Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 16:36
Ursprungligen av geniux:

Hehe, tack
Det följer med två stycken klistermärken med minin, så du har det snart igen

Gör det? Fan vad bra!
Då kan jag sätta en på skärmen, och en på minin.. Perfekt.. Det visste jag inte, att det gjorde. Tack.

dayweed, din Mac Mini har väl blivit skickad iaf?
Jag har fått mitt tangentbord, men väntar fortfarande på att dem ska skicka Minin.
Dock så verkar det som om dem kommer att skicka den väldigt snart då de släppt pengarna som blev reserverade då jag betalade med kort. Det ska dem inte göra förrän de är redo att skicka varan (i stort sätt), så att dem kan dra pengarna direkt varan har blivit skickad.
Så jag hoppas att den blir skickad den här veckan!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 16:59
Ursprungligen av spegelboll:

dayweed, din Mac Mini har väl blivit skickad iaf?
Jag har fått mitt tangentbord, men väntar fortfarande på att dem ska skicka Minin.
Dock så verkar det som om dem kommer att skicka den väldigt snart då de släppt pengarna som blev reserverade då jag betalade med kort. Det ska dem inte göra förrän de är redo att skicka varan (i stort sätt), så att dem kan dra pengarna direkt varan har blivit skickad.
Så jag hoppas att den blir skickad den här veckan!

Nej, det har den nog inte. Jag ser bara uppgifter om tangetbordet, inget om Mac Minin eller datormusen..
Okej, det får vi hoppas för din del De har redan fått pengarna och skickat iväg tangetbordet i alla fall, men jag har inte fått det än.. Får väl se om det ändras imorgon..

I och för sig står det "Shipped" på alla mina saker jag har beställt, men jag ser bara uppgifter om tangetbordet.

Senast redigerat 2005-02-03 17:17
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 06:59
Ursprungligen av statemachine:

Woho! Nu börjar det hända saker:
02 Feb 2005 20:58 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Åh!

Ska kolla min imorgon, och se vad som har hänt.Vi ligger säkert lika asså!

Hm! Det står inte sådär på min i alla fall.. Att den är i Arnhem.. Gaah :/

Jag har fått min nu, den kom runt klockan elva imorse

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 14:29
Ursprungligen av Marabou_Man:

Jag har fått min nu, den kom runt klockan elva imorse

Åh, när beställde du?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-03 15:27

Nu känns det skönt.

precis på minuten 48 timmar efter det att jag skrev ut min beställningsverifikation från apple.se plingade min Mac Mini igång på skrivbordet. Håller som bäst på att tanka ner uppdateringar och försöka lära mig lite om OS-X. Men än så länge känns det som ett bra steg i min dator evolution...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 15:30
Ursprungligen av a-born:

Nu känns det skönt.

precis på minuten 48 timmar efter det att jag skrev ut min beställningsverifikation från apple.se plingade min Mac Mini igång på skrivbordet. Håller som bäst på att tanka ner uppdateringar och försöka lära mig lite om OS-X. Men än så länge känns det som ett bra steg i min dator evolution...

Heh, det låter trevligt. Jag vill ha min nu :/ Nu är det en vecka sen jag beställde den..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-03 16:13
Ursprungligen av a-born:

Nu känns det skönt.

precis på minuten 48 timmar efter det att jag skrev ut min beställningsverifikation från apple.se plingade min Mac Mini igång på skrivbordet. Håller som bäst på att tanka ner uppdateringar och försöka lära mig lite om OS-X. Men än så länge känns det som ett bra steg i min dator evolution...

Grattis och kul för dig, men det får mig att undra hur f-n Apple egentligen prioriterar beställningarna? Jag beställde min 16/1, 1.42/512/80Gb + vanligt tangentbord och mus...d.v.s. inga konstigheter. Beställningen är fortfarande inte ens under leverans (d.v.s. fortfarande "open"). I och för sig fortfarande två veckor kvar till det av Apple utsatta lev.-datumet, men det känns ändå så där när man hör att andra som beställt senare redan fått sina prylar.

