Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5

Tråden skapades och har fått 319 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Fredric:

jag hörde att den skulle ha ett yttre av tigerpäls,, borstad tigerpäls...

Ja då lär den ju få uppmärksamhet ialla fall från djurrättsaktivister.

Fast det e klart fuskpäls är ju ok.

Apple har nu bekräftat att nya iMac får G5.

Ursprungligen av Martin Kallisti:

Apple har nu bekräftat att nya iMac får G5.

Japp.

Tjohoo! Pengar, ge mig pengar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-15 07:13

…ett litet sug infann sig…

fantastiskt kul!

vågra man hoppas på singel 1.8? 900 mhz FSB?

Ursprungligen av el gringo:

fantastiskt kul!

vågra man hoppas på singel 1.8? 900 mhz FSB?

Det kan nog vara realistiskt.

Frågan är hur datorn kommer se ut. De måste nog ändra designen en hel del för att tampas med värmen. Vattenkylning, någon?

Ciryon

jag tror att det blir en vertikal låda bakom skärmen - med släde under skärmen. processorn kommer sitta på en sockel mot baksidan som är perforerad för luftutströmning...typ

Undrar om det finns någon chans att det kommer en iMac utan skärm? Vad jag önskar är en instegsmodell med lägre pris än en PM.

I second that!

Ursprungligen av KristerG:

Undrar om det finns någon chans att det kommer en iMac utan skärm? Vad jag önskar är en instegsmodell med lägre pris än en PM.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-07-16 00:12
Ursprungligen av KristerG:

Undrar om det finns någon chans att det kommer en iMac utan skärm? Vad jag önskar är en instegsmodell med lägre pris än en PM.

Och med mindre uppgraderings möjligheter, som att byta grafikkort t ex.

Håller med. Två saker jag vill med min iMac:

1. Byta grafikkort.

2. Ha annan skärm.

Tvåan kommer nog aldrig hända då Steve Jobs sagt att han hatar då man använder Macdatorer med andra typer av skärmar, speciellt då med iMacen

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-07-16 07:20

Jag vill ha en iMac!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-16 08:24

På ryktessidorna står det ju:

[Font="Times"]Meanwhile, sources privy to pre-production details of the iMac G5 have reaffirmed previously published reports, describing the iMac similar to Apple's newly announced Cinema displays.
"[The iMac G5] is totally different from the current iMacs and looks very simple from outside," says one source who claims to have had first-hand contact with the computer. "It's just a box with a support, but inside is complex."
The overall footprint of the new iMac is said to be very compact, aided by a logic-board that is mounted behind the computer's LCD screen. A purported manufacturing sketch of a pre-production iMac obtained by AppleInsider in June shows a thick display module which hovers above the desk from a single support. A vertically mounted, slot-loading optical disk drive from Matsushita-Kotobuki Electronics is depicted on the upper right side of the unit.
Prior to the recent shortcomings, the development of the iMac G5 was said to be a tedious process involving constant alterations at the request of a "certain someone."[/Font]

Så så är et väl... En tjock skärm bara... För bilder så kika på 20"-arn och tänk er den i 17"...
Fullsketet inni alltså och ingen chans att byta något mer än minne...

Någon som inte tror mig

De borde kunna klämma in ett sånt här: http://www.nvidia.com/page/mxm.html

Vore schysst, men det kanske inte riktigt existerar än. Men smart gjort, nVidia!

Edit: För att spä på det hela... En av partnerna till nVidia vid framtagandet av konceptet är *trumvirvel* Quanta!!

Jaha? Jo, Quanta tillverkar Apples bärbara samt deras iMac. Sug på den karamellen ni!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-18 15:28

Mer aluminium? Jeg håper apple beholder hvit farge på imac, eller gir mulighet til å velge farge..Jeg vil ikke at ALLE datorne til apple skal være aluminium.

Hade önskat att Apple köpte Elgato Eye TV och byggde in den funktionen i iMacen.
Eller att de tar fram en egen liknande pryl så att den finns inbyggt.
Då hade vi den perfekta multimediadatorn i hemmet.
Naturligtvis ska man kunna använda den som telefon också.
Apple brukar ju vara först.

Ursprungligen av Pocahontas:

Hade önskat att Apple köpte Elgato Eye TV och byggde in den funktionen i iMacen.
Eller att de tar fram en egen liknande pryl så att den finns inbyggt.
Då hade vi den perfekta multimediadatorn i hemmet.
Naturligtvis ska man kunna använda den som telefon också.
Apple brukar ju vara först.

Var det inte Microsoft och HP som presenterade Athens PC, fast den är ju inte i produktiion ....
http://hardware.earthweb.com/opinions/article.php/2202351
och så var det Windows Home Concept, som Microsoft och HP också presenterade
http://www.windowsfordevices.com/news/NS3797070180.html
och som inte heller verkar vara i produktion (på temat den digitala hubben ...).
Frågan är om Apple har "råd" att fortsätta på PowerComputing-spåret: Köp upp de som gör Macen bättre. Det verkar som att Jobs är inne på att göra det när det gäller programvara OCH observera Connectix lät han vara .... Men på hårdvarusidan är det snarare allianser som byggs. Ingen egen digitalkamera, men gärna en i miniPod-färger av en annan tillverkare. Ingen egen telefon, men gärna en som kan användas för att beställa låtar från den egna butiken.

Sonys försök till det du beskriver: http://www.vaio.net/models/desktops/w/index.html

Var ju inte så dum.
Då borde ju Apple snabbt som tusan lansera sin.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-18 16:25

Tycker Sonys var bland den fulaste datorn någonsin. Och tangentbordet sitter fast. Hjälp dem, de behöver det...

Dock är deras Airport Express-lösning smartare, med egen fjärr och möjlighet att streama även video och bilder. Men det är jag bombsäker på att det kommer i nästa revision av "riktiga" Airport.statinen. Expressen är trots allt bara en liten rackare man kan ta med sig i första hand, den kommer nog kännas tanig när nästa generation Airport Basstation komme.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-18 16:28

Compaq Presario är fulare. Bara namnet är vrålfult.
Låter som en sjukdom.

Om nu imac kommer att lanseras i Paris när kommer då den att kunna få hem till sig.?

  • Medlem
  • 2004-07-23 01:02
Ursprungligen av draags:

Om nu imac kommer att lanseras i Paris när kommer då den att kunna få hem till sig.?

Mars 2005?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-07-23 11:19
Ursprungligen av draags:

Om nu imac kommer att lanseras i Paris när kommer då den att kunna få hem till sig.?

I Slashdot-länken ovan sägs det september.

Skojar du?

Om imacen inte finns i nuvarande version så borde de ha den nya versionen klar relativt snabbt annars förlorar de rätt mycket cash.

  • Medlem
  • 2004-07-23 16:25
Ursprungligen av draags:

Skojar du?

Om imacen inte finns i nuvarande version så borde de ha den nya versionen klar relativt snabbt annars förlorar de rätt mycket cash.

Ja lite skojar jag, men Apple har ju en gammal och kär tradition som innebär att de drar ut på det hela i evinnerlighet - leveransproblem brukar det kallas. Även om de säger september så ska man nog inte ta gift på att det blir så...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-24 02:03

Do you remember?

When it was...

September...

Earth, Wind & Fire.

Gud vilken sunkig tråd.

Den som lever får se!

Kram...

/ Patrick.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 01:54

Så? Någon säger att det är bekräftat. Men jag tvivlar starkt. Är det bekräftat?

Bevaka tråden