Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountain Lion släpps idag

Tråden skapades och har fått 261 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-07-25 22:13
Ursprungligen av kenjon:

Jag hade mitt @mac.com där i betan, och det står kvar nu. Menar du att jag ska byta till @icloud.com?

Nej, du ska ange det konto du har på iCloud, med det användar-namn och lösen du använder idag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 23:20
Ursprungligen av LaHe:

Nej, du ska ange det konto du har på iCloud, med det användar-namn och lösen du använder idag.

Och det är mitt xxx@mac.com. Men det funkar inte, har samma konto på iPhone, iPad och Macen förstås.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 23:24
Ursprungligen av kenjon:

Och det är mitt xxx@mac.com. Men det funkar inte, har samma konto på iPhone, iPad och Macen förstås.

om du öppnar message och går till inställningar/konto, är då ditt iCloudkonto där och aktivt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 23:26
Ursprungligen av LaHe:

om du öppnar message och går till inställningar/konto, är då ditt iCloudkonto där och aktivt?

Japp. Har tom tagit bort det och lagt in det igen.
Det funkar om någon skickar ett imessage till mitt iCloudkonto, men inte till telefonnumret.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 23:37
Ursprungligen av kenjon:

Japp. Har tom tagit bort det och lagt in det igen.
Det funkar om någon skickar ett imessage till mitt iCloudkonto, men inte till telefonnumret.

Har du ställt in rätt på mobilen då?

Meddelanden: Ta emot på... lägg till både ditt eget mobilnummer + ditt epost-namn för iCloud

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 23:43
Ursprungligen av LaHe:

Har du ställt in rätt på mobilen då?

Meddelanden: Ta emot på... lägg till både ditt eget mobilnummer + ditt epost-namn för iCloud

Japp. Men mitt iCloud som utgående.
På iPhonen kommer det som två olika chattar... beroende på om det skickas till nummer eller iCloudkonto.

  • Avstängd
  • 2012-07-26 00:01
Ursprungligen av kenjon:

Japp. Men mitt iCloud som utgående.
På iPhonen kommer det som två olika chattar... beroende på om det skickas till nummer eller iCloudkonto.

Utgående??? Nånting är galet där... Överst på Meddelanden/Ta emot på:

1. står väl ditt Apple-ID dvs iCloud namn
2. nästa rad Meddelanden till dig kan skickas till: och där stor Telefon (ditt nummer)
nedanför står det E-post (ditt emailnamn, samma som på 1)
3. orört å tomt (hos mig iaf)
4. Uppringnings ID -> samma som på 2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 17:32

Har en Retina, men fick ingen powernap? Annars verkar det fungera fint och rappt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-25 17:40
Ursprungligen av zocord:

Har en Retina, men fick ingen powernap? Annars verkar det fungera fint och rappt.

Saknar PowerNap här också, men sökningen kan tydligen hitta den..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-25 17:37

Saknar du måldisken?

How to make a bootable Mountain Lion install drive | Macworld

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 17:51

Får också felmeddelande som du får vill ju verkligen göra en ren installation

  • Avstängd
  • 2012-07-25 18:09

I kalender, hur får man upp påminnelser på sidan som innan?

  • Avstängd
  • 2012-07-25 18:04

Kalendern har nu vecka... syns i måndagens toppfält (om man nu har måndag som första dag i veckan)
- namnsdagar kan inte uppdaters fel -1

Kontakter blev bra mycket bättre (lättare)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-07-25 18:11

Ni som har installerat och använder BankID (version 4.19.1) får gärna berätta om de fungerar ihop. Löning och räkningar passande till dags datum.

Ursprungligen av knappen:

Ni som har installerat och använder BankID (version 4.19.1) får gärna berätta om de fungerar ihop. Löning och räkningar passande till dags datum.

BankID 4.19.0 funkar till att logga in på CSN i alla fall..

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2012-07-25 18:13

Hur är prestandan - bättre än Lion?

Tycker detta verkar vara den klenaste uppdateringen av OSX hittills, ser ingen anledning att betala ens 149spänn för att uppdatera - knappt en enda användbar funktion om man inte lever i iCloud-världen :/

Ursprungligen av oskich:

Hur är prestandan - bättre än Lion?