Nåja, nog med gnäll. Det är ju inte så att jag MÅSTE ha den precis nu...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 16:37
Ursprungligen av liedman:

Grattis och kul för dig, men det får mig att undra hur f-n Apple egentligen prioriterar beställningarna? Jag beställde min 16/1, 1.42/512/80Gb + vanligt tangentbord och mus...d.v.s. inga konstigheter. Beställningen är fortfarande inte ens under leverans (d.v.s. fortfarande "open"). I och för sig fortfarande två veckor kvar till det av Apple utsatta lev.-datumet, men det känns ändå så där när man hör att andra som beställt senare redan fått sina prylar.

Nåja, nog med gnäll. Det är ju inte så att jag MÅSTE ha den precis nu...

Ja, jag undrar också hur dom prioriterar beställningarna.. Visst, det har bara gått en vecka och jag har inte fått något alls av det jag beställde.. 27/1 beställde jag, alltså en vecka sedan..
Jo, klart man måste ha den nu! Jag dör ju av längtan.

Ursprungligen av dayweed:

Åh, när beställde du?

Jag beställde 21/1.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 18:39
Ursprungligen av Marabou_Man:

Jag beställde 21/1.

Okej, 6 dagar innan mig.. Min ska skickas den 24/2..

JAG VANN! Jag skriver från min nya mac mini nu! Den är helt underbar.. ÅÅÅH vad jag älskar den!!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 18:44
Ursprungligen av statemachine:

JAG VANN! Jag skriver från min nya mac mini nu! Den är helt underbar.. ÅÅÅH vad jag älskar den!!!

FAN!

Hur i helvete kan det vara sant?!

Det måste ju vara något problem.. När stod det att din skulle skickas?

24/2 ska min skickas, 3 veckor kvar...

Hur kan det vara sant?!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-04 08:11
Ursprungligen av statemachine:

JAG VANN! Jag skriver från min nya mac mini nu! Den är helt underbar.. ÅÅÅH vad jag älskar den!!!

Du statemachine! Nu har det börjat hända något här. Både med tgb, mus och minin

Allt verkar vara i Belgien just nu

Själv börjar jag oroa mig för att Örebro är ett nytt Ånge. Inte ett spår sedan över ett dygn tillbaka, står Delivered som status. Hoppas att det är för att det skickas med bil sista biten och att statusen därför inte har uppdaterats. Om inte ligger alla bankomater i Örebro risigt till när jag ska hämnas...

Edit: Tog och ringde TNT och det skulle levereras till mig under dagen enligt deras status.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-04 08:24
Ursprungligen av DeeJam:

Själv börjar jag oroa mig för att Örebro är ett nytt Ånge. Inte ett spår sedan över ett dygn tillbaka, står Delivered som status. Hoppas att det är för att det skickas med bil sista biten och att statusen därför inte har uppdaterats. Om inte ligger alla bankomater i Örebro risigt till när jag ska hämnas...

Konstigt.. För mig hände det ingenting heller på drygt ett dygn.. Men om det står Delievered, så borde ju du fått ta emot den? Alltså att den har kommit fram till din dörr? För annars borde det ju stå Out for delivery..
Ja, du får väl spränga alla bankomater i Örebro annars

Ursprungligen av dayweed:

Ja, du får väl spränga alla bankomater i Örebro annars

Primitiva metoder! Jag konsultar åt en stor svensk bank och innehar lite fina kunskaper och behörigheter... Så var snälla om ni inte vill ha kontot tömt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-04 08:41
Ursprungligen av DeeJam:

Primitiva metoder! Jag konsultar åt en stor svensk bank och innehar lite fina kunskaper och behörigheter... Så var snälla om ni inte vill ha kontot tömt!

Haha Men dåså! I och för sig så har jag inga pengar på kontot, gissa varför?

