Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5

Tråden skapades och har fått 319 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En bild till...

http://www.themacobserver.com/article/2004/08/parisone.jpg
Under det svarta tyget har vi svaret...

ÅÅÅÅåååååååå elakt Chaosstar.
Jag var helt säker på att jag skulle köpa en ny PB i höst, men har på två veckor bestämt mig för att köpa den nya iMacen så nu väntar jag bara på att den skall komma upp på Apple ADC Store.

du köper inte lite burk min vän

Ombyte förnöjer. Datorer alltså...
Min kvinnliga läkarstudent består.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 20:30
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Ombyte förnöjer. Datorer alltså...
Min kvinnliga läkarstudent består.

Är du läkare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-28 20:51

Tablet PC????

Mitt tips är att det är något liknande Tablet PC med pekskärm
som bilderna föreställer...........

Ursprungligen av Anders Båth:

Är du läkare?

Nej. Jag menade bara att datorn byter jag gärna, men min flickvän som läser till läkare byter jag inte ut mot en yngre modell.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 21:37
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Nej. Jag menade bara att datorn byter jag gärna, men min flickvän som läser till läkare byter jag inte ut mot en yngre modell.

Aaah.. förstod ditt resonemang. Dock uppfattade jag "kvinnliga läkarstudent" som typ nån du läste med och inte din fruga... Men OK! Då vet jag!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 01:51

Skön grej: Efter nästan 500 inlägg på dryga 2 dagar i tråden om "iMac G5"-bilderna från hissen så lyckas någon hitta orden "fake fake fake" i övre högra hörnet på ena bilden genom att kolla endast på den blåa kanalen i Photoshop. Varpå philbot, som startade hela tråden från början, går in och erkänner kuppen. Svårt härligt!

AI: philbot erkänner fejkade iMac G5-bilder

Ursprungligen av PJ Utsi:

Skön grej: Efter nästan 500 inlägg på dryga 2 dagar i tråden om "iMac G5"-bilderna från hissen så lyckas någon hitta orden "fake fake fake" i övre högra hörnet på ena bilden genom att kolla endast på den blåa kanalen i Photoshop. Varpå philbot, som startade hela tråden från början, går in och erkänner kuppen. Svårt härligt!

AI: philbot erkänner fejkade iMac G5-bilder

Fasiken...

Frågan är vad som, om något, händer på PB-fronten? Kommer köpa en i höst. Rent formatmässigt vore det inte fel med en 12" - fast det känns som om det är så pass mycket mindre (och då menar jag innehåll, inte storleken) jämfört med en 15". Portar, sämre skärm mm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-28 18:28

Jag tycker det är fett imponerande att inta 'säkra' bilder läckt ut ännu, även om jag får erkänna att dessa bilder kan vara det. Angående 'varför inte bild på kartongen' och liknande så tror jag inte att de iMac som visas upp kommer från Apple Store's vanliga utskick så kartongen kan nog se ut ungefär hur som helst...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 18:55

Haha.. Brukar aldrig skriva här sitter mest bara och smygläser. Om apple släpper en ny fin imac. Så slänger jag min pc åt .. Ja ni fattar.. Sitter framför osx i skolan och jag är så less på win. Önskar bara de kan ta initiativet(stava?) till att släppa en mac som inte har en skärm inbyggd + .. Skulle vara så otroligt mycket bättre att switcha då. Och mysigare.

EDIT: Menar en mac som typ cube. En mac till ett bra pris för oss fattiga. För priset lär ju kunna sänkas om inte allt följer med.. Som t.ex skärm. Och så vidare. Men endå, tycker det är spännande med alla dessa rykten och funderingar, fast bilderna vi sett tycker jag inte är så spännande. Aluminium är så trist.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 19:54

Cube med skärm kostade 32000 ungefär om jag minns rätt.
Så, som typ Cube... funkade inte...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 20:54
Ursprungligen av PF:

Cube med skärm kostade 32000 ungefär om jag minns rätt.
Så, som typ Cube... funkade inte...

Billigt billigt =P ..
Du förstår nog vad jag menar .. Men snart ska jag palla över till macvärlden i alla fall.
Spännande vill ju se de nya godsakerna

Bra, hoppas vi slipper riktiga läckor nu också så man får bli överraskad på riktigt någon gång.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 11:05

Ännu skönare: Trots att philbot erkänt fejken så fortsätter det komma nya inlägg där (mindre uppmärksamma och mer fanatiska?) AI-medlemmar analyserar bilderna och argumenterar för/emot deras autenticitet... Hehe. :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-29 12:20

Jag är nog bara glad att det fake bilder för den var fan inte vacker!!!

  • Medlem
  • 2004-08-29 12:23
Ursprungligen av Fredric:

Jag är nog bara glad att det fake bilder för den var fan inte vacker!!!

Jag är också mycket glad, vi får hoppas på en kameliont, men det är nog lite för tidigt tror jag..,.Fast Apple borde ta och chocka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-29 14:07

hahaha.. va kul! Tror iof. fortfarande att den ny iMac G5 kommer att ha liknande utseende. Alltså en dator inbyggd i en TFT-skärm. På tisdag så vet vi med säkerhet hur det blir.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-29 14:15

.. är det imorgon den ska lanseras??

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-08-29 14:21
Ursprungligen av Fredric:

.. är det imorgon den ska lanseras??

Ingen födelsedagspresent från Apple! det blir den 31 som Keynoten är alltså Tisdag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-29 16:37
Ursprungligen av Fredric:

.. är det imorgon den ska lanseras??

Om du kollar under "Events" här: http://www.apple.com/hotnews/
så ser du att det är Tisdagen den 31 aug som keynoten går.

Det är förövrigt en bra sida med intressant apple-relaterad information.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-29 16:58

Undrar om iMac G5 blir först med trådlös FireWire via 802.15.3 eller om det blir nya iBooken som får tekniken först. Möjlighet till hårdvarutillämpningar borde kunna finnas tillgängligt nu när standarden blev satt så pass tidigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 13:26

Här är tråden där vi snackar om iMac G5. Uppdatera denna så fort ni vet mer än tråden i övrigt! Eller spekulera vidare. Finns det fler riktigt bra "idébilder" på hur den kan tänkas se ut? Apple kommer dock med sin version vilken minut som helst... känns det som...

Ingen QuickTime-ström denna gång?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 18:40

Det måste det väl bli!

MacRumors: "The speech starts at 10:00 a.m. CET (4 a.m. EDT, 1 a.m. PDT) in Paris at the Palais des Congr?s. As far as MacRumors knows, there will be no live webcast of the event, and as of yet no word on a satellite broadcast either."

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 19:04

Men annars brukar den väl alltid komma upp så man kan se den efteråt?

Bevaka tråden