Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-08-05 12:38

Stort grattis till iBooken! Själv väntar jag väl nån vecka till men börjar också känna mig litet otålig ,)

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 12:59

Grattis Jernberg!

Nu har jag också fått ändrat ETA status från tidigare 10 aug (Onsdag) till 8 aug (Måndag) Det var positiva nyheter.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-08-05 13:03

Jaha då sitter man vid sin första MAC och skriver av sig lite hitills gillar jag allt, den är helt underbar(Ibook 12")liten, sexig och snorclean. Dags och utforska MAC OS lite nu

Hej hej.

Ursprungligen av AndersC:

Jaha då sitter man vid sin första MAC och skriver av sig lite hitills gillar jag allt, den är helt underbar(Ibook 12")liten, sexig och snorclean. Dags och utforska MAC OS lite nu

Grattis, du blev tvåa alltså!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-05 13:11

Stackars er som får era iBooks på måndag. Jag köpte iofs min Mini i affär, men jag hade inte pengarna förrän på en måndag. Sista helgen går till historien som en av dom drygare.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-05 15:12
Ursprungligen av Kristjan:

Stackars er som får era iBooks på måndag. Jag köpte iofs min Mini i affär, men jag hade inte pengarna förrän på en måndag. Sista helgen går till historien som en av dom drygare.

Måndag... bah.
Min mac-handlares importör talade om 19e augusti.

Aja, det datumet får man ta med tre skopor salt.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-08-05 13:11

Tack nu måste jag hitta lite program o sådant Så sjukt fin maskin detta är.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-08-05 13:38

riktigt jobbigt att vara i mitt rum idag. har liksom fönstret ut mot vägen där bilarna kommer och parkerar. och precis under mitt fönster så ligger det en barnsmorskemotaggning och vår trappuppgång är precis brevid. Det jobbiga är att hela tiden kommer det bilar och små lastbilar och lämnar paket till dom. så varje gång man tittar ut och ser nån ta fram en massa paket så hoppas man ju, men så går dom in hos barnmorskemottagningen =(... hehe men men åker iväg om någon timme och sen tjappp kan jag inte tänka på adtorn förrän på måndag isf..

edit: YEAH FICK DEN NU.. FAN V AFIN DEN ÄR.. HEHE INSTALLERAR RAM

Senast redigerat 2005-08-05 14:00
Ursprungligen av mitra:

edit: YEAH FICK DEN NU.. FAN V AFIN DEN ÄR.. HEHE INSTALLERAR RAM

Härligt!

Då ser listan ut såhär just nu:

1. Jernberg (med sina TNT-kontakter )
2. AndersC
3. mitra
4. ??

Vem ska bli fyra? Borde inte Panic få den idag?

Ursprungligen av Adrian B:

Härligt!

Då ser listan ut såhär just nu:

1. Jernberg (med sina TNT-kontakter )
2. AndersC
3. mitra
4. ??

Vem ska bli fyra? Borde inte Panic få den idag?

Inget ännu, vette tusan hur transporten hit upp går till. Kanske kommer den med häst och kärra.

Var tvungen att ringa TNT och kolla när min ibook skulle komma. De sa att den skulle köras ut idag med poståkeriet. Kanske den kommer iallafall

Senast redigerat 2005-08-05 14:50
Ursprungligen av Adrian B:

Härligt!

Då ser listan ut såhär just nu:

1. Jernberg (med sina TNT-kontakter )

Hallå där!! Visserligen har jag en kontakt på TNT, men den behövde jag aldrig ta emot nån hjälp från. Ni är bara avundsjuka och nu försöker ni solka ner min vinnarpokal med påståenden om osportslighet!!

Nu ligger jag i sängen och surfar trådlöst. Kärleken utvecklas snabbt, haha!!

