Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5

Tråden skapades och har fått 319 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mer rykten.... I love them

Tagen av någon på Charles de Gaulle:

http://homepage.mac.com/ihepworth/.Pictures/DCP_1763.jpg

(Stor bild, så ni får klicka...)

  • Medlem
  • 2004-08-26 17:49
Ursprungligen av Leftrustle:

Mer rykten.... I love them

Tagen av någon på Charles de Gaulle:

http://homepage.mac.com/ihepworth/.Pictures/DCP_1763.jpg

(Stor bild, så ni får klicka...)

NEEEEEEJ!!!!!!!
inte mer aluminium, snälla!!!!!!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-26 17:43

intressant...
Äpplet sitter på överkant om jag tolkar bilden rätt... På de nya skärmarna sitter den i underkant...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-26 17:43

Men vart får tangenbord & råtta plats i kartongen? Det ser lite tajt ut...

Antagligen fake.

Och jag håller med Dasse, om nya iMacen är aluminium smäller jag av! Fasiken vad tråkigt det vore...

  • Medlem
  • 2004-08-26 18:11
Ursprungligen av Leftrustle:

Antagligen fake.

Och jag håller med Dasse, om nya iMacen är aluminium smäller jag av! Fasiken vad tråkigt det vore...

jag tror också det är fake... varför skulle den ligga halöppen på ett hissgolv ?

Stämmer väl rätt väl med tidigare rykten. Men, kan förstås vara fake. Själv gillar jag alu-looken, kommer handla minst en.

En bild till har dykt upp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-26 19:13
Ursprungligen av thevil:

En bild till har dykt upp.

Den där är riktigt smygbild, de som tog det var riktigt nervösa, därav dåligt kvalitet.
Jag tror också rycktet att det blir dator bakom flatskärmen

Ursprungligen av REP:

Den där är riktigt smygbild, de som tog det var riktigt nervösa, därav dåligt kvalitet.
Jag tror också rycktet att det blir dator bakom flatskärmen

fast är inte det bara en bild på en av de nya apple-skärmarna (utan fot)?
det är waaay för platt för att vara en dator på baksidan av den-där

Ursprungligen av Frostyfog:

fast är inte det bara en bild på en av de nya apple-skärmarna (utan fot)?

Tycker också att det ser ut som det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-26 19:28
Ursprungligen av Frostyfog:

fast är inte det bara en bild på en av de nya apple-skärmarna (utan fot)?

Det är säkert med fot om man vill.
LCD och plasma teven finns ju med eller utan fot som kunden kan bestämma.
Framtidens dator kommer gå efter tevemarknaden.
Hänga på väggen eller om så vill sätta dit fot o ställa på bordet

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 19:32

Har inte alla tidigare iMac och iBookar alltid varit förpackade i vita lådor och Power serien i svarta?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 19:52
Ursprungligen av marko:

Har inte alla tidigare iMac och iBookar alltid varit förpackade i vita lådor och Power serien i svarta?

Tja, alternativt tidigare i vita men G5:or i svarta…

Fast ipod?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 19:10

Tror inte på Alu-look. Apple har två inriktningar, konsument och proffs. Konsument = vitt (iBook, eMac, iMac), medan proffs = alu (Powerbook, Powermac G5). Så den borde verkligen bli i vit finish.

De kanske ska lansera mer än en mac.

10.3.5 skvallrade ju om en ny "proffsmaskin"

Denna är ju i aluminium = "proffsmaskin"

De kanske ska lansera en ny iMac och en ny "proffsmac" att hänga på väggen

http://macnytt.se/news/index.lasso?news_id=7805&part=shownews.inc&list_part=daynews.inc&showdate=2004-08-19

nja.. men som någon ovan skrev - äpplet sitter på fel del av skärmen, dessutom så har inte de nuvarande skärmarna något utbuktining på baksidan... en ny 17"are kanske - de håller väl på och säljer ut de gamla nu? (eller en headless mac+ kompletterande skärm... hmm, inte för att jag så gärna vill se en sån)

Varför finns nästan inga avslöjande detaljer på smygbilder? Hur kommer det sig att den första bilden är så extremt överexponerad just där det är som mest intressant? Kan väl knappast finnas någon sån extrem källa till ljus där? Varför tog de bild nummer två från sidan. Vi är ju intresserade av om det sitter en burk bakom skärmen. Det hade väl inte varit mycket svårare att ta bilden från en lite annan vinkel.

