Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 4.0

Tråden skapades och har fått 344 svar. Det senaste inlägget skrevs .

De får gärna fixa buggen med felaktiga artwork. Har fortfarande det problemet på en iPod och en iPhone med 3.1.3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-06 17:24
Ursprungligen av marcushedenstrom:

De får gärna fixa buggen med felaktiga artwork. Har fortfarande det problemet på en iPod och en iPhone med 3.1.3.

Jag med! Irriterande, trodde först jag lagt in fel när jag satt och matade in från CD.

AppleInsider skriver om lite fler förutsägelser från en analytiker:

AppleInsider | Apple set to reveal multitasking, iAd with iPhone OS 4.0 - report

Klockan 19.00 svensk tid börjar Apples pressträff idag torsdag. Tycker ni att vi ska öppna en separat tråd för eventet (brukar kunna bli rätt pladdrigt) eller fortsätta i denna?

Ursprungligen av Adrian B:

Klockan 19.00 svensk tid börjar Apples pressträff idag torsdag. Tycker ni att vi ska öppna en separat tråd för eventet (brukar kunna bli rätt pladdrigt) eller fortsätta i denna?

Jag tycker vi ska ha en separat tråd, lär väl bli lite småhysteri här på forumet, som vanligt när Apple ställer till med event.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-08 01:52

Aaah blir galen, hittar inte den separata tråden.

Nu blir jag riktigt förvirrad, hittar tråden men den är låst och hänvisar till denna tråd.

Någon som vet vad som sagts och inte sagts?

Ursprungligen av Kajan:

Aaah blir galen, hittar inte den separata tråden.

Nu blir jag riktigt förvirrad, hittar tråden men den är låst och hänvisar till denna tråd.

Någon som vet vad som sagts och inte sagts?

Det kan ju bero på att eventet inte är förän i eftermiddag, 10 a.m. Pacific, dvs kl 19

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-08 10:58
Ursprungligen av BlackSmp:

Det kan ju bero på att eventet inte är förän i eftermiddag, 10 a.m. Pacific, dvs kl 19

Haha ja jag gjorde upptäckten idag. Klockan var ju över 12 när jag läste detta igår och tittade då bara på datumet o såg 8 April lyste, blev helt förvirrad. Men det e nog för man väntar på något gott...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-08 09:33

Är det jag som är glömsk, men visst läkte 3:ans GM ut innan det officiella släppdatumet. Jag gillar verkligen inte sånna här events med betasläpp. För det kommer bara innebära att jag kommer ladda hem fulversioner av iphone OS och krasha den.

Ursprungligen av pgjores:

Är det jag som är glömsk, men visst läkte 3:ans GM ut innan det officiella släppdatumet. Jag gillar verkligen inte sånna här events med betasläpp. För det kommer bara innebära att jag kommer ladda hem fulversioner av iphone OS och krasha den.

Ja, det gjorde den men den läckte inte ut före lanseringseventet

Ok, jag har skapat en ny tråd för kvällens event där vi kan hänga och chatta utan att fylla upp den här tråden.

Chatta här: Tråden om Apples presentation av iPhone OS 4 den 8 april

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-08 09:53

iom OS4 så går det ju rykten om en ny iphone i sommar. Om den släpps i US i juni/juli t.ex. när kan vi räkna med att se den i Sverige?

Ursprungligen av NBK:

iom OS4 så går det ju rykten om en ny iphone i sommar. Om den släpps i US i juni/juli t.ex. när kan vi räkna med att se den i Sverige?

Det är svårt att sia om, men förra årets tidsplan går att ha som utgångspunkt:

8 juni 2009: iPhone 3GS presenteras på WWDC.
19 juni 2009: iPhone 3GS släpps i USA och vissa andra länder.
26 juni 2009: iPhone 3GS släpps i ytterligare några länder.
31 juli 2009: iPhone 3GS släpps i Sverige (några veckor försenad, den var först utlovad 1-2 veckor efter 26 juni).

Detta är dock tråden om mjukvaran iPhone OS 4, vi har en separat tråd om fjärde generationens iPhone, så fortsätta diskussioner om nästa iPhone tar vi i den tråden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-08 12:51

Tack Adrian, missade den tråden helt, håller mig där

Finns möjligheten att det kommer en funktion som gör att man kan skapa ett wifi runt iphonen för att kunna ansluta nån annan enhet (läs: iPad)?

Ursprungligen av wilhelmhaak:

Finns möjligheten att det kommer en funktion som gör att man kan skapa ett wifi runt iphonen för att kunna ansluta nån annan enhet (läs: iPad)?

Det tror jag är tveksamt. Apple vill nog hellre att du köper en iPad i 3G-utförande.

Ursprungligen av wilhelmhaak:

Finns möjligheten att det kommer en funktion som gör att man kan skapa ett wifi runt iphonen för att kunna ansluta nån annan enhet (läs: iPad)?

