Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du fått nya iMac G5? Rapportera dina intryck

Tråden skapades och har fått 1005 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 14:01

Nu! Nu! Nu! Äntligen!!!

Sade sambon... typ... när jag just avbeställde. Sorry Apple, sorry me. Kan inte ligga ute med 15 friska kanoner från Navarone. Det får bli något annat. Tålamod I have not. Macoteket ska dock få köra sin demo...

Ursprungligen av PF:

Nu! Nu! Nu! Äntligen!!!

Sade sambon... typ... när jag just avbeställde. Sorry Apple, sorry me. Kan inte ligga ute med 15 friska kanoner från Navarone. Det får bli något annat. Tålamod I have not. Macoteket ska dock få köra sin demo...

Har du råd att köpa en iMac så har du väll råd att dom drar pengarna innan du får datorn? Förstår inte varför du avbeställde? Om det var för att du inte orkade vänta så tycker jag du ska åka till någon utav apple center som har försäljning utav iMag G5 på Fredag.
Hoppas du inte switchar.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 15:53
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Hoppas du inte switchar.

Tyvärr, jag gör det.

Det blir en AMD Athlon 3000, 1 Gb RAM, 128 mb grafik, 200 gb hd, DVD/RW (16x), trådlös mus, 1280 x 1024 TFT-skärm. Priset? Ca 14000:- inkl allt (XP home).

Ursprungligen av PF:

Tyvärr, jag gör det.

Det blir en AMD Athlon 3000, 1 Gb RAM, 128 mb grafik, 200 gb hd, DVD/RW (16x), trådlös mus, 1280 x 1024 TFT-skärm. Priset? Ca 14000:- inkl allt (XP home).

Tror inte att en sån PC blir godis på skrivbordet som en iMac. Hellre hade jag väntat två månader på den nya iMacen än att skaffa en PC. Jag har en PC på jobbet bredvid Macen och även om XP är OK, så är det aldrig lika klockrent varken estetiskt eller praktiskt. Jag tror att jag får uppdatera system, virusskydd och branvägg flera gånger om dan på PCn, vilket är skitjobbigt. På Macen är det också systemuppdateringar, men då är det bara kul. PF, se nu snabbt till att avbeställa PCn och beställ en iMac på nytt. Visserligen blir väntan ännu längre. But read my lips, du kommer aldrig att ångra dig.

Ursprungligen av PF:

Tyvärr, jag gör det.

Det blir en AMD Athlon 3000, 1 Gb RAM, 128 mb grafik, 200 gb hd, DVD/RW (16x), trådlös mus, 1280 x 1024 TFT-skärm. Priset? Ca 14000:- inkl allt (XP home).

Välkomnar dig till Möjligheternas sida

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-29 15:15

26 sep 04
86 05
on hold; aircraft/truck failure
Apple Shanghai

Va i helvete.

Det var många år sedan jag använde Mac, numera är det PC som gäller. Jag jobbar med 3D grafik i 3D Studio Max. Men när jag såg nya iMacen smällte jag. Dom kan verkligen design, applefolket. Det är ju så en dator ska se ut. Så nu ska jag bli Mac-användare igen. Behåller dock PC:n för att jobba med Maxen.

Eftersom jag för tillfället bor i USA är det bara att gå ut och köpa en i butik - lyxigt, va

Jag tänkte en 20 tummare, 1 gig, 250 gig, Airport Extreme, Bluetooth och BT tangentbord+mus och en iSight också. Summa 21.000 svenska ca. Låter det bra?

Ursprungligen av osve97:

26 sep 04
86 05
on hold; aircraft/truck failure
Apple Shanghai

Va i helvete.

He he he stackare.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 16:37
Ursprungligen av osve97:

26 sep 04
86 05
on hold; aircraft/truck failure
Apple Shanghai

Va i helvete.

Till råga på allt har Transport varslat om flygstrejk från den 11 oktober och min Mac ska ju skickas den 7 eller tidigare. Tänk om den kommer till Sverige några dagar senare och fastnar i strejkvakternas garn.

Förresten borde väl en strejk som drabbar nya, fina iMacar definieras som samhällsfarlig.

Ursprungligen av Arnold Corns:

Till råga på allt har Transport varslat om flygstrejk från den 11 oktober och min Mac ska ju skickas den 7 eller tidigare. Tänk om den kommer till Sverige några dagar senare och fastnar i strejkvakternas garn.

Förresten borde väl en strejk som drabbar nya, fina iMacar definieras som samhällsfarlig.

Till råga på ännu mer:
Signaturen "pollycat" skrev igår på Macrumors:

Ursprungligen av pollycat:

I'm based in China and just wanted to bring everyone up to speed on the holiday situation here.
Today (28th) is Mid Autumn Festival. Everyone celebrates with a big dinner tonight and then has the day off tomorrow.
Friday 1st is National Day here. The whole country gets one whole week off in order to travel and shop (usually people have to work weekends before the holiday to make up for lost productivity during the holiday period.) Most offices and work units will therefore be closed from 1st - 7th October, reopening on the 8th.