Nämen, okej. Det låter bra, hoppas du får din under dagen.. Jag får nog min nästa vecka

det stod att den skulle skickas före eller runt den 23/2, men den skickades som sagt för ett par dagar sen nu.. men har du kollat din status på store.apple.com? för om det står att den är shipped så ska den ju vara det... klicka på tracking-numret i din orderstatus, så får du se vart den befinner sig...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 20:14
Ursprungligen av statemachine:

det stod att den skulle skickas före eller runt den 23/2, men den skickades som sagt för ett par dagar sen nu.. men har du kollat din status på store.apple.com? för om det står att den är shipped så ska den ju vara det... klicka på tracking-numret i din orderstatus, så får du se vart den befinner sig...

Okej, jag börjar bli väldigt irriterad!

På min stod det 24/2, en dag efter dig.. Så antingen imorgon borde det hända något, eller på måndag..

Apple.com, okej.. Fast där står det typ att den är i Luxemburg fortfarande. Jättekonstigt.. Jag får väl vänta över helgen, sen kolla igen.. De står Shipped på alla saker jag beställde.
Men, beställde du med AirPort?

2 Feb 2005.
23:20.
Eindhoven.
Shipped From Originating Depot.

02 Feb 2005.
19:22.
Arnhem Hub.
Consignment Received At Transit Point.

02 Feb 2005.
19:21.
Arnhem Hub.
Consignment Passed Through Transit Point.

Beställd den 20: januari - det stod förväntad leverans 17/2 från början.

Senast redigerat 2005-02-03 20:49
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 20:15
Ursprungligen av lilledanne:

2 Feb 2005.
23:20.
Eindhoven.
Shipped From Originating Depot.

02 Feb 2005.
19:22.
Arnhem Hub.
Consignment Received At Transit Point.

02 Feb 2005.
19:21.
Arnhem Hub.
Consignment Passed Through Transit Point.

Beställd den 20: januari

Oh, nu börjar det hända något för dig då Dessvärre inte för mig.. Förstår inte vad som kan vara fel.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-03 20:24

oj oj, ni har det bra ni
Ni har iaf. fått dom shipped.
Jag beställde 26:e men ännu inga tecken på att den kommer tidigare än last before datumet.
*gäsp* vänta till slutet av månaden?

oh well, får väl gotta mig åt att Mac Mini är med i det nyaste applegeeks avsnittet.
http://www.applegeeks.com

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 20:33
Ursprungligen av Kaveh:

oj oj, ni har det bra ni
Ni har iaf. fått dom shipped.
Jag beställde 26:e men ännu inga tecken på att den kommer tidigare än last before datumet.
*gäsp* vänta till slutet av månaden?

oh well, får väl gotta mig åt att Mac Mini är med i det nyaste applegeeks avsnittet.
http://www.applegeeks.com

Har du inte fått din shipped än? Taskigt läge..
Jag hoppas inte att få vänta tills slutet av månaden i alla fall.. :rolleyes:

Haha, den var ju bra.

Precis, ni ska vara glada att ni fått dem skeppade iaf.
Jag hade dött av lycka om min blivit skeppad. Då vet jag att den kommer inom en vecka iaf.
För mig kan det ju lika gärna ta en månad

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 20:47
Ursprungligen av spegelboll:

Precis, ni ska vara glada att ni fått dem skeppade iaf.
Jag hade dött av lycka om min blivit skeppad. Då vet jag att den kommer inom en vecka iaf.
För mig kan det ju lika gärna ta en månad

Mjo, hehe. Den blev skeppad rätt fort.. 31/1.. Hoppas den kommer nästa vecka, eller veckan därpå...

Isch... Hoppas i alla fall att din också kommer snart.

Nej, jag tog inte airport i min.. men det borde inte fördröja, det har de väl inne?!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-03 21:17
Ursprungligen av statemachine:

Nej, jag tog inte airport i min.. men det borde inte fördröja, det har de väl inne?!

Okej, det gjorde jag.. Vem vet? Det verkar ju som det.. Hoppas det händer något imorgon eller på måndag då..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-04 11:00

Idag kommer den! Jag visste det!

04 feb 2005 09:51 Stockholm Out For Delivery

..Så den kommer mellan 18-21.

Lycka!

Bevaka tråden