Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias abonnemangsmodell för iPhone klar

Tråden skapades och har fått 783 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 19:11

"Om du har ett abonnemang (som är tecknat innan 11/7) med mer än 3 månaders bindningstid"

Så teckna abbet genast?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 19:22
Ursprungligen av boaman:

"Om du har ett abonnemang (som är tecknat innan 11/7) med mer än 3 månaders bindningstid"

Så teckna abbet genast?

hehe dem var smarta du kan inte binda dig vid ett abonnemang om du inte köper en telefon sa dem utan du betalar obundet, och det innebär att du INTE kan utnyttja det på de sättet, dock kan du det som du köper den biliga nokian och ger bort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 22:52
Ursprungligen av boaman:

"Om du har ett abonnemang (som är tecknat innan 11/7) med mer än 3 månaders bindningstid"

Så teckna abbet genast?

Riktigt jävla ruttet av Telia! Så här stod det häromdagen citat från samma sida:

"Har du redan ett mobilabonnemang hos Telia?

Om du har ett obundet mobilabonnemang eller upp till 3 månaders bindningstid kvar kommer du att kunna byta till valfritt abonnemang, alternativt förlänga ditt befintliga abonnemang med 18 eller 24 månader. Pris med iPhone 3G hittar du i respektive tabell.

Om du har mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

iPhone 3G kommer inte att kunna köpas med Telia Refill.

Eventuella rabattavtal på telefoner kan inte kombineras med iPhone 3G."

Och det har dom nu idag ändrat till:

Om du har ett abonnemang (som är tecknat innan 11/7) med mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

Jag köper en telefon utomlands istället tror jag. Bara av princip!
Jag har t.o.m pratat med dem i teliabutiken och vi kom överens om att det faktiskt gick att förlänga mitt abb. med 12 månader sen köpa en telefon för 5495:-

Riktigt dåligt att ändra i sista sekund. Jag blir förbannad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 01:23
Ursprungligen av Zoega:

Riktigt jävla ruttet av Telia! Så här stod det häromdagen citat från samma sida:

"Har du redan ett mobilabonnemang hos Telia?

Om du har ett obundet mobilabonnemang eller upp till 3 månaders bindningstid kvar kommer du att kunna byta till valfritt abonnemang, alternativt förlänga ditt befintliga abonnemang med 18 eller 24 månader. Pris med iPhone 3G hittar du i respektive tabell.

Om du har mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

iPhone 3G kommer inte att kunna köpas med Telia Refill.

Eventuella rabattavtal på telefoner kan inte kombineras med iPhone 3G."

Och det har dom nu idag ändrat till:

Om du har ett abonnemang (som är tecknat innan 11/7) med mer än 3 månaders bindningstid kommer du att kunna köpa en iPhone 3G till följande pris (med bibehållen bindningstid):
iPhone 3G 8 GB: 4695 kr
iPhone 3G 16 GB: 5495 kr

Jag köper en telefon utomlands istället tror jag. Bara av princip!
Jag har t.o.m pratat med dem i teliabutiken och vi kom överens om att det faktiskt gick att förlänga mitt abb. med 12 månader sen köpa en telefon för 5495:-

Riktigt dåligt att ändra i sista sekund. Jag blir förbannad!

Helt otroligt, nu har dom ändrat tillbaka igen. (som är tecknat innan 11/7) är struket nu. Tack!

Inte helt bestämda på hur dom ska ha det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 01:57

Synkar den nu...

är det möjligt att dela upp betalningen på mobilen? tex jag vill ha telia 99kr plus fri datatrafik för 199kr, alltså ca 300kr månaden, men är det möjligt att få betala av mobilen säg 100kr månaden(alltså 400kr månaden) eller likande? då 3500kr inte finns i min ficka direkt xD

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 20:36
Ursprungligen av Ollebro:

är det möjligt att dela upp betalningen på mobilen? tex jag vill ha telia 99kr plus fri datatrafik för 199kr, alltså ca 300kr månaden, men är det möjligt att få betala av mobilen säg 100kr månaden(alltså 400kr månaden) eller likande? då 3500kr inte finns i min ficka direkt xD

svar ja de kan du

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-10 20:44
Ursprungligen av Esa:

svar ja de kan du

Ok, Hur ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 20:46
Ursprungligen av jnx:

Ok, Hur ?

när du köper den, så säger du att du vill dela upp den fasta avgiften för mobilen och hur länge och vilken summa, så enkelt är det

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-10 20:49
Ursprungligen av Esa:

när du köper den, så säger du att du vill dela upp den fasta avgiften för mobilen och hur länge och vilken summa, så enkelt är det

Då blir det väl som en kredit via telia, nej tack

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-10 20:55
Ursprungligen av Esa:

när du köper den, så säger du att du vill dela upp den fasta avgiften för mobilen och hur länge och vilken summa, så enkelt är det

Eh? Har du fakta för ditt påstående?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 21:06
Ursprungligen av davidee:

Eh? Har du fakta för ditt påstående?

ringde dem och frågade, normalt när de gäller telia och mobiler så är det en månadskostnad för telefonen, vilket som man kan välja med iPhonen också,

och föresten skit i att gå och köpa den ikväll hehe i göteborg är det enorma köer ni kommer inte hinna innan 03:00

fan vad härligt! då kanske jag tillochmed ska fundera på att skita i fri surf och försöka surfa så lite på stan mm som möjligt och sedan lägga på det på abonnemanget sedan så fort telefonen är betald!