Ett litet hopp om tröst erbjuds dock:

Ursprungligen av pollycat:

Having said all this, I don't know if Apple has some arrangement whereby they are paying workers overtime to come in during this holiday period. I can't imagine them letting their plants sit idle for a whole week as they roll out this new product, and with so many people anxious to receive their iMacs.

Håll tummarna!

  • Medlem
  • 2004-09-29 16:46
Ursprungligen av osve97:

26 sep 04
86 05
on hold; aircraft/truck failure
Apple Shanghai

Va i helvete.

26 sep 04
86 05
on hold; trucker on shit break
Apple Shanghai

Låter kanon!

Maya är inget alternativ? Inte för att försöka få dig att byta på något sätt, men vad är skillnaden mellan de två? Mest undrande...

Ursprungligen av Leftrustle:

Låter kanon!

Maya är inget alternativ? Inte för att försöka få dig att byta på något sätt, men vad är skillnaden mellan de två? Mest undrande...

Jag vet faktiskt inte vad skillnaden är - men det är bara så att när man väl lärt sig (eller har kommit en bra bit i alla fall) ett avancerat program så känns det jobbigt att lära om. Tror iofs att skillnaden är försumbar - resultatvis i alla fall...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 17:09

Jag fick just min!

Första intryck: Den är stor.

Ursprungligen av Roger Åberg:

Jag fick just min!

Första intryck: Den är stor.

Grattis.
Bilder på macfeber ikväll?

Ursprungligen av Roger Åberg:

Jag fick just min!

Första intryck: Den är stor.

Roger, du har ju haft den i drygt 40 minuter nu. Det finns inte tid för att äta eller se på tv nu, bara för att rapportera om iMacen här på forumet.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 17:27

Vi vill ha bilder, recensioner, och allt!

Skulle gissa att han prioriterar en annan site

Roger om du inte börja snacka snart sprängs jag!!!!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 11:53

Inga nyheter i den här tråden sedan igår kväll... Händer det ingenting på iMacsleveransfronten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-30 15:06
Ursprungligen av Arnold Corns:

Inga nyheter i den här tråden sedan igår kväll... Händer det ingenting på iMacsleveransfronten?

Jag har iaf fortfarande det där j*vla "truck/aircraft error" vad menar de med det? Grr.. Leveranstiden skulle ju vara 3-7 dagar tyckte jag att jag läste någon stans när jag beställde. Den skickades i fredags så nu är det ju snart 7 dagar.. Vet någon hur lång tid det tar normalt?

  • Medlem
  • 2004-09-30 16:33

Du är sorglig PF
och du kommer ångra dig....

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 16:36

Jag betackar mig för personangrepp. Det är faktiskt upp till en själv vad man vill köpa.

Ursprungligen av PF:

Jag betackar mig för personangrepp. Det är faktiskt upp till en själv vad man vill köpa.

Jasså välkommen till den Möjliga sidan!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 16:42

Hunter: Tar inte sida utan föredrar att gilla datorer rätt och slätt. Min PBG4 är en sann kompis.

Ian: Jag hör vad du säger och får lite magont när jag läser det, men samtidigt... Apple har ett tamt utbud och hur man än gör så skjuter deras priser i höjden på de mest märkliga sätt så snart man avviker det minsta från standardmeny 1A. Det är precis som BMW egentligen. Själva grundpriset kan vara rätt OK, men med tillägg blir det dyrt.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-30 16:45

Beställde min iMac 20"/768MB m.m. från invaruhus i måndags. Ska ha den hit till jobbet och de pröjsar för den! (Asså jag får ju dock inte ta hem den om jag slutar) Lycka! Sitter på en värsting PC med dubbla 19"TFT och XP. Men kan ändå inte längta mer än att slippa denna nemesis. Frågan är bara hur länge man får vänta. Säljaren sa att det kunde dröja en månad, trots att jag låg hyfsat till. 17" var mer poppis typ. Hur gör man får att stå ut? Synd att den inte att DVI-ut och 128MB VRAM. Då hade det varit i otrolig burk, nu verkar den mest ok.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 08:56

Det börjar att dra ihop sig...
01 Oct 2004 07:06 Stockholm Onforwarded For Delivery

Det vore oerhört bittert om den skulle behöva stå över helgen i en sunkig lagerlokal bara.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 09:29

Grattis! Min order hade de inte rört alls på 4 veckor...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 14:56

Den är SKITSNYGG! Återkommer när jag kommit över shocken (och installerat lite mer minne i den).

Bevaka tråden