Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid i iPhone 5

Tråden skapades och har fått 551 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Just nu: 60%
11:48 i vänteläge, 1:54 i användning

Inga samtal, läser RSS, spelar Yatzy, FB och streamat P1 i morse.

Ursprungligen av BlackSmp:

Just nu: 60%
11:48 i vänteläge, 1:54 i användning

Inga samtal, läser RSS, spelar Yatzy, FB och streamat P1 i morse.

Wow. Jag har nästan identiskt. Men hade inte du gjort en ren återställning?

Ursprungligen av grenhall:

Wow. Jag har nästan identiskt. Men hade inte du gjort en ren återställning?

Nej, jag återställde min 4S backup till femman.

Många användare har kommit fram till att det kan vara Passbook i iCloud som
är problemet med att batteriet laddar ur sig snabbt...

Testade att stänga av det igår kväll, och det har faktiskt hjälpt en hel del.

/e

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-10-03 10:33
Ursprungligen av everlast:

Många användare har kommit fram till att det kan vara Passbook i iCloud som
är problemet med att batteriet laddar ur sig snabbt...

Testade att stänga av det igår kväll, och det har faktiskt hjälpt en hel del.

/e

Var stänger man av det?

Ursprungligen av onnyt:

Var stänger man av det?

Inställningar->iCloud

Ursprungligen av onnyt:

Var stänger man av det?

Se ovan.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-10-03 10:36

Ahh…tackar

Stäng av denna

/e

obs!
stäng även av safari i iCloud

Senast redigerat 2012-10-03 13:31

Testade det här med passbook nu. Får se hur det hjälper till.
Men igår så DOG min telefon, första gången någonsin nån av mina telefon ha dött innan jag ens kommit hem från jobbet! 6:30-15:45 från 100-0 %

Idag har jag skickat ca 10 sms, surfar kanske 15-20 minuter. Varje gång jag sitter och surfar. Så sjunker batteriet med ca 1 % var 2-2,5 minut!!!

Har återställt från en 4a, men Nvänder ju denna på samma sätt, om inte mindre nu. Och denna dör kanske 2-3 gånger så fort!

Ursprungligen av hampols89:

Testade det här med passbook nu. Får se hur det hjälper till.
Men igår så DOG min telefon, första gången någonsin nån av mina telefon ha dött innan jag ens kommit hem från jobbet! 6:30-15:45 från 100-0 %

Idag har jag skickat ca 10 sms, surfar kanske 15-20 minuter. Varje gång jag sitter och surfar. Så sjunker batteriet med ca 1 % var 2-2,5 minut!!!

Har återställt från en 4a, men Nvänder ju denna på samma sätt, om inte mindre nu. Och denna dör kanske 2-3 gånger så fort!

Då är det säkert på sin plats med en återställning. Prova först att göra en återställning med backup, det är enklast. Om det fortfarande är problem så återställ utan att lägga in backup.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-10-03 11:43

När jag fick min iPhone 5 la jag in den senaste backupen från iPhone 4.
Men jag fick problem med några appar som inte ville starta så jag återställde den och startade som ny telefon.
Som det är nu upplever jag att batteritiden är bättre mot iPhone 4 och jag har skrivit det i en annan tråd också men kan skriva det.
Jag upplever att iPhone 5 inte blir lika varm som iPhone 4 kunde bli och värme är förlorad batteritid.

Gjorde en DFU restore, drar fortfarande ungefär lika mycket batteri :/ Har ngn varit i kontakt med Apple eller er operatör/inköpsställe?

Ursprungligen av Jonas Eriksson:

Gjorde en DFU restore, drar fortfarande ungefär lika mycket batteri :/ Har ngn varit i kontakt med Apple eller er operatör/inköpsställe?

Vad är en DFU restore?

Ursprungligen av Jonas Eriksson:

Gjorde en DFU restore, drar fortfarande ungefär lika mycket batteri :/ Har ngn varit i kontakt med Apple eller er operatör/inköpsställe?

