Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 börjar säljas fredagen den 30 juli i Sverige

Tråden skapades och har fått 582 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av DimDim:

Tycker de är riktigt fula med prissättningen. Vid en första anblick verkar det som att Halebop är ett prisvärt alternativ. Notera dock att efter årets slut ingår inte den fria surfen längre utan då måste man betala mellan 109-149kr/månad extra.

Hoppsan, såg precis nu att de inte bjuder på fri surf ändå. Den är visst bara subventionerad till årets slut, 59kr/månad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-27 10:20

Telefonen är även "borta" från dustin.... :S

Förstår inte heller denna jäkla bindningstid. 24 månader för en telefon är vansinne. Ännu värre för en telefon som kommer med nya modeller med ett års mellanrum.

Är faktiskt väldigt sugen att köpa den via Apple och skippa låsa upp mig med operatörerna. Någon som vet hur det funkat tidigare utomlands när det gäller garanti och liknande? Samma villkor som gäller för tex Telia?

Ursprungligen av jacoblo33:

Förstår inte heller denna jäkla bindningstid. 24 månader för en telefon är vansinne. Ännu värre för en telefon som kommer med nya modeller med ett års mellanrum.

Är faktiskt väldigt sugen att köpa den via Apple och skippa låsa upp mig med operatörerna. Någon som vet hur det funkat tidigare utomlands när det gäller garanti och liknande? Samma villkor som gäller för tex Telia?

Säljarens marknad...
Och de flesta andra tillverkare uppdaterar sitt modellprogram oftare än en gång om året.

Ursprungligen av BlackSmp:

Säljarens marknad...
Och de flesta andra tillverkare uppdaterar sitt modellprogram oftare än en gång om året.

Klart att de gör, men ingen av de övriga tillverkarna har samma lojala användarbas med ett konstigt behov att uppdatera till senaste modellen vid varje nyhet

Ursprungligen av jacoblo33:

Klart att de gör, men ingen av de övriga tillverkarna har samma lojala användarbas med ett konstigt behov att uppdatera till senaste modellen vid varje nyhet

Det vore väl dumt att inte utnyttja det då?

Ursprungligen av jacoblo33:

Förstår inte heller denna jäkla bindningstid. 24 månader för en telefon är vansinne. Ännu värre för en telefon som kommer med nya modeller med ett års mellanrum.

Men det är ju bara prisexempel, iPhone 4 kommer att gå att köpa med andra bindningstider, från hemsidan:

Vi kommer att erbjuda iPhone 4 med olika abonnemang och bindningstider. Här nedan kan du se vad iPhone 4 kommer att kosta med utvalda abonnemang med 24 månaders bindningstid.

OM nu Apple Store går ner idag p g a nya iMac/Mac Pro/Cinema Display så kanske vi i Sverige samtidigt får tillgång till beställning av olåsta/abbonemangsfria iPhone 4 där.

Jag ringde precis till Telia och den killen jag pratade med menade att alla abonnemang kommer vara på 24-mån!!! I så fall är det sjukt dåligt. Kom igen Tele2, visa vart skåpet ska stå!

Ursprungligen av westerlu77:

Jag ringde precis till Telia och den killen jag pratade med menade att alla abonnemang kommer vara på 24-mån!!! I så fall är det sjukt dåligt. Kom igen Tele2, visa vart skåpet ska stå!

Då har du troligtvis fått fel information. Skulle bli mycket förvånad om man inte kan ta ett 12 mån abonnemang.

Ursprungligen av Marcus_R:

Då har du troligtvis fått fel information. Skulle bli mycket förvånad om man inte kan ta ett 12 mån abonnemang.

Jag kan mycket väl tänka mig att den erbjuds enbart med 24 mánaders bindning till en början. Vi får väl se

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kan mycket väl tänka mig att den erbjuds enbart med 24 mánaders bindning till en början. Vi får väl se

Det stämmer visserligen, initialt i lanseringsfasen kan annat gälla, men sedan blir det troligtvis som det varit med 3GS

  • Medlem
  • 2010-07-27 10:44

Är det endast Apple Store som kommer att sälja obundet? Det går alltså inte att knata ner till en auktoriserat återförsäljare för just Apple?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-27 10:52
Ursprungligen av Dalle:

Är det endast Apple Store som kommer att sälja obundet? Det går alltså inte att knata ner till en auktoriserat återförsäljare för just Apple?

Finns inget som säger i dags läget att någon av dom kommer sälja obundet.
Observera att pressmailet dom gick ut med i går bara pratade om ett rikt pris vad telefonen skulle kosta hos "authorised dealers" vilket inte är apple store. Om så varit fallet hade det ståt Apple store också.
Sen stog det "with out a contract" för att dom skulle kunna ge rikt priset hos alla operatörer.
Hade det varit utan bindning skulle det ståt "Sim-Free".

