Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 4.0

Tråden skapades och har fått 344 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 08:45

Tar tillbaka att jag svor över att iBooks inte fanns... det gör det.

Men det är ett riktigt magert utbud... någon som vet om det är så magert överallt eller om det är så att vi i Sverige blir missgynnade även här?

Ursprungligen av Trineo:

Tar tillbaka att jag svor över att iBooks inte fanns... det gör det.

Men det är ett riktigt magert utbud... någon som vet om det är så magert överallt eller om det är så att vi i Sverige blir missgynnade även här?

I USA är det ju inte så magert, men här har de väl inga avtal ännu med förlagen - precis som med filmer och TV-serier. Hur det ser ut i andra länder vet jag inte.

Ursprungligen av Capeman:

I USA är det ju inte så magert, men här har de väl inga avtal ännu med förlagen - precis som med filmer och TV-serier. Hur det ser ut i andra länder vet jag inte.

Som vanligt kan man undra vad de egentligen gör på Apple Sverige. Borde inte Bjers vara ute och förhandla avtal?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Som vanligt kan man undra vad de egentligen gör på Apple Sverige. Borde inte Bjers vara ute och förhandla avtal?

Apple Sverige har nog ingenting med det här att göra. Allt är toppstyrt från USA via Frankrike. Apple Sverige jobbar väl nästan uteslutande med försäljning.

Ursprungligen av Capeman:

Apple Sverige har nog ingenting med det här att göra. Allt är toppstyrt från USA via Frankrike. Apple Sverige jobbar väl nästan uteslutande med försäljning.

Jo, och det är väl där vi har ett problem när Apple mer och mer börjar sälja innehåll. Antingen får man styra upp lokala avtalen eller förhandla för hela Eu.

Det är löjligt att man kan köpa film och böcker från tex Amazon i England och få dem hemskickade, men vi får inte handla från iTunes i England.
Fast man kan ju alltid använda sig av Stanza eller Kindle för att få möjligheten att betala för sina böcker.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-06-22 17:35
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Jo, och det är väl där vi har ett problem när Apple mer och mer börjar sälja innehåll. Antingen får man styra upp lokala avtalen eller förhandla för hela Eu.

Det är löjligt att man kan köpa film och böcker från tex Amazon i England och få dem hemskickade, men vi får inte handla från iTunes i England.
Fast man kan ju alltid använda sig av Stanza eller Kindle för att få möjligheten att betala för sina böcker.

Man kan ju handla här i e-pubformat...

Avdelningar (Lettoböcker) - Adlibris bokhandel

Hur får man in böcker man köper annorstädes - och pdf'er i allmnänhet - in i iBook-appen?

Ursprungligen av Hjopek:

Man kan ju handla här i e-pubformat...

Avdelningar (Lettoböcker) - Adlibris bokhandel

Ursprungligen av Zimmerman:

Hur får man in böcker man köper annorstädes - och pdf'er i allmnänhet - in i iBook-appen?

Dra och släpp dom i iTunes precis som musik och film.

Ett annat sätt är att maila dom till sig själv och öppna dom direkt i ipad/iphonen.

Tck. Jag förutsätter att detta då funkar även om filändelsen är .pdf
Jag hittar inte heller någon mapp - "Books" eller "Böcker" - inne i iTunes kluster (där finns ju "Movies", "Ringtones", "Mobile applications", etc). Nå - jag får väl experimentera.

Ursprungligen av poseidon84:

Dra och släpp dom i iTunes precis som musik och film.

Ett annat sätt är att maila dom till sig själv och öppna dom direkt i ipad/iphonen.

Hemsöborna finns, bra nog. Bättre än Stieg

+1 Strinberg funkar alltid.

Ursprungligen av Leftrustle:

Hemsöborna finns, bra nog. Bättre än Stieg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-22 09:19

Fast jag är inte ute efter svenska skitböcker som jag läser 1 gång på 10år... jag är ute efter amerikanska deckare på engelska.

Får väl hitta något ställe att köpa de i epubformat och sen synca över de istället.

Nån mer än jag som har kommit på att Game Center är borta?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-23 12:42
Ursprungligen av Johan Kybjär:

Nån mer än jag som har kommit på att Game Center är borta?

Tänkte också på det, men sen kom jag på att det var ett tag kvar innan det skulle lanseras. Tror jag. Så det visades bara upp i våras, och kommer kanske någon gång i höst.

Denna tråd lade jag under Aktuella rykten, för att handla om iPhone OS (iOS) 4 fram till lanseringen. Men nu har vi iOS 4 lanserat och därmed två parallella trådar och jag tror vi kanske ska stänga denna och ägna oss åt den här, om ingen protesterar:

http://www.99.se/notiser-ipod-iphone/278516-ios-4-ute-nu.html

Edit: Äh, jag är admin och trådskapare, jag kan nog låsa den här tråden utan att fråga om konsensus... Därmed är den låst och jag hänvisar till tråden ovan.

Bevaka tråden