Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du fått nya iMac G5? Rapportera dina intryck

Tråden skapades och har fått 1005 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Systeminställingar < Strömsparare < Optimera inställningar: Bästa prestanda.

Jag vill ha ett hemma hos reportage hos Texas. It looks clean.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 16:59
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Systeminställingar < Strömsparare < Optimera inställningar: Bästa prestanda.

Jag vill ha ett hemma hos reportage hos Texas. It looks clean.

ha ha, tackar

Så då har man varit och hämtat sin 17" iMac. Skriver mina första rader nu

Ursprungligen av FileX:

Så då har man varit och hämtat sin 17" iMac. Skriver mina första rader nu

Yes tell us...

Hur är 17" skärmen ---- bilder, tester ---- allt vill vi veta

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 18:34

Nu har man kört med G5:an några dagar och den spinner som en katt.
Slängde i 2 stycken 512:or och det gjorde verkligen susen.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 17:59

Vilken modell? 1.6 eller 1.8? Recensioner, bilder, kommentarer... Du vet att vi vill ha allt!!

As you wish. Kan skriva några rader om skrämen och slänga upp någon bild. Men någon utförlig recension orkar jag inte med, inte idag iallafall. Vill ju utforska Mac OSX :).

Jag jämförde lite hastigt 17"-skärmen och 20"-skärmen hos Kullander. Det enda jag lade märke till var att 17" var en smula ljussvagare. Jag vet inte om det var deras belysning eller om det berodde på något annat. För nu när jag sitter här hemma med datorn (17") så tycker jag 17"-skärmen är absolut lysande. Det finns inget direkt man kan klaga på, skärmen är hur skön som helst, färgerna är också helt fantastiska.
Betraktningsvinkeln är också bra, om man kollar från sidan så får skärmen en liten grön-gul toning. Men det är inte naturligt att man sitter och kollar från sidan när man sitter vid datorn :).

Det är en stor skillnad vad det gäller skärmar. För innan har jag suttit på en halvtaskig 15"-laptopskärm. Jag fick rent ut sagt en smärre chock när jag pluggade in iMacen. Detta bevisar att Apple är helt enkelt bäst

Ska ta en bild på iMacen snart. Är det någon speciell vinkel ni vill jag ska fota? Eller är det något ni mer undrar över så är det bara att fråga.
Tänk bara på att jag är switcher så jag kan inte hela OSX, så prestandatester osv kan ni glömma

Edit: Konfigurationen är som följande. 17" 1.8 GHz G5 , 512 MB-ram (1 sticka) , sen är det bara en BT mus och tangentbord. Resten är standard.

Bilderna kommer senare ikväll. Min digitalkamera vill inte som jag vill

Ursprungligen av FileX:

Bilderna kommer senare ikväll. Min digitalkamera vill inte som jag vill

Men den fungerar väl med Macen?

Ursprungligen av Samuel J:

Men den fungerar väl med Macen?

Ja då. Det kan du räkna med. Hade tagit några kort, men de blev inte bra. Orkar inte ta om de just nu bara

  • Medlem
  • 2004-10-04 23:33

Hallå.....skriv något!!! *ivrig*

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 03:06

Texas: Blev riktigt impad av din lösning med hyllan. Snyggt att du trollat bort sladdarna också. Very kool. Jobbar du med design / arkitektur?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 08:56
Ursprungligen av PF:

Texas: Blev riktigt impad av din lösning med hyllan. Snyggt att du trollat bort sladdarna också. Very kool. Jobbar du med design / arkitektur?

Tackar

Nej, jag är bara allmänt intresserad av att det ska se snyggt ut.
Jag jobbar med tidning, grafisk form osv...

Hyllan är en vanlig skiva, fäst i väggen med konsoller, under sitter en smalare skiva med skenor (Clas Ohlsson) så man kan dra ut den när man ska använda tangentbordet...

Vart är alla bilder och intryck - vi vill ju se

Nu har jag visserligen redan beställt min imac, 17" 1.8 1gb 160gb bluetooth

Det blev ingen 20" - jag tror att 17" räcker gott o väl för mig. Hoppas jag inte blir missnöjd med denna burk.

Ursprungligen av draags:

Vart är alla bilder och intryck - vi vill ju se

Nu har jag visserligen redan beställt min imac, 17" 1.8 1gb 160gb bluetooth

Det blev ingen 20" - jag tror att 17" räcker gott o väl för mig. Hoppas jag inte blir missnöjd med denna burk.

Du kommer verkligen inte att bli missnöjd. Sitter här på andra dagen med min iMac. Är hur nöjd som helst. En nöjd switcher med andra ord :). Om jag ska vara ärlig så tror jag nog att 20"-aren hade blivit lite för stor. Men det är en smaksak.