Men det finns en annan tråd om detta.

Jag riktar in mig pá Till Vänner med mobilsurf. Det blir bra:)

Någon som kan se vad teliapriset blir för ett "komplett" -abb i månaden om man betalar telefonen vid köp?

Ursprungligen av jurassic579:

Någon som kan se vad teliapriset blir för ett "komplett" -abb i månaden om man betalar telefonen vid köp?

Eftersom Abonnemanget komplett kostar 699kr/mån, och Telia har valt att visa priset 749kr/mån inklusive en iPhone 4, kan man helt enkelt bryta ut pristilägget: 50x24=1200kr kontant

Talade med Telia nyss. Tänkte höra när butiken i Växjö öppnar på fredag. Enligt killen så är det bara "flaggskeppsbutikerna" i Sthlm, Gbg och Malmö som öppnar tidigt, alla andra butiker ska öppna vid kl 10 (eller när normal öpettid är), så även Växjö. Tar det som vanligt med en nypa salt, skall ringa och kolla igen när vi närmar oss fredag.

Ursprungligen av Capeman:

a "flaggskeppsbutikerna" i Sthlm, Gbg och Malmö som öppnar tidigt, .

Väldigt tidigt måste man säga då, eftersom ryktet säger 00:00.
Fast det är klart, kan räknas som både tidigt och sent, beroende på hur man ser det

Ursprungligen av Marcus_R:

Väldigt tidigt måste man säga då, eftersom ryktet säger 00:00.
Fast det är klart, kan räknas som både tidigt och sent, beroende på hur man ser det

Semantik.

Jag pratade nyss med DS Store i norrköping, som är "Apple Premium Reseller", och de har inte hört något från apple ang släppet på fredag. Ska precis som Capeman ringa igen när det börjar närma sig och höra om det kommit in någon ny info.

Hur många är det annars som är ifrån norrköping som tänk köa vid teliabutiken? är lite nyfiken på när man måste åka (bor själv inte i norrköping)..

Ursprungligen av fredrikojdahl:

Jag pratade nyss med DS Store i norrköping, som är "Apple Premium Reseller", och de har inte hört något från apple ang släppet på fredag. Ska precis som Capeman ringa igen när det börjar närma sig och höra om det kommit in någon ny info.

Hur många är det annars som är ifrån norrköping som tänk köa vid teliabutiken? är lite nyfiken på när man måste åka (bor själv inte i norrköping)..

Ring HC och kolla om de får in telefon, det kan inte vara många som tar sig ut dit vid 10.00 eller när dom öppnar.

Ursprungligen av willhaven1980:

Ring HC och kolla om de får in telefon, det kan inte vara många som tar sig ut dit vid 10.00 eller när dom öppnar.

Vad är HC?

Är inte så insatt i Norrköping...

Ursprungligen av fredrikojdahl:

Vad är HC?

Är inte så insatt i Norrköping...

HC borde vara Hageby Centrum?
Det finns en Telia butik där i alla fall.
Sedan finns det ju en butik i city med.

Hageby: 011-280290
City: 011-242680

Ursprungligen av fredrikojdahl:

Vad är HC?

Är inte så insatt i Norrköping...

HAGEBY -

  • Medlem
  • 2010-07-27 11:24

Om man jämför Telias sida med sirap just nu så är sirap inte så segt.

Telias priser var lite förvirrande med ändrat pris efter årsskiftet mm, men stämmer det att med Telia Prata på + Mobilsurf så blir slutpriserna 4800 kr resp. 6000 kr för 16 resp 32 GB?

Ursprungligen av Adrian B:

Telias priser var lite förvirrande med ändrat pris efter årsskiftet mm, men stämmer det att med Telia Prata på + Mobilsurf så blir slutpriserna 4800 kr resp. 6000 kr för 16 resp 32 GB?

Så tolkar jag det iaf.

Ursprungligen av Marcus_R:

Så tolkar jag det iaf.

Det är ju väldigt goda nyheter faktiskt. Det betyder att priserna ligger på samma nivå som förra året. Jag var orolig att dollarn skulle ha pressat upp priserna i Sverige (likt Mac mini).

Ursprungligen av Adrian B:

Telias priser var lite förvirrande med ändrat pris efter årsskiftet mm, men stämmer det att med Telia Prata på + Mobilsurf så blir slutpriserna 4800 kr resp. 6000 kr för 16 resp 32 GB?

Dom priserna får inte jag iaf!
279X5 = 1395kr
399X19= 6612kr
Tot: 8007 kr för 32 gig.
Eller??

Bevaka tråden