Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5

Tråden skapades och har fått 319 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-26 20:00

Maco du ser ut som min farfar,, samma hudton..

Här är de...

Kan ju också tas bort pga. att de slukar bandbredd när alla macfanatiker kikar på dem.

/M

Defenitivt. Har hänt förr att .mac sidor gått ner efter att ha blivit slashdotade...

Såg det nu också.

Det lustiga är att folk försökt ladda upp dem på andra .mac-konton, men det funkar inte. Kan Apple ha spärrat filnamnen? Kanske troligt.

Det har du rätt i. Verkar skumt. Om det var en iMac så borde den vara i en vit förpackning. fast har de gjort den i aluminium så har de ju ändå lämnat alla mönster bakom sig
Asken verkar så försvinnande liten. ungefär samma proportioner som powerbookasken. om den var äkta så kan man ju tycka att fotografen skulle ha tagit en bild på ovansidan av den stängda asken istället där apple i vanlig ordning hade haft en tjusig bild på produkten.

  • Medlem
  • 2004-08-26 20:14

Jag är ganska övertygad att det är fejk !!!

Ursprungligen av maco:

Jag är ganska övertygad att det är fejk !!!

jag tror mest på en ny skärm (i andra hand tror jag på fejk - det är inte en hel iMac iaf)

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 21:58

Härligt att denna diskussion fortsätter i alla fall, det är verkligen PÅ G nu.
Så man äntligen får se vad äppeltomtarna har bakat ihop för enna äppelpaj
denna gång. Powerbook G5 känns inte heller helt osannolikt, borde väl ta
och dyka upp nu snart. Frågan är vad den där super-PRO-maskinen skulle
kunna vara för något. G5 3 x 3 ghz och överliggande kamaxel?

udda eller jämt

Ursprungligen av PF:

Härligt att denna diskussion fortsätter i alla fall, det är verkligen PÅ G nu.
Så man äntligen får se vad äppeltomtarna har bakat ihop för enna äppelpaj
denna gång. Powerbook G5 känns inte heller helt osannolikt, borde väl ta
och dyka upp nu snart. Frågan är vad den där super-PRO-maskinen skulle
kunna vara för något. G5 3 x 3 ghz och överliggande kamaxel?

Det skulle onekligen hålla kvar Apple i den UNIKA sektorn att släppa en maskin som inte följer logiken 1-2-4-8 osv. Jag väntar med spänning på denna hatrick.

Hmmm... är det möjligen så att bilderna har samlat en hel del besökare till sig? eller är det bara hos mig det känns slött?

Någon som har någon länk till något utländsktforum där bilderna diskuteras?

www.appleinsider.com

Forums->Future Hardware->Now what is this?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-27 07:48
Ursprungligen av Leftrustle:

www.appleinsider.com

Forums->Future Hardware->Now what is this?

På dessa bilderna känner jag igen golvet !
På flygplatsen i korridoren fram till flygplansdörren är det en sånt typ av hård platsmatta med runda "knoppar"
Det är nog enda stället man hinner ta bilderna utan att bli ertappad av Apple folket

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-08-27 08:02

Det kan till och med vara så att det är en iMacskärm?
En som går att byta om man t.ex vill ha en större?!?

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-08-27 13:50
Ursprungligen av REP:

På dessa bilderna känner jag igen golvet !
På flygplatsen i korridoren fram till flygplansdörren är det en sånt typ av hård platsmatta med runda "knoppar"
Det är nog enda stället man hinner ta bilderna utan att bli ertappad av Apple folket

Precis! Golvet är lätt att känna igen. Fygplatser har detta golv, world wide. Jag tänkte direkt att dom stod inuti en hiss. Detta kan vara ett sätt att obehindrat kunna fota och ändå ha koll hur lång tid man har på sig!

"Nästa våning .... 3......2......1....*dong*

Kan inte bilderna på lådorna vara överklistrade pga fotorisken?

Varför skeppa en dator i två kartonger.

Fake säger jag. Den där skärmen är grå, inte silverfärgad, med ljust äpple. De nya skärmarna har ett mörkare äpple och runda kanter.
Och det är en jäkligt trång kartong för den där klumpen.

