Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid i iPhone 5

Tråden skapades och har fått 551 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Bra fråga, jag ska kolla om det går att loopa den.

  • Medlem
  • 2013-01-09 11:45

Prova att återställa den utan säkerhetskopia.

Min nya 5:a ligger på mellan 6-7 timmars användning, ca 2x bättre än den förra, tipset till er med kasst batteri är alltså att BYTA lur, inte ladda oftare!

  • Medlem
  • 2013-02-08 20:47

Fick min nya IP5 32GB säkerhetskopierade från min fyra som vart jailbreakad och upplever att batteriet dras väldans fort, allt mellan 20-25 % per natt/9h, tankade carat och på "View Process List" så ser b.la "springboard, lockdown, mobileSMS, absinthed" m.m som jag känner igen från jailbreak tiden, alltså inga program som är användbara som tydligen enligt carat ligger i bakgrunden.. KAN detta ha att göra med min dåliga batteritid?

Har slopat passbook och wifi osv från alla tips här i tråden

Ursprungligen av j1mb0:

Fick min nya IP5 32GB säkerhetskopierade från min fyra som vart jailbreakad och upplever att batteriet dras väldans fort, allt mellan 20-25 % per natt/9h, tankade carat och på "View Process List" så ser b.la "springboard, lockdown, mobileSMS, absinthed" m.m som jag känner igen från jailbreak tiden, alltså inga program som är användbara som tydligen enligt carat ligger i bakgrunden.. KAN detta ha att göra med min dåliga batteritid?

Har slopat passbook och wifi osv från alla tips här i tråden

Återställ utan att lägga tillbaka säkerhetskopia. Starta från det läget.

  • Medlem
  • 2013-02-08 21:01
Ursprungligen av keptang:

Återställ utan att lägga tillbaka säkerhetskopia. Starta från det läget.

Tänkte jag skulle göra det, testade JB nu funkar fint skall återställa, men jag tror jag säkerhetskopierade mina kontakter med icloud, går det få tillbaks mina kontakter efter åters. ?

Ursprungligen av j1mb0:

Tänkte jag skulle göra det, testade JB nu funkar fint skall återställa, men jag tror jag säkerhetskopierade mina kontakter med icloud, går det få tillbaks mina kontakter efter åters. ?

Bara lägga in kontot sen efter återställning så synkas det tillbaka.

  • Medlem
  • 2013-02-08 21:04
Ursprungligen av keptang:

Bara lägga in kontot sen efter återställning så synkas det tillbaka.

Tack så mycket chefen

  • Medlem
  • 2013-02-08 22:13
Ursprungligen av j1mb0:

Tack så mycket chefen

finns det något som heter springboard på iphone orginellt?

Springboard är springboard, alltså det interfacet kallas i iOS.

http://en.wikipedia.org/wiki/SpringBoard

  • Medlem
  • 2013-02-08 22:32
Ursprungligen av keptang:

Springboard är springboard, alltså det interfacet kallas i iOS.

http://en.wikipedia.org/wiki/SpringBoard

Ja på det viset, de borde jag fattat... smart, känns som att det är ovanligt många processer i carat trots en nu återställd telefon hmm

Bevaka tråden