Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-09 09:25

idag eller imorgon

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 09:47

Order Date: 28/01/2005

Date Time Location Status
09 Feb 2005 07:40 Malmo Out For Delivery
09 Feb 2005 06:01 Malmo Import Received
09 Feb 2005 00:47 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
08 Feb 2005 23:09 Eindhoven Shipped From Originating Depot
08 Feb 2005 20:45 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

Väntar på ett samtal från TNT

Ursprungligen av paje:

Väntar på ett samtal från TNT

Det gjorde jag också men det visade sig att dom inte ringde till privatpersoner, "det kostar ju pengar att ringa". Jag bet mig i läppen när jag hörde det men lyckades via falsk trevlighet få bilen att ta en sväng till mig en gång till. Hade så gärna vilja skälla ut dom men då hade jag nog inte fått någon mini före helgen...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 10:24
Ursprungligen av DeeJam:

Det gjorde jag också men det visade sig att dom inte ringde till privatpersoner, "det kostar ju pengar att ringa". Jag bet mig i läppen när jag hörde det men lyckades via falsk trevlighet få bilen att ta en sväng till mig en gång till. Hade så gärna vilja skälla ut dom men då hade jag nog inte fått någon mini före helgen...

Det är ju rätt oseriöst förfarande från en budfirma måste jag säga. Okej - chansen att påträffa mig som student hemma är rätt stor - men det är klart att man måste boka tid med kund för avlämning. DHL och andra budfirmor har detta som en självklarhet.

Man kan också tycka att det borde kosta mindre att ringa ett telefonsamtal än att köra förbi ett tomt hus.

Jag såg att min Ipod Shuffle fanns i Sollentuna idag. Jag antar att jag ska stanna hemma och vänta då

mvh
FrrH

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 10:36
Ursprungligen av bogg:

sen är det inte alltid TNT ringer, ibland dyker dom bara upp och dumpar saker hos en

Ursprungligen av DeeJam:

Det gjorde jag också men det visade sig att dom inte ringde till privatpersoner, "det kostar ju pengar att ringa".

Det stämmer. För 10 minuter sedan ringde det på dörren utan förvarning, men jag klagar inte

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 16:10
Ursprungligen av paje:

Order Date: 28/01/2005

Date Time Location Status
09 Feb 2005 07:40 Malmo Out For Delivery
09 Feb 2005 06:01 Malmo Import Received
09 Feb 2005 00:47 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
08 Feb 2005 23:09 Eindhoven Shipped From Originating Depot
08 Feb 2005 20:45 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

Väntar på ett samtal från TNT

Helvete! Beställde min den 25/1 och står fortfarande som open.

Tar det mycket längre tid om man uppgraderat till DVD-r, 512mb och 80 GB på sin 1.25:a?

Väntar....(Beställde en shuffle i söndags...ska skickas den 26/2..hatar att vänta)

//Fiiz

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 16:16
Ursprungligen av FIIZ:

Helvete! Beställde min den 25/1 och står fortfarande som open.

Tar det mycket längre tid om man uppgraderat till DVD-r, 512mb och 80 GB på sin 1.25:a?

Väntar....(Beställde en shuffle i söndags...ska skickas den 26/2..hatar att vänta)

//Fiiz

Får min Shuffle idag. Lustigt det där med applestore. Först verkar man få vänta i urminnes tider. Min beställning bestod av en st mac mini (som jag sedan avbeställde då jag fick tag på den i butik, Inlife, Sthlm) samt en Ipod Shuffle. Beställningen lades 19/1 och skulle leveras on or before 17/2.

Ordern har stått som open hela tiden. Igår plingade Mailen till, och ett brev från apple om att produkten var skickad fanns där. Leveranstid - 3-4 dagar. Men: mailet kom vid 22-tiden. När jag följde ordern var det snabba ryck - Shipped 22:00, Holland - Belgien och slutligen Sollentuna inom 24 timmar. Ikväll kommer budkillarna från Sollentuna till Karlaplan med en rykandes färsk ipod shuffle. Tjoohoo!

mvh
FrrH

grattis!!

lär ju få vänta ett tag till på min PB jag beställde förra måndagen,

står som open efter en och en halv vecka.

Vill ha den nu!!

Ursprungligen av JoakimOlsson:

grattis!!

lär ju få vänta ett tag till på min PB jag beställde förra måndagen,

står som open efter en och en halv vecka.