Ursprungligen av FileX:

Du kommer verkligen inte att bli missnöjd. Sitter här på andra dagen med min iMac. Är hur nöjd som helst. En nöjd switcher med andra ord :). Om jag ska vara ärlig så tror jag nog att 20"-aren hade blivit lite för stor. Men det är en smaksak.

Det låter som man verkligen har nått att se framemot nu i minst fyra veckor...

Får försöka få tiden att gå med annat... umgås med tjejen kanske, för det kanske blir mindre av det när den dyker upp...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 10:37

Va fasen! Enligt http://www.apecode.com/appletrack/ lämnade datorn Shanghai med flyg den 2 oktober (i lördags). Sedan har det varit tyst. Ni som har fått era, hur lång tid tar det från "Flight departed" tills man har skönheten i sin hand?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-06 23:06
Ursprungligen av Arnold Corns:

Va fasen! Enligt http://www.apecode.com/appletrack/ lämnade datorn Shanghai med flyg den 2 oktober (i lördags). Sedan har det varit tyst. Ni som har fått era, hur lång tid tar det från "Flight departed" tills man har skönheten i sin hand?

Vår lämnade Shanghai den 30/9 och fanns "landade"? den 5/10 i Luxemburg, hoppas den dyker upp här innan helgen.

vet inte om ngn har frågat tidigare...men fullstor SATA borde ju betyda att man kan stoppa in en 400 GB hd i iMac'en!?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-10-06 16:33
Ursprungligen av el gringo:

vet inte om ngn har frågat tidigare...men fullstor SATA borde ju betyda att man kan stoppa in en 400 GB hd i iMac'en!?

Min iMac 20" kommer på fredag. Jag har redan en S-ATA 400GB samt 2GB internminne på skrivbordet som väntar på den...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 15:31

Ja, för SATAn...

Eller ännu större, när det kommer.

Själv väntar jag på en kreditering från Inet Data eftersom jag efter mångt och mycket ändrade mig tillbaks till iMac då Apple Store visat all sin goda vilja. Men krediteringen tar TID. Den skulle gjorts i lördag enligt Inet. Show me the money! Nåväl... det hör inte hit. Men jag är ju hungrig på en ny Mac.

Hur mycket pengar har egentligen alla här?
Ja bara undrade eftersom var o varannan person har tänkt köpa en iMac G5 när dom redan har en ibook, PM G5 och en iPod!!!!!!

  • Medlem
  • 2004-10-06 16:27
Ursprungligen av pite_jakke:

Hur mycket pengar har egentligen alla här?
Ja bara undrade eftersom var o varannan person har tänkt köpa en iMac G5 när dom redan har en ibook, PM G5 och en iPod!!!!!!

Det är faran med Mac... beroendeframkallande.

sant - jag satt på en dual 2 ghz G5 och en ibook latest generation...men sålde båda och skaffade en powerbook med superdrive...men sen iMac G5 kom så känner jag att det är den "perfekta" datorn för mig. den är flyttbar...men mestadels stationär...har bra spec - förutom grafikkort och bra prisläge!

Ursprungligen av pite_jakke:

Hur mycket pengar har egentligen alla här?
Ja bara undrade eftersom var o varannan person har tänkt köpa en iMac G5 när dom redan har en ibook, PM G5 och en iPod!!!!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-06 20:51
Ursprungligen av pite_jakke:

Hur mycket pengar har egentligen alla här?
Ja bara undrade eftersom var o varannan person har tänkt köpa en iMac G5 när dom redan har en ibook, PM G5 och en iPod!!!!!!

Pengar är väl inga problem. Man har ju studiemedel för bövelen! Skär ner på mat, försäkringar och annat bjäfs och ge Apple det de ska ha, så får du vad du vill ha.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 15:57

Hehe. Nej, här kör jag hårt med en PBG4/400. Bucklig dessutom! Men den startar på ett kick och går som en klocka och spinner som en katt i alla väder vettu.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-10-06 21:00

ALLA verkar få sina iMacar. Fuskigt är det. Jag beställde min direkt den lanserades, första dagen men har ännu inte fått den. Himmel vad jag längtar . . .

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-06 21:09

Men Eva, ringt Office och frågat? Eller kanske Martin och Tomas tagit den första själv!!
Kommer nog snart

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-10-06 21:20
Ursprungligen av AlnöTomas:

Men Eva, ringt Office och frågat? Eller kanske Martin och Tomas tagit den första själv!!
Kommer nog snart

Precis vad jag misstänker - Martin eller Tomas, eller kanske Mattias. Jo, så är det nog - Mattias har nog tagit den själv och sitter kanske just nu och leker med min nya iMac. Inte snällt alls.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-06 21:23

Javisst, så är det nog. Mattias!! Han med katterna. I varje fall inte Freddan. Han har redan så många.

Bevaka tråden