Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min är i Göteborg nu, hoppas den kommer idag eller imorgon då

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 11:21

Ja jag undrar det samma. Visserligen är den beställd till företag. Det kanske kan vara de? Såhär står det iaf på apples sida:

Order Date
28/01/2005
11:31 AM GMT

Payment Method
Giro

Est. Ship
On or before
11/03/2005

Specsen för datorn är följande:

MACMINI 1.42GHZ/512/80G/CMD/BT/S - dvs 1.42 med BT och 512 i minne, sen la jag på ett wireless tangentbord på det också, men det ska finnas i lager så det var inga problem. Varför tar det sån tid för min lille vän att hitta hem till mig?

Det här är faktiskt första gången jag köper direkt från apple.

edit: nej jag beställde inte med guldskruvar, men väl med ett äpple i diamant

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 11:29

Kan man inte bara enkalt gissa att Mac mini är en SUCCÈE och att dom inte helt enkelt hinner med att tillverka dom i den takt de beställs? Tycker i alla fall jag låter som ett rimligt antagande, Apple är ju inte direkt kända för att vara dom snabbaste i världen att leverera...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-01 12:56

visst är den en succèe men min gissning är att det är girobetalningen som tar tid(?)
eftersom DeeJam beställde senare och kommer få sin tidigare ^^

Många har ju fått dom tidigare än väntat så jag tror apple har laddat upp med ett bra lager Mac mini's

Ursprungligen av Kaveh:

visst är den en succèe men min gissning är att det är girobetalningen som tar tid(?)
eftersom DeeJam beställde senare och kommer få sin tidigare ^^

Jag valde giro när jag köpte min Shuffle. Läser man det finstilta står det då att det kan ta upp till två veckor extra. För mig tog det en vecka längre än för de som köpt med visa.

Valde inte giro när jag beställde min mini i förrgår.

Nu kokar jag snart över. Min är fortfarande inte skickad, men min kompis, som beställde en exakt likadan med girobetalning (jag beställde med kort) kommer att få sin dator senare i veckan! (Den är i Luxemburg nu)

Hur är det möjligt? Detta gör mig vansinnig. Fick förvisso brev om att den kommer att bli försenad, men varför just jag., aaaaaaaaaaaaaarhgharhgharhgahghharg..

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 14:38

Tycker det låter konstigt. Girobetalning sker väll i efterhand? ( Inte jag som sköter betalningen )
Nåväl, jag får väll sitta här snällt och vänta

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-01 14:44
Ursprungligen av Jocke Ekberg:

Tycker det låter konstigt. Girobetalning sker väll i efterhand? ( Inte jag som sköter betalningen )
Nåväl, jag får väll sitta här snällt och vänta

Du är inte ensam om att sitta och vänta i alla fall ^^

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-02-01 15:00

Fick ett trevligt telefon samtal tidigare idag och det är nu tre timmar tills min kommer. En 1.25 helt utan extra lull lull...

Som jag nämnt några gånger tidigare så har jag beställt via Apple EPP vilket är ungefär som Apple Education; en Applestore för anställda med rabatt (jag är inte Appleanställd men det har ni nog räknat ut). Jag håller tummarna för att min mini skickas lika fort som dom verkar göra för er som beställt via edu.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-01 15:07

Då så nu var mitt första steg mot att bli en switcher gjort.

Order Date
01/02/2005
01:53 PM GMT

Det blir en maxad mini 1,42 med bt/ap och superdrive (minne köpes sedan).

Hoppas att jag blir en lika nöjd mac användare som ni andra verkar vara.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-01 15:29

Mac mini kom idag... 1,42GHz, 512 MB RAM, 80 GB HD. Visst hörs den, men inte jättemycket. Låter som en blandning mellan min G4 Globe och min iBook (kanske lite mer åt iBook-hållet). Nu ska fortsättas installera program.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-02-01 15:53

Order Date
01/02/2005
02:02 PM GMT

On or before
01/03/2005

1.42 Ghz med nätverk och BT.

Plus lite lull lull som ACD 20" och wireless keyboard

FRÅGA: Hur lång tid brukar det ta innan man fått slutgiltig beställningsbekräftelse ?

Senast redigerat 2005-02-01 16:05
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-01 16:23
Ursprungligen av PATTAN:

Order Date
01/02/2005
02:02 PM GMT

On or before
01/03/2005

1.42 Ghz med nätverk och BT.

Plus lite lull lull som ACD 20" och wireless keyboard

FRÅGA: Hur lång tid brukar det ta innan man fått slutgiltig beställningsbekräftelse ?

om du betalar med kort så ska det inte ta mer än några timmar max..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-01 18:11

Order Date
31/01/2005

On or before
28/02/2005

1,25 GHz, Superdrive, Airport,Bluetooth,DVI->s-video-adapter. AppleStore Edu

Order Date
24/01/2005

On or before
21/02/2005

1.42 GHz, 512mb, Apple Keyboard m.m. via Apple Store med mecenat.

Då jag sett att folk som beställt den 22:a (via Apple Store Education) och fått sin skickad igår så hoppas jag på att jag får min skickad imorrn. Men jag brukar ha ganska otur så det lär aldrig hända

Längtar förövrigt väldigt mkt

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-01 20:36
Ursprungligen av spegelboll:

Order Date
24/01/2005

On or before
21/02/2005

1.42 GHz, 512mb, Apple Keyboard m.m. via Apple Store med mecenat.

Då jag sett att folk som beställt den 22:a (via Apple Store Education) och fått sin skickad igår så hoppas jag på att jag får min skickad imorrn. Men jag brukar ha ganska otur så det lär aldrig hända

Längtar förövrigt väldigt mkt

hoppas också för din skull! får i så fall kanske jag får min redan i veckan! *beställde 2 dagar senare*
kan statusen ändras till shipped på helger?

låt oss veta om den ändras imorgon!