Vill ha den nu!!

Vad är det för PB? Jag beställde en PB12" med superdrive och 768ram i måndags, och den skeppades idag klockan nio. Själv räknar jag iskallt med att få den innan fredag, så jag har nåt att leka med i helgen.

Ursprungligen av melfunko:

Vad är det för PB? Jag beställde en PB12" med superdrive och 768ram i måndags, och den skeppades idag klockan nio. Själv räknar jag iskallt med att få den innan fredag, så jag har nåt att leka med i helgen.

å fan... beställde en PB12" Superdrive med 512ram!! fortfarande open, betald via bankgiro onsdag förra veckan, kan apple ha strulat med med betalningen ?!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-09 10:03

min verkar ha fastnat i luxemburg så jag får väl min imorgon eller på fredag (precis samma som det blev för dayweed )

sen är det inte alltid TNT ringer, ibland dyker dom bara upp och dumpar saker hos en

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-09 10:49
Ursprungligen av bogg:

min verkar ha fastnat i luxemburg så jag får väl min imorgon eller på fredag (precis samma som det blev för dayweed )

sen är det inte alltid TNT ringer, ibland dyker dom bara upp och dumpar saker hos en

Haha
Min skulle ha kommit i fredags, men det gjorde den inte, för föraren typ hade för många leveranser kanske.. Den kom i måndags.. Alltid något

Jo, det är sant. Men den här gången var det TNT!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-10 09:34

min var i borlänge för ett par timmar sen, får hoppas att postgången inte fjantas till nått mer utan att den får åka tåg borlänge -> östersund (ja, såklart med kanske ett tågbyte däremellan) så att jag får den ikväll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 10:19

Beställde en Mac mini i måndags kväll. On or before 7/3 stod det. En lång väntan med andra ord.

Idag står det shipped, Carrier: TNT Netherland B.V. Kanske kan få den nästa vecka...glad!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 10:30
Ursprungligen av magnur:

Beställde en Mac mini i måndags kväll. On or before 7/3 stod det. En lång väntan med andra ord.

Idag står det shipped, Carrier: TNT Netherland B.V. Kanske kan få den nästa vecka...glad!

Vad beställde du för config? Min 1.25GHZ/512/80G/CMD/AP/BT/S, beställd den 2/2 har inte skeppats ännu. On or before 2/3 fortfarande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 10:39
Ursprungligen av Stefan Wallström:

Vad beställde du för config? Min 1.25GHZ/512/80G/CMD/AP/BT/S, beställd den 2/2 har inte skeppats ännu. On or before 2/3 fortfarande

Jag beställde genom Mecenat följande. Den skickades till och med igår!
1.42GHZ/512/80G/CMD/AP/BT/S och BT tangentbord+mus

Däremot har jag inte lyckats spåra den med trackingnummer som nu finns!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 10:51

Kanske 1.25:orna som är slut då. Eller så prioriterar dom märkligt.

Än en gång så måste jag påpeka att jag beställde detta (med mecenat) den 24/1:
1.42GHz/512/80G/CMD/S + DVI/Video-adapter.

Och den har inte blivit skeppad än. Seriöst, vafan håller dem på med?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-02-10 13:28
Ursprungligen av spegelboll:

Än en gång så måste jag påpeka att jag beställde detta (med mecenat) den 24/1:
1.42GHz/512/80G/CMD/S + DVI/Video-adapter.

Och den har inte blivit skeppad än. Seriöst, vafan håller dem på med?

vad håller dem på med?
bortsett från att dom slumpar ut lite minis här å var så håller dom precis vad dom lovat.
Ditt "on or before" datum är om mer än en vecka så inget att bli sur över än..
Kul med folk som får dom tidigare än lovat

Ursprungligen av Kaveh:

vad håller dem på med?
bortsett från att dom slumpar ut lite minis här å var så håller dom precis vad dom lovat.
Ditt "on or before" datum är om mer än en vecka så inget att bli sur över än..
Kul med folk som får dom tidigare än lovat

Sure, men det är ju ändå förbannat dålig stil av dem att göra så. Jag tycker inte att det är speciellt roligt när folk som beställt långt efter mig får sin långt före.
Visst det är roligt om folk får före det "utsatta" datumet, men då ska det gälla alla. Som det är nu så blir man bara irriterad istället.
Fy skäms Apple.

