Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya desktop-maskiner på WWDC

Tråden skapades och har fått 341 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är ju ett flertal personer som tagit just skärmdumpar från Apple Store då misstaget begav sig. Sen är det vissa som enbart brytt sig om specarna medan vissa brytt sig om att visa hela Apple Store sidan. Att det inte skulle vara från Apple Store är inte speciellt troligt. Det är uppenbarligen fler än 1 som sett det hela live på Apple Store, så därom torde icka föreligga några tvivel.

ok då misstar jag mig och då borde det definitivt komma något imorgon utan något som helst tvivel.

eller?

Om inte morgon så är det snart i alla fall.

Men, jag skulle faktiskt satsa pengar på att den kommer imorgon.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Om inte morgon så är det snart i alla fall.

Men, jag skulle faktiskt satsa pengar på att den kommer imorgon.

Ja, eftersom att det är så många som sett Apple Store missen och tagit skärmdumpar på den så känns det ganska säkert.

ok hör inte riktigt hit - men när är det imorgon själva s jobs framförandet svensk tid

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-06-22 21:09

Stevie börjar snacka kl 19.00 Svensk tid, strömen kommer upp efter hans anförande vilket blir nån gång efter 21.00, gissar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-22 22:10

Är det här man kollar på keynoten,
http://stream.apple.akadns.net/
eller??

Ja precis, i efterhand.

Tune-in following the event on Monday afternoon June 23, 2003 to see Steve Jobs’ Worldwide Developers Conference keynote address exclusively in QuickTime.

Eftermiddag säger dom ju, när själva keynoten går redan på förmiddagen (kl10.00AM PT)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-22 23:27
Citat:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Skrevs ursprungligen av Peth
Läste för några år sedan att man fick uppemot 50 papp om man lät läkarstuderande öppna bröstkorgen på en och simulera en hjärtoperation, undrar vad man får idag (förutom ett coolt ärr)?
--------------------------------------------------------------------------------

Jga gorjde samam ska frö nråga rå sdena, fsat åp hjrnästmamen.
Hra ietn upleptv nråga prboelm asll.

LOL!

för er som missade, vad det nu vad som hände med apple store us..

http://www.garyschechter.com/G5/g5.html

hoppas verkligen att specsen stämmer

Citat:

Skrevs ursprungligen av mostek
Jag använder alla fyra PCI-platserna för ProTools HD-kort.

De korten kostar långt mycket mer (och är viktigare) än G4:an dom sitter i.

Ser ut som man får switcha till att köra ProTools HD under Windows vid nästa uppgradering av maskinen. Trist.

Varfor inte kopa ett expansions chaissie? om du nu inte har tillrackligt med kortplatser.?

Citat:

Skrevs ursprungligen av slippy
för er som missade, vad det nu vad som hände med apple store us..

http://www.garyschechter.com/G5/g5.html

hoppas verkligen att specsen stämmer

Jag fattar fortfarande inte varför en Ultimate modell är en G4 och inte en G5... förklaringen har man om mindre än ett dygn iofs...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Jag fattar fortfarande inte varför en Ultimate modell är en G4 och inte en G5... förklaringen har man om mindre än ett dygn iofs...

Det är bara texten under den gröna texten som blivit felpublicerad - allt annat är som det skall vara

Photoshop 8 beta?

Dyker Adobe upp för att visa en beta på Photoshop 8 rullandes i 64-bitars-läge?

Applex news

  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 00:38

...och kommer Steve och Phil äntligen åter igen att våga ställa upp nån späckad Compaq eller Dell och börja räkna ner tiden på renderingar för att pulvrisera värsting-PC-burkarna offentligt?

Det var ju ett tag sen, även om det var ofta ett tag...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Photoshop 8 beta?

Dyker Adobe upp för att visa en beta på Photoshop 8 rullandes i 64-bitars-läge?

Applex news

OK. Nu är det med nog stor säkerhet att Apple kommer åter igen göra ett Photoshop-test

Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Jag fattar fortfarande inte varför en Ultimate modell är en G4 och inte en G5... förklaringen har man om mindre än ett dygn iofs...

för att det bara var en liten del av sidan som det blev fel på, allt annat ligger ju kvar på G4.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 07:44

Skumt: ingen har hittills tagit på sig äran att ha upptäckt felet på Applestore.