Nej, min bestämda åsikt är att dessa bilder är arrangerade och manipulerade. Det är ingen tillfällighet att de mest intressanta delarna inte syns.

/M

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-26 21:23
Ursprungligen av Martin Belak:

Varför finns nästan inga avslöjande detaljer på smygbilder? Hur kommer det sig att den första bilden är så extremt överexponerad just där det är som mest intressant? Kan väl knappast finnas någon sån extrem källa till ljus där? Varför tog de bild nummer två från sidan. Vi är ju intresserade av om det sitter en burk bakom skärmen. Det hade väl inte varit mycket svårare att ta bilden från en lite annan vinkel.

Nej, min bestämda åsikt är att dessa bilder är arrangerade och manipulerade. Det är ingen tillfällighet att de mest intressanta delarna inte syns./M

Om någon skulle vilja ta kort på en ny mac och riskera få sparken. Då vågar man inte ta god tid på sig och ta snygg bild. Vilken kamera skulle någon ta med för att få avslöja ny mac, då blir det en liten liten kamera som inte har bästa kvalitet och dåligt blixt (troligen mini digitalkamera, lätt att smuggla).
Jag är nästan säkert att det blir någon helt nytt sätt att designa dator, som vanligt kommer Apple att göra unik dator som många kommer att tappa hakan. Taveldatorn (sätta upp på väggen).
Jag tror på dessa bilderna

Ursprungligen av REP:

Om någon skulle vilja ta kort på en ny mac och riskera få sparken. Då vågar man inte ta god tid på sig och ta snygg bild. Vilken kamera skulle någon ta med för att få avslöja ny mac, då blir det en liten liten kamera som inte har bästa kvalitet och dåligt blixt (troligen mini digitalkamera, lätt att smuggla).
Jag är nästan säkert att det blir någon helt nytt sätt att designa dator, som vanligt kommer Apple att göra unik dator som många kommer att tappa hakan. Taveldatorn (sätta upp på väggen).
Jag tror på dessa bilderna

Är det inte lättare att strunta i att öppna lådan och ta några snabba bilder på den snygga produktbilden på förpackningen? Om man nu har så bråttom...

/M

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 21:35
Ursprungligen av Martin Belak:

Är det inte lättare att strunta i att öppna lådan och ta några snabba bilder på den snygga produktbilden på förpackningen? Om man nu har så bråttom...

/M

Äh… då kommer folk bara tro att Apple bara lancerar en ny tom kartong…
…och livet är ju som en datorkartong: Tomt och innehållslöst om man inte fyller den med något…
(pastor Jansson rekommenderar en juste ny iMac G5)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-08-27 08:14
Ursprungligen av Martin Belak:

Är det inte lättare att strunta i att öppna lådan och ta några snabba bilder på den snygga produktbilden på förpackningen? Om man nu har så bråttom...

/M

Om det är utbytbara skärma på iMacen (kanske), så kan det vara så att
skärmen ligger i en egen förpackning i en större låda där resten av datorn ligger i?

Vem vet?

På den andra bilden syns tydligt en utbuktning på baksidan, samt att en sladd (från tangentbord?) hänger ut från det borttagna skumplasten. Där i ligger antagligen tangentbord.
De nya skärmarna är helt platta på baksidan.

Jaja, den som lever får se...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 19:53

Verkar som hemsidan med bilderna togs bort precis.

Ursprungligen av Leftrustle:

På den andra bilden syns tydligt en utbuktning på baksidan, samt att en sladd (från tangentbord?) hänger ut från det borttagna skumplasten. Där i ligger antagligen tangentbord.
De nya skärmarna är helt platta på baksidan.

Jaja, den som lever får se...

Tycker utbuktningen ser väldigt Photoshoppad ut. Den är på något sätt mycket med suddig än resten av bilden. Skulle förmodligen kunna vara skärmens stöd som "smetats samman" i Photoshop.

/M

varför fungerar inte bilderna nu då

  • Medlem
  • 2004-08-26 19:56

nån som sparat bilderna?

Det ger dem ett slags skimmer av äkthet. att de togs bort menar jag. Råkar någon av er ha dem cachade? jag hann aldrig se dem.

  • Medlem
  • 2004-08-26 19:57

Oiiiii ...rykten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-26 19:59

jag vill också se juu

Bevaka tråden