Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias abonnemangsmodell för iPhone klar

Tråden skapades och har fått 783 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Eva:

Tråkigt att du fick rätt

Faktum är att jag brukar tycka det är rätt skönt att ha rätt, men i det här fallet känns det bara tråkigt precis som du säger....

Telia, vad gör ni? Ge oss fria MB's med surfspots och allt utan en massa konstiga villkor på vad man får ladda etc.

100 fria samtalsminuter - 3,5min om dagen - Tack för den! (99kr abb?!)
250 fria samtalsminuter - 8 minuter om dagen - fortfarande USELT plus riktigt kass data. Telia, snälla skärpning!! Överaska oss med något riktigt bra istället den 11e

Ursprungligen av Rytterfalk:

Telia, vad gör ni? Ge oss fria MB's med surfspots och allt utan en massa konstiga villkor på vad man får ladda etc.

Jag tar gärna en gratis MacBook

ok många klagar på att det är för lite MB i paketet, men vi som inte har en iphone skulle väldigt gjärna veta hur mycket MB det tar i en månad bara att vara uppkopplad ( t.ex att telefonen kollar mail 1 gång i timmen och de andra bakrunds funktionerna? ) kommer det runt 500 MB i månaden då eller kan någon som är kunnig hjälpa mig!

Ursprungligen av Mongoul:

ok många klagar på att det är för lite MB i paketet, men vi som inte har en iphone skulle väldigt gjärna veta hur mycket MB det tar i en månad bara att vara uppkopplad ( t.ex att telefonen kollar mail 1 gång i timmen och de andra bakrunds funktionerna? ) kommer det runt 500 MB i månaden då eller kan någon som är kunnig hjälpa mig!

Ett dyrt sätt är väl att sätta igång edge under 1 vecka och se hur mycket man surfar för. Det finns en megabyte räknare under inställningar->användning som bara räknar när man är uppkopplad via edge. Multiplicera med 4 så får man ut månadskostnaden.

Det blir hål i plånboken för mig när jag har 15kr/mb.

/Henrik

  • Medlem
  • Ödeshög
  • 2008-06-27 11:35

de värdelösa överpriserade priserna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-27 11:35

aså tycker alla skall skita i att köpa telefonen och totaldissa telia, och köpa den i USA elelr nått annat land och vänta tills hack kommer, de prisförslagen de kom med är sjuka :S.. vem vill betala 299 i månaden för ingenting? alla kommer ju fixa ett annat abonnemang hos dem , ahh gud vad dumma dem är,

Detta är ett jävla skämt! 859 spänn för det paket som jag i mitt tidigare inlägg halshögg pga för lite taltid, dessutom ganska lite data.

Okej att man får telefonen för en krona och att det därför blir en högre avgift, men 859 kr i 24 månader?

Väldigt tråkigt, det kommer knappast bidra till Apples vision om att sprida iPhone, snarare förstärker det bilden av Telia som ett stenåldersföretag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:41
Ursprungligen av sebastiangunnarsson:

Detta är ett jävla skämt! 859 spänn för det paket som jag i mitt tidigare inlägg halshögg pga för lite taltid, dessutom ganska lite data.

Okej att man får telefonen för en krona och att det därför blir en högre avgift, men 859 kr i 24 månader?

Väldigt tråkigt, det kommer knappast bidra till Apples vision om att sprida iPhone, snarare förstärker det bilden av Telia som ett stenåldersföretag.

Exakt! Nu blir det att vänta på att någon hittar ett sätt att hacka skiten. Ledsen Telia, där förlorade ni förtroende ännu en gång. Var så nära på att gå över för att få min lilla iphone men aldrig i livet att jag gör det nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:40

Detta är IDIOTISKT! Ok, skulle man fått obegränsat med surf på maxi så vore det ok.. 1000 mb för det priset? jag kör som sagt tre nu. Där får jag surfa, ringa och smsa precis hur mkt jag vill för 599 kr i månaden. Eller surf är gratis och upp till 5999 kr så får jag smsa och ringa för den summan, överstiger det får jag betala extra. Telia är pinsamt dåligt i allt just nu. Inte bara PR utan överlag hur i helvete tänker de?

  • Medlem
  • 2008-06-27 11:46

Jag hoppas verkligen att man kan välja vilket Telia-abonnemang som helst och betala telefonen kontant. De två feta meningarna nedan säger ju inte rakt ut att så är fallet – använda är inte samma sak som köpa.

