Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 09:01

Inte många som slår 11e mars iaf

/me utnyttjar sina frislag på DeeJam *SMAAAACK* *BAAAM* *swoooosch*

btw, jag beställde via Education sidan, innan mecenat fixade till sina priser, så jag loosar ju några hundra kronor dessutom *suck*

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-02 12:18

Helt otroligt... Ni kan väll få några frislag på mig också

Order Date
01/02/2005
01:53 PM GM

Status

Shipped

MACMINI 1.42GHZ/256/80G/SD/AP/BT/S
Shipped

Carrier : TNT Nederland B.V.

Det roliga är att jag beställde direkt från Apples hemsida, inte någon education eller liknande... Betalade med kort

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-02 12:37
Ursprungligen av a-born:

Helt otroligt... Ni kan väll få några frislag på mig också

Order Date
01/02/2005
01:53 PM GM

Status

Shipped

MACMINI 1.42GHZ/256/80G/SD/AP/BT/S
Shipped

Carrier : TNT Nederland B.V.

Det roliga är att jag beställde direkt från Apples hemsida, inte någon education eller liknande... Betalade med kort

Jisses.... Kan man verkligen ha sånt flyt med leveranser....
Har precis beställt en iPod Shuffle, men den lär jag väl få vänta på...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-02 12:41
Ursprungligen av nubi:

Jisses.... Kan man verkligen ha sånt flyt med leveranser....
Har precis beställt en iPod Shuffle, men den lär jag väl få vänta på...

Dom försöker väll smöra för oss "switchers" så att vi skall bli imponerade eller nått?!?!?

Det återstår iof att se hur lång tid det tar innan jag faktiskt får ordern. Min "shipment status" är förtillfället inte tillgänglig. Men om jag har förstått det rätt ska det väll ta 3-7 dagar.

Senast redigerat 2005-02-02 13:29

Mitt tangentbord har rest från Cork, Irland, till Luxemburg. Mac Minin däremot har det inte hänt någonting med alls, trots att det står "shipped" och har varit det sen i lördags..? Vad kan vara fel?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 14:38
Ursprungligen av statemachine:

Mitt tangentbord har rest från Cork, Irland, till Luxemburg. Mac Minin däremot har det inte hänt någonting med alls, trots att det står "shipped" och har varit det sen i lördags..? Vad kan vara fel?

För mig är det samma..

Mitt tgb har rest från Cork, Irland till Luxemburg.. Och nu står det Deport.. Så det är väl påväg därifrån.. Har inte heller hört något från min Mac Mini.. Ingen aktivitet alls.. Gissar på att dom skickar ut tgb först.. Inte helt säker, men vi sitter i samma båt som man säger!

Ursprungligen av dayweed:

För mig är det samma..

Mitt tgb har rest från Cork, Irland till Luxemburg.. Och nu står det Deport.. Så det är väl påväg därifrån.. Har inte heller hört något från min Mac Mini.. Ingen aktivitet alls.. Gissar på att dom skickar ut tgb först.. Inte helt säker, men vi sitter i samma båt som man säger!

Där ser man! Jag har också departure från luxemburg nu... Paketen borde ju komma fram samtidigt tycker man. Borde det inte gå att köra tracking på tnt.com förresten? Trackingnumret "finns inte" enligt dem, konstigt nog...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 15:17
Ursprungligen av statemachine:

Där ser man! Jag har också departure från luxemburg nu... Paketen borde ju komma fram samtidigt tycker man. Borde det inte gå att köra tracking på tnt.com förresten? Trackingnumret "finns inte" enligt dem, konstigt nog...

Jo, vilken tur då att man inte är ensam! Det har inte hänt något idag tydligen, får kolla senare i veckan.. Det tycker jag också dom borde göra.. Men dom kanske skickar en grej i taget..
Nej, det fungerar inte för mig heller, att spåra den via TNT.. Jag tror nog att man kan spåra allt när grejerna är i Europa.. Jag vet faktiskt inte varför det inte går att kolla där.. Men du kan ju kolla via www.apecode.com eller länken i mailet du fick.. Men det visste du nog redan..