Man undrar ju hur det hela gick till. Sitter det macheads och refreshar alla sidor under apple.com en gång varje kvart hela veckan innan alla keynotes eller vad? För fel bild kan ju inte ha legat uppe speciellt länge. Och en icke-machead kanske inte skulle reagera ens. Kanske är jag ute och cyklar, men det faktum att ingen verkar hittat det först skulle ju kunna betyda att någon planterat det hela. Inte så troligt, men ändå.

Det faktum att det här jobbet (länk nedan) plötsligt blev ledigt tycker jag är ganska roligt. Det verkar som att någon fick sparken p.g.a. webb-tabben.

https://jobs.apple.com/cgi-bin/WebObjects/Employment.woa/7/wo/VBr3LiyaIUs7tAnJqvNElM/4.2.22.9.2.0.0.3

(Om inte länken funkar, sök efter jobbreferens 1978437 hos jobs.apple.com).

Och för er som inte orkar klicka; den position som blivit ledig är "Web Publishing Manager WW Apple Store".

  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 08:05

Precis som Anderton redan nämner på sida 19. Men hur troligt är det egentligen att en jobbannons dyker upp inom loppet av någon timme efter att någon blivit kickad? *försöker bli av med konspirationsvibben*

Citat:

Precis som Anderton redan nämner på sida 19.

Doh!
(Bangs forehead)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 08:24

Iofs har jag för mig att jag såg en till ny annons som var relaterad till Web & Applestore som också diskuterades flitigt ganska nyligen. Fråga mig inte om länken, känns som om jag läst två miljoner inlägg om WWDC snart. Enligt någon så ska det vara två som hittills fått kicken pga incidenten. Tror det står någonstans i 1000+tråden på AI...

Sedan tycker jag Minguez rendering baserad på skisserna från tysken som ska ha tjuvkikat i en låda är rätt koola. AI: Possible Designs

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Sedan tycker jag Minguez rendering baserad på skisserna från tysken som ska ha tjuvkikat i en låda är rätt koola. AI: Possible Designs

Man måste vara medlem för att få se bilderna. Kan du inte plocka ut dem ...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 08:47

Minguez låda. (Den ska finnas i en variant med mindre handtag också men jag hittar den inte)

  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 10:14

Man mår ju bara dåligt av att se alla fula renderingar folk gjort. Give us the real shit!

  • Medlem
  • 2003-06-23 11:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Berggren
Ny vagn för PowerMac G5!!

Hitta denna sidan: PowerPerchG5

Med följande text:
"Apple's shiny new PowerMacintosh G5 tower is perhaps the most exquisitely designed professional computer ever produced. With its gleaming aluminum colored surfaces, its shining details, and smartly detailed front panel, this is as much a work of art as it is a computer. And, works of art do not belong on the floor...."

MacMice drivs av en skojare vid namn Jack Campbell. Läs mer om honom i denna Macintouch diskussion Bland annat har han registrerat sin ryktessite Macwhispers på Ralph Nader ... Att han skulle ha tillgång till förhandsinfo från Apple om nya modeller är ytterst tveksamt.

Själv har jag helt enkelt sagt åt min macnasare att sätta upp mig högst upp på listan för nästa toppmodell såfort den släpps

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Precis som Anderton redan nämner på sida 19. Men hur troligt är det egentligen att en jobbannons dyker upp inom loppet av någon timme efter att någon blivit kickad? *försöker bli av med konspirationsvibben*

Vänd på det. Den som publicerade specifikationerna var sedan tidigare uppsagd (hade sagt upp sig), nu när han eller hon inte hade något att förlora publicerades uppgifterna för att utmana den hermetiskt tillslutna Applekäften, och rättssak kan det knappast bli fråga om, "misstag" får passera som en del av jobbet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Minguez låda. (Den ska finnas i en variant med mindre handtag också men jag hittar den inte)

Gud vad horribel den är!! Jonathan Ives har smak nog att inte bygga det där åbäket.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Malmqvist
Gud vad horribel den är!! Jonathan Ives har smak nog att inte bygga det där åbäket.

typisk HP-design

En liten fågel viskade i mitt öra nyss att Power Mac "G5" kommer ikväll. Hur otroligt det än låter.

Apple har startat ny(inte säker på om den är ny) fabrik på Cork och anställt 300 personer. Enligt en person på fabriken skulle de vara helt i metall nu, men det är inget som är helt säkert.
Låter lurigt om inget speicellt händer ikväll va?

Se fram emot PPC 970 i Macarna framöver nu!

Bevaka tråden