Bilder senare… Eller är det ens intressant?? De ser ju ut exakt som de gjort länge nu…

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 14:03

Jernberg: Men du fuskade väl med att ha en kille Insider på TNT?!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 14:04

Grattis Mitra!!

Vi håller tummarna!

Min iBook har i alla fall tagit sig till Sverige nu:
05 Aug 2005 14:31 Helsingborg Hub Consignment Received At Transit Point

Alltid nåt, även om det är rätt många mil mellan Helsinborg och Umeå...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-05 16:16

Vore kul ändå och se lite nya bilder, på en ny iBook ändå.. Så man blir ännu sugnare! Ska beställa en iBook 12" om en månad..

Då har man ringt till Poståkeriet. Min Ibook får sova hela helgen i Luleå. Men har blivit lovad leverans på måndag. Lite jobbigt att vara utan den hela helgen men men.

Nu får jag väl gå ut i skogen och tälja mig några barkbåtar eller leka med kottar...

Ok, håll i er. Här kommer lite nytagna, hyfsat ambitiösa bilder

Tillägg: En annan snubbe har lagt upp bilder på låd-uppackningen etc. Sevärt!
http://homepage.mac.com/eugwanker/PhotoAlbum4.html

Senast redigerat 2005-08-05 19:13
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-05 18:48
Ursprungligen av Jernberg:

Ok, håll i er. Här kommer lite nytagna, hyfsat ambitiösa bilder

Åh, vilken söt sak! Jag längtar som fan tills jag ska beställa min. Fungerar den bra?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-05 19:51
Ursprungligen av Jernberg:

Ok, håll i er. Här kommer lite nytagna, hyfsat ambitiösa bilder

Tillägg: En annan snubbe har lagt upp bilder på låd-uppackningen etc. Sevärt!
http://homepage.mac.com/eugwanker/PhotoAlbum4.html

Tack för bilderna Jernberg vi är jätte avundsjuka på dig!!

Länken var mycket intresant och det var kul att se att det blir ringar när man släpper widgets det hade jag inte räknat med.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-08-05 17:39

Är lite nyfiken på hur jag ställer in mina widgets till min stad, tex vädret m.m Någon som vet hur man gör?

Ursprungligen av Jernberg:

Hallå där!! Visserligen har jag en kontakt på TNT, men den behövde jag aldrig ta emot nån hjälp från. Ni är bara avundsjuka och nu försöker ni solka ner min vinnarpokal med påståenden om osportslighet!!

Klart vi är avundsjuka, skulle inte du vara det?

Ursprungligen av AndersC:

Är lite nyfiken på hur jag ställer in mina widgets till min stad, tex vädret m.m Någon som vet hur man gör?

Skriv "Stad, Land" (t.ex. Umea, Sweden) och tryck enter/return. Se även den här artikeln

  • Medlem
  • 2005-08-05 18:21

Lite OT, men har alldeles nyss beställt en extern FireWire disk från Macoteket, till min kommande iBook. Visst är det litet julstämning inne på 99mac.se idag

Nu sitter jag här med min nya ibook.

Mitt första intryck är inte särskilt bra dock.
Det första jag tänkte på var att skärmen var dålig.

Sedan var det fult av apple att tvinga en att registrera sig under installationsprocessen. Självklart fyller man ju i falska uppgifter, men ändå. Usch!!

Det tog ungefär 30min att konfigurera boken för mitt trådlösa nätverk. Efter lite forumsökande visade det sig att man skulle sätta ett dollar-tecken framför hex-wep-nyckeln. Allt annat än intuitivt och användarvänligt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-05 21:23
Ursprungligen av ptolemy:

Det tog ungefär 30min att konfigurera boken för mitt trådlösa nätverk. Efter lite forumsökande visade det sig att man skulle sätta ett dollar-tecken framför hex-wep-nyckeln. Allt annat än intuitivt och användarvänligt

Min Mac Mini ställde in Airport helt automatiskt från början, men så kör jag utan WEP-kryptering också eftersom jag bor en bit ifrån närmaste grannar. Tur att du fick det att fungera till slut iaf

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-06 10:17
Ursprungligen av ptolemy:

Nu sitter jag här med min nya ibook.