På Apecode står det: 02 Februari Truck arrived at final destination Apple, Cork
Hm :/

Senast redigerat 2005-02-02 15:29
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-02 15:44

Nu sitter jag och leker med min nya fina vackra underbara Mac.
Får nästan lite ångest av att jag kommer behöva starta min PC för att föra över MP3s...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 15:49
Ursprungligen av effigy:

Nu sitter jag och leker med min nya fina vackra underbara Mac.
Får nästan lite ångest av att jag kommer behöva starta min PC för att föra över MP3s...

Grrr.. Jag vill ha min Mac mini nu!

jag har minsann inte fått något :(

vilka snabba leveranser alla får

jag beställde min (via education store) den 15:e januari och den är inte skeppad, det står som från början att den är "open" och att den skall komma "On or before 14/02/2005" precis samma som det stått hela tiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-02 16:36
Ursprungligen av mjauone:

vilka snabba leveranser alla får

jag beställde min (via education store) den 15:e januari och den är inte skeppad, det står som från början att den är "open" och att den skall komma "On or before 14/02/2005" precis samma som det stått hela tiden.

Min var faktiskt "On or before 16/02", men dom försökte leverera den redan i måndags, fast då var jag inte hemma så jag fick den idag istället. Och jag beställde med education förresten, så din kommer nog också snart. Eller så hade jag bara tur

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 16:37
Ursprungligen av effigy:

Min var faktiskt "On or before 16/02", men dom försökte leverera den redan i måndags, fast då var jag inte hemma så jag fick den idag istället. Och jag beställde med education förresten, så din kommer nog också snart. Eller så hade jag bara tur

Jag tror nog, eller det är nog så att om man har beställt via Education så får man förtur.. För någon annan hade gjort samma sak och fått den redan i fredags..

Ursprungligen av dayweed:

Jo, vilken tur då att man inte är ensam! Det har inte hänt något idag tydligen, får kolla senare i veckan.. Det tycker jag också dom borde göra.. Men dom kanske skickar en grej i taget..
Nej, det fungerar inte för mig heller, att spåra den via TNT.. Jag tror nog att man kan spåra allt när grejerna är i Europa.. Jag vet faktiskt inte varför det inte går att kolla där.. Men du kan ju kolla via www.apecode.com eller länken i mailet du fick.. Men det visste du nog redan..

På Apecode står det: 02 Februari Truck arrived at final destination Apple, Cork
Hm :/

Tack för länken! Det hade jag ingen aning om..
Konstig status förresten, det ser ut som att tangentborted skickats från Cork - luxemburg - cork igen...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 15:51
Ursprungligen av statemachine:

Tack för länken! Det hade jag ingen aning om..
Konstig status förresten, det ser ut som att tangentborted skickats från Cork - luxemburg - cork igen...

Nähä, ok! Men kolla där, så ser du hur det ligger till, förhoppningsvis.. Jag förstår inte grejen med: Truck arrived at final destination..

Ja, jag fattar inget heller.. Så är det precis för mig med! Cork, Luxemburg, Cork.. Helcorkat.

Ursprungligen av dayweed:

Nähä, ok! Men kolla där, så ser du hur det ligger till, förhoppningsvis.. Jag förstår inte grejen med: Truck arrived at final destination..

Ja, jag fattar inget heller.. Så är det precis för mig med! Cork, Luxemburg, Cork.. Helcorkat.

Nej, men det verkar väldigt orimligt! Ingen som har full koll på sånt här? :rolleyes:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 16:09
Ursprungligen av statemachine:

Nej, men det verkar väldigt orimligt! Ingen som har full koll på sånt här? :rolleyes:

Inte jag i alla fall, men vi får väl hoppas att våra leveranser kommer till Sverige snart!

Ursprungligen av dayweed:

Inte jag i alla fall, men vi får väl hoppas att våra leveranser kommer till Sverige snart!

Ja, det får vi verkligen hoppas...
Bifogar en bild, någon som kan tolka den?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 16:28
Ursprungligen av statemachine:

Ja, det får vi verkligen hoppas...
Bifogar en bild, någon som kan tolka den?

