Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Följande status på min lilla ibook.

Datum Tid Ställe Status
29 jul 2005 21:36 Suzhou Shipped From Originating Depot
29 jul 2005 12:25 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Jag Har Fått Min Ibook!!!!!!!!!!!!

Jaaaaaa

Fan Vad Härligt Det Känns, Min Allra Första Mac...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-28 21:59

Beställde igår, inte från Apple store utan från en lokal handlare. Han kunde inte ge nåt leveransdatum...

Jag valde 12-tummaren i standardutförande och en 512MB-modul vid sidan om. 40GB känns alldeles tillräckligt... eller laptopdiskar är snarare för små oberoende, så det känns vettigt att lägga pengar på en 250GB firewiredisk istället för en 100GB intern.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-29 09:53

vadfan.. min står det fortf Processing Order och jag beställde ju samma dag som dig Panic..
nån som har efarenhet av Education Store antar att de kollar upp min status för att handla där.

Så det kanske tar någon dag extra?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-29 11:48
Ursprungligen av what:

vadfan.. min står det fortf Processing Order och jag beställde ju samma dag som dig Panic..
nån som har efarenhet av Education Store antar att de kollar upp min status för att handla där.

Så det kanske tar någon dag extra?

det beror även på betalningsmetod

Jag har BTO med min 100 gig-disk och nu såg jag just detta:

"Shipped as of 04:33 AM GMT, 29/07/2005"

Oh yeah!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-29 13:20

Det är nästan så att man blir lite avundsjuk... Eller rättare sagt, jag blir grymt avundsjuk. Hade inte haft något emot att gå och vänta på en ny iBook.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-29 14:28

Fortfarande inget nytt med min order jag betalade med VISA så det skulle väl inte ställa till det. Jag gissar på att de kollar först om jag har rätt at handla på Education Store innan de skickar iväg nått hoppas att allt kommer att gå bra nu. Men stort grattis till er andra som har fått shipped!

jag vill också HA!!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-07-29 15:20

fan va jobbigt detta är, först har jag gått och trånat efter en ibook sen hmm maj, men hållt mig för den updaterade version. Och nu när man har beställt en så tjapp känns det som allt annat man gör om dagarna (speciellt jag, för jag är arbetslös och ska börjar plugga om drygt två månader) inte betyder nåt för man sitter och trånar efter sin ibook hela tiden =(... och min e fort på processing.

ps: ibland "ångrar" man nästan att man uppgradera till 60gb för man vill som sagt ha den här NU.. förresten någon som vet ifall arbete sköts överhuvudtaget på lörd/sön?

Jag tror du kommer att tacka dig själv för det extra diskutrymmet senare, och skratta lite åt hur otålig du var när du väntade...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-29 22:04
Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror du kommer att tacka dig själv för det extra diskutrymmet senare, och skratta lite åt hur otålig du var när du väntade...

Tja, det beror på lite. 60GB är bara marginellt mer än 40 för de behov jag har. Visst är det trevligt att ha, men det känns vettigare att köpa en extern 250GB att ta med när man behöver lagring.

Och jo, jag tog min med 40 för att slippa väntetiden

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-07-30 09:13

"preparing shippment" baby!!!

den som får sin först måste skrivva lite om den så är det bara.. vet att det kanske blir svårt att slita sig från den och göra nåt vettigt men men så är fallet!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-29 15:53

mitra när beställde du din?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-07-29 17:40
Ursprungligen av what:

mitra när beställde du din?

beställde min typ rätt sent på kvällen i onsdes.
men men får väl min tidigast hmm veckan efter denna som kommer.. skulle jag tro.. känns som en evighet =(

  • Oregistrerad
  • 2005-07-29 17:56

Jag ska spendera ett år i Kanada så jag ska vänta med att beställa tills jag kommer dit så man sparar några tusenlappar (hmm iaf 1). Det enda problemet är ju då att man får engelskt tangentbord. Har försökt leta på applestore för att se om man kunde köpa ett svenskt och byta men inte hittat något. Nån som vet hur man ska gå tillväga??

Har en gammal iBook 600 som jag sitter på nu, skulle iof kunna ta det tangentbordet men av vad jag har förstått så är tangenbordet lite annorlunda på de nyare iBookarna.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-07-29 18:33
Ursprungligen av -David-:

Jag ska spendera ett år i Kanada så jag ska vänta med att beställa tills jag kommer dit så man sparar några tusenlappar (hmm iaf 1). Det enda problemet är ju då att man får engelskt tangentbord. Har försökt leta på applestore för att se om man kunde köpa ett svenskt och byta men inte hittat något. Nån som vet hur man ska gå tillväga??

Har en gammal iBook 600 som jag sitter på nu, skulle iof kunna ta det tangentbordet men av vad jag har förstått så är tangenbordet lite annorlunda på de nyare iBookarna.

när du är i canada så ring och beställ den istället. då kan du kanske få den "speciell-gjord".
eller om du kan köpa den genom företag så brukar det också gå att få dom rätt så mycket som man själv vill ha dom.

inte säkert att nåt av det funkar, men bättre att pröva än att inte eller??

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-29 16:34

tänkte ringa Apple och höra hur det går med min beställning (intalra mig själv att de har annan info änn jag har via webben )men lustigt är att det nummret de skickar i emailen är spärrat.

ja får väl vänta till Måndag då..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-30 14:37

När tror ni återförsäljare får in nya iBook?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-30 15:22

Alla som gör en Custom Built maskin lär får glatt vänta 2-3 veckor på sin dator. De skeppas då från Asien med båt som jag fattat det. Men den väntetiden är det kanske värt.

