Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5

Tråden skapades och har fått 319 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 10:26

Min vision är en aluminiumlåda, tänk er en PB12" (eller något större) med sina lätt rundade hörn med locket nerfällt. Men det lysande vita äpplet nånstans strategiskt placerat, kanske på ovansidan. Fast den är 8-10 cm hög. Lufthål á la PM G5. Slotladdad (heter det så?) superdrive dvs framsidan består bara av denna och en powerknapp. Plats för två SATA-diskar. PCI Express med plats för fullhöjdskort. (kanske får monteras liggande). Pris under 10000 ink moms. En sådan hade jag köpt direkt

/J

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-12 14:34

Nya iMacen blir inte så erotisk tror jag. Troligen dual G4, snabbare Superdrive och ev. en ny 20" skärm (uppdaterad av bättre kvalité). Möjligen trådlös FW också.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-06-12 19:07
Ursprungligen av Cypher:

Nya iMacen blir inte så erotisk tror jag. Troligen dual G4, snabbare Superdrive och ev. en ny 20" skärm (uppdaterad av bättre kvalité). Möjligen trådlös FW också.

För mig skulle det vara en riktig "boner".

Det är verkligen inte 20" som behöver uppdaterad kvalitet på iMacen... Snarare de andra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-12 16:56

Sant. Men det betyder inte nödvändigtvis att den kommer att bli uppdaterad.

Tror inte på två processorer i iMac - det skulle nog kräva en helt ny design, och det är nog inte värt utvecklingskostnaderna om Apple siktar på G5 i iMacen inom kanske ett år eller så.

Det vore trevligt om någon lyckades skrämma upp en variant av G4:an i kanske 1.8 Ghz. Det skulle kännas som en ganska fin speedbump på iMacen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-12 22:18

Motorolas G4 maxar ut vid 1.5 GHz idag. Om IBM har nått på G för iMacen vet jag inte.

7447/7457 ska ligga rätt så lågt vad gäller watt och vid hög frekvens. Så det är inte omöjligt med två G4 faktiskt. Samt G4 har eller kommer att få stöd för något liknade IBMs Powertune.

  • Medlem
  • 2004-06-12 22:35

hej
håll andan när sj säger one more thing.... på wwdc

Ursprungligen av ErikA:

hej
håll andan när sj säger one more thing.... på wwdc

Jag hoppas du jobbar för Apple och vet din grej, annars blir jag jättebesviken

Ursprungligen av Cypher:

Om IBM har nått på G för iMacen vet jag inte.

Det talades ju om 750VX aka Mojave förut men det verkar inte bli ngt av den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-12 23:04

hej
varför då? känner mig inte så intresserad av en ny iMac faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-13 12:27

Jag skulle gärna se en ny iMac a´la Cube med en lös skärm.. så det så!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-15 13:29
Ursprungligen av Fredric:

Jag skulle gärna se en ny iMac a´la Cube med en lös skärm.. så det så!

Det vore inte fel eller omöjligt! Man får hoppas att det blir så.

Man får hoppas att det blir en lite större uppgradering samt att priset sjunker lite på imacen. ( Om det nu blir en skärm uppdatering samt pris sänkning på skärmarna).
Helst skulle Apple uppgradera till en G5 men jag bävar för att det blir till en G4 1.5 Ghz med eventuellt ATi 9600 128MB kort eventuellt ett 9800 128MB men (samma som i första generation PowerMac G5 ) tror mer på ATi 9600 eller 9700 128 MB samma som i PowerMacen G5 och PowerBook G4!

Det blir nog en iPod med G5 istället.

det ryktas om helt ny case-design...

http://www.appleinsider.com/article.php?id=517

Nu är WWDC-keymoten över, så dags för nya rykten. Baserade på just Steves tal.

Nu är det franska siten MacBidouille som spekulerar. Och detta tack vare Steves val av sökord vid presentationen av Spotlight.

Han söker där på orden "iMac" (uppenbart) , "Paris" (introduceras nya modellen där i augusti?) samt "Birthday" (macen fyller jämnt i år...). Fantastiskt rykte!

http://www.hardmac.com/niouzcontenu.php?date=2004-06-30#2400

Edit: Han sökte även på ordet "Half Dome"

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-06-30 20:28
Ursprungligen av Leftrustle:

Nu är WWDC-keymoten över, så dags för nya rykten. Baserade på just Steves tal.