Jag tycker det är riktigt svinigt gjort att skicka beställningarna lite hur som helst. Beställningar skall skickas efter den ordning dom kom in om inget annat påverkar. Vi har sett flera bevis på fall där folk här har beställt exakt samma dator men där folk som beställt långt efter fått sin skickad långt före.

Att studenter och EPP's får förtur kan jag köpa.

Handen på hjärtat, Apple är ett riktigt grisföretag. Dåliga leveranser, höga priser, dålig service (på supportärenden) osv.

Fotnot: Jag fick min dator efter 5 dagar och har haft bra support med det grafikkfel vissa (min bl a) har. Beställt via EPP.

Precis, visst att det kan bli förhinder med modeller som är slut osv. men i denna tråd så har man ju klart och tydligt sett att folk fått en dator som egentligen borde gått till en annan.

Att grupper får förtur det kan jag köpa, det finns det en anledning till. Men för att enskilt folk ska få förtur så ska dem ha en jävligt bra förklaring, och någon sådan har jag svårt att se till dem som fått före mig här.

Ursprungligen av DeeJam:

Handen på hjärtat, Apple är ett riktigt grisföretag. Dåliga leveranser, höga priser, dålig service (på supportärenden) osv.

Hehe, men dem har ju bra produkter iaf

Nåja, får hoppas att jag får sluta med mitt meningslösa klagande snart. Vilket blir när dem skickar den

  • Oregistrerad
  • 2005-03-03 10:50
Ursprungligen av Stefan Wallström:

Min 1.25GHZ/512/80G/CMD/AP/BT/S, beställd den 2/2 har inte skeppats ännu. On or before 2/3 fortfarande

Nu har även min flyttats fram 7 dagar till 9/3

  • Oregistrerad
  • 2005-03-05 14:16
Ursprungligen av Stefan Wallström:

Nu har även min flyttats fram 7 dagar till 9/3

Fast nu vsar det sej visst är den är "shipped" sedan i fredags kväll, 2 dagar efter första uppskattade datum. Dock så har jag inte fått något mail från Apple om detta. Trackingen tycker att den ligger i belgien.

Ursprungligen av Stefan Wallström:

Fast nu vsar det sej visst är den är "shipped" sedan i fredags kväll, 2 dagar efter första uppskattade datum. Dock så har jag inte fått något mail från Apple om detta. Trackingen tycker att den ligger i belgien.

Fick inte heller nåt mejl utan upptäckte det också själv. Vet inte hur du trackat men om du inte gjort det via TNT:s sida så testa det, den är lite snabbare uppdaterad än Apples verkar det som. Du hittar ett niosiffrigt nummer på din "Shippedsida" som du kan använda hos tnt.se. Min lämnade Örebro i går morse, så jag kan ge mig tusan på att den ligger inlåst nånstans i Umeå nu över helgen

  • Oregistrerad
  • 2005-03-07 09:59

min mini kommer numera aldrig att skickas...! avbokade den idag....

Tog tillslut mitt vett tillfånga och beställde en 12" powerbook istället, varför skall min nya fina dator stå ensam hemma när jag istället kan ta den med mig vart jag än åker...

/johan

  • Medlem
  • 2005-03-07 11:36
Ursprungligen av johannehlin:

min mini kommer numera aldrig att skickas...! avbokade den idag....

Tog tillslut mitt vett tillfånga och beställde en 12" powerbook istället, varför skall min nya fina dator stå ensam hemma när jag istället kan ta den med mig vart jag än åker...

/johan

På samma sätt resonerade jag... fast ändå inte...

tänk vad bra att ha en stationär dator och ändå kunna ta med den.... den är ju så lätt!

(har redan en bärbar) ... dessutom känns det skönt att kunna ha en dator på jämt som man kan nå "utifrån" och fjärrstyra mm... min bärbara skulle jag aldrig våga använda som en sådan server...

Idag kommer den ...weeee....

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-10 13:59

CMD/S ? vad menas med S?

CMD borde ju stå för Combo Drive ellernått, står S kanske för Superdrive? Vad jag fattat är superdrivarna i stort sett helt slut

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 14:00

S=Sverige

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-10 14:03
Ursprungligen av Stefan Wallström:

S=Sverige

*DUH* (nu känner man sig dum)

Bevaka tråden