Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS hos Tele2! Pratade med kundtjänst idag!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-08-07 15:55

Ja, det verkar som det är väldigt nytt. Första personerna jag pratade med visste inget. Sen blev jag kopplad till "serviceavdelningen".

Såhär ser det ut:

Du väljer något av de olika abbonemangen som finns, kompis, fastpris, snackis.
Bindningstiden är 24 månader.

Sen måste du välja till ett datapaket, det billigaste kostade 29 kr. Då får du 200 mb/månaden.
Eller så kör du på datapaketet för 159kr. Då får du surfa hur mycket du vill.

Sen kommer det som fick mig att tacka nej.

350/400 kr förhöjd månadsavgift för iPhone 3GS 16/32 GB (det blir 8400/9600 kr totalt!)

Så för mig skulle det bli 49 kr + 350 kr + 159 kr = 558 kr, och då ingår inte uppkopplingsavgifter eller samtal till andra nät!

Dom kommer lägga upp detta på hemsidan mycket snart sa hon jag pratade med. Hon sa även att detta erbjudandet inte är tillfälligt.

Bra för alla er som är rika och gillar Tele2!

Senast redigerat 2009-08-07 16:10

Haha, vilket skämt!

Än så länge går det inte att hitta något om det på Tele2:s hemsida, inte vad jag kan se i alla fall.

Jag bytte precis från Tele2 till Tre då Tele2 inte hade och inte verkade få in iPhone.
Tre var inte allt för dyra, med tanke på att jag får en iPhone på köpet också. Hade
nog behållt Tele2 om de inte varit så långsamma med att säga till om iPhone.

Ursprungligen av Ford Prefect:

Jag bytte precis från Tele2 till Tre då Tele2 inte hade och inte verkade få in iPhone.
Tre var inte allt för dyra, med tanke på att jag får en iPhone på köpet också. Hade
nog behållt Tele2 om de inte varit så långsamma med att säga till om iPhone.

Jupp, mest för att slippa krångel med byte och så antar jag?.. Men tro mig, Tre är en bra operatör, den bästa jag varit med om. Så du kommer vara nöjd med bytet.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-07 18:27

Nytt o nytt, titta på tidigare diskussioner nedan så har det redan tipsats om.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-09 16:50

Jag gissar att Tele2 av ren desperation importerar olåsta iPhones på ett eller annat sätt.

Min flickvän sade upp sitt Tele2-abonnemang i förra veckan. Hon ska nämligen köpa en iPhone 3GS, vilket hon gav som anledning till telefonisten som frågade varför hon skulle säga upp sitt abonnemang. Då blev min flickvän genast erbjuden en iPhone för samma idiotkostnad som trådskaparen beskriver, vilket hon snabbt avfärdade.

Tele2 har väl erbjudit Iphone (som kommer från Norge) till företagskunder tidigare. Har för mig att deras Iphone är olåsta (osäker)??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-09 22:30

Jag har haft mitt mobilnr sen Comviq Kontant-tiden, 070-nr.
Ja, vad blir det... 10 år sen? Har sedan gått över till Tele2-abonnemang i flera år.

Jag ringde och sa att jag varit en Tele2-kund i hela mitt liv men börjar fundera på att avsluta mitt "medlemskap" för att jag vill ha en iPhone. Tele2 är enda operatör som ej kan erbjuda denna telefon.

Men den här personen var iskall och vägrade lyfta på locket om att han kunde erbjuda en iPhone.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-11-20 10:01

Jag köpte min iPhone 3G 16GB via datametrix.se (som ägs av Tele2) och dom köps mycket riktigt in via Norge och säljs olåsta, tror jag betalade över 8000 kr för min 16GB modell då.

Kollade med dom för en tid sedan då jag ville byta till 3GS, då ville dom ha över 11000 för 32GB.
Rena rean !
Så det fick bli en låst rackare från Telenor för facila 7800 kr...

1
Bevaka tråden