Citat:

Till din iPhone beställer du något av våra speciellt anpassade abonnemang. Alla tre är utformade för att iPhone ska komma till sin rätt och ge dig maximal användarglädje.

Välj mellan tre nivåer vad gäller fri datatrafik och fria minuter. Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia [...]

Oj, Telia är girigare än jag kunde trott. Nu blir det ju helt klart till att strunta i att köpa en hos dem och istället vänta tills man kan köpa en upplåst nånstans ifrån och köra ett annat abb på den istället.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-06-27 11:43

helt skadade priser... SKANDAL!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-27 11:45

haha, fyfan... Felia lever verkligen upp till sitt värdelösa rykte.

Hoppas innerligt att I-O lyckas få tag på telefonen upplåst.

Jag säger det IGEN!
Vad var det jag sa?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-06-27 11:45

Helt otroligt dåliga priser, och minimipriset för själva telefonen blev då inte 199 dollar heller.

Ursprungligen av boris91:

Helt otroligt dåliga priser, och minimipriset för själva telefonen blev då inte 199 dollar heller.

Nåja det var ju bara 200 spänn ifrån på minimipriset på 199 dollar på både 8 gg och 16 gb-versionen (moms ej medräknad). Sen tillkommer väl en valutasäkring från apples sida så nog måste jag säga att apple har hållt sitt löfte här men det blir ju inte billigt i längden för det:'(

Frågan är vad de tar för telefonen om man vill binda sig med ett annat abonnemang

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:48
Ursprungligen av PeeMaN:

Frågan är vad de tar för telefonen om man vill binda sig med ett annat abonnemang

Det går icke.... de säljs endast med telia.

Underbart! FRA och nu detta dax för flytt utanför sverige snart då ;P

Ursprungligen av 20hz:

Det går icke.... de säljs endast med telia.

Underbart! FRA och nu detta dax för flytt utanför sverige snart då ;P

Med ett annat TELIAabonnemang såklart!

Och att jämföra FRA-lagen med priset på ett jävla abonnemang var nog det sjukaste jag hört på ett bra tag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 11:51
Ursprungligen av PeeMaN:

Med ett annat TELIAabonnemang såklart

Hehe, jag är icke bitter Sorry!

Galet dåliga priser och en helt vansinnigt misslyckad introduktion.
Nu blir man allt lite besviken. Men jag hade väl inte väntat mig mer från Telia.
Enda ljusglimten är maxtaxan 9kr/dygn på all datatrafik. Man får bli glad för det lilla...

Sluta lipa!
Telias maxtaxa på 9 kr/dygn för mobildata erbjuds också alla kunder. = 270:-/ mån
299:- + 270:- = 569:-

Ursprungligen av Snoopy:

Sluta lipa!
Telias maxtaxa på 9 kr/dygn för mobildata erbjuds också alla kunder. = 270:-/ mån
299:- + 270:- = 569:-

WORD!

Jag tänkte dock köpa den kontant, och sen köra på 99(ab)+99(sms)+199(data)

Det blir 400.- i månaden, som jag ligger nu typ..!

Haha, sjukt roligt. Ringde till kundtjänsten... Du har plats 82 i kön, beräknad väntetid är 40 minuter =D

Vad jag vet så går det inte att köpa iPhone kontant !

Ursprungligen av Hunter78:

Vad jag vet så går det inte att köpa iPhone kontant !

Nej, bara med kontokort:cool:

Ursprungligen av Hunter78:

Vad jag vet så går det inte att köpa iPhone kontant !

Är du ironisk, eller har du fakta?

För det stod ju på sidan att det gick att ha andra telia ab oxå..

Ursprungligen av jonas.larsson:

Är du ironisk, eller har du fakta?

För det stod ju på sidan att det gick att ha andra telia ab oxå..

Det står ju att man kan använda andra abonnemang men det står inte att iphone kommer att kunna köpas med andra abonnemang. Och dessutom har det väl inte nämnts någonstans att man ska kunna köpa den kontant vare sig med eller utan kontantkort.

Sen en sak till. Det verkar som om en del här inte förstår att en del av kostnaden är ju en avbetalning på telefonen. Annars skulle ju telefonen vara mycket dyrare (kan ju inte ge bort telefonen för 1 kr).

Men jag håller med om att det är dyrt. Jag kommer att vänta på bättre tider (och priser).

Bevaka tråden