Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad jag inte gillar med Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 278 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, det är 10.8.2 som är batterifixen och den är i beta fortfarande.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-15 08:54

Ah, det förklarar saken. Har för mig att fixen med batteriet var släppt men då har jag fortfarande hoppet uppe.

Oerhört irriterande är att jag inte lyckas ansluta med VPN till en jobbserver efter uppdatering till Mountain Lion. Samma inställningar i Snow Leopard fungerar utmärkt. Har testat att göra allt från början (importera certifikat till nyckelringen och ange rättigheter, skapa ny ITM-anslutning i nätverksinställningarna) utan framgång.

Någon med ML som lyckats ansluta med VPN (L2TP IPsec med certifikat)?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-12-18 18:04
Ursprungligen av M. Sundbom:

Oerhört irriterande är att jag inte lyckas ansluta med VPN till en jobbserver efter uppdatering till Mountain Lion. Samma inställningar i Snow Leopard fungerar utmärkt. Har testat att göra allt från början (importera certifikat till nyckelringen och ange rättigheter, skapa ny ITM-anslutning i nätverksinställningarna) utan framgång.

Om det fungerar i Snow Leopard men inte i Montain Lion så är det väl läge för en buggrapport?

Ursprungligen av frazze:

Om det fungerar i Snow Leopard men inte i Montain Lion så är det väl läge för en buggrapport?

Jag är övertygad att det är rapporterat, men visst, ytterligare en rapport kanske ökar chansen att det blir fixat. Jag gissar att de prioriterat att få iCloud säkert och då råkat sabba för andra processer som använder samma underliggande teknologi (racoon?).

Jag har loggat ut ur iCloud inkl. backtomymac men det hjälpte inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-18 18:42

Vi använder Cisco IPSec / VPN och det fungerar fint med 10.8.2. Det är förvisso inte samma sak, med VPN-delen "fungerar" så att säga.

Ursprungligen av Erik.dv:

Vi använder Cisco IPSec / VPN och det fungerar fint med 10.8.2. Det är förvisso inte samma sak, med VPN-delen "fungerar" så att säga.

Ja Cisco IPSec verkar fungera igen (ballade tydligen ur med Lion). Jag har tyvärr ingen tillgång till serverns loggar utan försöker felsöka på klientsidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-18 22:56
Ursprungligen av M. Sundbom:

Ja Cisco IPSec verkar fungera igen (ballade tydligen ur med Lion). Jag har tyvärr ingen tillgång till serverns loggar utan försöker felsöka på klientsidan.

Cisco IPSec VPN har fungerat fint för mig genom, tror jag, 10.6 > 10.8.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-09 17:35

Irrriterande att man inte kan påverka ljudet för notiser. Varken volymen eller vilket ljud går att påverka. Bara on/off.

Jag efterfrågar en fjärde flik under ljud, en lik 'Ljudeffekter' fast för 'Notisljud'.

Bevaka tråden