Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya desktop-maskiner på WWDC

Tråden skapades och har fått 341 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om bilden är scannad, varför är den så skrovlig? Har inte scannern ett lock som borde släta till bilden när den scannas.

Skit, va ful den är.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 10:40

Tror du är på rätt spår med märkningen. På andra boards snackas det en del om att detta kunde vara en bild av en testbox som utvalt folk fått för att provköra PPC970.

Det faktum att delen med slot-in är lägre än delen ovanför talar massor emot att denna låda är vad som kommer att presenteras på måndag kväll. Förutom att den är ful på alla möjliga andra sätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 10:47

På Apples testmaskiner sitter det alltid ett märke med ett id-nummer. Kan hända att det är en id-lapp som suddats ut så där. Men jag hoppas verkligen att de nya maskinerna inte kommer att se ut så där. Den ser hur tråkig ut som helst: en charmlös maskin.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 10:51

Om det skulle vara metalyta..

Bilden kommer från spymac.com

Snyggare i alla fall, om bilden nu skulle vara sann.
Det är nog fel att dömma ut designen från en skrynklig lapp.

O nu när man ser tydligare är det ju dels en rendering, dels är handtagen väääääldigt konstiga.

Ljuset ligger ju helt fel.

  • Medlem
  • 2003-06-18 10:54

Här är en bild som visar Firewire och usbportar där blurret är.

spymac.com är man skeptisk till den cirkulerande bilden som funnits i deras galleri i olika tappningar tidigare.

Bilderna som återges är; A, B, C, D, E

  • Medlem
  • 2003-06-18 10:56

Det verkar som om alla dessa renderade bilder är tolkningar av den hopskrövlade bilden... Iaf de som har liknande form.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 10:56

Ja, nu blev det med ens mycket bättre.
Den ser snyggare ut ju mer man tittar på den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 10:58

Den är så tråkig. Apple skulle aldrig släppa en så kantig och ful maskin när skärmar, tangentbord och övriga Mac-modeller är rundade och vackra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Skulle det inte kunna vara en ID-märkning gjord av Apple. Han som "blurrat" vill inte avslöja för Apple var han jobbar...

(Jäklar vad kreativ man kan vara...:-) )

Oj vad någon önskar att bilden är sann

Hade det varit en id-märkning hade det synts genom blurret, nu är det bara svart bakom. Om de hade lagt en svart platta över id-märkningen, varför sen blurra dessutom? Fast det kanske är något jättetufft som är helt svart - till exempel en ny, svart, kontakt som möjliggör klustring. Hane på andra sidan, svart hona som är blurrad -> bara ställ datorerna på rad och de är klustrade :D:D:D:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 11:01

Det ser ut som en namnlös PC-låda vilken som helst. Om det här är en Apple-burk (vilket det inte är) har Jonathan Ive i så fall fått sparken. Det här stämmer inte alls med resten av Apples designspråk.

Senast redigerat 2003-06-18 11:37
  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 11:03

Mondo har rätt. Och även om nya lådan är kantig så kan den omöjligt vara så ful/tråkig/standard som denna. Tänk er den bredvid en 23" cinema display... Hehe *rys*

Har någon förresten kommit på någon bra anledning till att portarna skulle sitta på sidan i hörnet? Verkar ju dummare än någonsin.

Vad säger att designen på skärmarna inte görs om?

Den matchar väl Xserve ganska väl?

Scooterbabe: Njae, jag ser nog helst att det är en fake men det är kul att trigga "los mac nördos"

jag tror att dom kommer lägga om formspråket på PowerMac och TFT-skärmarna så att de passar mer med Xserve Xraid. Kolla på Xraid - och jag tror vi ligger i närheten av vad PowerMac kommer att se ut - och det är inte fy skam

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 11:18

Troligen en fejkad bild...

Titta på:

- Äpplets placering...
- Lådans över/nederkant...

Ser konstigt ut rent perspektivmässigt...

-T

Tycker den skulle göra sig bättre som minitower...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Den är så tråkig. Apple skulle aldrig släppa en så kantig och ful maskin när skärmar, tangentbord och övriga Mac-modeller är rundade och vackra.

Hemma-macarna är mjuka, runda, glansiga och vita... iMac, eMac, iBook...

PROFFS maskinerna Xserve, Xraid och Nya PowerBook'sen är kantigare, borstad metall, stilrena.

Jag tackar inte nej till en kantigare, renare design.. enkelt är snyggare.. de flesta pc-case tillverkare försöker FÖR mycket att snygga upp ATX-tornen, det faller på eget grepp.

Oavsett om bilden är äkta eller ej (mer troligt) så kommer vi nog bli överrumplade av WWDC.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-18 11:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Torkel
Troligen en fejkad bild...

Titta på:

- Äpplets placering...
- Lådans över/nederkant...

Ser konstigt ut rent perspektivmässigt...

-T

Hur ser den konstig ut prerspektivmässigt?
Tycker den ser ut som en välgjord fejk.

Äpplet borde, som Molarin säger, finnas på framsidan.
...fast det kanske sitter ett äpple i powerknappen?

USB/firewire-portarna kan mycket väl sitta i det nedersta handtaget (skuggan)

  • Medlem
  • 2003-06-18 11:40

Det är möjligt att de nya Powermacarna får en kantigare design. Men de behöver inte vara fulare för det. Mer stapelvänligt.:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 11:44
Citat:

Har någon förresten kommit på någon bra anledning till att portarna skulle sitta på sidan i hörnet? Verkar ju dummare än någonsin.

Precis. Då kan man inte rackmontera datorn. Portarna kan dessutom lätt skadas mot stolsben osv om man har grejor inkopplade och flyttar på datorn eller råkar trampa på kontakterna. Varför inte placera portarna under en lucka på framsidan? Enklaste lösningen tycker jag.

Den här lådan med vassa kanter skulle svära högljutt mot allt vad Apples eleganta design heter. Den passar inte ihop med någon annan produkt från Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 11:45

Det vore förresten kul att bygga in en Power Mac i en jeepdunk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-06-18 11:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Den här lådan med vassa kanter skulle svära högljutt mot allt vad Apples eleganta design heter. Den passar inte ihop med någon annan produkt från Apple.

Jag tror inte att den är så kantig som den ser ut. Kantigheten kommer från att den är utskuren i nåt grafikprogram.

Om bilden nu är äkta. (tveksam)

Så tror inte jag att det är några portar på vänster sida, utan snarare något som kan binda bilden till butiken/personen osv. Kanske svart klistermärke med ett nummer eller nått sådant.

yra höns säger jag bara....

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Precis. Då kan man inte rackmontera datorn. Portarna kan dessutom lätt skadas mot stolsben osv om man har grejor inkopplade och flyttar på datorn eller råkar trampa på kontakterna. Varför inte placera portarna under en lucka på framsidan? Enklaste lösningen tycker jag.

Den här lådan med vassa kanter skulle svära högljutt mot allt vad Apples eleganta design heter. Den passar inte ihop med någon annan produkt från Apple.

Hur många rackmonterar sin arbetsdator? På 99mac är de nog lätträknade.

PowerBook är kantig, likaså Xserve och Raid'racket... m.a.o. proffs-lineupen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 12:40

Den nya Powerbook-datorn av aluminium har mer rundade hörn än titaniummodellen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Det vore förresten kul att bygga in en Power Mac i en jeepdunk.

Ja, varför inte, jeepdunk fylld med syntetisk motorolja och ett kylagg? Folk bygger ju in datorer i brödrostar, ammunitionslådor och kakboxar

Bevaka tråden