Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mountain Lion släpps idag

Tråden skapades och har fått 261 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-25 14:06
Ursprungligen av ill_chrill:

Men NÄR kommer de?

14:35

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-25 14:38
Ursprungligen av joakimo:

14:35

Hur SJUTTON kunde du veta det? Nu dök den ju upp!!!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-07-25 14:42
Ursprungligen av IngoX:

Hur SJUTTON kunde du veta det? Nu dök den ju upp!!!

Japp, laddar ner nu

"Vi kunde inte utföra din begäran.

Ett fel inträffade i App Store. Försök igen senare. (100)"

Är det bara hos mig?

Ursprungligen av Macaddict:

...Är det bara hos mig?

"Many users are reporting difficulties purchasing and downloading OS X Mountain Lion, undoubtedly due to heavy load on Apple's servers."

Apple Launches OS X Mountain Lion - Mac Rumors

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-25 14:49
Ursprungligen av IngoX:

Hur SJUTTON kunde du veta det? Nu dök den ju upp!!!

14:35 brukar vara tiden som Apple Store öppnar webbplatsen vid hårdvarusläpp. Detta verkar även gälla operativsystem.

Mac App Store - OS X Mountain Lion

...men det funkar inte att köpa ännu

Tror att det är ganska stor press just nu i App Store. Jag får fel 100

EDIT: Inte bara jag som har problem verkar det som.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-25 14:42

Men man får kanske vänta lite till...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 14:55

För mig gick det rekordsnabbt att få ned på 100Mbit och nu ska det installeras.

Ursprungligen av acke:

För mig gick det rekordsnabbt att få ned på 100Mbit och nu ska det installeras.

Det går nog snabbt om man väl får en slot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 14:57
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 15:02

@acke: 24 sidor...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-25 15:03

För oss som inte får en slot och inte betatestat så kan man läsa Joakim Melins recension så länge...
Stortest: OS X Mountain Lion | Macpro

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-25 15:04

Räcker det fortfarande med ett 8GB USB-minne för att skapa en installationsUSBsticka?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 15:22

Hur tänker ni göra? Ren installation eller uppgradering?
Rapportera tack

Ursprungligen av Konrad:

Hur tänker ni göra? Ren installation eller uppgradering?
Rapportera tack

Uppgradering fungerade bra när jag körde betan

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-25 15:55

En till:

Får väl vänta ett tag till då..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-07-25 15:25

Uppgradera.
Men jag har skapat en backup med Time Machine och två olika backuper med CCC som en förberedelse.

Det enda jag funderar på är om det nu går illa, hur återställer man restore-partitionen (repair eller vad den nu kallas) till Lion igen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-07-25 15:28
Ursprungligen av mattiL:

Det enda jag funderar på är om det nu går illa, hur återställer man restore-partitionen (repair eller vad den nu kallas) till Lion igen?

Precis, nu finns inte Lion kvar längre på Apple-store för nedladdning. Bra att hänga kvar på den gamla ESD-filen ett tag till

Kan ni som sitter och blockar när vettigt folk ska handla GE FAN I DET!

Ursprungligen av eskimo:

Kan ni som sitter och blockar när vettigt folk ska handla GE FAN I DET!

Ah, det funkade ju, tråkigt att man ska behöva ryta till bara.

  • Avstängd
  • 2012-07-25 16:03

Vilket jävla skämt, fick min kod att lösa in och så säger MAS att koden redan använts??????

Ursprungligen av LaHe:

Vilket jävla skämt, fick min kod att lösa in och så säger MAS att koden redan använts??????

Apple behagar skämta på samma sätt med mig. Köpte ny MBA för en vecka sedan och begärde nedladdningskod via Up-To-Date-programmet för en stund sedan. Jag fick koden, men fick felmeddelandet "This code has already been used. Each code may only be used once." vilket känns lite snopet.

Ringde Apple som talade om att de inte ger support på App Store via telefon utan hänvisade till ett webbformulär som lovar svar inom 24 timmar. Jag har skickat in problemet och hoppas att de löser detta snabbt. Vill ha nu!

  • Avstängd
  • 2012-07-25 16:26
Ursprungligen av Mattias Malm:

Apple behagar skämta på samma sätt med mig. Köpte ny MBA för en vecka sedan och begärde nedladdningskod via Up-To-Date-programmet för en stund sedan. Jag fick koden, men fick felmeddelandet "This code has already been used. Each code may only be used once." vilket känns lite snopet.

Ringde Apple som talade om att de inte ger support på App Store via telefon utan hänvisade till ett webbformulär som lovar svar inom 24 timmar. Jag har skickat in problemet och hoppas att de löser detta snabbt. Vill ha nu!

Läs min föregående post

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 21:55
Ursprungligen av LaHe:

Vilket jävla skämt, fick min kod att lösa in och så säger MAS att koden redan använts??????

Ursprungligen av Mattias Malm:

Apple behagar skämta på samma sätt med mig. Köpte ny MBA för en vecka sedan och begärde nedladdningskod via Up-To-Date-programmet för en stund sedan. Jag fick koden, men fick felmeddelandet "This code has already been used. Each code may only be used once." vilket känns lite snopet.

Ringde Apple som talade om att de inte ger support på App Store via telefon utan hänvisade till ett webbformulär som lovar svar inom 24 timmar. Jag har skickat in problemet och hoppas att de löser detta snabbt. Vill ha nu!

Apple Reissuing OS X Mountain Lion Up-to-Date Codes "not recognized as valid code" or "already redeemed" - MacRumors.com

  • Avstängd
  • 2012-07-25 16:24
Ursprungligen av LaHe:

Vilket jävla skämt, fick min kod att lösa in och så säger MAS att koden redan använts??????

Citerar mig själ ifall nån mer råkar ut för det här:

Ringde support och fick reda på att något gott fel i "redeem-kods" genereringen så många har fått samma kod eller felaktig.
Det ska komma en ny kod inom 72 timmar via mail.

Ursprungligen av LaHe:

Ringde support och fick reda på att något gott fel i "redeem-kods" genereringen så många har fått samma kod eller felaktig.
Det ska komma en ny kod inom 72 timmar via mail.

Trevligt med besked (vilket är mer än vad jag fick när jag ringde), men bedrövligt om man ska behöva vänta i tre dygn. Hoppas de är snabba på att rätta till detta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 16:05

ÄNLIGEN så har jag lyckas köpa OS X 10.8

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-25 16:08

10 klick senare, downloading - 12 min remaining.

Bevaka tråden