Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 4.0

Tråden skapades och har fått 344 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av studiox:

Har pillat lite nu och det verkar som:

* Mailkonton måste jag lägga in igen (suck). Synca Exchange inställningar från Apple Mail går inte via itunes.

* Iphone 3G kan inte ha en bakgrundsbild, rätt strange då det fungerade alldeles utmärkt då telefonen var i "Sync itunes / emergency call"-mode.

* Telefonen känns "snabbare", även om det är väldigt subjektivt

* Verkar inte finnas några ios 4 program på Apple Store än (inte väntat iofs), ville gärna ha skype integration (lär väl inte fungera med 3G iofs..)

Om du är lite äventyrlig av dig så kan du få in bla bakgrundsbild på 3G'n också. Känns lite fånigt att påstå att den inte skulle kunna klara av det.
[iOS 4="4"] Enable multitasking & home screen wallpaper on iPhone 3G/iPod Touch 2G [UPDATED 6-10-2010] | Gumball Tech

  • Oregistrerad
  • 2010-06-11 20:41
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Om du är lite äventyrlig av dig så kan du få in bla bakgrundsbild på 3G'n också. Känns lite fånigt att påstå att den inte skulle kunna klara av det.
[iOS 4="4"] Enable multitasking & home screen wallpaper on iPhone 3G/iPod Touch 2G [UPDATED 6-10-2010] | Gumball Tech

Mums, jag hade inte tänkt att jailbreaka telefonen men gjorde det nu tack vare tipset

Det fungerar faktiskt förvånansvärt bra. Telefonen blev faktiskt lite långsammare med multitasking (kanske väntat). Nu gäller det bara att inte glömma bort att avsluta programmen också, samma "problem" som man hade med Windows mobile telefoner..

Borde varit ett annat sätt för att avsluta program också. Där har Apple mycket att lära sig av WebOS.

Någon som fått mobileterminal att fungera på 4? Min kraschar så fort jag startar den.

Kommer IOS4 vara kompatibelt med Iphone 3GS, eller enbart med Iphone 4?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 19:28
Ursprungligen av vargfloejt:

Kommer IOS4 vara kompatibelt med Iphone 3GS, eller enbart med Iphone 4?

Som du kan se t.ex. här: Apple - iPhone - New features in the iOS 4 Software Update.
så kommer iOS 4 fungera med 3G och senare. 4 och 3GS kommer få alla funktioner som visats upp, medan 3G blir utan multitasking, multitaskingdockan, bakgrundsbild, rotationslås och massa annat.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-06-10 21:55
Ursprungligen av studiox:

Har pillat lite nu och det verkar som:

* Mailkonton måste jag lägga in igen (suck). Synca Exchange inställningar från Apple Mail går inte via itunes.

Det var ingen skillnad i 3.x heller; den tog alla typer av epostkonton utom Exchange.

Ursprungligen av studiox:

* Iphone 3G kan inte ha en bakgrundsbild, rätt strange då det fungerade alldeles utmärkt då telefonen var i "Sync itunes / emergency call"-mode.

Om du loggar in på Apples iPhone-utvecklarsite så kommer du att hitta svaret.

Ursprungligen av studiox:

* Telefonen känns "snabbare", även om det är väldigt subjektivt

Skulle nog luta mer åt det subjektiva hållet. Jag tycker att den är lika snabb/långsam som 3.x

Ursprungligen av frazze;:

Det var ingen skillnad i 3.x heller; den tog alla typer av epostkonton utom Exchange.Om du loggar in på Apples iPhone-utvecklarsite så kommer du att hitta svaret.Skulle nog luta mer åt det subjektiva hållet. Jag tycker att den är lika snabb/långsam som 3.x

Men en restore från backupen fixar även exchangekonton

Jag hoppas att hemknappen håller god kvalitet, det är ett friskt klickande på den nu i iOs 4, nästan konstigt att de inte hittade på någon ny lösning för att minska slitaget i och med iPhone 4.

Nu fick jag precis frågan om jag ville ladda ner iBooks till min iPhone när jag gick in i iTunes Store på datorn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-11 07:45
Ursprungligen av Patrik D:

Nu fick jag precis frågan om jag ville ladda ner iBooks till min iPhone när jag gick in i iTunes Store på datorn.

Kör du med ett amerikanskt konto? För här händer inget på mitt svenska konto... sök efter iBooks ger bara iPad-versionen.

Ursprungligen av Thomaz:

Kör du med ett amerikanskt konto? För här händer inget på mitt svenska konto... sök efter iBooks ger bara iPad-versionen.

Nej detta sker via mitt svenska konto. Men dock har jag problem med att öppna appen, får bara ett felmeddelande.

