Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya desktop-maskiner på WWDC

Tråden skapades och har fått 341 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 16:37

Uhh. Tänk om det blir lådan på den ihopknycklade lappen sedan innan? Hemska tanke. Undrar hur herr Ives skulle förklara hur han kommit fram till en fyrkantig låda i videon "Designing the G5 case" som SJ lär rulla i sin keynote...

På de år som gått sedan formen på dagens PowerMac-case togs fram så borde han tänkt ut något grymt sätt att lösa rackmontering utan att göra en trist standardlåda. En lösning skulle ju kunna vara Minguez handtag, eller?

Edit: Om den är helt i metall så borde den ju iofs inte vara så rundad någonstans. Nu blir jag äkta nervös.

Tackar Codey!

Citat:

Skrevs ursprungligen av codey
MacMice drivs av en skojare vid namn Jack Campbell.

Vilken skojare sen!! LOL!! Underhållande läsning!

mvh
/d

  • Medlem
  • 2003-06-23 16:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
En liten fågel viskade i mitt öra nyss att Power Mac "G5" kommer ikväll.
...

Den lilla fågel har inte möjligtvis råkat viska något om en ny PB 15"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-23 16:51

Enligt en "initierad källa" som är "centralt placerad" (han sitter i en kartong under Steve Jobs skrivbord och sänder lajv via en walkie-talkie) kommer den nya Powerbook-datorn att vara av solitt bly och vara försedd med en tredimensionell hologramskärm.

Citat:

Minguez låda. (Den ska finnas i en variant med mindre handtag också men jag hittar den inte)

Fungerar även som kälke och har standardfästen för montering på takräcket på en bil, vilket get bra kylning.

ledBook... Där har vi en vinnare!

G5 specs on a...

Hur många ska ha en?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-23 17:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
En liten fågel viskade i mitt öra nyss att Power Mac "G5" kommer ikväll. Hur otroligt det än låter.

Apple har startat ny(inte säker på om den är ny) fabrik på Cork och anställt 300 personer. Enligt en person på fabriken skulle de vara helt i metall nu, men det är inget som är helt säkert.
Låter lurigt om inget speicellt händer ikväll va?

Se fram emot PPC 970 i Macarna framöver nu!

Är det möjligen Whoracle som har viskat det i ditt öra?:D F.ö kan jag inte vara i macnytt chatten tills på.. eh torsdag typ för jag är borta..mh

Jag har också hört viskningar.
Någon ny i-produkt kommer nog också. Om det sedan är hård-eller mjukvara yppades inte.
G5, speedbumpad 12-tummare och en ny 15-tummare med aluminiumlåda kommer säkert som amen i kyrkan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
G5 specs on a...

Hur många ska ha en?

Exakt HUR pervers får man bli?:D
Den där var bland det värsta jag sett uti hela mitt ruttna liv...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Det intressantaste är kanske, för min del, priset.. det vet vi heller ingenting om. Vissa rykten gör ju gällande att det återigen blir dyrare datorer. Man kan ju hoppas att så inte blir fallet..

Jag tvivlar. Det skulle möjligen vara för att underlätta utförsäljningen av gamla G4'or, men, nej. G5 kanske startar i höga prisskikt, kanske som nuvarande toppmodeller, men kommer i så fall att fasas ner i de lägre ganska snart.

Jag skulle snarare vänta mej att det kommer någon vettig budgetvariant redan från början. Tänk på Powermac-lanseringen. 6100 var ett riktigt klipp på den tiden, en toppmaskin för 15000. Om det inte kommer en sån så beror det på att IBM inte har fått upp volymerna på 970 än, och i så fall så måste lågbudget hålla sej till mer lättillgängliga processorer.

Jag tror att G4'an försvinner från Apples produkter nånstans mellan i kväll och i jul. Troligen G3 också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Findah
Är det möjligen Whoracle som har viskat det i ditt öra?:D F.ö kan jag inte vara i macnytt chatten tills på.. eh torsdag typ för jag är borta..mh

Nä, han är ju i sverige just nu. Dessutom sysslar han inte med såna saker. Det gör ingen av dem, jag har nog andra kontakter på andra ställen som också går att ltia på

På ett serieforum jag är med finns det en apple-anställd som kommenterar de olika ryktessajterna:
"Speaking as One In The Know: Right now, rumor sites (especially rumor sites with pictures) are running at about 50%-75% Completely Made Up. There's a French site that my cow-orkers read religiously because it's so funny. People are just photoshopping what-the-fuck ever together and posting it to get themselves some hits.
That being said: It cannot be coincidence that the screenshots of Panther leaked the day after we handed off the master (of the WWDC preview freebie) for duplication. After the months of hush we've been working under, someone at that fucking factory better lose their job."

Bevaka tråden