Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya desktop-maskiner på WWDC

Tråden skapades och har fått 341 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 00:23

Den där bilden tror jag inte på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 00:27

Det ser ut som en fem år gammal Compaq. Apful.

Om datorn på bilden verkligen är rätt så kan jag lova en sak: Den är snyggare i verkligheten.

Det är en sak som är säker när det gäller Apples prylar och det är att dom måste ses för att uppskattas fullt ut. Det har hänt flera gånger att Apple ha släppt produkter som folk direkt sågat men som senare erkänt att de hade fel och dömde för snabbt.

Nu säger jag inte att jag tror på bilden, bara att OM den är sann så...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 00:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Det ser ut som en fem år gammal Compaq. Apful.

Det är ju det som är finessen
Nu när pezelåddeknäckarn i något lågprisland äntligen lärt sig apa efter B/W ja då helvänder apple och gör kantigt biege/grått igen och alla knäckarna hamnar åter tre år efter

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Om datorn på bilden verkligen är rätt så kan jag lova en sak: Den är snyggare i verkligheten.

Det är en sak som är säker när det gäller Apples prylar och det är att dom måste ses för att uppskattas fullt ut. Det har hänt flera gånger att Apple ha släppt produkter som folk direkt sågat men som senare erkänt att de hade fel och dömde för snabbt.

Nu säger jag inte att jag tror på bilden, bara att OM den är sann så...

Hehe, stämmer... jag dissade första iMacen innan jag hade fått sitta med den.. nya iMacen var grymt ful med... hur många var det som älskade QuickSilver när den kom? osv...

  • Medlem
  • 2003-06-18 00:35

Bilden ser onekligen väldigt besynnerlig ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 00:38

Det troliga är väl i så fall att den är helt vit á la iMac G4.
Tja, när man tittar på den vänjer man sig faktiskt.

Nej, det gör man inte. Den var verkligen skitful. Fulare än ful.
Bombastiskt ful. Usch!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 00:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Det troliga är väl i så fall att den är helt vit á la iMac G4.
Tja, när man tittar på den vänjer man sig faktiskt.

Borde det inte vara metal så man ser att det är en pro-produkt så som powerbooken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 00:46

Jo, den är skitful. Den ser billig och smäckig ut. Man kan hoppas att ryktet inte är sant, eller att den nya burken åtminstone är av aluminium.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 00:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Det är ju det som är finessen
Nu när pezelåddeknäckarn i något lågprisland äntligen lärt sig apa efter B/W ja då helvänder apple och gör kantigt biege/grått igen och alla knäckarna hamnar åter tre år efter

Aha, göra skitfula och plastiga burkar bara för saken skull alltså?

"Skitful", "bombastiskt ful", "fulare än ful", "apful"... Kreativt språk, och jag håller med. Spyful. Vedervärdig. PC-ful.

Om den stämmer så hoppas jag att

1) den är mycket snyggare i verkligheten
2) den har några dolda eleganta finesser, som utfällbara bärhandtag som till skillnad från G4 är bekväma, eller nån liten panel i fronten med USB och FireWire, eller nåt annat elegant som gör att man trivs
3) den är makalöst tyst
4) den där bilden föreställer bara emballaget, inte datorn
5) den är så toksnabb att man inte bryr sej

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jo, den är skitful. Den ser billig och smäckig ut. Man kan hoppas att ryktet inte är sant, eller att den nya burken åtminstone är av aluminium.

Hela burken är av koppar och all kylning går passivt genom chassit

  • Medlem
  • 2003-06-18 01:16

jag tycker mest om "organisk" design, alltså att det ser lite levande ut,typ som första iBooken...
däremot så brukar jag ha fullt förtroende för Apple, och tycker att det stämmer som många säger, att man måste se dem i verkligheten för att verkligehn fatta hur snygg de är......

men det blir svårare att övertyga mig om att denna är revolutionerande, nya ipod är också ett bakåtsteg enligt min uppfattning.....

men den har ju visst släkte till en "quadracube" som jag byggde för ett tag sedanhttp://www.spymac.com/gallery/showphoto.php?photo=2332&papass=&sort=1&thecat=998

jag gillar ränderna, de har Apple alltid haft, I OSX finns de ju och i skärmar och gamla Ibooks osv...men i övrigt så känns den lite tråkig.....

G5 känns ganska bekräftat nu allafall....

Om den nya låda kommer att se ut som på bilden så undrar jag var de smidiga handtagen tagit vägen?

Finner det också synd ifall datorn står med hela botten mot golvet/bordet och inte är "en bit upp" som på de modeller som e ute nu.