Nu är det franska siten MacBidouille som spekulerar. Och detta tack vare Steves val av sökord vid presentationen av Spotlight.

Han söker där på orden "iMac" (uppenbart) , "Paris" (introduceras nya modellen där i augusti?) samt "Birthday" (macen fyller jämnt i år...). Fantastiskt rykte!

http://www.hardmac.com/niouzcontenu.php?date=2004-06-30#2400

Edit: Han sökte även på ordet "Half Dome"

Riktigt ball om det stämmer! Cool idé isåfall. Jag gillar den typen av rykten!

-- Patrik

  • Oregistrerad
  • 2004-06-30 20:41
Ursprungligen av Leftrustle:

Edit: Han sökte även på ordet "Half Dome"

Kan du inte praktisera lite molybdomantikså vi får se hur den ser ut

  • Medlem
  • 2004-07-02 01:14
Ursprungligen av Leftrustle:

Nu är WWDC-keymoten över, så dags för nya rykten. Baserade på just Steves tal.

Nu är det franska siten MacBidouille som spekulerar. Och detta tack vare Steves val av sökord vid presentationen av Spotlight.

Han söker där på orden "iMac" (uppenbart) , "Paris" (introduceras nya modellen där i augusti?) samt "Birthday" (macen fyller jämnt i år...). Fantastiskt rykte!

http://www.hardmac.com/niouzcontenu.php?date=2004-06-30#2400

Edit: Han sökte även på ordet "Half Dome"

Han sökte inte på "half dome" men det kom med när han pulade i Mail. Om ni fryser vid 00:48:37 så ser ni vad jag menar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-02 10:32
Ursprungligen av Addex:

Han sökte inte på "half dome" men det kom med när han pulade i Mail. Om ni fryser vid 00:48:37 så ser ni vad jag menar

Han sökte på Yosemite och där finns en bergtopp som heter Half Dome.
http://www.halfdomecam.com/
Kommer nästa iMac tillverkas i sten? Snacka om retro, stendator med lite kisel i.

Ursprungligen av KalleG:

Han sökte på Yosemite och där finns en bergtopp som heter Half Dome.
http://www.halfdomecam.com/
Kommer nästa iMac tillverkas i sten? Snacka om retro, stendator med lite kisel i.

Härligt tung alltså. Snacka om stationär...

Men visst snyggt skulle det bli och orginellt.

Ursprungligen av Addex:

Han sökte inte på "half dome" men det kom med när han pulade i Mail. Om ni fryser vid 00:48:37 så ser ni vad jag menar

Jorå, han sökte på Half Dome. Då fick han upp en karta på Yosemite, där ordet Half Dome var med. Coolt gjort...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-01 23:50

Apple har sluta att ta order på iMacarna, väntar på nya modeller:

http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/576/store.apple.com/Catalog/US/Images/step1bullet_imac_0701.gif

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-07-01 23:54

Hmm fick en liten tanke bara, är inte de nya skärmarna sådana att man kan använda andra stands, kan detta också vara en tänkt tanke så att dessa ska kunna köras till en imac. Om man tex har köpt en imac med 20" skärm och helt plötsligt vill ha en större skärm så är det väl idag bara att sälja hela skiten men om det är möjligt att kunna plocka bort skärmen så kan man sälja den separat och istället köpa en större.

Men om exempelvis de nya skärmarna ska funka med en ny imac så måste antar jag dessa vara i samma stuk, alltså åt alu hållet.

Jag tror att nästa iMac kommer vara i flera färger; matchande iPod Mini.

Ciryon

ja - jag tror på borstad metall...

Ursprungligen av Ciryon:

Jag tror att nästa iMac kommer vara i flera färger; matchande iPod Mini.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-13 11:47

jag hörde att den skulle ha ett yttre av tigerpäls,, borstad tigerpäls...

Ursprungligen av Fredric:

jag hörde att den skulle ha ett yttre av tigerpäls,, borstad tigerpäls...

Fan vad najs!

Mvh

Martin

Bevaka tråden