Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-27 21:30

On or before: 18/2
Beställd: 22/1

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-27 21:33
Ursprungligen av maca:

Det verkar som om Apple prioriterar utbildningskunder... :rolleyes:

Jag hoppas det! ^^ Beställde min genom mecenat apple-store. fast me csn-kort..
(det räknas va? =P)

aja, tack för info!

Edit: kul att du fått din shuffle förresten, hur e den?

Voddfann.

Vad är det som gör att vissa får den långt före andra, trots att de andra beställt före?

Jag beställde 12/1, men inget leveransbesked.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-27 22:09
Ursprungligen av Josse010:

Voddfann.

Vad är det som gör att vissa får den långt före andra, trots att de andra beställt före?

Jag beställde 12/1, men inget leveransbesked.

Kan ju vara vilken modell och vilka "tillbehör" du har valt.
väljer man helt med grundkonfiguartion så borde dom redan finnas byggda
Till skillnad från min (och din?) som måste specialbyggas.

Vi får helt enkelt ta och fråga Maca!
beställde du med originalkonfiguration?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 10:31

jippie!

Jag fick brev från apple, min mac mini har skickats. Jag har den om 3-4 dagar

Beställde 14/1, hade on or before 11/2.

1,25 GHz, 512 MB RAM, inga andra tillägg

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-28 11:18
Ursprungligen av gustaftroeng:

Jag fick brev från apple, min mac mini har skickats. Jag har den om 3-4 dagar

Beställde 14/1, hade on or before 11/2.

1,25 GHz, 512 MB RAM, inga andra tillägg

Åh, vad fuskigt Fast du beställde din mycket tidigare än vad jag beställde min.. Jag beställde min igår.. På min leveransstatus står det On or before 24/2 ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-28 12:07

Bättre och bättre!!!

De 3-4 arbetsdagarna som det stod i leveransmeddelandet blev 1!!! Fick just telefonsamtal från budfirman som kommer över ikväll!! Det var snabba ryck!

Det handlar om en 1,25Mhz med 512MB minne, men som sagt, beställd via Apple Store för utbildning vilket uppenbarligen ger förtur.

iPod Shuffle motsvarade alla förväntningar. Kommer att använda den som kombinerat USB-minne och musikapparat för att lyssna på enstaka album i fast ordning (alltså inte "shuffle"). Hade inte räknat med att den inte klarar Apple Lossless, men å andra sidan så sköter den konverteringen automatiskt. Saknar inte skärm.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-28 16:27
Ursprungligen av maca:

De 3-4 arbetsdagarna som det stod i leveransmeddelandet blev 1!!! Fick just telefonsamtal från budfirman som kommer över ikväll!! Det var snabba ryck!

Det handlar om en 1,25Mhz med 512MB minne, men som sagt, beställd via Apple Store för utbildning vilket uppenbarligen ger förtur.

iPod Shuffle motsvarade alla förväntningar. Kommer att använda den som kombinerat USB-minne och musikapparat för att lyssna på enstaka album i fast ordning (alltså inte "shuffle"). Hade inte räknat med att den inte klarar Apple Lossless, men å andra sidan så sköter den konverteringen automatiskt. Saknar inte skärm.

ÅÅÅÅÅH
Fyfan! Guuuuuud! Orättviiiiist
Tydligen Jag beställde min via mitt CSN-kort, undra om det också ger förtur...

Fasen vad orättvist... För min del gäller det att vänta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-28 11:17
Ursprungligen av maca:

Jag hade också ett levernasdatum som låg långt in i februari till en början, men så idag kom plötsligt det glädjande beskedet om mycket snabbare leverans.

Finns nog anledning för alla att hoppas på leverans många dagar innan det nu angivna datumet!

Åh, fan vad kul!

Februari går ju så fort också, tycker jag. Kul för dig att din mini kommer snabbare
Lycka till med din Mac Mini!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-27 21:50

Beställde en idag (min första mac \o/ ) står just nu att det är planerat att komma 24/2 men hoppas att
den kommer tidigare dock

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-28 13:57

Jag har:

On or before
10/02/2005

Order Date
13/01/2005
04:36 PM GMT

Konfiguration: 1,25 GHz/80 GB/256 MB/DVD±RW

När jag beställde, så stod det på Apple Stores Mac mini-sida att de skulle levereras 29 jan - i morgon alltså. Men i morgon är det ju lördag, så det är väl inga leverandser då? Är det någon chans att den faktiskt kommer i morgon? Det står fortfarande open på min order ...

