Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 4.0

Tråden skapades och har fått 344 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-18 12:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag ser inte att just kalenderprogram ska påverkas så mycket. Det är väl "local notifications" i sådana fall.

Har för mig att tredjepartsprogram ska få full tillgänglighet till kalendern.

Ursprungligen av vajone:

Har för mig att tredjepartsprogram ska få full tillgänglighet till kalendern.

Ja... Det där hade jag glömt - jag kör Pocket Informant och synkar via Google Calender så jag hade glömt bort den där begränsningen sedan länge eftersom jag även synkar Apples app via Google och Exchangeservern

BlackSmp har redan länkat artikeln i en annan tråd men den är värt att repeteras i den här tråden:

TiPb: iOS 4 walkthrough

Det är en väldigt detaljerat genomgång av iOS 4 med massor av godis för den som på allvar vill dyka in i nyheterna och förbättringarna i iOS 4. En väl värd läsning inför släppet imorgon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-18 07:46

iOS4-ready multitasking apps reach App Store | 9 to 5 Mac

Någon av er som har fått uppdatera någon av sina appar till att stödja iOS 4 än?

Ursprungligen av zinned:

iOS4-ready multitasking apps reach App Store | 9 to 5 Mac

Någon av er som har fått uppdatera någon av sina appar till att stödja iOS 4 än?

Dropbox

Ursprungligen av zinned:

iOS4-ready multitasking apps reach App Store | 9 to 5 Mac

Någon av er som har fått uppdatera någon av sina appar till att stödja iOS 4 än?

Mocha VNC, iFitness och Weightbot.

Senast redigerat 2010-06-20 00:05
Ursprungligen av zinned:

iOS4-ready multitasking apps reach App Store | 9 to 5 Mac

Någon av er som har fått uppdatera någon av sina appar till att stödja iOS 4 än?

NT Times, Evernote, Read it later.

Imorgon smäller det alltså? Kul med något lite nytt, som en vårstädning av bilen. Inte tillräckligt mycket imho (de arbetar inte tillräckligt hårt med interaktionsfrågor), men mappar kommer göra susen för den allmänna ordningen och local notifications tillåter förhoppningsvis fler att implementera funktionen utan inblandning av servrar som kostar pengar. Notifikationerna kommer dock fortfarande vara värdelöst implementerade...

Ursprungligen av Leftrustle:

Imorgon smäller det alltså?

Ja, om Apple håller löftet om 21 juni som Jobs gav vid keynoten nu på WWDC.

Ursprungligen av Leftrustle:

Kul med något lite nytt, som en vårstädning av bilen. Inte tillräckligt mycket imho (de arbetar inte tillräckligt hårt med interaktionsfrågor), men mappar kommer göra susen för den allmänna ordningen och local notifications tillåter förhoppningsvis fler att implementera funktionen utan inblandning av servrar som kostar pengar. Notifikationerna kommer dock fortfarande vara värdelöst implementerade...

Vissa bitar är fortfarande eftersatta, men mycket har blivit bättre också. Ibland måste det inte vara stora förbättringar och omvälvande förändringar, det kan räcka rätt långt med en drös småsaker som alla gör livet lite enklare för iPhone-användare. Det är trots allt massa förbättringar och det kostar ingenting att få dom.

Mapparna är väldigt smidiga och multaskningen - när programmen uppdaterats med stöd! - blir ett lyft men även småsaker som multipla exchange-konto, gemensam inbox, mejla bilder i olika storlekar mm mm, allt gör sitt till.

vilken tid släpps det?

Ursprungligen av soulman79:

vilken tid släpps det?

Skulle gissa runt kl.19.00

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-20 17:31
Ursprungligen av soulman79:

vilken tid släpps det?

Testa http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278036-naer-os-4-0-a.html

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 00:51

Var kan jag kolla vilka funktioner som kommer fungera på min Ipod touch 2G?

Edit: Hittade det nu. Märkligt att jag inte kommer kunna byta bakgrunden. : /

Kommer jag kunna använda rotationslås? Vet att multitasking inte kommer till min Ipod, men det där låset finns ju i den dockan om jag har förstått det rätt!

Senast redigerat 2010-06-21 01:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 01:34
Ursprungligen av Adzam 1:

Var kan jag kolla vilka funktioner som kommer fungera på min Ipod touch 2G?

Edit: Hittade det nu. Märkligt att jag inte kommer kunna byta bakgrunden. : /

Kommer jag kunna använda rotationslås? Vet att multitasking inte kommer till min Ipod, men det där låset finns ju i den dockan om jag har förstått det rätt!

De modeller som inte får multitasking får inte multitaskingdockan alls i de versioner av iOS 4 jag har sett. Den gamla vanliga iPod-rutan (eller favoriter eller vad man har valt) kommer upp vid dubbelklick på hem-knappen. Så inget rotationslås alltså.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-21 02:00

Okej, synd!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-21 18:36

En liten undran...

Har denna notisen i hörnet funnits där tidigare? Har det inte stått typ "June 21st" eller liknande tidigare?

Nu finns 4:an för nedladdning

  • Medlem
  • Solna
  • 2010-06-21 19:21

Yes!!!

Skönt att det inte e sgt att dra ner den.... 2 timmar återstår...

Min uppdatering är klar.

Hej då!

Hur stänger man av applikationer som ligger i multitasknings fältet?

Ursprungligen av Alex Freeman:

Hur stänger man av applikationer som ligger i multitasknings fältet?

På samma sätt som du tar bort en applikation från en vanlig "sida" i din iPhone. Fast man stänger egentligen inte av dem. Eller hur var det nu? Detta har stötts och blötts ett flertal gånger på detta forum...

Ursprungligen av Alex Freeman:

Hur stänger man av applikationer som ligger i multitasknings fältet?

Du kan trycka på home 2 ggr och sen håller du på appen och tar - tecknet.

Var e ibook?

Ursprungligen av Bajenwille:

Var e ibook?

iBooks finns väl inte i svenska App Store, eller...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-21 20:00
Ursprungligen av Capeman:

iBooks finns väl inte i svenska App Store, eller...?

Vilket stör mig som fan, jag läser ju ändå bara böcker på Engelska och de släpps ju här samtidigt hos bokhandlarna som i USA/England.

Ursprungligen av Trineo:

Vilket stör mig som fan, jag läser ju ändå bara böcker på Engelska och de släpps ju här samtidigt hos bokhandlarna som i USA/England.

Håller med fullständigt.

Tack!

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-06-21 19:54

går det att stänga av multitask funktionen i iOS4 så det blir som i gamla 3.x? jag känner inget behov av multitasken, och ska jag behöva stänga av massa program för att spara batteritiden, eller man kanske ska ge det ett par dagar o se hur mycket det påverkar batteritiden?

Ursprungligen av tim-:

går det att stänga av multitask funktionen i iOS4 så det blir som i gamla 3.x? jag känner inget behov av multitasken, och ska jag behöva stänga av massa program för att spara batteritiden, eller man kanske ska ge det ett par dagar o se hur mycket det påverkar batteritiden?

Det ska inte påverka batteritiden alls, men se gärna tråden om Multitasking i iOS 4, där får du nog svar på allt.

Åh, nej... jag trodde att wallpapers funkade på 2 gen. synd...

Bevaka tråden