Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid i iPhone 5

Tråden skapades och har fått 551 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Det låter skumt. Den ska inte nyttja mobildata när du har WiFi, men å andra sidan har jag läst om en bugg i iOS 6 där telefonen drar en hel massa data via mobildata istället för WiFi trots att man är ansluten till WiFi. En hel drös trådar om detta på Apples forum där folk har maxat sin datamängd på någon dag trots att de varit på WiFi.

Jepp, och detta löstes med uppdatering av Operatörsinställningarna + att de kunderna inte behöver betala för mobildata den aktuella tiden.

Grenhall, vilken operatör har du?

Ursprungligen av pmarriott:

Det låter skumt. Den ska inte nyttja mobildata när du har WiFi, men å andra sidan har jag läst om en bugg i iOS 6 där telefonen drar en hel massa data via mobildata istället för WiFi trots att man är ansluten till WiFi. En hel drös trådar om detta på Apples forum där folk har maxat sin datamängd på någon dag trots att de varit på WiFi.

Det är väldigt konstigt för jag läste om tvärtom också. Att WiFi jobbat konstant och batteriet blivit försämrat på grund av det.

Ursprungligen av theplague:

Jepp, och detta löstes med uppdatering av Operatörsinställningarna + att de kunderna inte behöver betala för mobildata den aktuella tiden.

Grenhall, vilken operatör har du?

Telenor! Har operatörsinställningar Telenor 13.0.

Ursprungligen av grenhall:

Telenor! Har operatörsinställningar Telenor 13.0.

Känns som du borde tipsa dem om det här problemet, ifall det hänger på deras operatörsinställningar.
Jag ska fundera på hur det ligger till med Telia som jag använder.

Andra kan väl göra detsamma?

Ursprungligen av grenhall:

Det är väldigt konstigt för jag läste om tvärtom också. Att WiFi jobbat konstant och batteriet blivit försämrat på grund av det.

Telenor! Har operatörsinställningar Telenor 13.0.

Samma som jag har, och jag har inte haft den typen av problem, vad jag vet. Jag har alla andra WiFi-problem som jag hoppas 6.0.1 ska fixa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-12 20:35

Mitt batteritid på första laddningen av min iPhone 5:

Usage: 7h 19 min
Standby: 1 Day, 8h
7 % batteri kvar

Jag är nöjd vet ej om det är bra eller inte för iPhone 5 men jag körde en clean install när jag satte upp den och förde över allt från datorn. Ska sätta den på laddning nu och tack @pmarriott för du klargjorde att det va okej att köra med iPad laddaren. Tack @address@mac oxå!

^^^^Tycker absolut det är bra!

Jag har:
Användning: 3 tim 40 min
Standby 14 tim 43 min
54% kvar

Helt klart godkänt.

iPhone 5:

Min väckarklocka (iPhone 4) :

Ärligt talat. Jag begriper inte din batteritid på din fyra...

Min Iphone 5, 50% batteri kvar. Jag har inte använt den mycket i helgen.

Stängde av mobilnätet när jag uppkopplad mot WiFi och helt plötsligt har jag:

54% kvar
3h användning
9h 29min standby

Sedan funderar jag lite på en sak.

Är det någon av er med hög batteritid som också har extraköpt iCloud-utrymme?

Tycker mig inte minnas att någon screenshot haft mer än 5GB lagring.

Jag har bra batteritid och 15 GB Icloud uttrymme (10 GB extra)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har bra batteritid och 15 GB Icloud uttrymme (10 GB extra)

Har du använt upp nästan allt också?

Inte direkt. Ligger på omkring 5GB

Jag har 25 GB i iCloud. Använder för stunden drygt 6 GB.

Ähh jag får väl låta mobildata vara avstängt när jag kör wifi. Tills iPhone 5 är på normal leverans. Skickar inte telefonen någonstans idag då jag är extremt beroende av den i jobbet.