Du! Exakt sådär står det på min leverans också! Precis sådär..Rätt kul att vi ligger i precis samma situation...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 16:33

Grattis alla som har fått hem skönheten!

Jag tror att det tar längre tid om man har tillbehör. Själv la jag in en order på en Ipod Shuffle samtidigt (man vill ju ha ett snyggt och roligt tillbehör till sin första mac på många år). Lade min beställning den 19:e, betalade med VISA. On or Before 17/2, ligger fortfarande om open.

Kan ni inte lägga upp lite fina bilder så vi som väntar har något att dräggla över?

mvh
FrrH

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-02 16:49
Ursprungligen av FrrH:

Grattis alla som har fått hem skönheten!

[...]

Kan ni inte lägga upp lite fina bilder så vi som väntar har något att dräggla över?

mvh
FrrH

Tack och jo, visst... Bilder skall bli.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 20:42
Ursprungligen av effigy:

Tack och jo, visst... Bilder skall bli.

Ah! Nu längtar jag verkligen som ett barn efter julafton. Vad dagarna går långsamt

mvh
FrrH

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 20:50
Ursprungligen av FrrH:

Ah! Nu längtar jag verkligen som ett barn efter julafton. Vad dagarna går långsamt

mvh
FrrH

Håller med.. Det är som julafton igen.. Dagarna går väldigt långsamt tycker jag med :/

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-02-02 21:01

Första inlägget med min mini , mitt första intryck är WOW, den är nästintill ljudlös. Får lägga örat intill den för att höra att den är igång. Ska ta några bilder och dela med mig av sen

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 21:13
Ursprungligen av geniux:

Första inlägget med min mini , mitt första intryck är WOW, den är nästintill ljudlös. Får lägga örat intill den för att höra att den är igång. Ska ta några bilder och dela med mig av sen

Gör så! Det låter väldigt lovande det där.. Alla är nöjda med sina Minis än så länge Tror ingen blir besviken.. Det är en underbar känsla.. Att få äga en Mac Mini.. Att få äga en dator made by Apple överhuvudtaget. (Ursäkta om jag uttrycker mig fel, det är från Macintosh förstås? Hehe..
Jag längtar! Ta som sagt gärna bilder så vi får se!

Ursprungligen av dayweed:

Du! Exakt sådär står det på min leverans också! Precis sådär..Rätt kul att vi ligger i precis samma situation...

Tufft! Vad exakt beställde du? Jag köpte en 1.25, 512 ram och ett apple-tangentbord

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 17:02
Ursprungligen av statemachine:

Tufft! Vad exakt beställde du? Jag köpte en 1.25, 512 ram och ett apple-tangentbord

Hehe, det är rätt ballt..

Jag beställde exakt:

1.25GHz, 512 MB Ram, Tgb+mus och airportextremekort!

Ursprungligen av dayweed:

Hehe, det är rätt ballt..

Jag beställde exakt:

1.25GHz, 512 MB Ram, Tgb+mus och airportextremekort!

Ok, jag har kablar dragna hit och mus vill jag ha en 2-knappars och rullhjul, annars har vi i princip samma! HD kommer jag att använda en extern USB2 alt. Firewire, fast det blir nog en USB2 med tanke på att såna kabinett är bra mycket billigare..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-02 17:22
Ursprungligen av statemachine:

Ok, jag har kablar dragna hit och mus vill jag ha en 2-knappars och rullhjul, annars har vi i princip samma! HD kommer jag att använda en extern USB2 alt. Firewire, fast det blir nog en USB2 med tanke på att såna kabinett är bra mycket billigare..

Yepp.
Okej, jag såg någon bild på en rullmus, men den såg lite konstig ut.. Så det får bli en sån där vit Applemus.. Okej Glömde säga, med 40 GB också köpte jag.. Jag har mer på den här stationära pcn, så det gör inte så mycket.. Minin är ju ingen värsting direkt.. Även om man kan konfigurera den så den blir en värsting..När beställde du din Mac mini?

Bevaka tråden