Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya desktop-maskiner på WWDC

Tråden skapades och har fått 341 svar. Det senaste inlägget skrevs .

BIlden som Daniel bifogade var nog det fulaste jag sett i hela mitt avlånga liv... Något så j**ligt har ja nog aldrig sett.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-19 21:39

Hhhmmm
Så är det med Internet, det finns otroligt massa bilder som cirkulerar, som man reagerar. Ta´t det lugnt

REP, jag chillar big time. Min gamle kompis Steve Jobs skulle aldrig göra något sådant mot mig.

Men nog var det en ful f*n alltid, "rälig" som vi säger på mitt modersmål. Den skulle kunna få blommorna att vissna och mjölken att surna.

  • Medlem
  • 2003-06-19 21:43

Den här är värre!:D

Ahrg... don't look! it's... gurgel... *död*

[rykte]"Apple köper Naya Design"[/rykte]

PPC 970-driven slimmad genomskinlig acryltower?

[rykte]"Apple köper Soldam"[/rykte]

PPC 970-driven babrebone med borstad metallfront?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-20 08:42

Enligt Macrumors la Apple ut de nya macarna på deras onlinestore igår av misstag.
Det finns en del intressanta inlägg i forumet.

Till exempel G5 2Ghz med en 1Ghz buss.
http://www.appleinsider.com/article.php?id=117

Senast redigerat 2003-06-20 09:08

Jag tror jag kommer att svimma...

1.6GHz, 1.8GHz, or Dual 2GHz PowerPC G5 Processors
Up to 1 GHz processor bus
Up to 8GB of DDR SDRAM
Fast Serial ATA hard drives
AGP 8x Pro3 PCI or PCI-X expansion slots
One FW800, two FW400 ports
Bluetooth & Airport Extreme ready
Optical and analog audio in and out

Senast redigerat 2003-06-20 11:11
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-06-20 09:33

Jag tror att måndagen kan bli riktigt skoj

Är det PCI-X eller Express .. blir ju lite fundersam när man läser följande
http://www.idg.se/ArticlePages/200306/19/20030619101159_IDG.se376/20030619101159_IDG.se376.dbp.asp

Vad gäller specarna.. DRA ÅT H-E VA HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRT!
Med S-ATA slipper man ju dom feta breda IDE sladdarna o det skulle inte förvåna mig om datorn får ett helt! annat utseende än dagens. Synd med namnet bara.. G5 - känns ute redan nu men men skitsamma hehe..

Kan det bli så att Apples PowerMacar börjar sälja som smör kanske

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-20 10:26

Ska vi tolka det här som att det inte kommer några nya lådor?
Det troliga är väl att Apple bara har lekt lite.
Specifiktionerna undertill gäller ju alla G4.

Nej nej, det kommer nya lådor.. var så säker.
Det var nog någon som klantade sig o droppade en lite felaktig text. Skönt att det är mycket valmöjligheter. O grymt för alla "musiker" med digital/analog ljud in/ut.

Tror Apple har en rätt skön ny låda för dom här burkarna. Det är ju typ dubbelt så många nya uttag som behövs.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-06-20 10:30

fina specs, 8gb ram är apple först med, samma med fw 800 resten är "gammal junk" som borde kommit för länge sen, och det kommer med 95% skerhet nya låtor då et Fullängds AGP kort med flänsar och fläkt inte går in i dom nuvarande, oc dom har hållt samma sitil sen G3 så det är dax

  • Oregistrerad
  • 2003-06-20 10:36

Ha ha ha lol ... Fy vad jag längtar till Måndagen. optisk ut för ljud. Jag tror köpen av Emagic och andra företag börjar synas i Apples helhetstänkande. Fy 17! Nu måste jag spara till ny dator!!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-20 10:46

Vilken miss av Apple och vilken besvikelse för Steve.
Har svårt att tänka mig att han kommer att vara lika exhalterad på måndag och det är ju faktiskt lite synd.

  • Medlem
  • 2003-06-20 10:48

Synd att de inte lade ut en ny bild också!:D Ja men det här tror jag nästan på, för sidan där man ser de olika alternativen för Powermacarna har ändrad design sen ett par dagar sedan då det såg annorlunda ut.

Apple Store lär vara minst en person mindre redan på måndag om inte redan idag.

Steve lär dra något skämt om det hela, ja specarna ha ni ju redan sett men lådan ser ut såhär el nått o säkert nämna att gossen i fråga inte längre jobbar på Apple el nått annat sarkastiskt.

  • Medlem
  • 2003-06-20 10:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Vilken miss av Apple och vilken besvikelse för Steve.
Har svårt att tänka mig att han kommer att vara lika exhalterad på måndag och det är ju faktiskt lite synd.