Tycker detta verkar vara den klenaste uppdateringen av OSX hittills, ser ingen anledning att betala ens 149spänn för att uppdatera - knappt en enda användbar funktion om man inte lever i iCloud-världen :/

Men lever man i Icloudvärlden är det en fasiken så mycket roligare uppdatering än Lion var. Två tummar upp från mig än så länge.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-07-25 18:17

Ni som gnäller över nerladdningshastighet. Kolla här.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 18:26
Ursprungligen av onnyt:

Ni som gnäller över nerladdningshastighet. Kolla här.

[ATTACH="CONFIG"]33966[/ATTACH]

Tog en 5-6 minuter innan nedladdningen börja för mig, sen gick det på en 4-5 minuter tills det var dags att installera

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 18:17

Är det nån som kan bekräfta att Adobe Creative Sutie 6 fungerar som den ska?

Jäklar i min lilla låda vad supersnabbt meddelanden är nu. Dyker ett Imessage upp på mobilen, räcker det att jag klickar på konversationen i OSX-appen för att mobilnotisen ska försvinna på en nanosekund. Synk deluxe..

  • Avstängd
  • 2012-07-25 18:24
Ursprungligen av eskimo:

Jäklar i min lilla låda vad supersnabbt meddelanden är nu. Dyker ett Imessage upp på mobilen, räcker det att jag klickar på konversationen i OSX-appen för att mobilnotisen ska försvinna på en nanosekund. Synk deluxe..

Går väl via WiFi internt där? Eller kör du iPhonen på 3G?

Ursprungligen av LaHe:

Går väl via WiFi internt där? Eller kör du iPhonen på 3G?

Ja, så är det kanske, men det var ändå så synkat att det kändes som om man klickade med musen på telefonen.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 18:30
Ursprungligen av eskimo:

Ja, så är det kanske, men det var ändå så synkat att det kändes som om man klickade med musen på telefonen.

Hmmm, måste vara korkad, men hittar inte iMessage på datorn???

Edit: Fick söka det med spotlight, men nu är det där iaf

Senast redigerat 2012-07-25 18:52

"meddelanden"?

Apple har schyssta servrar. Med 200 Mbit så sa det bara tjong här.
Låg och studsade mellan 20-25 MB/s

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 19:06

Hmm, gjorde jag något fel? Jag gick in på apple.se för att få uppdateringen gratis då jag har en ny dator. Efter att ha fyllt i allt fick jag ett meddelande om att jag kommer få ett mejl med uppgifter för at kunna ladda ned ML. Jag trodde jag skulle få en kod direkt eller att mejlet i alla fall skulle komma direkt. Men nu en timme senare inget mejl... Eller är detta normalt?

  • Avstängd
  • 2012-07-25 19:12
Ursprungligen av xms67:

Hmm, gjorde jag något fel? Jag gick in på apple.se för att få uppdateringen gratis då jag har en ny dator. Efter att ha fyllt i allt fick jag ett meddelande om att jag kommer få ett mejl med uppgifter för at kunna ladda ned ML. Jag trodde jag skulle få en kod direkt eller att mejlet i alla fall skulle komma direkt. Men nu en timme senare inget mejl... Eller är detta normalt?

Se post 58 i denna tråd...

Ursprungligen av xms67:

Hmm, gjorde jag något fel? Jag gick in på apple.se för att få uppdateringen gratis då jag har en ny dator. Efter att ha fyllt i allt fick jag ett meddelande om att jag kommer få ett mejl med uppgifter för at kunna ladda ned ML. Jag trodde jag skulle få en kod direkt eller att mejlet i alla fall skulle komma direkt. Men nu en timme senare inget mejl... Eller är detta normalt?

Inom 24 timmar står det på sidan där du ansöker om fri kod. Man kan ju hoppas på snabbare - men det kanske kan vara värt 24 timmar, om man får en kod som fungerar

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2012-07-25 19:18

Tjolahopp! Noterade att volymen ej går att reglera via tangentbordsknapparna om man kör Airplay via iTunes till extern högtalare (Beolit 12). Man måste justera volymen på reglaget iTunes. Fungerar inte med volympluppen i statusraden heller. Funderar på om det har att göra med att jag kör på en MBP mid 2010 som ex. Airplay mirroring ej ska fungera på. Någon annan som har samma problem?

Bevaka tråden