  • Medlem
  • 2003-06-18 01:20

Kan bli fräck, den är nog inte mycket större än kuben, och sedan mixtrar säkert Apple med texturer.. eller mjölkvit och semitransparant eller med borstad metall...
Första gången jag såg Yossemite så tänkte jag, vad fan en kylväska.. och första spionbilderna på vindtunneln (som vara äkta) tänkte jag vad fan är det för plåtskit, och den ser ut som en jävla schweizerost.. men attans vad snygg den är i verkligheten eller på Apples bilder..

kan nog bli bra, bara dom stoppar en phet propp i den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 01:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
...den är nog inte mycket större än kuben...

Hur menar du nu? Vart ska PCI-platserna ta vägen då?

Edit: stavning

läst lite andra forum, bara för att plåga mig själv mer än nödvändigt... I really need a mac-fix!

allmänna åsikten är att den är ful och lite färre säger att den är fejk.

Jag tror den är mycket mindre än Powermacen, kolla bredden på DVD-sloten fram till. Därmed tror jag också att den ser mycket läcker ut i verkligheten...

Jag tror inte den kommer heta Powermac. Jag tror den kommer heta Xstation, eftersom detta är Apples första workstation, en dator med 64 bitars processor.

Jag tror att handtagen ser ut som de gör för att man ska kunna rackmontera den.

Varför en sådan stram design?

För att det är dags att leda förändringen igen!
Dessutom tror jag Apple vill slå sig in på de "vanliga" företagen i större utsträckning och då vill man ha mindre och inte lika flashiga burkar som en plastig powermac med silverfront.

Varför maskeringen nertill?

Döljer man portarna som man kan ansluta, USB2, firewire, ljud och ja, vad mer?

Ljust maskeringen får mig att tro att OM bilden är riktig är den släppt av Apple för att öka hypen inför nästa måndag. De vill dock inte visa upp portarna av någon anledning...

Är jag den enda som ser World Trade Center?

Den ser väldigt verklig ut... Det säger ju alltid någonting.

Designen är... Förvånande minst sagt.

  • Medlem
  • 2003-06-18 02:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Hur menar du nu? Vart ska PCI-platserna ta vägen då?

Edit: stavning

Kolla på springan för cd,n om inte springan är bredare än vanligt så är datorn mycket mindre, vart man skall stoppa alla PCI-kort blir spännande att se

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 02:19

En större version av bilden för er som vill detaljstudera den:

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Hur menar du nu? Vart ska PCI-platserna ta vägen då?

En barebone-PC, som bara är några cenntimeter djupare än en kub, har plats för ett PCI-kort och ett AGP-kort. Det är lite trångt, men det är inte omöjligt.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 08:41

Uhhh. Jag tror och hoppas att bilden är fejk, däremot tror jag att konstnären är på rätt spår med en grill på hela framsidan. Grym kylning. Största anledningen varför det hela inte känns 100 är maskeringen på "portarna". Varför skulle de ligga på sidan? Har någon en bra förklaring till detta eller ser jag i syne? Speciellt om man vill rackmontera, vilket också talar för att lådan kommer att vara just fyrkantig. Men jag hoppas Ives & Co kan göra bättre ifrån sig än såhär. Känns inte så värst innovativt som det ser ut nu. Och om ryktet om att Hon Hai-fabriken bygger nya lådorna stämmer så borde den väl se roligare ut än nu?

Om den ska rackmonteras borde det finnas ett äpple på framsidan...

Jag tror inte på bilden.

Jag tycker den är helt ok. Ser ut som om sidorna består av metall (aluminium?) överdragen av klar plast. Klara kubinfluenser. Med tanke på CD/DVD-inkastets mått verkar det vara en liten burk.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-18 09:17

Var ser du plasten egentligen? Sedan tycker jag inte den verkar så liten med tanke på slot-in-måttet, som en minitower bara.

Är det bara jag som får en känsla av att bilden är scannad av en ihopvikt papperskopia?!

Håller i övrigt med: stämmer bilden med den kommande PowerMac'en/Xstation så kommer den säkert vara snyggare i "verkligheten"

Annars håller jag med övriga: Ives&company kan bättre...

Jag tror dock på ett stramare utseende - som om man korsar Xserve & PowerMac...fast med två 1.8 Ghz 970-proppar

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2003-06-18 10:03

Måste vara fejk, varför skulle någon smuggla ut en bild, scanna in den och sedan maskera en bit av bilden?

Citat:

Skrevs ursprungligen av MatsOlov
Måste vara fejk, varför skulle någon smuggla ut en bild, scanna in den och sedan maskera en bit av bilden?

Speciellt som "maskeringen" bara är en blur eller en blur more i PS och inte döljer något annat än ett svart hål.

Skulle det inte kunna vara en ID-märkning gjord av Apple. Han som "blurrat" vill inte avslöja för Apple var han jobbar...

(Jäklar vad kreativ man kan vara...:-) )

Bevaka tråden