Mitt första intryck är inte särskilt bra dock.
Det första jag tänkte på var att skärmen var dålig.

Sedan var det fult av apple att tvinga en att registrera sig under installationsprocessen. Självklart fyller man ju i falska uppgifter, men ändå. Usch!!

Det tog ungefär 30min att konfigurera boken för mitt trådlösa nätverk. Efter lite forumsökande visade det sig att man skulle sätta ett dollar-tecken framför hex-wep-nyckeln. Allt annat än intuitivt och användarvänligt

Varför ska man fylla i falska uppgifter? Ska man inte fylla i sådant varje gång man köper en ny Mac? Fick jag i alla fall göra med min Mac mini.

Bra för mig att veta, att jag ska sätta ett $ framför hex-wep-nyckeln. Jag behöver också skyddat p.g.a att jag bor i radhus.

Sedan, hur menar du att skärmen är dålig? Är det inte att man ska vinkla den på ett sätt man tycker är bra? ..

Ursprungligen av dayweed:

Varför ska man fylla i falska uppgifter? Ska man inte fylla i sådant varje gång man köper en ny Mac? Fick jag i alla fall göra med min Mac mini.

Jag har ingen lust att lämna ut mitt namn och adress till apple. Finns ingen rimlig anledning för dom att veta den. Oförskämt är det.

Ursprungligen av dayweed:

Sedan, hur menar du att skärmen är dålig? Är det inte att man ska vinkla den på ett sätt man tycker är bra? ..

Jag tycker den är känslig för bedtraktingsvinkel, samt dålig svärta och kontrast. Jag satt bredvid min fars acer-laptop när jag avände datorn först och då var det ganska uppenbart att skärmen på ibooken var rejält sämre.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 11:49
Ursprungligen av ptolemy:

Jag har ingen lust att lämna ut mitt namn och adress till apple. Finns ingen rimlig anledning för dom att veta den. Oförskämt är det.

garanti?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-07 10:46
Ursprungligen av ptolemy:

Jag har ingen lust att lämna ut mitt namn och adress till apple. Finns ingen rimlig anledning för dom att veta den. Oförskämt är det.

Jag tycker den är känslig för bedtraktingsvinkel, samt dålig svärta och kontrast. Jag satt bredvid min fars acer-laptop när jag avände datorn först och då var det ganska uppenbart att skärmen på ibooken var rejält sämre.

Finns det ingen rimlig anledning? Det är väl bra och ha när man kanske får problem och måste ringa Apple?

Men du kan sitta vid iBooken långa stunder eller så? Satt vid en 14" igår, och den skärmen var lagom att se på. Man vänjer sig nog, eller så får man hitta en bra vinkeln som passar en.

Ursprungligen av dayweed:

Finns det ingen rimlig anledning? Det är väl bra och ha när man kanske får problem och måste ringa Apple?

Nej, det finns ingen rimlig anledning att tvinga folk att bli registrerade innan man kan börja använda sin dator!
Faktum är att jag ringde apples support igår och frågade om ett samba-fel och det var inga som helst problem utan att ha registrerat sig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-09 12:03
Ursprungligen av ptolemy:

Nej, det finns ingen rimlig anledning att tvinga folk att bli registrerade innan man kan börja använda sin dator!
Faktum är att jag ringde apples support igår och frågade om ett samba-fel och det var inga som helst problem utan att ha registrerat sig.

Nä, okej. Jag tycker ändå det är bra att registrera sig innan man får använda datorn. Apple får väl uppgifterna skickade till sig, eller hur är det? Annars kan man ju strunta i det, kommer ändå inte köpa till AppleCare om det är det allt handlar om med registrering i början.

Bevaka tråden