Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5

Tråden skapades och har fått 319 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 02:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 04:12

Den länken har redan varit uppe!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 11:42

Aaaah... När är det tänkt att den nya Macen ska bli presenterad? Är väl i Paris, men när är det egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 11:44

31 aug tror jag.

kom precis hem ifrån semester och det första jag kollar....99mac.com

jag tror att iMac'en kommer bli som en cinema display (som de också säger) med bakstycket som är själva datorn men att "foten" har en böjning in mot användaren där denne sätter i skivan (slot-in kanske).

den STORA frågan är hur mycket låter den?!

Som denna?

ja - typ. FAST, inte att datorn är "i" skärmen - som gamla anniversarymac'en - utan att det helt enkelt blir en display med ett bakstycke som displayen är fastsatt på - vridbar. och i bakstycket har vi moderkort etc och i foten har vi slot-in

Ursprungligen av Leftrustle:

Som denna?

eller varför inte så här... :rolleyes:

eller så här: http://www.applele.com/img/picture_b_himac_r07c.jpg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 18:55

Jag tycker fortfarande att det är dumt att bygga ihop datorn och skärmen, detta trots att jag har en iMac G4. Varför klämma in datorn i skärmen eller skärmen i datorn? Då kan man lika gärna köpa en iBook eller Powerbook.

Nej, jag hoppas att efterföljaren till iMac G4 blir en superläcker iCube G5, dock utan den gamla kubens konstruktionsmissar. Anslutningskontakterna för bildskärm (DVI eller mini-DVI), Firewire- och USB 2-jacken osv ska sitta på datorns baksida, inte under datorn. Strömbrytaren ska sitta på fronten. Datorn ska ha effektiv kylning och vara extremt tyst.

Datorn ska säljas med en specialdesignad 17-tumsskärm med 16:9-format, men iCube G5 ska också kunna driva Apples större bildskärmar, dock inte 30-tummaren. Bildskärmen ska ha en elegant specialkabel med DVI och ström hoptvinnade i samma snöre, men det ska också fungera med vanliga kablar så klart.

Ny tvåknapparmus och nytt tangentbord, båda med Bluetooth. Datorn ska naturligtvis ha G5-processor, Serial ATA och 8x SuperDrive, samt gärna en kortplats. Så, nu bestämmer jag att det ska bli så.

Haha den va lite skön..
Angående en Cube så måste den ju kosta mindre än 7-8lax om det skall bli en konsumentdator.. då en 20" ALU skärm kostar 14.. om datorn inte skall bli dyrare än tidigare iMac 20"..+ att då är det inte längre en allt-i-ett dator som ju varit iMacens största kännetecken.

ALU skärm med dator i skalet.. är nog vad man kan tänka sig. Ingen som har den där sjukt snygga renderade bilden från Spymac på just en ALU skärm med en slot-in slot upptill..

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 20:02

El Gringo: Din lille copycat! Läste du hela tråden?

det är inte alltid jag gör det OCH jag kan tänka mig att jag upprepar ngt som någon annan vis man tidigare har sagt

Ursprungligen av PF:

El Gringo: Din lille copycat! Läste du hela tråden?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-15 20:06

hiMac var sjukt snygg å futuristisk... å den skulle vara batteridriven då också? Rätt så briljant egentligen, om bara stativet var lite mer stadigt, så man t ex kunde ställa den i sängen och ligga bredvid och titta på film - till skillnad från en iBook / Pbook skulle den ju då få kylning även då eftersom den inte stod dikt mot madrassen (vilket ju ej ens rekommenderas med laptops, men vad gör man). Men då skulle en Airport Express med TV-uttag komma också... och så en fjärrkontroll till detta paket då. Det vore verkligen en revolution. Ha den som TV, som dator, som laptop och som desktop. Jävligt ball idé.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-15 20:22

Apple borde anställa Isamu-san.

Ursprungligen av Mondo:

Apple borde anställa Isamu-san.

Ja verkligen, han har ju gjort en hel del snygga saker

http://www.applele.com

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 13:53
Ursprungligen av Samuel J:

Ja verkligen, han har ju gjort en hel del snygga saker

http://www.applele.com

jo, den där "klockan" som jag tror han kalla hiPod vore ju inte fel!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 14:42

Jepp. Fasen, nu finns ju risk att man i stället blir _besviken_ på riktiga iMac G5...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-16 21:37

Jag tror på något i stil med det här:
http://www.philips.com/desxcape/

Jupp, macus, där har vi den. men snyggare, såklart. För den där Philips-mojjen var inte speciellt sexig...

Ursprungligen av Leftrustle:

Jupp, macus, där har vi den. men snyggare, såklart. För den där Philips-mojjen var inte speciellt sexig...

Nej inte särskilt sexig men rätt cool produkt Philips brukar ju annars ha rätt schysst design på de flesta av sina produkter.

Denna då, från mackompass.de:

De är duktiga på den tyska sidan...

  • Medlem
  • 2004-08-17 12:18
Ursprungligen av Leftrustle:

Denna då, från mackompass.de:

De är duktiga på den tyska sidan...

baksidan talar ju lite av apples 90-tals designspråk (välvd och luftintagen) , och det tycker jag om, men framsidan var allt annat än snyggt...

jag hoppas verkligen att apple inte har en till maskin i det döda materialet aluminium på gång....låt nya iMacen bli en färglad skapelse som direkt kan assosieras till spartacus och de gamla imac´sen, men på ett grymmt gediget sätt....

  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 08:59

Fan vad ful.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-17 10:59

Ser verkligen ut som en teve med högtalarna där nere vid sidorna. Väldigt snyggt gjord bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-17 11:50

Jag tycker att den var riktigt snygg,, tror iof inte att Apple kommer att låsa skärmen till ett fast läge..

Håller med om aluminumet. Inget mer sådant, så jäkla tråkigt... Passar bra till Pro-maskinerna, men om alla Apples produkter blir i alu-design blir det enbart tråkigt....

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 19:30

Schnügg

Tycker att alu kan vara trevligt och ge ett proffsigt intryck.

Men hoppas ändå på att kameleont macen kommer.

Varför airtunes på imacen? känns inte nödvändigt...

Bevaka tråden