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-01-28 14:10

Min är fortfarande:
On or before
28/01/2005

Men den är iaf inte skickad än

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-01-28 15:09
Ursprungligen av geniux:

Min är fortfarande:
On or before
28/01/2005

Men den är iaf inte skickad än

synd, säg till om den ändras tills ikväll.
vilken modell och vilka extragrejjer beställde du?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-01-28 15:40

1.25:an med enbart BT som extra, minne och annat fixar jag i efterhand

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-29 20:26

Min lilla mini ligger o vilar sött i sin låda i Malmö just nu enligt trackinginfon..... Så den kommer av allt att döma på måndag!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-29 20:27
Ursprungligen av nubi:

Min lilla mini ligger o vilar sött i sin låda i Malmö just nu enligt trackinginfon..... Så den kommer av allt att döma på måndag!

Åh, kul för dig!
Min kommer inte för ens om ett tag..

Få se bilder sen när du har fått den?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-29 20:33
Ursprungligen av dayweed:

Åh, kul för dig!
Min kommer inte för ens om ett tag..

Få se bilder sen när du har fått den?

Misstänker att det kanske kommer att explodera med bilder och gud-vet-vad på Mac mini i kommande vecka när leveranserna börjar på allvar, men vi får väl se, givetvis skall jag bidra om intresse finns och ingen annan hunnit före. 99Mac skall väl komma med en "officiell" test av minin i kommande vecka har jag "hört" rykten om...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-29 21:10
Ursprungligen av nubi:

Misstänker att det kanske kommer att explodera med bilder och gud-vet-vad på Mac mini i kommande vecka när leveranserna börjar på allvar, men vi får väl se, givetvis skall jag bidra om intresse finns och ingen annan hunnit före. 99Mac skall väl komma med en "officiell" test av minin i kommande vecka har jag "hört" rykten om...

Okej! Det låter väldigt bra. Jag har i och för sig sett rätt många bilder, men mer tack. Hur många dagar tog det för dig när de behandlade din beställning så att säga.. När kom den upp på TNT?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-29 23:38
Ursprungligen av dayweed:

Okej! Det låter väldigt bra. Jag har i och för sig sett rätt många bilder, men mer tack. Hur många dagar tog det för dig när de behandlade din beställning så att säga.. När kom den upp på TNT?

Beställde den 12/1, minns inte exakt, men skulle tro att dagen efter eller något liknande bytte den status till "Open" dvs då hade de reserverat pengar på mitt kort och beställningen blev riktig så att säga. Sen stod det leverans "on or before" 28/1, på kvällen den 28/1 bytte min order status till "Shipped" och blev sökbar. Nu är det den 29/1, det är lördag och min mini är i Sverige. Så själva leveransen av mini (som utgår från Holland) verkar gå FORT till skillnad från iBook-leveranser (som går från Taiwan), bara skeppandet tog över en vecka när jag beställde den i november förra året.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-30 12:42
Ursprungligen av nubi:

Beställde den 12/1, minns inte exakt, men skulle tro att dagen efter eller något liknande bytte den status till "Open" dvs då hade de reserverat pengar på mitt kort och beställningen blev riktig så att säga. Sen stod det leverans "on or before" 28/1, på kvällen den 28/1 bytte min order status till "Shipped" och blev sökbar. Nu är det den 29/1, det är lördag och min mini är i Sverige. Så själva leveransen av mini (som utgår från Holland) verkar gå FORT till skillnad från iBook-leveranser (som går från Taiwan), bara skeppandet tog över en vecka när jag beställde den i november förra året.

Okej. Det låter ju bra. Du fick ju inte vänta relativt länge i alla fall.. Hoppas den kommer för din del imorgon då.

Jag beställde min 27/1 och på min står det On or before 24/2, undra om jag behöver vänta så länge på att det ska ändras till Shipped.. På min står det Open har jag för mig och pengarna har dragits från kontot i alla fall..
Det är bra i alla fall att Mini leveranser går fortare än iBook-leveranser. Hähä.

Ursprungligen av nubi:

Misstänker att det kanske kommer att explodera med bilder och gud-vet-vad på Mac mini i kommande vecka när leveranserna börjar på allvar, men vi får väl se, givetvis skall jag bidra om intresse finns och ingen annan hunnit före. 99Mac skall väl komma med en "officiell" test av minin i kommande vecka har jag "hört" rykten om...

