Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-07 22:51
Ursprungligen av bogg:

dayweed: hunnit få den än?

Japp, den kom 15.50

Underbar maskin säger jag bara.. Underbar..

Ursprungligen av dayweed:

Japp, den kom 15.50

Underbar maskin säger jag bara.. Underbar..

Grattis dayweed!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-08 07:19
Ursprungligen av DeeJam:

Grattis dayweed!

Tackar! Jag blev överlycklig när den kom, ojoj. Sen satt jag hela kvällen vid den, och nu sitter jag vid den.. Mac mini är tyst, oj så tyst. Helt otroligt.

Ursprungligen av dayweed:

Tackar! Jag blev överlycklig när den kom, ojoj. Sen satt jag hela kvällen vid den, och nu sitter jag vid den.. Mac mini är tyst, oj så tyst. Helt otroligt.

Jag har haft min påslagen två nätter i rad nu och det har gått bra. Visst, fläkten går lite lätt pga Azuerus är igång. Men i ärlighetens namn så hör jag den knappt pga mina fina IBM servrar som står och puttrar i hallen! Vad gör man inte för sina datorer?

http://hemma.hos.patrik.gissberg.nu <-- två sånna har jag påslagna. Äger fler

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-08 08:18
Ursprungligen av DeeJam:

Jag har haft min påslagen två nätter i rad nu och det har gått bra. Visst, fläkten går lite lätt pga Azuerus är igång. Men i ärlighetens namn så hör jag den knappt pga mina fina IBM servrar som står och puttrar i hallen! Vad gör man inte för sina datorer?

http://hemma.hos.patrik.gissberg.nu <-- två sånna har jag påslagna. Äger fler

Okej, min har inte fått stå på så länge, fick starta om den igång två gånger.. En gång när jag skulle lyfta den.. Så åkte elkabeln ut.. Och sen så startade jag om den när en sak inte ville göra som jag ville.. Det var nån fil som inte ville bort... Men annars är den helt otroligt tyst och underbar..
Min fläkt går inte upp lätt för någonting, jag har inte märkt något i alla fall..

Och nu är man tillbaka vid en Windowsdator i skolan

Ursprungligen av dayweed:

Okej, min har inte fått stå på så länge, fick starta om den igång två gånger.. En gång när jag skulle lyfta den.. Så åkte elkabeln ut.. Och sen så startade jag om den när en sak inte ville göra som jag ville.. Det var nån fil som inte ville bort... Men annars är den helt otroligt tyst och underbar..
Min fläkt går inte upp lätt för någonting, jag har inte märkt något i alla fall..

Och nu är man tillbaka vid en Windowsdator i skolan

Har du testat att köra din mini vid högra upplösningar? Jag har grafikfelet som nämns i http://99mac.se/forum/showthread.php?t=65466 och har felanmält min. Som tur är så kan jag köra min 19" tft i 60 Hz utan att det märks på bilden så jag kan leva med felet ett tag till. Eftersom supporten bara gäller i 90 dagar är det viktigt att skapa ett serviceärende som gäller när supporten är slut!

Kanske borde skapa en klistrad tråd med informartion om grafikkfelet; hur man testar om man har det och hur man skall gå till väga.

Edit: Jag kan köra min i 1280x1024@60 Hz utan problem men vid högra upplösningar eller frekvens får jag pixelfel. Kör via VGA-kabel.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-08 09:07
Ursprungligen av DeeJam:

Har du testat att köra din mini vid högra upplösningar? Jag har grafikfelet som nämns i http://99mac.se/forum/showthread.php?t=65466 och har felanmält min. Som tur är så kan jag köra min 19" tft i 60 Hz utan att det märks på bilden så jag kan leva med felet ett tag till. Eftersom supporten bara gäller i 90 dagar är det viktigt att skapa ett serviceärende som gäller när supporten är slut!

Kanske borde skapa en klistrad tråd med informartion om grafikkfelet; hur man testar om man har det och hur man skall gå till väga.

Edit: Jag kan köra min i 1280x1024@60 Hz utan problem men vid högra upplösningar eller frekvens får jag pixelfel. Kör via VGA-kabel.

Nja, jag kör upplösningen på 1280x1024@60 Hz, som det är rekommenderat att göra när det gäller en 19 TFT.. Vad är det för grafikfel då? Jag kör min via DVI...

Äntligen! Och den kom grymt tidigt imorse också, den måste ha legat och väntat utanför huset i princip!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-08 10:20
Ursprungligen av DeeJam:

Har du testat att köra din mini vid högra upplösningar? Jag har grafikfelet som nämns i http://99mac.se/forum/showthread.php?t=65466 och har felanmält min. Som tur är så kan jag köra min 19" tft i 60 Hz utan att det märks på bilden så jag kan leva med felet ett tag till. Eftersom supporten bara gäller i 90 dagar är det viktigt att skapa ett serviceärende som gäller när supporten är slut!

Kanske borde skapa en klistrad tråd med informartion om grafikkfelet; hur man testar om man har det och hur man skall gå till väga.