Synd att det var en sån medioker uppdatering bara på iBooken (inte för jag har något intresse av att köpa en, men ändå…

Du menar de som beställt BTO-maskiner via ÅF (i motsats till via Apple Store)??

Åtminstone 2 pers i denna tråd fått status "Shipped" på sina BTO-maskiner beställda via Apple Store.

Xerent: Jag skrev tidigare i tråden att en ÅF sa "tre veckor" innan de får _någon_ av de nya iBöckerna.

Ursprungligen av Erik.dv:

Alla som gör en Custom Built maskin lär får glatt vänta 2-3 veckor på sin dator. De skeppas då från Asien med båt som jag fattat det. Men den väntetiden är det kanske värt.

Synd att det var en sån medioker uppdatering bara på iBooken (inte för jag har något intresse av att köpa en, men ändå…

Ursprungligen av Perc:

Tja, det beror på lite. 60GB är bara marginellt mer än 40 för de behov jag har. Visst är det trevligt att ha, men det känns vettigare att köpa en extern 250GB att ta med när man behöver lagring.

Fast 50 procent mer utrymme är ju mer än marginellt ändå. Skönt att t.ex. slippa dela upp sitt iPhoto Library när det växer (ett exempel bara).

Ursprungligen av Erik.dv:

Alla som gör en Custom Built maskin lär får glatt vänta 2-3 veckor på sin dator. De skeppas då från Asien med båt som jag fattat det. Men den väntetiden är det kanske värt.

Är det verkligen så? Jag har fått ett mejl från Apple som säger att uppskattad leveranstid för min nya iBook (med en BTO 100 GB disk) är 7-8 dagar.

Ursprungligen av Erik.dv:

Synd att det var en sån medioker uppdatering bara på iBooken (inte för jag har något intresse av att köpa en, men ändå…

Synd men väntat medioker, så länge Apple inte gör PowerBook-serien bättre.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-07-30 17:16
Ursprungligen av Erik.dv:

Alla som gör en Custom Built maskin lär får glatt vänta 2-3 veckor på sin dator. De skeppas då från Asien med båt som jag fattat det. Men den väntetiden är det kanske värt.

Synd att det var en sån medioker uppdatering bara på iBooken (inte för jag har något intresse av att köpa en, men ändå…

är detta något du vet säkert eller bara vad du tror?
för annars så vet du att du krossar våra hjärtan, alltså vi som sitter och sucktar efter vår fina lille vite vän

ps: min är shipped, men inte fått mejlet med track nr o.s.v

ps2: http://www.apecode.com/appletrack/ mkt bättre tracker än den som apple, lr transport firmorna ger... bara så ni vet

ps3: jag fick för mig att dom flög grejerna. dom från usa på bl.a thinksecret o.s.v har ju fått sakerna till usa i typ förrgår när dom beställde i tisdes. så....=) ...men men vi bor i sverige så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-30 17:16

Åtminstone 2 pers i denna tråd fått status "Shipped" på sina BTO-maskiner beställda via Apple Store.

Precis, min iPod stod "shipped" i två veckor tid. De ljuger inte, de har skeppat den, men för det kommer den inte hem till dig dagen efter

Ursprungligen av Erik.dv:

Åtminstone 2 pers i denna tråd fått status "Shipped" på sina BTO-maskiner beställda via Apple Store.

Precis, min iPod stod "shipped" i två veckor tid. De ljuger inte, de har skeppat den, men för det kommer den inte hem till dig dagen efter

Så sant. När jag fick mitt bekräftelse email att varan hade skickats så stod det även följande.

Uppskattad leveranstid för beställningen är 6 - 7 dagar.
Var god beakta att detta avser arbetsdagar och att detta bara är en ungefärlig angivelse

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-30 17:23

Ring till AppleStore o kolla. Jag har själv köpt en iPod som tog c:a 3 veckor pga gravyren, en kopis råka ut för samma sak, två andra kompisar köpte iBooks BTO i Dec. förra året och jan detta år - samma sak samt en kompis som köpte en G5:a i Maj och, ja, samma väntetid.

De skriver "skickas vanligen" och typ 2-3 dagar, men då lämnar den bara fabriken mot holland.

Sorry to be a heart breaker

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-30 17:32

Precis... Leveranstid 6-7 dagar, byggtid 2-3 dagar - 10 arbetsdagar... Beställer du på en onsdag o har otur blir tors + fredag 2 dagar, varan skeppas kanske tisdagen därpå om du har otur... ons-tors-fredag 3 arbetsdagsar till för transport, har du tur får du varan veckan därpå (2 veckor har gått).

Jag blev galen på AppleStore för detta men så var det.

1 Shipped 30/07/2005
Men det står "you can track your shipment from the order status page." Men hur gör man det? Hittar inget?

Ursprungligen av ptolemy:

1 Shipped 30/07/2005
Men det står "you can track your shipment from the order status page." Men hur gör man det? Hittar inget?

Gå in på www.tnt.se och klicka på "spåra försändelse"

  • Oregistrerad
  • 2005-07-31 13:39

Wohoo!
Beställde precis en iBook 12" 512MB RAM 60GB - min första mac nånsin!
Känns helt underbart!

Ursprungligen av Baggbula:

Wohoo!
Beställde precis en iBook 12" 512MB RAM 60GB - min första mac nånsin!
Känns helt underbart!

Gratulerar! Ditt liv kommer aldrig att bli sig likt igen

Bevaka tråden