Vid det laget har det antingen kommit en uppdatering som löst problemet eller så löser det sig genom utbyte. Något av det iaf.

Lite omvärdering av mitt telefonbrukande gjorde att jag skickade in telefonen för utbyte idag. Telenor säger 2 veckor men eftersom jag fått låna en Sony Ericsson Cedar kommer väntan vara låååååååååååång. Tur att jag har en väntande 4S hemma så jag slipper använda skiten längre än tills jag kommer hem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-17 14:24

73% kvar efter 2tim 1min användning och 7tim 23min standby.
Har 9.6GB ledigt av 15GB på iCloud.

Borde man va nöjd med va? Eller? :/

Ursprungligen av kladda:

73% kvar efter 2tim 1min användning och 7tim 23min standby.
Har 9.6GB ledigt av 15GB på iCloud.

Borde man va nöjd med va? Eller? :/

Det tycker jag.

Ursprungligen av kladda:

73% kvar efter 2tim 1min användning och 7tim 23min standby.
Har 9.6GB ledigt av 15GB på iCloud.

Borde man va nöjd med va? Eller? :/

Absolut. Det är bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-17 18:01

Hade 92-94% batteri 10 min efter jag hade laddat upp den till 100% på kontoret. Hade även bara en tårtbit kvar i WiFi täckning fast jag körde min dator som router 50 cm ifrån. Drog en "network reset" och fick 98% efter reset:en. Jävligt skumt men fick iaf bättre batteri lol

Här har vi Telenors fantastiska tips från AB om hur man sparar batteri

Lever denna missuppfattning fortfarande?

Ursprungligen av BlackSmp:

Här har vi Telenors fantastiska tips från AB om hur man sparar batteri

Lever denna missuppfattning fortfarande?

[ATTACH="CONFIG"]35735[/ATTACH]

Det är en halvsanning ändå. GPS-appar är ofta igång i bakgrunden och drar ström... De går inte ner helt så att säga. Trodde ju jag hade kasst batteri på min iphone5 tills jag upptäckte det.

Ursprungligen av PeeMaN:

Det är en halvsanning ändå. GPS-appar är ofta igång i bakgrunden och drar ström... De går inte ner helt så att säga. Trodde ju jag hade kasst batteri på min iphone5 tills jag upptäckte det.

Jo, det är det enda som räddar det där rådet. Men inte ens gpsapplikationer får vara igång speciellt länge i bakgrunden.

btw: hur är det med nya kartor i bakgrunden? Får det programmet köra längre i navigeringsläge?

Jag är "ganska" nöjd med batteritiden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-18 09:14

Ja det körs "hela tiden", även Navigon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-18 16:49
Ursprungligen av kenjon:

Ja det körs "hela tiden", även Navigon.

Helt fel.

De körs i 10 minuter, därefter släcker de kopplingen.

Ursprungligen av zinned:

Helt fel.

De körs i 10 minuter, därefter släcker de kopplingen.

Endomondo håller då iaf igång med gps i minst 2 dygn. Jag tyckte väl att jag plötsligt hade fått lite dålig batteritid innan jag upptäckte att jag hade glömt den appen igång

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Endomondo håller då iaf igång med gps i minst 2 dygn. Jag tyckte väl att jag plötsligt hade fått lite dålig batteritid innan jag upptäckte att jag hade glömt den appen igång

Tillåt mig att tvivla. Jag tror aldrig att telefonen skulle klara sig i 2 dygn med GPS trackning påslagen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Tillåt mig att tvivla. Jag tror aldrig att telefonen skulle klara sig i 2 dygn med GPS trackning påslagen.

Såklart att den gör, om den laddas emellanåt. Jag sa aldrig att jag inte laddade telefonen nån gång på den tiden.

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Såklart att den gör, om den laddas emellanåt. Jag sa aldrig att jag inte laddade telefonen nån gång på den tiden.

Nej, bara att du fått dålig batteritid:)

Bevaka tråden