Jag pratade med Apple igår. Fick ett mail om tips på hur man drar ner batteri tiden. Typ skruva ner ljudstyrkan. Stänga av push på mailen osv.

Men alla dom grejerna höll ju mycket längre på den gamla telefonen. Varför skulle det vara sämre nu för?

Dom had fått nåt liknande samtal innan under dagen igår. Men dom trodde inte det var fel på telefonen. Utan hoppades detta skulle hjälpa. Annars fick jag återkomma..

Ursprungligen av hampols89:

Jag pratade med Apple igår. Fick ett mail om tips på hur man drar ner batteri tiden. Typ skruva ner ljudstyrkan. Stänga av push på mailen osv.

Men alla dom grejerna höll ju mycket längre på den gamla telefonen. Varför skulle det vara sämre nu för?

Dom had fått nåt liknande samtal innan under dagen igår. Men dom trodde inte det var fel på telefonen. Utan hoppades detta skulle hjälpa. Annars fick jag återkomma..

Ljudstyrkan? Menar du inte ljusstyrkan?

Ursprungligen av hampols89:

Jag pratade med Apple igår. Fick ett mail om tips på hur man drar ner batteri tiden. Typ skruva ner ljudstyrkan. Stänga av push på mailen osv.

Men alla dom grejerna höll ju mycket längre på den gamla telefonen. Varför skulle det vara sämre nu för?

Dom had fått nåt liknande samtal innan under dagen igår. Men dom trodde inte det var fel på telefonen. Utan hoppades detta skulle hjälpa. Annars fick jag återkomma..

Apple lär inte säga "en funktion som vi tillhandahåller (återställning från backup) har gjort din telefon FUBAR". Återställ den.

DFU läge är när man först stänger av telefonen, sedan trycker man in on/off + home-knappen i ca 3 sekunder, sedan när äpplet visas släpper man on/off och fortsätter trycka på home-knappen tills det syns att apple-loggan "bryts" av en horisontell vit linje. Typ. Sedan är telefonen i DFU. Man kan också bara stänga av telefonen med kabeln i rumpan och ha iTunes igång sedan trycker man på home-knappen tills iTunes loggan visas i luren. Då är den i Restore-läge och iTunes kommer skrika till att den hittat en telefon som behöver återställas.

Ursprungligen av grenhall:

DFU läge är när man först stänger av telefonen, sedan trycker man in on/off + home-knappen i ca 3 sekunder, sedan när äpplet visas släpper man on/off och fortsätter trycka på home-knappen tills det syns att apple-loggan "bryts" av en horisontell vit linje. Typ. Sedan är telefonen i DFU. Man kan också bara stänga av telefonen med kabeln i rumpan och ha iTunes igång sedan trycker man på home-knappen tills iTunes loggan visas i luren. Då är den i Restore-läge och iTunes kommer skrika till att den hittat en telefon som behöver återställas.

Jag vet vad DFU mode är, men en DFUrestore? Det gör väl ingen som helst skillnad i resultatet av en återställning om telefonen var i DFU mode eller inte när den återställdes?

Ursprungligen av theplague:

Jag vet vad DFU mode är, men en DFUrestore? Det gör väl ingen som helst skillnad i resultatet av en återställning om telefonen var i DFU mode eller inte när den återställdes?

Nej det borde det inte. Verkar dessutom onödigt krångligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 22:55
Ursprungligen av theplague:

Jag vet vad DFU mode är, men en DFUrestore? Det gör väl ingen som helst skillnad i resultatet av en återställning om telefonen var i DFU mode eller inte när den återställdes?

<OT>DFU låter bli att ladda iBoot, dvs bootloadern innan Restore vilket eg. bara är användbart om du skall nedgradera så du har rätt - det gör ingen skillnad här</OT>

Ursprungligen av BlackSmp:

Ljudstyrkan? Menar du inte ljusstyrkan?

Givetvis menar jag det!