Använder du iOS 4.0? Först ploppade det upp en ruta på iPhonen om jag ville ladda ner iBooks, då skulle man koppla in den till datorn samtidigt, det hela känns konstigt, men har som sagt inte fått det att fungera ännu, återkommer om det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-11 07:57

Kör iOS 4. Får väl vänta då ... ingen brådska

Ursprungligen av Thomaz:

Kör iOS 4. Får väl vänta då ... ingen brådska

Inte för mig heller, kommer troligen inte använda programmet för att läsa PDF:er ibland

Ursprungligen av Patrik D:

Inte för mig heller, kommer troligen inte använda programmet för att läsa PDF:er ibland

Hittade det jag pratade om tidigare ang. iBooks:
Apple rolling iBooks out across iOS 4 devices, get your Winnie the Pooh now -- Engadget

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-11 08:12

Är det någon som får upp "file sharing" under Apps i iTunes? Jag får det inte...

Edit: Tankade hem Stanza och då dök det upp. Hade för mig att Mail.app skulle finnas med där också från början...

Senast redigerat 2010-06-11 09:03
  • Oregistrerad
  • 2010-06-12 14:21

Jag har inte fått ibooks Har någon fått det som INTE har en (S) ?

Patrik, har du fått iBooks att fungera på din iPhone?

Annars sägs det att detta var en bugg som fick iPhones att ladda ner iPadens version av iBooks.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-12 17:32
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Patrik, har du fått iBooks att fungera på din iPhone?

Annars sägs det att detta var en bugg som fick iPhones att ladda ner iPadens version av iBooks.

Jag lyckades ladda ner ipad versionen genom att söka på den. Av någon anledning har itunes 9.2 trott att min iOS 4 telefon var en ipad i början. Detta gjorde att (tror jag) även ibooks sync sektionen i itunes kom upp.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Patrik, har du fått iBooks att fungera på din iPhone?

Annars sägs det att detta var en bugg som fick iPhones att ladda ner iPadens version av iBooks.

Nej, den började att installera appen, men något felmeddelande kom hela tiden upp.

Har raderat fem inlägg.

Om ni är registrerade iPhone-utvecklare:
- Problem med installation m.m. får ni ta på Apples utvecklarforum i stället, så slipper ni bryta mot era NDA.

Om ni inte är registerade iPhone-utvecklare
- I så fall är det en "fultankad" iOS4 ni sitter med, och sådant diskuterar vi inte här.

/Mod

Varför starta en tråd om OS4 om vi inte får prata om OS4?

Ursprungligen av sahlback:

Varför starta en tråd om OS4 om vi inte får prata om OS4?

Man kan t.ex prata om de funktioner som är kända, och vad man tycker om dem.

Men man får inte diskutera t.ex installationsproblem. För om man tar den typen av diskussion utanför Apples utvecklarforum, så visar det antingen att man bryter mot sin NDA, eller att man har fultankat programmet.

/Mod

Senast redigerat 2010-06-14 07:48

Jag antar/gissar/förmodar/tror/siar att Wifi kommer att uppträda mycket stabilare, att mappsystemet kommer att uppskattas enormt, att multitaskingen trots vissa frågetecken kommer att ge mycket smidigare flow när man växel använder 2-3 program, t.ex. kamera, fotoredigering, facebook. Alltså inte bara vid ren multitasking.

Angående mapparna så fått information från en nära källa som hade ca 7 sidor med appar och nu har 2. Förstasidan med direkta Appar och sidan 2 fylld med Mappar i bokstavsordning efter kategorier, samt Apparna i dom i bokstavsordning. Snyggt, prydligt och lätt att hitta verkade det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 19:42

Har just nu bara en önskning, iPhone iPod sluta byt coverart och låtnamn på mina låtar! Vad är detta för pinsamt fel Apple?

Veckovy

Är det någon som vet om Apple har fixat med veckovy i kalendern? Det är det enda jag saknar i min iPhone.

Ursprungligen av bastuman:

Är det någon som vet om Apple har fixat med veckovy i kalendern? Det är det enda jag saknar i min iPhone.

Ingen veckovy i iOS 4

Ursprungligen av bastuman:

Är det någon som vet om Apple har fixat med veckovy i kalendern? Det är det enda jag saknar i min iPhone.

iCal Veckor Sök upp veckor, ladda ner och lägg bara till det i iCal och synka med iPhone. Sen ser du veckonummer. Något jag saknade i skolan när allt uppgavs i veckor. Ingen veckovy direkt, men det funkar

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-06-17 00:09
Ursprungligen av acke:

Har just nu bara en önskning, iPhone iPod sluta byt coverart och låtnamn på mina låtar! Vad är detta för pinsamt fel Apple?

Det kan inte vara "Automatically download missing album artwork" i iTunes (Settings - Store) som ställer till det för dig ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-17 08:59
Ursprungligen av Drakfot:

Det kan inte vara "Automatically download missing album artwork" i iTunes (Settings - Store) som ställer till det för dig ?

Nepp, lägger in det där manuellt. Det är iPhone som strular till det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-16 23:17

Men förhoppningsvis kommer bättre kalenderprogram med tanke på de nya API:erna för kalendern.

Ursprungligen av vajone:

Men förhoppningsvis kommer bättre kalenderprogram med tanke på de nya API:erna för kalendern.

Jag ser inte att just kalenderprogram ska påverkas så mycket. Det är väl "local notifications" i sådana fall.

Bevaka tråden