodligen kommer att handla om en speedbumpad iP4, med eventuellt större skärm och bättre kamera.

Så någon bekräftelse är det inte att tala om, då det bara är Apple som kan bekräfta något om Appleprodukter, så jag håller nog med föregående talare.

Hur som haver är vi lika goda siare allihopa, då ingen får något definitivt förrän Apple förhoppningsvis släpper den nya modellen i september. Den som lever får se.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-27 10:49
Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag läste samma "nyhet" för en månad sedan, så för mig känns det inte särskilt nytt. Jag kan ha tagit miste på just 9to5 i det här fallet, men läst det innan, det har jag garanterat, annars hade jag inte postat här. Det var precis samma spekulationer om curved glass etc. Detta har även avfärdats av många spekulanter, då de inte tror att Apple tagit på sig så stora utvecklingskostnader när det förmodligen kommer att handla om en speedbumpad iP4, med eventuellt större skärm och bättre kamera.

Så någon bekräftelse är det inte att tala om, då det bara är Apple som kan bekräfta något om Appleprodukter, så jag håller nog med föregående talare.

Hur som haver är vi lika goda siare allihopa, då ingen får något definitivt förrän Apple förhoppningsvis släpper den nya modellen i september. Den som lever får se.

Givetvis har du hört om det förut eftersom den första nyheten kom i April, det intressanta i detta fall var att flera källor visar samma sak.

  • Medlem
  • 2011-07-27 23:09
Ursprungligen av zappee:

Givetvis har du hört om det förut eftersom den första nyheten kom i April, det intressanta i detta fall var att flera källor visar samma sak.

Då missade jag din infallsvinkel. Sorry. :">

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-27 23:41
Ursprungligen av Korsriddaren:

Då missade jag din infallsvinkel. Sorry. :">

Ingen fara, 9to5 har ytterliggare en artikel och nya bilder Next iPhone to feature thinner, tapered design according to new silicone cases | 9to5Mac | Apple Intelligence

Ursprungligen av zappee:

Nice! Samma typ av design som CAD-ritningen innan vid kameran osv.

Ursprungligen av zappee:

Givetvis har du hört om det förut eftersom den första nyheten kom i April, det intressanta i detta fall var att flera källor visar samma sak.

Nu har jag inte exakt koll på detta rykte men det brukar annars vara så att det är samma rykte som cirkulerar och att flera olika siter upprepar samma grundrykte är inte samma sak som att flera källor visar samma sak.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-05-12 09:38

Kan det inte bara komma ett rykte att den ändå verkar komma i juni.. *suck*
Min gamla 3G har nu fått en spricka på baksidan, så jag får nog tejpa om den skall hålla ihop till september..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-14 10:26

Lite mer rykte, blir en 4S i September.

According to our industry checks, the device should be called iPhone 4S and include minor cosmetic changes, better cameras, A5 dual-core processor, and HSPA+ support," he writes in a research note. As for LTE, he says the Qualcomm LTE chipset Apple would have used "is currently not achieving yields sufficient for inclusion in the iPhone 5." He says Apple had hoped to have the LTE chipsets ready, but was planning a version without LTE called iPhone 4S.

Apple: Analyst Says No LTE in iPhone 5; To Add Sprint, T-Mobile - Eric Savitz - The Tech Trade - Forbes

Ursprungligen av zappee:

Lite mer rykte, blir en 4S i September.

According to our industry checks, the device should be called iPhone 4S and include minor cosmetic changes, better cameras, A5 dual-core processor, and HSPA+ support," he writes in a research note. As for LTE, he says the Qualcomm LTE chipset Apple would have used "is currently not achieving yields sufficient for inclusion in the iPhone 5." He says Apple had hoped to have the LTE chipsets ready, but was planning a version without LTE called iPhone 4S.

Apple: Analyst Says No LTE in iPhone 5; To Add Sprint, T-Mobile - Eric Savitz - The Tech Trade - Forbes

Vore perfekt, har haft min 4a i snart 1 år (sen release), dags att byta..

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-16 21:50
  • Medlem
  • 2011-05-18 01:10

"Full HD inspeling av världsklass"... kanske med ett par kg L-glas

jag har sett japansk teknik för flera år sen som enligt optikens lagar inte är möjlig. Så jag tror på HD video i världsklass i mobilt format framöver, mest därför.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-18 07:27

Apple lowers 2Q11 iPhone 4 shipment volume, say Taiwan makers

Inte så mkt nytt, kommer i Sept, 8mpixel kamera.

En iphone-kamera som kan hantera raw? Varför det? Det är ju en point'n'shoot? Den som söker en raw-kompatibel kamera köper väl en riktig?

RAW bildhantering medför fördelar och med tillräckligt bra mjukvara så kan bilderna teoretiskt sett "fixas" utifrån sin bristande hårdvara ( lins kvalitet etc). Jag tror att sådan mjukvara kan köras på en iphone framöver. Just för att det är en point and shoot så desto mer data som kan bearbetas av mjukvaran destp större chans att få ett bra slutresultat och en bonus för den som vill bearbeta källbilden i datorn senare. Mest därför.

Det finns sådan mjukvara till datorer idag hehe och det dröjer inte länge förräns det finns med nästan realtids bearbetning till iphone.

RAW mjukvara förr och nu tycker jag talar sitt tydliga språk. Vem vet hur RAW hanteringen är om 2-3 år.. Innan var RAW vs JPEG motiverat med datakraft och kompressionsgrad för att få mindre filer. Dagens smartphones och kommande har så väldigt mycket kraft under huven så RAW skulle vara hanterbart. Med minneskort från 16 GB och uppåt är knappast mängden bilder på lagrings utrymmet ett bekymmer.

RAW hantering som möjlighet i iOS skulle kanske hjälpa HD video att kunna "fixas" till i viss mån?

En riktig? påstår du att all in one inte är riktigt?

nope , ni har alla fel,iPhone 5 släpps på SÖNDAG!!! ;)...kanske

Apple Store Turning Ten: iPhone 5 Rumors Surround Anniversary

  • Medlem
  • 2011-05-20 03:00
Ursprungligen av julian-c:

nope , ni har alla fel,iPhone 5 släpps på SÖNDAG!!! ;)...kanske

Apple Store Turning Ten: iPhone 5 Rumors Surround Anniversary

Det vågar man väl knappt hoppas på, men det hade varit jävligt fräckt. Jag kommer beställa en från AppleStore samma minut som den kommer ut.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-20 07:20

Det kommer inte att hända.

  • Medlem
  • 2011-05-20 14:22
Ursprungligen av zappee:

Det kommer inte att hända.

Hade det inte känts väldigt snopet om det skulle visa sig att du har fel på söndag?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-21 12:18
Ursprungligen av Korsriddaren:

Hade det inte känts väldigt snopet om det skulle visa sig att du har fel på söndag?

Nej, för det finns INGEN tvekan

Bevaka tråden