Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.7 Lion? - Apple-event "Back to the Mac" 20 oktober!

Tråden skapades och har fått 315 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-10-20 06:31
Ursprungligen av Rajje:

Mac OS X v10.8 "Vanlig katt"

Swedish short hair

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-20 07:28
Ursprungligen av Rajje:

Mac OS X v10.8 "Vanlig katt"

"Cuddly Cougar"? (låter nästan som en Ubunturelease dock )

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-20 07:56
Ursprungligen av Hagelin:

"Cuddly Cougar" låter mer som rubriken på en kontaktannons. "Mogen kvinna i sina bästa år söker ung kille för mysiga hemmakvällar."

Haha
Skall bli intressant att se vad som delges idag.
Undrar om de kanske släpper 10.6.5 samtidigt som i sig kanske har stöd för något nytt trevligt de presenterar i afton. Det har väl varit lite tyst om nya betor de senaste dagarna, och innan dess minskade väl fokusområdena för dem osv?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-20 09:14
Ursprungligen av Hagelin:

"Cuddly Cougar" låter mer som rubriken på en kontaktannons. "Mogen kvinna i sina bästa år söker ung kille för mysiga hemmakvällar."

OS X Leopard

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-20 09:20
Ursprungligen av pesc:

OS X Leopard

Nej, nej, det där är windows. Stort och "absolutely no taste"

Ursprungligen av pesc:

OS X Leopard

Gaah! poke my eyes out

är det klockan 19 imorgon?

Ursprungligen av Code Red:

är det klockan 19 imorgon?

Det borde det vara för det är "10am Pacific".

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-19 23:47

Norsk skogskatt?

Yes!!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2010-10-20 09:35

Idag det bli spännande
Här är min husbil: euramobil

Senast redigerat 2010-10-20 21:51

Någon som hört något om live stream av detta event?

Ursprungligen av Linkert:

Någon som hört något om live stream av detta event?

Macrumors skrev att det inte blev ngt med det?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-20 12:51

Mystery product? Tror (och hoppas) inte att det syftar på OS X 10.7 eftersom det är osannolikt att det släpps utanför utvecklarkretsar redan idag. Vore kul med en ny desktop i en lägre prisklass än nuvarande Mac Pro. Men det är väl inte heller så sannolikt med tanke på att Apple hårdnackat vägrat under många år trots att många efterfrågat en "minitower-mac". Mystery/reserved 10-20 kanske helt enkelt är ett nytt program som ingår i iLife, i enlighet med tidigare rykten?

Senast redigerat 2010-10-20 13:51

Angående liveströmningen så borde det dyka upp på Apples PR-sida likt det gjorde inför septembereventet. Men nu börjar det bli så nära att det snart känns som för sent.

Enligt macrumors:

Citat:

It seems Apple will not be offering a video feed for this event. We've created this spoiler free page for readers who prefer watching the keynote themselves without knowing the outcome. Apple will likely post a recorded QuickTime stream a few hours after the keynote ends.

Kanske ändå! Enligt 9to5mac har Apple i Italien sagt att det ska vara live, men det finns inget ännu på PR-sidan jag länkade ovan.

Läs mer: Apple announces live streaming of Back to the Mac(Book Air) event | 9 to 5 Mac Apple announces live streaming of Back to the Mac(Book Air) event | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-20 15:54

Ser ut att bli en stream: Apple to Provide Live Stream of ‘Back to the Mac’ Event | World of Apple

Citat:

Apple has announced just four hours before its ‘Back to the Mac’ special event begins that it will offer a live video stream.

The stream will be available nearer the time at Apple.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-20 15:56

Hade varit trevligt om iChat fick stöd för MSN, alt 3:e parts plugins (som Safari) så att stöd kan byggas den vägen. Använder Adium idag som fungerar fint, men vore ändå trevligt om iChat fick stöd för protokollet (eller om alla andra slutar använda MSN och börjar köra Jabber ist ).

Mer bekräftningar på att det faktiskt blir video. Hurra!

Apple to Offer Live Video Stream of Today's Media Event - Mac Rumors

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 17:23

Vad menar Apple "Back to the Mac" ?

Som filmen "Back to the Future", kan det bli stort nyhet från Apple ? Som överaskar ?

Jag vågar mig inte ens på att spekulera, men jag ser med spänning fram emot om jag kommer att få känslan av "Ja jävlar, SÅ ska det vara!", eller "Var det inte mer än så?"

Man har ju liksom varit med om båda varianterna några gånger, och den första är ju fasen så mycket roligare.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-20 17:37

Verkar inta ha publicerats nåt på apple.com än. Hoppas på Livestream=Popcorn framför datorn i förhoppningar om ett nytt OS.

Edit: http://feber.se/mac/art/190419/apple_kommer_att_strema_kvllen/

Verkar som att fler bekräftar..

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-20 17:55

Nu är Applebutiken nere med: http://store.apple.com/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 17:57

O fan , vad spännande ! !

Ny dator är jag säker

"Back to the Mac" handlar nog mest om att detta är en event om Mac och MacOS till skillnad från de senaste 2-3 stycken som handlat om iPhone, iOS och iTunes

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 18:11
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

"Back to the Mac" handlar nog mest om att detta är en event om Mac och MacOS till skillnad från de senaste 2-3 stycken som handlat om iPhone, iOS och iTunes

Ja, där har du prickat rätt !

Skönt med dator tillbaka !

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-20 18:12

Så, nu har Apple lagt ut en länk till videostömmen för kvällen - grymt!

Apple - Apple Events - Apple Special Event October 2010

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-10-20 18:22
Ursprungligen av |Edvin|:

Så, nu har Apple lagt ut en länk till videostömmen för kvällen - grymt!

Apple - Apple Events - Apple Special Event October 2010

Oj mycket kul !

Jag följde Live ggr flera början av 2000 talet. Sändningar var en hel del problem, det hackade upp i Live. Ibland stora pixlar i bilden så att man inte kan nästan se något. I alla fall roliga minne.

Nu blir spännade se om tekniken räcker till idag. Självklart är med bättre tekniska möjligheter idag. DET ÄR PÅ TIDEN ATT APPLE VÅGAR SÄNDA DIREKT !

Ursprungligen av REP:

Nu blir spännade se om tekniken räcker till idag. Självklart är med bättre tekniska möjligheter idag. DET ÄR PÅ TIDEN ATT APPLE VÅGAR SÄNDA DIREKT !

Det fungerade utmärkt i höstas när de sände iPod-eventet. Jag hörde att det flöt på bra även på iPads över 3G.

Bevaka tråden