Ursprungligen av Kaveh:

hoppas också för din skull!

Tack så mkt. Såg att det var Timber som hade beställt två dagar före mig, och han hade beställt samma saker som mig, så tekniskt sätt så borde jag ju få den. Men det får jag väl se imorrn

Ursprungligen av Kaveh:

i så fall kanske jag får min redan i veckan! *beställde 2 dagar senare*
kan statusen ändras till shipped på helger?

Hehe, men om det här mönstret stämmer (förutsatt att du beställde med Apple Store Education) så borde den ju skickas på fredag

Ursprungligen av Kaveh:

låt oss veta om den ändras imorgon!

Det kan jag garantera

Hmm, min beställdes den 18e, och jag har inte alls sett skymten av någon Mini =/
Helt standard 1.25, dock med tangentbord och Shuffle, så det är kanske där problemet sitter ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-02 07:16
Ursprungligen av spegelboll:

Tack så mkt. Såg att det var Timber som hade beställt två dagar före mig, och han hade beställt samma saker som mig, så tekniskt sätt så borde jag ju få den. Men det får jag väl se imorrn

Allt kom mycket överraskande. I måndags kväll kom ett mail om att jag skulle få den inom 3-4 dagar. Jag mailade TNT för att rätta till min adress (som var min gamla) och fick ett svar att det har ändrats och att jag skulle få den idag eller imorgon (läs: igår eller idag). Med tanke på adressändringen trodde jag inte att den skulle kommit redan utan var beredd att vänta en dag till, men när jag kom hem hade syrran redan tagit emot datorn. Jag förundras fortfarande över storleken på kraftmaskinen.

Om ni vill får ni några frislag på mig...

Order Date
31/01/2005
07:23 AM GMT

Status
Shipped

Som jag hade hoppats, beställer man via EPP får man förtur! Två dagar är inte illa!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-02 08:39
Ursprungligen av DeeJam:

Om ni vill får ni några frislag på mig...

Order Date
31/01/2005
07:23 AM GMT

Status
Shipped

Som jag hade hoppats, beställer man via EPP får man förtur! Två dagar är inte illa!

*dör*

Hur lyckades du beställa därifrån från första början?

Ursprungligen av Kaveh:

*dör*

Hur lyckades du beställa därifrån från första början?

Jag är IBM-anställd och IBM har egna Apple stores för anställda, så kallade Apple EPP. Eller det fanns bara för anställda i USA (med äckligt låga priser) men jag tjatade lite och efter några veckor fick vi en i Sverige också!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-28 18:25
Ursprungligen av coach:

Order Date
31/01/2005

On or before
28/02/2005

1,25 GHz, Superdrive, Airport,Bluetooth,DVI->s-video-adapter. AppleStore Edu

Framflyttad till 7:e mars nu. Trots att jag avbestält DVI->s-video adaptern...

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-01 11:17

1.25GHZ/256/40G/CMD/AP/BT/OSZ/S + BNDL WIRELESS KEYBOARD & MOUSE-SWE
Dvs 1.25 GHz vaniljversionen med tilllagt intern Blutetooth och Airport. Till det ett trådlöst tangentbord och mus.

Ordern lagd 1 Februari, beräknad leveranstid senast 1 Mars vilket ju är i dag det. Har inte sett till någon förändring i statusen ännu.

Undrans om det är BT och/eller Ariporten som gjort att det inte hänt nåt på 4 veckor?

Beställde oxo en 1 GB PC3200 Cas3-sticka för 1237 kr ink. moms från http://www.priskrig.com/category.php?category=27 i går, med lite tur så fungerar den med macen trots att det är no-name.

/Mats

Senast redigerat 2005-03-01 14:59

Sitter med min nya Mini nu. Trevlig liten sak... Så nu ska man bara lära sig använda OS X också... Men det kommer efter hand

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-02 12:33
Ursprungligen av matseng:

1.25GHZ/256/40G/CMD/AP/BT/OSZ/S + BNDL WIRELESS KEYBOARD & MOUSE-SWE

Ordern lagd 1 Februari, beräknad leveranstid senast 1 Mars vilket ju är i dag det. Har inte sett till någon förändring i statusen ännu.

Ny leveranstid, 8'e mars.

Fem veckors leveranstid, meeeeeen! Man kan ju bli förgrymmad för mindre

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-08 18:32
Ursprungligen av matseng:

1.25GHZ/256/40G/CMD/AP/BT/OSZ/S + BNDL WIRELESS KEYBOARD & MOUSE-SWE
Dvs 1.25 GHz vaniljversionen med tilllagt intern Blutetooth och Airport. Till det ett trådlöst tangentbord och mus.

Ordern lagd 1 Februari, beräknad leveranstid senast 1 Mars vilket ju är i dag det. Har inte sett till någon förändring i statusen ännu.

Ny leveranstid igen. Den här gången flyttades den fram från den 8/3 till den 15/3.

Suck....

  • Medlem
  • Thailand
  • 2005-03-08 18:48

Mac Miini Macoteket

Jag beställde en Mac Mini hos Macoteket den 29 januari. Ingen kan lova när den kommer. Är det verkligen så illa med Apples leveranser eller är det Macoteket som lägger min order sist hela tiden?

Jag är rädd att Aplle lanserar en ersättare innan jag får min lilla klimp. Men då kanske man kan köpa den billigt i andra hand....

Vad har ni för erfarenheter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-05 14:24
Ursprungligen av coach:

Framflyttad till 7:e mars nu. Trots att jag avbestält DVI->s-video adaptern...

Skickad! Ohhh yes

Bevaka tråden