Bara om du utför jailbreak på din iPhone och installerar MyWi (eller liknande), som t.ex. FreddeB skriver om i sitt inlägg om intryck av iPad.

Apple verkar inte vilja stödja internetdelning eller liknande, se min tråd om det.

iAd-äntligen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 00:27

Jag lyckades hitta länken till videom, vet inte om någon annan gjort det än. Varsegod!

Apple - QuickTime - April 2010 Apple Special Event

Grattis alla som ville ha stacks till eran dock i iPhone

Ursprungligen av Patrik D:

Grattis alla som ville ha stacks till eran dock i iPhone

Det där med mappar kommer jag att ha stor glädje av. Jag hatar att bläddra fram och tillbaka mellan sidorna hela tiden. Det här blir stilrent och snyggt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 10:39
Ursprungligen av Capeman:

Det där med mappar kommer jag att ha stor glädje av. Jag hatar att bläddra fram och tillbaka mellan sidorna hela tiden. Det här blir stilrent och snyggt.

Kan bara hålla med, det har jag hoppats så innerligt på... det och flera exchangekonton.

Först när jag läste live om iAd så tänkte jag bara "vilken skit", jag vill inte ha massa reklam. Men har nu kollat in presentationen i itunes och tyckte det ser vettigt ut faktiskt

VAd tycker ni om iAd?

Ursprungligen av poseidon84:

Först när jag läste live om iAd så tänkte jag bara "vilken skit", jag vill inte ha massa reklam. Men har nu kollat in presentationen i itunes och tyckte det ser vettigt ut faktiskt

VAd tycker ni om iAd?

Verkar hur bra som helst, så länge som det finns begränsningar för vad programmet får kosta, annars känns det som att alla program till slut får reklam, om det nu blir så enkelt att få in reklam i sina program.

Ursprungligen av Patrik D:

Verkar hur bra som helst, så länge som det finns begränsningar för vad programmet får kosta, annars känns det som att alla program till slut får reklam, om det nu blir så enkelt att få in reklam i sina program.

Men hur starka incitament har Apple att sätta hårda begränsningar eftersom de själva drar in 40% av reklamintäkterna?

Jag förstår att Apple vill och att utvecklarna behöver tjäna mer pengar, men från ett användarperspektiv vet jag inte om jag gillar det. Det kan ju iofs leda till fler bra appar, men även fler appar utan annat existensberättigande än att vara reklampelare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-09 10:46
Ursprungligen av poseidon84:

Först när jag läste live om iAd så tänkte jag bara "vilken skit", jag vill inte ha massa reklam. Men har nu kollat in presentationen i itunes och tyckte det ser vettigt ut faktiskt

VAd tycker ni om iAd?

Frågan är ju om reklamen kommer vara beroende av en uppkoppling? Lite surt att slösa sina "fria" mb innan hastigheten stryps för att ladda in reklam?

Ursprungligen av poseidon84:

Först när jag läste live om iAd så tänkte jag bara "vilken skit", jag vill inte ha massa reklam. Men har nu kollat in presentationen i itunes och tyckte det ser vettigt ut faktiskt

VAd tycker ni om iAd?

Jag måste säga att just den biten inte riktigt var något jag föll för helt. Jag är inte insatt i annonsbranschen, men jag såg många som upplevde 40 procent som rätt saftigt. Bra dock att Apple inte får för sig att spärra andra annonsnätverk utan fortfarande tillåter det (synd att man ens tänker sådana tankar om Apple, men efter allting med App Store osv så vet man inte säkert längre).

Det blir nog som allt annat - betalar man en specifik summa så slipper man reklam - det finns i program för andra plattformar, det finns i telefontjänster, det finns i tevetjänster, det finns här på 99mac. Allt är som vanligt. Inget nytt under solen. Det är OK.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 14:01

Själv tycker jag att iAd är ett riktigt starkt tillskott, det gör att vi kan få riktigt kvalitativa appar för en billig peng då det finns ett bra reklamsystem inbyggt i det.
Och Apple tycks ju ha tänkt på att det dels skall synas ofta för annonsörerna men inte för ofta för användarna att det blir för störande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-09 14:06
Ursprungligen av Trineo:

Själv tycker jag att iAd är ett riktigt starkt tillskott, det gör att vi kan få riktigt kvalitativa appar för en billig peng då det finns ett bra reklamsystem inbyggt i det.
Och Apple tycks ju ha tänkt på att det dels skall synas ofta för annonsörerna men inte för ofta för användarna att det blir för störande.

Eller stötande för den delen. Jag är inte en stor fan av censur, men jag hoppas Apple kommer ha en viss insyn i vad som kommer annonseras. Det kommer ju inte vara direkt kul om det dyker upp match-making siters annonser osv, eller andra lättklädda ting som vi nu ofta ser på nätet, särskilt även om man har barn och lämnar över telefonen så den lilla kan spela en stund eller dylikt.

Bevaka tråden