Vill se detta bli till verklighet! Ni som fått era minis, ta en bild och skriv vad ni tycker än så länge. Skriv även vad ni har för konfiguration. Skapa en ny tråd för detta, jag vill gärna att detta förblir en leveranstråd - många som ännu inte fått sina.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-31 11:26

Min Mac mini kom med paketsnubben kl 10.40, den står och skiner på ett bord här nu, den låter INGENTING, inte ens om jag lägger örat mot (ja den är såklart påslagen!). Får se hur den låter om jag kan få fläkten att gå senare. Det är en 1,42:a vi pratar om nu...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 11:59
Ursprungligen av nubi:

Min Mac mini kom med paketsnubben kl 10.40, den står och skiner på ett bord här nu, den låter INGENTING, inte ens om jag lägger örat mot (ja den är såklart påslagen!). Får se hur den låter om jag kan få fläkten att gå senare. Det är en 1,42:a vi pratar om nu...

ÅÅH! Din lyckans ost
Så du stannade hemma idag för att ta emot den? Visste du att den skulle komma idag 10:40?
Vissa säger att 1,42an låter mycket när den går igång.. Undra hur min 1.2a kommer låta...INGENTING!

Ha så kul med din nya Mac mini....Själv måste man vänta.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-31 18:06
Ursprungligen av dayweed:

Vissa säger att 1,42an låter mycket när den går igång.. Undra hur min 1.2a kommer låta...INGENTING!

Nej den låter LITE.... Nu har jag hört den med fläkten igång med (tror jag) det susar lite hemtrevligt om den i alla fall, personligen tycker jag iBook-fläkten låter mer. SuperDriven låter inte mer än vad man kan vänta sig att en roterande skiva i en liten burk på en gummiplatta på ett skrivbord skall göra.

Personligen är jag MYCKET nöjd, och den som tycker att en 1,42 GHz mini låter mycket måste ha väldigt känsliga öron, jag har en bärbar PC P4 2GHz som står 1,5 meter bort och den överröstar lätt minin även om jag sitter jättenära den.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 18:11
Ursprungligen av nubi:

Nej den låter LITE.... Nu har jag hört den med fläkten igång med (tror jag) det susar lite hemtrevligt om den i alla fall, personligen tycker jag iBook-fläkten låter mer. SuperDriven låter inte mer än vad man kan vänta sig att en roterande skiva i en liten burk på en gummiplatta på ett skrivbord skall göra.

Personligen är jag MYCKET nöjd, och den som tycker att en 1,42 GHz mini låter mycket måste ha väldigt känsliga öron, jag har en bärbar PC P4 2GHz som står 1,5 meter bort och den överröstar lätt minin även om jag sitter jättenära den.

Okej, men det låter ju jättebra.. Då kan jag säga att min 1,2:a inte kommer låta någonting heller.. För jag ville ju gärna ha en tyst dator.. och Mac Minin är perfekt för mig..

Vad bra, att du är mycket nöjd! Det kommer jag nog också bli.. Btw, jag fick ett leveransmeddelans nyss:

Uppskattad leveranstid för beställningen är 3 - 4 dagar.
Var god beakta att detta avser arbetsdagar och att detta bara är en ungefärlig angivelse.

Betyder det då att den kommer om 3-4 dagar?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-31 12:03

Har firma så givetvis levererade jag dit.... Jag gissade på att den skulle komma tidigt för paketsnubben brukar komma den tiden, och den kom ju till Malmö i lördags så den borde ju gå med ordinarie paketbil då. Så nu flyttar jag massa filer trådlöst mellan iBooken och minin, funkar finfint...

Jag älskar Mac

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 12:07

Jaså, det låter ju jättebra.. Ha en firma och leverera den dit.. Snyft, jag vill ha min snart.. Just ja, så var det..

Jag önskar dig lycka till med den nya Mac, eller vad man ska säga.. Väntans tider :/

Vi fick våra första förra onsdagen, och i dag kom nästa laddning.
Tyvärr var de flesta bokade, men Kent blev glad ändå, som ni kan se.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-01-31 12:37
Ursprungligen av ohennig:

Vi fick våra första förra onsdagen, och i dag kom nästa laddning.
Tyvärr var de flesta bokade, men Kent blev glad ändå, som ni kan se.

Jäklar! Undra om nån av dom där min beställning

Ursprungligen av dayweed:

Jäklar! Undra om nån av dom där min beställning

I så fall kan du vänta dig ett samtal snart.

Bevaka tråden