  • Medlem
  • 2008-07-10 21:13

hur många enheter är varje butik tilldelad tro ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 21:14
Ursprungligen av Aerox:

hur många enheter är varje butik tilldelad tro ?

det är en hel del tror jag, apple brukar inte ha brist på sina produkter när dem lanseras :D... imorgon klockan 10:00 så öppnar alla telias butiker och har iPhone då med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 22:39
Ursprungligen av Esa:

det är en hel del tror jag, apple brukar inte ha brist på sina produkter när dem lanseras :D... imorgon klockan 10:00 så öppnar alla telias butiker och har iPhone då med

Och rapporterna från Storbritannien om att butikerna där bara fått ett par dussin telefoner per butik?

Jag är inte lika optimistisk som ni andra och kan ge mig fan på att jag blir utan trots att jag kommer ställa mig i kö utanför min lokala butik klockan 6-7 i morgon bitti.

Jag Porterade mitt comviq mob nr till Telia i tisdags(skrev på och posta fullmakten)
där stog det att jag skulle få ett nytt simkort inom några dagar.

men eftersom jag nu ska teckna abb imorrn för en iphone, hur blir det då med nummer och så? kommer jag få ett tillfälligt eller kommer jag vänta på mitt simkort?

någon som har koll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 23:05

Telia trodde säkert (naivt nog) att alla skulle förstå att man inte kan utnyttja den prylen genom att tecka ett abonnemang samma dag och därmed blåsa dem på pengar. Kom igen nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 23:53
Ursprungligen av Oddish:

Telia trodde säkert (naivt nog) att alla skulle förstå att man inte kan utnyttja den prylen genom att tecka ett abonnemang samma dag och därmed blåsa dem på pengar. Kom igen nu...

Jag vet inte om man kan kalla det utnyttja, jag betalar 599+199 i månaden + några hundringar utlandstrafik plus att jag köper telefonen för 5495 och binder upp mig i 12 månader. Jag tror inte dom förlorar på mig.

Det är bara det att jag inte vet om jag kan utnyttja telia´s nät mer än 12 månader. Det är lite surt att betala 798:- / mån i fast avgift och sedan vara tvungen att roama för några tusen till för att man inte är i sverige.
Undrar vem som blåser vem?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-11 00:11

inte så lätt att beställa just nu 080711, 00:10:00 via telia.se/iPhone

Safari could not open the page “Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig! because the server is not responding.

Senast redigerat 2008-07-11 01:31
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:18
Ursprungligen av janiec:

inte så lätt att beställa just nu 080711, 00:10:00 via telia.se/iPhone

Safari could not open the page “http://www.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjudanden/apple/iphone3G_pw.product&sl=teliase_mobilt_iphone_bestknapp_privat” because the server is not responding.

Här dog det lite drygt en minut över 12, var uppe en lite stund till men nu är det dött igen...
Kanske dom skulle ha lärt av O 2´s krash? Eller kollat på hur mycket trafik 99.se drar på en keynote

Underskatta inte makten hos Jesustelefonen.

haha - kackig(a) server(s)

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-11 00:38

..."Håll lugnet och stilen. Med Telia och iphone har du ALLT i mobilen."

Förutom Telias hemsida

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-13 21:47

iPhone med Telia-Student?

Är der någon här inne osm skaffade abonemanget med iphone i fredags eller ja i helgen? Fungerar de och vad fick ni i så fall lägga?

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-11 00:51

nån som har hämtat ut luren än?

  • Medlem
  • 2008-07-11 00:58
Ursprungligen av ogge87:

nån som har hämtat ut luren än?

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246654-hur-m-nga-har-iphone-3g-h-r-p-forumet.html

Rösta i så fall.

Jag med!

Tack till det trevliga gänget på kungsportsplatsen som jag fått äran att spendera hela kvällen med.
Jag vill bara säga:
Det blev en svart!

*sync sync sync*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 03:13

hehe stod i 3 timmar i gbg, de gick inte så bra de suger hårt, men hade vart värre o komma in och höra " nej 16 GB svart är slut"

de sa i alla fall att imorgon klockan 10.00 kommer de finnas gott om iphone till alla

btw, kan någon hacka den nu tack?

Senast redigerat 2008-07-11 03:38

Hej,
för min del blev det en vit 16GB med flat total. Och mitt eget program funkar också som det ska!

Det var kul att köas lite...
Andreas Pardeike
--
iFill, Fresh music from thousands of radio streams
http://ifill.twosailors.net

  • Medlem
  • 2008-07-11 10:59
Ursprungligen av Esa:

hehe stod i 3 timmar i gbg, de gick inte så bra de suger hårt, men hade vart värre o komma in och höra " nej 16 GB svart är slut"

de sa i alla fall att imorgon klockan 10.00 kommer de finnas gott om iphone till alla

Nej - det beror nog på vart du bor... kom precis tillbaka efter köandet och fick höra "16GB svart är slut" - som nr 14. Mannen förre mig med kölapp 13 fick sista...

Bevaka tråden