Om 10 minuter Facebook kostar 2%, då kostar 120 minuter 22%.
Att två timmar facebookstittande kostar 22% låter väl inte så farligt:)

Är du säker på att du använder telefonen så lite som du tror? Jag använder min mycket mer än vad jag tror. Du borde titta efter vad använd tid står på. Jag skulle vara glad om jag var nere i 50% när jag kom hem från jobbet. Jag är ofta nere i 30 eller lägre

Jag tror snarare att PMarriot har väldigt bra batteritid - eller så borde jag göra en ren återställning jag också:)

Någon som testat Battery Doctor+?

<ot>Min 3G -utan S- är nere på 13% på bussen hem efter allt för många samtal, sms och allmänt pillande. Det enda som räddar den är det faktum att den är för långsam för att egentligen palla göra något avancerat med den.

Bara för att ge lite perspektiv på saker.. </ot>

Nu har jag läst och läst och läst.

För många verkar det som att en restore är enda utvägen, för andra behöver det inte alls vara så drastiskt.

I iTunes kan man välja att göra en backup till iTunes genom att högerklicka på sin enhet i "sidebar:en"(funkar även över WiFi). Sedan kan man återställa enheten och lägga in backupen via iTunes. Den backupen tar med allt som iCloud normalt sett gör. Appar, appdata osv.

I andra fall verkar det räcka att kolla på Inställningar > Om > Diagnos bla bla, vet inte vad det heter på svenska.

Finns där många mobile-safari-krascher stäng av syncen i iCloud. Alltså Safari-syncen i iCloud.

Återkom med resultat.

Ursprungligen av grenhall:

Nu har jag läst och läst och läst.

För många verkar det som att en restore är enda utvägen, för andra behöver det inte alls vara så drastiskt.

I iTunes kan man välja att göra en backup till iTunes genom att högerklicka på sin enhet i "sidebar:en"(funkar även över WiFi). Sedan kan man återställa enheten och lägga in backupen via iTunes. Den backupen tar med allt som iCloud normalt sett gör. Appar, appdata osv.

I andra fall verkar det räcka att kolla på Inställningar > Om > Diagnos bla bla, vet inte vad det heter på svenska.

Finns där många mobile-safari-krascher stäng av syncen i iCloud. Alltså Safari-syncen i iCloud.

Återkom med resultat.

Well, inget av det där fungerade för mig. Fortfarande cirka 8 - 10% över natten (ger cirka 50% av utlovad standby). Fortfarande cirka 1% per 2-3 minuters aktivt användande av Twitter, Facebook, Safari (ca 50% även där). Trist :/

Ursprungligen av Jonas Eriksson:

Well, inget av det där fungerade för mig. Fortfarande cirka 8 - 10% över natten (ger cirka 50% av utlovad standby). Fortfarande cirka 1% per 2-3 minuters aktivt användande av Twitter, Facebook, Safari (ca 50% även där). Trist :/

Men det är inte något som är utlovat. Det är upp-till. Min gamla Sony Ericsson hade 400 timmar standby enligt specen. Kanske 75-100 i verkligheten. Allt beror på omständigheterna.

Ursprungligen av Jonas Eriksson:

Well, inget av det där fungerade för mig. Fortfarande cirka 8 - 10% över natten (ger cirka 50% av utlovad standby). Fortfarande cirka 1% per 2-3 minuters aktivt användande av Twitter, Facebook, Safari (ca 50% även där). Trist :/

Jag landar på ca 8% efter 8 timmars standby över natten. Det är samma siffra som för min 4S (IOS6).

Ska du få höga standbysiffror så ska du förmodligen slå av allt (push etc) utom GSM och lämna telefonen över natten. Då borde siffran bli annorlunda.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag landar på ca 8% efter 8 timmars standby över natten. Det är samma siffra som för min 4S (IOS6).

Ska du få höga standbysiffror så ska du förmodligen slå av allt (push etc) utom GSM och lämna telefonen över natten. Då borde siffran bli annorlunda.

Push är avslaget. Inga appar som gör något igång

Bevaka tråden