Äh, Steve kör nog på för fullt ändå! Det här kommer ju sälja som smör ifall priserna hamnar på dagens nivå...;)

Hehe, fylla på dom där burkarna med 8Gb RAM lär inte vara b-b-b-b-billigt i dagens prisläge iaf..

Prisexempel från Dustin;
16_DIMM DDR 512MB KINGSTON HYPERX PC3200/400MHZ CL2
1,265.00_ST

SUMMA 20,240.00

Tror det är ett väldigt viktigt steg att spräcka 2Ghz gränsen. De är inte så långt borta nu. AMDs värsting ligger väll på 2,56 och deras nya Athlon 64or ska väll börja på 2,25 om jag mins rätt.

Jag tror att folk i framtiden (iom 64-bits) kommer att bli mer medvetna om att Ghz inte är allt.

-Snälla Apple kalla dem inte G5, snacka om dålig fantasi. PPC970 låter nyare och bättre.

  • Medlem
  • 2003-06-20 10:58

Dual 2ghz:aren kommer att vara snabbare än alla Pece datorer som finns att få tag i, även frysboxkörda P4: or på 4Ghz!!!:D
Äntligen!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-20 10:59

G5 är väl det självklara namnet. PPC 970 vore bättre men slutkunder skulle bli allt för förvirrade.
"Är min G4 1.2Ghz lika snabb som en PPC 970 1.2Ghz" och liknande.

Det här är ju verkligen hur bra som helst.
Om processorn håller vad alla benchmarks säger har vi ju en toppendator på gång. Mixa detta med Panther och då jävlar.

Weeeeeeeeeeeeeeee!!

Håller med G5 känns förlegat o ger inte alls något speciellt "krut" till vad dom egentligen är dessa nya burkar (om det nu är 970 CPUer ).

Kan tänka mig att Apple resonerar som så att G5 känner folk igen då tidigare generationer varit G3->G4 o nu kommer uppföljaren. Folk vet vad det handlar om.

Samtidigt har ju Gx namnet dålig klang då G4an aldrig kom över 1,42GHz under dom 3 åren den har använts (om det är slut med den i år vill säga).

Jag tycker också Apple borde kasta namnet o köra på typ 970 istället, sen kommer uppföljaren 980 osv. Men det kanske är ett för stort steg för Apple att ta, att jobba in ett helt nytt namn.
Samtidigt är det ju en helt ny grej - 64bitars burkar osv..

INgen som tänkt på
G64

Vad skulle vara förvirrande..
Är min G4 1,2GHz snabbare än en G5 1,2GHz är väl lika förvirrande egentligen..

Är en 1GHz G3 långsammare än en 1GHz G4?

Dessutom var den långsammaste ju på 1,6GHz så det lär ju inte bli något problem. Med ett nytt namn skulle Apple visa att detta är ett nytt STORT steg o inte bara! en snabbare processor tycker jag iaf.

G64 ? Vad skulle då PPC980 få för namn?
Med dagens G4or har ju CPU namnet varit i stil med PPC74xx, det kan man förstå att Apple inte nyttjat speciellt mycket i reklamen utan där kört med G4 hela vägen. Detta trots att skillnaden mellan första G4orna och dagens G4or är ganska stor.

Skulle Apple välja att köra PPC970 så ser ju alla när en processor uppdaterats, PPC980 är nästa steg och det ser man ju då tydligt.

Aja det verkar ju som Apple iaf kör på G5 så det skulle inte förvåna mig om en PPC980 också heter G5 när den kommer sen. Dumt nog.

  • Medlem
  • 2003-06-20 11:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Vad skulle vara förvirrande..
Är min G4 1,2GHz snabbare än en G5 1,2GHz är väl lika förvirrande egentligen..

Är en 1GHz G3 långsammare än en 1GHz G4?

Dessutom var den långsammaste ju på 1,6GHz så det lär ju inte bli något problem. Med ett nytt namn skulle Apple visa att detta är ett nytt STORT steg o inte bara! en snabbare processor tycker jag iaf.

Det är väl ingenting som är förvirrade med att en äldre processor är långsammare än en nyare på samma Mhz. Skulle de dessutom välja att kalla de nya maskinerna för G5 så förstår ju kunderna att det är fråga om en helt ny modell! Men visst, det skulle vara coolt om den kom att heta "PowerMac 970" även om det skulle innebära en större förvirring när PPC970 processorn kommer i ny revision.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-20 11:14

Tilsammans med Panther kommer dom smiska PC-stjärt!

...men jag håller med att "G5" känns lite slitet.

Ja men då är det väl inget förvirrande med en 1.2GHz PPC970 vs en 1.2GHz G4 heller?
Aja vi får väl se på måndag, just nu lutar det ju åt G5 (tyvärr) då..

Bevaka tråden