Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du fått nya iMac G5? Rapportera dina intryck

Tråden skapades och har fått 1005 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här är en till som är avundsjuk. 1/10 då jäklar, då har jag också en iMac om allt går som det ska

Nu är jag nyfiken... Har du börjat packa upp den än.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-20 19:20

Har du packat upp ?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 19:30

Det ekar här...

Hej igen.
Tyvärr måste jag meddela att det var falskt allarm. Blandade ihop "tracking"-numren. Dock så är iMac G5:an ivägskickad (18/9) och kan dyka upp redan i morgon. Vågar inte hoppas på det dock.

Ursprungligen av Andreas Fornstedt:

Hej igen.
Tyvärr måste jag meddela att det var falskt allarm. Blandade ihop "tracking"-numren. Dock så är iMac G5:an ivägskickad (18/9) och kan dyka upp redan i morgon. Vågar inte hoppas på det dock.

Vad har du för storlek och konfiguration på din iMac?

Jag visste det! Det var för bra för att vara sant

Imac G5 20/1.8/256/160

  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 22:07
Ursprungligen av Andreas Fornstedt:

Imac G5 20/1.8/256/160

Härligt, men du köper till mer minne väl? 512 MB känns som ett minimum för Mac OS X. Den confen du har jag tänkt beställa också, + BT + Wifi. Dela gärna med dig av intryck osv sen! Tack.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 01:41

Blir samma conf för mig... 20", 1,8 GHz (duh), 160 GB, 256 MB RAM + BT och trådlöst tangentbord. Fast när pengarna finns ska jag köra en engigsmodul också...

Vart tror ni det går snabbast att beställa ifrån?

Ska man välja Apple store eller Macoteket eller vad tycker ni?

Om jag beställer idag, vad tror ni då väntetiden kommer vara ungefär?

Idiotisk fråga med tanke på Apples tidigare seghet i leveranser, men jag frågar ändå, man kan ju alltid hoppas

Har nån fått datorn än, är den upppackad och tiden inte finns tid för att berätta om den här

  • Oregistrerad
  • 2004-09-21 18:27

Verkar inte som några svenskar fått datorn än. Min order står det fortfarande bara on or before 13/10 på. Vill ha nu!

Jo, nu när man i veckan får sina pengar så vill man köpa och helst ha en till helgen

För er som beställt, kan detta kanske vara nyttigt...

Man kan tydligen använda hacket till iBooken även till iMacen och därmed få en till monitor. Bra att veta, men kan vara farligt...

Diskussion: http://rutemoeller.com/mp/ibook/forum/viewtopic.php?t=296

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-09-22 19:51

Jag är mycket spänd på hur en sprillans ny dator med OS Panther ska fungera med grundkonfigurationen 256 MB RAM.
Beställer jag en vit skönhet blir det med ett förinstallerat 512 MB-minne. Det måste väl bli bäst ekonomi om man tänker skaffa en 512:a till, fast från annat håll förstås ?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 17:21

ser fin ut, jag ska köpa en snart

  • Oregistrerad
  • 2004-09-23 10:04

Enda orsaken till att jag skulle göra ett sådant hack på en imac (oj, rim ), är ju ifall man skulle hitta en skärm som ser exakt likadan ut som imacen. Den är ju på tok för snygg för att förstöras på ett sådant sätt

Ursprungligen av Leftrustle:

För er som beställt, kan detta kanske vara nyttigt...

Man kan tydligen använda hacket till iBooken även till iMacen och därmed få en till monitor. Bra att veta, men kan vara farligt...

Diskussion: http://rutemoeller.com/mp/ibook/forum/viewtopic.php?t=296

  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 20:00

Du får lägga till ca 800 kr, och ifall det ramminnet jag snackar om i några andra trådar här funkar, så är man ju säker på att det blir 128-bitars om man sätter i två sådana + att man då kan sälja sin 256 MB-modul till nån som har 256 MB redan, och få några hundra tillbaka.

Ursprungligen av Anders Båth:

Du får lägga till ca 800 kr, och ifall det ramminnet jag snackar om i några andra trådar här funkar, så är man ju säker på att det blir 128-bitars om man sätter i två sådana + att man då kan sälja sin 256 MB-modul till nån som har 256 MB redan, och få några hundra tillbaka.

Jag hänger inte riktigt med här, alltså om jag beställer en imac med 512mb på ett kort vet jag då inte om det är 128 bitars?

Kanske en korkad fråga men jag är rejält novis på detta.

Andreas, har du fått din iMac än? Nu läste jag på Macnytt att de första iMacarna G5 har kommit till Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 22:47

Till butiker möjligen ja. Tvivlar att det börjat komma till privata köpare. Jag har fortfarande "On or before" 29 sept, men det börjar kännas lite halvtajt. Men det kanske ska uttydas som att maskinen skickas den 29:e eller strax före?

Nej... den har inte dykt upp än.

Varför har man beslutsångest över om man skall köpa en minimalt bestyckad 20" eller än mer bestyckad 17" direkt.

Vad skulle ni valt om ni var i mina tankebanor?

Ursprungligen av draags:

Varför har man beslutsångest över om man skall köpa en minimalt bestyckad 20" eller än mer bestyckad 17" direkt.

Vad skulle ni valt om ni var i mina tankebanor?

Personligen skulle jag köpa en 20", dock med bluetooth. Det som är minimalt bestyckat kan man komplettera senare, Airport, större HD, minne, trådlöst tangentbord och mus. Bluetooth går tyligen inte att stoppa dit senare. Nåväl, man kan ha en dongel på baksidan så fungerar det också.

Ursprungligen av Ian Curtis:

Personligen skulle jag köpa en 20", dock med bluetooth. Det som är minimalt bestyckat kan man komplettera med senare, Airport, större HD, minne, trådlöst tangentbord och mus.

jag hade tanken att ta 20" med bluetooth, 512mb på ett kort och senare välja det andra.

Det andra alternativet är att välja mer av allt på 17" men då är ju skärmen mindre och jag antar en aningen sämre också...

men det är ju en prisfråga också..

fast runt 20 tkr som lärare är inte fy skam för en G5á och 20" TFT.

Ursprungligen av draags:

jag hade tanken att ta 20" med bluetooth, 512mb på ett kort och senare välja det andra.

Det andra alternativet är att välja mer av allt på 17" men då är ju skärmen mindre och jag antar en aningen sämre också...

men det är ju en prisfråga också..

fast runt 20 tkr som lärare är inte fy skam för en G5á och 20" TFT.

Kostade inte en 20" TFT från Apple nästan 20.000 när den kom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 11:51

20-tummaren är supertrevlig. Ta en sån.

Det måste tydligen vara två identiska ram-moduler för att det ska bli 128 bitar, så om du köper med en 512:a och sen kompletterar med en 512:a av ett annat märke är det inte säkert att det blir 128 bitar ändå. Tror jag! Det är mycket med snack om bitar nu än när Mac Plus kom har jag också konstaterat.

Ursprungligen av Ian Curtis:

Det måste tydligen vara två identiska ram-moduler för att det ska bli 128 bitar, så om du köper med en 512:a och sen kompletterar med en 512:a av ett annat märke är det inte säkert att det blir 128 bitar ändå. Tror jag! Det är mycket med snack om bitar nu än när Mac Plus kom har jag också konstaterat.

Det låter ju bökigt värre ju.

Bevaka tråden