Om Ive har designat den där så har han tappat stinget komplett.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-08-27 11:17

Jag menar en enda kartong (med den fina produktbilden på)
och i den en lättare förpackning för att skydda skärmen
från själva datorchassiet och så.

Den behöver inte nödvändigtvis ha en bild.

det låter ganska risikabelt att skicka nya, icke släppte, fina imacar (eller vad det nu kan tänkas vara) med flygfrakt direkt i kartongen som de ska leveras mot slutkunden i.
Dessutom ytterst oeffektivt, eftersom killen's kompis påstår sig bära dessa ifrån A till B. Vid senaste hårdvaru introduktionen låg de nya macarna i halvstora containers. Det låter ju inte som nått bra logistik företag som ligger bakom om de flyttar X antal lådor (det lät som det var en del) för hand, direkt i kartongerna...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-27 11:50

En liten fråga: Visst är väl de datorer/produkter som Jobs presenterar på diverse tillställningar specialbyggda prototyper som byggs någonstans långt inne i HQ, eller av en pålitlig firma något kvarter bort, och inte seriebyggda maskiner från Taiwan?

Ursprungligen av Loranga:

En liten fråga: Visst är väl de datorer/produkter som Jobs presenterar på diverse tillställningar specialbyggda prototyper som byggs någonstans långt inne i HQ, eller av en pålitlig firma något kvarter bort, och inte seriebyggda maskiner från Taiwan?

har givetvis ingen konkret fakta på det, men det kan nog vara både och egentligen, beroende på hur långt framme fabrikerna ligger i produktionen (vilket väl också hör ihop med tiden det är tills produkten finns att köpa)..

Ursprungligen av Loranga:

En liten fråga: Visst är väl de datorer/produkter som Jobs presenterar på diverse tillställningar specialbyggda prototyper som byggs någonstans långt inne i HQ, eller av en pålitlig firma något kvarter bort, och inte seriebyggda maskiner från Taiwan?

Utan att blanda mig i diskussionen om fake eller ej så skulle jag tro att den nya iMacen ligger långt framme i produktionen och kanske till och med finns för leverans direkt efter keynoten. Tänk på att den faktiskt skulle ha lanserats redan i juni men att dom inte hann med då. Nu har dom ju haft mer tid på sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-27 17:20

VArför bara frakta ett ex i taget i en hiss?! Det hade enligt mig varit mer trovärdigt om det var en bild på en pall med kartonger med iMacar i. Tycker det hela med en iMac i en flygplanshiss verkar skumt. Tror nog att applefolket vaktar sina föråd 24-7...

Alla Apple-grejer jag köpt de senaste åren har varit förpackade i dubbla kartonger, dvs med en anonym, brun kartong utan tryck utanpå den snygga Apple-kartongen.

Ursprungligen av Monkeyboy:

Alla Apple-grejer jag köpt de senaste åren har varit förpackade i dubbla kartonger, dvs med en anonym, brun kartong utan tryck utanpå den snygga Apple-kartongen.

I så fall har du köpt bärbara Macar och iPoddar och sånt. iMacar och stationära större burkar levereras i kartonger med tryck på utsidan.
Den extra kartongen utanpå den andra är bara till för att minska stöldbenägenheten. De Powerböcker jag köpt på senare år har haft en brun kartong utanpå den riktiga.

Jag tror att bilderna är äkta, möjligen är det bara skärmen man ser.

mmm

Jag vet inte, men om det nu skulle vara fejk, känns det inte som mycket jobb i förhållande till vad man får se?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-28 00:18

Jag tror det är äkta bilder. Tycker det mesta har sina förklaringar om varför bilderna togs på det sättet dom togs. Har man bråttom så lägger man nog inte ner så mycket tid på att planera hur man ska gör, utan snarre endast att man inte ska bli upptäckt.

Sen så ser datorn ut så som den har ryktats att se ut. Tangentbordet och musen är nog Wireless-varianten och ligger nog i frigoliten som är locket ovanför imac:en i kartongen.

Att Scribona sedan packar datorn i ytterligare en kartong innan datorn levereras till kund är en helt annan sak. Apple leverera sina burkar i originalkatongerna på pall till butik och sina Applestores. Varför då ta med sig en pall in i en hiss när man endast behöver en dator? Tänk på att man har ont om tid och hinner inte planera.

Bevaka tråden