Edit: Jag kan köra min i 1280x1024@60 Hz utan problem men vid högra upplösningar eller frekvens får jag pixelfel. Kör via VGA-kabel.

Garantin gäller i 1 år, och då gäller även hårdvarusupporten i 1 år.

Det är "kom-igång"-hjälpen som bara gäller 90 dagar väl?

  • Medlem
  • 2005-02-07 18:55

Var inte hemma idag så jag missade TNT. Ringde dem och fixade så att dem kommer med minin efter 14:00 imorgon.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-07 20:34

liedman: när gick din "shipped" ?

Nu har jag fått min oxå, original ship date var 28/1 men flyttades fram till 4/2 som blev leverans den 7:e. Sitter med en 1,42 med 256M och tycker att det rullar på MYCKET bättre en min gamla (numera) rätt trötta ibook 500Mhz.

Satsade även på ett apple tangentbord vilket jag verkligen rekommenderar, däremot blev det en pytttemjuk mus så man kan högerklicka ordentligt.

Nöjd so far.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-07 23:19
Ursprungligen av bogg:

liedman: när gick din "shipped" ?

Den gick över till shipped natten mellan torsdag och fredag förra veckan. Sen var den ute på färd mellan Nederländerna och Göteborg över helgen, för att dyka upp på Landvetter tidigt i morse.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-07 23:26
Ursprungligen av liedman:

Den gick över till shipped natten mellan torsdag och fredag förra veckan. Sen var den ute på färd mellan Nederländerna och Göteborg över helgen, för att dyka upp på Landvetter tidigt i morse.

du har tur ändå min gick shipped i onsdags och är på väg mot arnhem nu.. bör ha den på onsdag

Nu har de äntligen skeppat min Shuffle

  • Medlem
  • 2005-02-08 16:21

TNT kom och levererade minin idag. Har inte pillat så mycket på den då min ibook förhoppningsvis kommer hit idag/ikväll.

leverans PB 12"

beställde en powerbook 12" i onsdags, betalade via bankgiro, och idag fick jag bekräftelse på betalningen.... ordern har nu ändrats från "under review" till "open". Hur länge tror ni man behöver vänta innan den kommer?? leverans denna vecka ?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-08 18:24

inte denna vecka iallafall, innan det står "shipped" som status så är den inte ens skickad..

ok! hur ska jag överleva en hel vecka till... jäkligt sugen på att få den nu

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-08 22:15
Ursprungligen av JoakimOlsson:

ok! hur ska jag överleva en hel vecka till... jäkligt sugen på att få den nu

hehe beställde min i fredags å den "skeppades" i måndags.. skulle ta ca 6-7 arbetsdagar tills den är min.. borde dimpa in på tisdag... å.. en vacker dag..:-P

Ursprungligen av clabbe:

hehe beställde min i fredags å den "skeppades" i måndags.. skulle ta ca 6-7 arbetsdagar tills den är min.. borde dimpa in på tisdag... å.. en vacker dag..:-P

min är inte ens skickad än, man undrar hur applestore prioriterar...

menmen... en vacker dag nästa vecka kommer den väl

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-08 22:40

hoppas verkligen att jag får min mac mini imorgon, skeppades i onsdags

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-08 22:43
Ursprungligen av bogg:

hoppas verkligen att jag får min mac mini imorgon, skeppades i onsdags

hoppas verkligen jag får min Mac mini shipped imorgon, beställdes 26/1...

när beställde du din?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-08 22:45

31 jan, ordern gick igenom 1 feb tackvare lite problem med kortbetalningen

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-08 22:54

så du beställde 5 dagar efter mig.. och fick den shipped för snart en vecka sen?

så än så länge ligger jag ungefär 13 dagar efter

Själv så skulle jag bli förvånad om den ens shippas denna veckan.. *gråt*

Min har fortfarande inte blivit skeppad. Och då beställde 2 dagar före Kaveh...
Börjar hata Apple Store lite smått.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-08 23:01
Ursprungligen av Kaveh:

så du beställde 5 dagar efter mig.. och fick den shipped för snart en vecka sen?

så än så länge ligger jag ungefär 13 dagar efter

Själv så skulle jag bli förvånad om den ens shippas denna veckan.. *gråt*

deras prioriteringssystem verkar totalt fucked

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-08 23:13
Ursprungligen av bogg:

deras prioriteringssystem verkar totalt fucked

japp, det är nog där det enda problemet ligger!

Eftersom det inte är många beställningar som blir försenade..
De blir i alla fall shipped innan "on or before" datumet...

Men att slumpa ut beställningarna... :rolleyes:

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-08 23:35

:/

min står på "Truck reached final destination" på apecode fortfarande, ska man lita på vad som hände för statemachine så bör min uppdateras på apple.com/se/store orderstatus till "Arnhem Hub" ikväll men fortfarande inget, så kanske imorgon, men jag som ville ha den imorgon

Min Shuffle befinner sig i Göteborg nu. Jag bor utanför Falköping. När kan jag räkna med att den kommer?

Bevaka tråden